Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fietskar ervaringen

+3
Darius
Caroow
Pompoen
7 plaatsers

Ga naar beneden

Fietskar ervaringen Empty Fietskar ervaringen

Bericht  Pompoen za 1 jun 2013 - 0:16

Ik loop al tijden te dubben hoe we L. het beste kunnen vervoeren op de fiets. Ik kan niet erg ver lopen en met de auto overal naartoe gaan is ook geen optie. Bovendien die het voor de revalidatie van mijn man erg belangrijk om te gaan fietsen, maar omdat hij regelmatig niet lekker word (draaierig etc.) durft hij niet alleen.
De steco baby-mee is natuurlijk een optie, maar mijn man vind dat ding doodeng en ik ben ook niet helemaal erover te spreken.
Een bakfiets lijkt me voor fietstochtjes niet erg fijn, bovendien prijzig en ik heb een goede fiets.

Ik kom dus uit op een fietskar. Maar nu zie ik door de bomen echt het bos niet meer! Ik wil er niet te veel aan uitgeven maar wel genoeg om een goede kar te hebben. Dus hierbij een vragenlijstje over jullie ervaringen:

Welke fietskar heb je en wat kostte die?
Waar heb je de fietskar gekocht?
Wat voor functies heeft je fietskar (bv buggyfunctie, vering etc.) en is dat fijn?
Hoe hebben jullie (indien van toepassing) je baby er in vervoerd (babyschaal, maxicosi en hoe werden die bevestigd)?
Gebruiken jullie de kar ook nog nadat je kindje kon zitten in een voorstoeltje en wat zijn dan de voordelen?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietskar ervaringen Empty Re: Fietskar ervaringen

Bericht  Caroow za 1 jun 2013 - 0:33

Ik heb een fietskar van mijn ouders gekregen, maar hij staat nog daar dus ik kan er eigenlijk niks over zeggen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietskar ervaringen Empty Re: Fietskar ervaringen

Bericht  Darius za 1 jun 2013 - 1:29

Een simpele goedkope van de Hema. Hij bevalt erg goed. We zetten Elise met de maxicosi erin en klikken dan een gordeltje dicht. Dan ritsen we het gaas dicht van de kar en ze zit prima. Je kunt ook veel meenemen in de kar. Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding!

Ik ben er heel blij mee! Voor foto's of filmpje moet je even pm'en!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