Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

+23
RiLiJu
nisavi
Jezzie
Zonneschijn
Sanne
Lejow
ekjir@M
PapillonRose
Puggle
studiebol
Saga
CCC
Supertalentje
Amber-
Surya
Flower_L
Parel
Razz
SarahKey
Caroow
Tania
Printje
Aimee
27 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  ekjir@M zo 2 jun 2013 - 10:10

Ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt... Onze dochter is 1x opgenomen geweest ivm uitdroging en we hebben 1x op het randje gezeten met een week lang iedere dag een bezoek aan de huisarts of hap.

Het heeft bij alle twee de keren wel bijna 2 weken geduurd. Heb je al geprobeerd om ieder kwartier 10 á 20 cc ORS te geven met een lepeltje? Dat advies hebben wij toen gekregen, iets andere hoefden we ook niet te geven. Op de een of andere manier was ORS het enige dat onze dochter toen wilde hebben maar die was ook een stuk jonger.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Aimee ma 3 jun 2013 - 7:38

Sorry, maar ik heb even niet de energie om op iedereen te reageren, maar heb wel alle reacties gelezen en vind het echt heel lief hoe jullie meedenken.
Vandaag was echt een heldag... Luuk heeft de hele dag alleen maar overgegeven, diarree gehad en gehuild omdat hij zo'n dorst had maar niet zoveel mocht drinken omdat grote hoeveelheden er steeds uitkwamen. Dus steeds zo'n 30cc ORS aangeboden, en dan werd hij heel driftig en verdrietig omdat hij meer wilde. Nu wil hij nog steeds niet slapen en ik kan niet meer. Pfff Sad
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Linda ma 3 jun 2013 - 7:40

Ach wat klinkt dat vreselijk naar! hug

Wat heb je met de HA afgesproken? Wanneer moet je weer contact opnemen? Dit klinkt mij namelijk wel erg heftig.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Lejow ma 3 jun 2013 - 8:08

Ach lieve Aimee toch Sad Wat moet dit heftig zijn voor jullie allebei.

Is er iemand in de buurt die het even kan overnemen? Anders ga jij er straks ook nog aan onderdoor.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Sanne ma 3 jun 2013 - 8:15

Ach gossie, Aimee, wat zielig voor hem en voor jou ook moeilijk om te zien. Heb je nog contact gehad met de huisarts vandaag? Het klinkt namelijk niet als een verbetering of duurt dat erg lang bij het rotavirus? Heel veel beterschap, hopelijk sterkt L. snel aan.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Zonneschijn ma 3 jun 2013 - 8:16

Heel veel sterkte voor jullie allebei!
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Jezzie ma 3 jun 2013 - 8:21

Wat ontzettend naar!
Heel veel sterkte en beterschap! hug
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  ekjir@M ma 3 jun 2013 - 8:23

Aimee schreef:Sorry, maar ik heb even niet de energie om op iedereen te reageren, maar heb wel alle reacties gelezen en vind het echt heel lief hoe jullie meedenken.
Vandaag was echt een heldag... Luuk heeft de hele dag alleen maar overgegeven, diarree gehad en gehuild omdat hij zo'n dorst had maar niet zoveel mocht drinken omdat grote hoeveelheden er steeds uitkwamen. Dus steeds zo'n 30cc ORS aangeboden, en dan werd hij heel driftig en verdrietig omdat hij meer wilde. Nu wil hij nog steeds niet slapen en ik kan niet meer. Pfff Sad

Je kan van ors meer geven. In het ziekenhuis zeiden ze bij ons dat ors eigenlijk het enige is dat een maag binnenhoud (geen liters in een keer natuurlijk). Als je ieder kwartier kleine beetjes geeft raakt de dorst over en kan je op een gegeven moment ook meer geven en langer er tussen laten.

Heb je de huisarts al gevraagd om domperidon zetpillen? Misschien dat het helpt om z'n maagje wat tot rust te brengen.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Amber- ma 3 jun 2013 - 8:31

Klopt inderdaad ors mag je meer van geven. Toen luuk begin mei in het ziekenhuis heeft gelegen heeft hij in een uur of 7 750 cc ors gekregen, dit was via de sonde.

Ik hoop echt dat jullie luuk zich snel beter voelt. Snap dat je helemaal op bent. Weet precies hoe je je voelt.
Beterschap en een hug voor jou en luuk.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Amber- ma 3 jun 2013 - 8:33

Toen luuk het rotavirus had heeft hij op dag 5 domperidon zetpillen gehad van de huisartsenpost. Het ging toen heel snel beter. Alleen toen tijdens de opname van luuk wouden ze dat niet geven. De kinderarts geven aan dat het lichaam het virus kwijt wil. En de domperidon vertraagd de maagontlediging en dat dus ook.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  nisavi ma 3 jun 2013 - 8:54

Wat vervelend allemaal zeg Sad

Mijn dochter heeft ook het rota virus gehad toen ze rond de 9 maanden oud was. Eigenlijk net zoals jij het vandaag beschreef. Dus veel overgeven, diarree en niets binnen houden. Ze was al snel uit haar doen en slap. Ze is toen opgenomen in het ziekenhuis en daar heeft ze bijna een week gelegen. Het rota virus is een heftig virus en uitdroging kan snel gebeuren, dus let daar goed op en anders toch naar de huisarts/huisartsenpost gaan. Zij zullen je evt. doorsturen als het toch richting uitdrogen gaat. Met een sonde hebben ze vocht toegediend bij mijn dochter en elke keer als ze spuugde of diarree had werd het aangevuld. Ze is zeker ruim een week ziek ervan geweest, dus we hadden het niet zonder het ziekenhuis zelf kunnen oplossen.

Domperidon had ze trouwens ook gekregen, maar dat hielp totaal niet. ORS gaven we wel, maar alles wat ze dronk kwam er bijna meteen weer uit dus het had geen effect.

Veel sterkte en hopelijk gaat het snel beter. Let goed op tekenen van uitdroging en zoek dan z.s.m. hulp bij een arts.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  ekjir@M ma 3 jun 2013 - 9:00

Wij kregen trouwens het advies om zo lang het spugen of diarree duurt iedere dag naar de huisarts en in het weekend naar de hap te gaan om dochter te laten beoordelen.

Hoe zijn z'n plas luiers nu?

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Printje ma 3 jun 2013 - 10:13

Heel veel beterschap. Hier was domperidom toen het middel dat hij beter werd. Maar ik ben dan ook zo panisch voor overgeven dat ik geen dag ermee wacht maar meteen bij de hap zit Embarassed Van de kinderziekten vind ik overgeven en diarree het aller allerergste. Ik zit dan dus meteen bij een arts met ze.


Rota en Noro zijn trouwens beiden vreselijke virussen, duurt erg lang eer ze dan opknappen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Aimee ma 3 jun 2013 - 11:20

Luuk is toch weer opgenomen in het zkh. Hij kon gewoon niet slapenn van de dorst, maar hield niets binnen, dus kon hem wel drinken blijven geven. Ook was hij weer afgevallen terwijl hij door het infuus in belgie wel aangekomen had moeten zijn. Dus hij ligt nu aan een sonde met ors. Hopelijk knapt hij snel op, maar we werden net al gewaarschuwd voor de hardnekkigheid van het rota virus.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  RiLiJu ma 3 jun 2013 - 11:29

Hé, wat naar!
Hopelijk kan hij nu een beetje slapen en kan jij ook nog een paar uurtjes pakken.
Sterkte daar.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Amber- ma 3 jun 2013 - 19:02

He bah aimee wat naar.
Beterschap voor je mannetje..
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  LDJ ma 3 jun 2013 - 21:50

Hè, wat sneu aimee.
Beterschap voor jullie mannetje. Hopelijk knapt hij snel op!!
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Printje ma 3 jun 2013 - 21:55

Heel veel beterschap voor je kleine man!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Coco ma 3 jun 2013 - 22:08

Wat vervelend Aimee! Beterschap voor L. en sterkte. Hopelijk voelt hij zich snel wat beter (en jij/jullie ook).
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Zonneschijn ma 3 jun 2013 - 22:14

Wat vervelend. Hopen dat hij snel weer opknapt!
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Lejow di 4 jun 2013 - 0:00

He verdorie, wat rot weer.
Sterkte Aimee, ik hoop dat hij snel opknapt!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Linda di 4 jun 2013 - 1:18

Wat ontzettend rot, Aimee!

Maar in het ziekenhuis hebben ze er wel meer controle op dan thuis. Sterkte!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Annemie vr 7 jun 2013 - 2:44

Hoe is het nu met hem?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Aimee vr 7 jun 2013 - 8:58

Lief dat je er naar vraagt! smile
Het gaat erg goed. Woensdagochtend is hij thuis gekomen uit het ziekenhuis. Hij drinkt weer en het blijft er ook in. Alleen eten gaat nog niet zo, hij wil alleen maar snoepen. Maar zolang hij drinkt maak ik me geen zorgen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Sanne vr 7 jun 2013 - 9:05

Wat fijn dat hij weer thuis is en weer drinkt, Aimee. Het lijkt me zo naar om je kind zo ziek te zien.
Hopelijk begint hij binnenkort ook weer te eten en blijft dat er ook in.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden - Pagina 2 Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum