Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

+23
RiLiJu
nisavi
Jezzie
Zonneschijn
Sanne
Lejow
ekjir@M
PapillonRose
Puggle
studiebol
Saga
CCC
Supertalentje
Amber-
Surya
Flower_L
Parel
Razz
SarahKey
Caroow
Tania
Printje
Aimee
27 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Aimee za 1 jun 2013 - 9:24

Luuk is gister een nacht opgenomen geweest in een belgisch ziekenhuis omdat hij uitgedroogd was door het rota virus. Wegens de taalbarriere (serieus, geen een van de zusters daar sprak ook maar 1 woord engels) hebben we besloten naar huis te rijden en hier een dokter op te zoeken. Omdat hij in belgie al 24iuur aan het infuus had gelegen heeft hij nog wel een vochttekort, maar is hij niet meer echt uitgedroogd. Hij wil alleen echt niet drinken! Bij elkaar heeft hij vandaag misschien 50cc op, als dit niet meer wordt moet hij weer aan het infuus. Dit wil ik natuurlijk zien te voorkomen dus zijn we aan het 'dwangvoeden' dmv spuitjes limonade in zijn mond te spuiten terwijl de ander hem in de houdgreep houdt. Dit is natuurlijk ook niet ideaal, en ik ben ook bang dat het daardoor alleen maar langer duurt dat hij weer zelf gaat drinken (controle dingetje).
Hebben jullie misschien nog tips? Eten doet hij ook amprr, alleen tucjes gaan er in. Dus dmv fruit vocht aanbieden gaat ook niet. En misschien iemand ervaring met het rota virus, hoe lang duurde dit bij jullie?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Printje za 1 jun 2013 - 9:26

Ff lastig zeg. En ors ofzo? En spuugt hij niet uit wat jullie erin duwen, ik zou hiermee wel uitkijken dat hij er geen trauma ofzo aan overhoudt. Dt zou bij R denk ik meteen het geval zijn.

Maar in België kun je mensen toch gewoon verstaan of was het in het Franse gedeelte.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Tania za 1 jun 2013 - 9:26

Misschien knijpfruitzakjes? Dat is hier wel een succes als ze ziek zijn en ze willen niet drinken.
Op een nat washandje laten sabbelen als hij dat wil.
Waterijsjes

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Caroow za 1 jun 2013 - 9:26

Geen tips, maar wat vervelend! Beterschap!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  SarahKey za 1 jun 2013 - 9:27

Ik heb er geen ervaring mee maar ik wil je wel even beterschap wensen met L. Arm klein ventje Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden 699888Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden 699888
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Tania za 1 jun 2013 - 9:29

Of misschien drinken wat hij nog nooit gehad heeft? Iets van Fristi ofzo.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Razz za 1 jun 2013 - 9:30

S. heeft een aantal weken geleden flinke buikgriep gehad en wilde ook niet echt drinken. Toen heb ik een tray van die fruitshootflesjes gekocht en als hij 1 flesje leeg had vulde ik die met zoete ranja. Alleen al door het flesje vond hij het leuk om te drinken. Ook heeft hij vaak een waterijsje gekregen. Dat ging er ook goed in!

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Parel za 1 jun 2013 - 9:30

Als L echt niet drinkt dan geven we haar een pakje of een knijpzakje yoghurt of fruit. Dat vind ze interessant en drinkt ze leeg.
Sterkte!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Flower_L za 1 jun 2013 - 9:31

Ijsjes? Op een natte washand laten sabbelen?

Lastig zeg...beterschap!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Razz za 1 jun 2013 - 9:31

Oh en beterschap voor je ventje!

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Surya za 1 jun 2013 - 9:35

Ijsjes, appelmoes, vla, pap, fruithapjes. Dat zijn de dingen die hier nog wel eens werken.
Sterkte!
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Aimee za 1 jun 2013 - 9:38

Bedankt voor de tips en beterschapswensen! Ik ga morgen van alles in huis halen. Knijpfruit is een goed idee, dat heb ik ook nog wel ergens in huis. Dat vind hij idd ook al leuk door het zakje. Ander soort drinken wil hij niet, als hij zn beker of een glas ziet draait hij zn hoofd al weg en zegt bah, hij wil niet eens proeven.

Printje: we zaten idd in het franse gedeelte, anders was er weinig in het engels te praten, haha. Het was echt naar hoor. 's Nachts gingen ze ineens allemaal ijspacks op hem leggen, zonder iets uit te leggen. Ik schrok me een ongeluk. Bleek het te zijn omdat hij 40°c koorts had. Niemand die me dat even uit kon leggen...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Printje za 1 jun 2013 - 9:40

Jeetje wat vervelend zeg. Ik dacht al die zaten vast in het Franse gedeelte dan.


Hoelang geeft hij nu al over, of heeft hij diarree
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Amber- za 1 jun 2013 - 9:43

Luuk heeft begin mei een oorontsteking en een buikgriep gehad, welke buikgriep weten we niet. Hij is toen 4 dagen opgenomen geweest. In maart heeft hij wel het rotavirus gehad, zijn nichtje, het dochtertje van mijn zus is toen opgenomen geweest. Wij hebben het toen weten te voorkomen d.m.v. dwangvoederen met een spuitje wat jij nu ook doet.
Ik zou je alleen adviseren om ook ors via een spuitje te geven. De zouten en mineralen hierin zorgen ervoor dat hij minder snel uitgedroogd raakt.
En daarnaast aanbieden wat hij wil, je mag veel mee tellen als vocht. Wat je al zei fruit of misschien een toetje?

Beterschap, hopelijk knapt hij snel op.

Edit: het heeft bij ons een dag of 5 geduurd.


Laatst aangepast door Amber- op za 1 jun 2013 - 9:46; in totaal 1 keer bewerkt
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Amber- za 1 jun 2013 - 9:44

Heeft hij nog plasluiers?
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Supertalentje za 1 jun 2013 - 11:03

Ik ken dit niet, maar het klinkt erg naar! Beterschap!
Naast glazen en bekers zijn flesjes en liter flessen ook erg interessant Wink (met gewoon water erin natuurlijk)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  CCC za 1 jun 2013 - 11:19

Jeetje, wat een narigheid. Ik zou inderdaad yoghurt, kwark, knijpfruit en ijsjes proberen. Heel veel sterkte!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Linda zo 2 jun 2013 - 1:33

Hè bah wat naar! Beterschap!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Aimee zo 2 jun 2013 - 2:40

Drinken gaat vandaag gelukkig beter! Hij heeft al anderhalve beker leeg. Helaas nog niet geplast, maar hij zal wel reserves moeten aanvullem. En hij heeft wel alweer twee flinke luiers met diarree gehad. Nu ga ik ff gauw boodschappen doen en lekkere dingen voor hem halen!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Saga zo 2 jun 2013 - 2:50

Als wij vroeger ziek waren en niet goed wilden drinken, had mijn moeder altijd van de gekleurde, gedraaide rietjes. Wij vonden het dan opeens toch wel erg interessant om te drinken Laughing

Hopelijk is jullie zoontje snel weer opgeknapt!
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  studiebol zo 2 jun 2013 - 7:20

Wat rot aimee, hoe gaat het nu met hem? Beterschap voor hem!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Puggle zo 2 jun 2013 - 7:21

Wat naar zeg! Veel beterschap
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Aimee zo 2 jun 2013 - 9:07

studiebol schreef:Wat rot aimee, hoe gaat het nu met hem? Beterschap voor hem!
Lief dat je het vraagt smile Het gaat met ups en downs, hij heeft wel goed gedronken vandaag (1,5 beker +een flesje), maar heeft ook weer veel vocht verloren (5 x diarree gehad tot in zijn nek). Het ene moment heeft hij energie voor 10, maar 10 minuten later stort hij volledig in. We zijn toch gestart met diarree remmers(wilde de nederlandse arts eigenlijk niet), hopelijk dus morgen weer iets beter.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Gast zo 2 jun 2013 - 9:09

Het nadeel van diarreeremmers schijnt te zijn dat je het virus op die manier ook remt om uit het lichaam te gaan, waarschijnlijk dat de arts daarom geen voorstander is. Sterkte, wat een narigheid...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  PapillonRose zo 2 jun 2013 - 10:08

Lennox schreef:Het nadeel van diarreeremmers schijnt te zijn dat je het virus op die manier ook remt om uit het lichaam te gaan, waarschijnlijk dat de arts daarom geen voorstander is. Sterkte, wat een narigheid...
Dit inderdaad. Het is mij op vakantie ook ooit afgeraden toen ik een zwaar buikgriepvirus had. Maar aan de andere kant snap ik wel dat je op een gegeven moment wat gaat proberen bij zo'n kleintje, als er weinig vocht binnenkomt wil je voorkomen dat er teveel weer uit gaat met diarree.

Wat ook goed kan zijn voor de vochtbalans is Aquarius, die sportdrank. Heeft A. ook weleens gehad toen ze heel ziek was (uiteindelijk helaas toch ook opgenomen voor een middagje sonde met vocht), een arts zei dat hier een bepaalde combinatie stoffen in zit die goed is om je vochtbalans sneller op peil te krijgen. En omdat ORS hier er het niet in wilde heb ik dat toen geprobeerd.

Sterkte in elk geval, niks zo vervelend om te zien als een ziek kindje!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden Empty Re: Rota virus/ uitdroging/ dwangvoeden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum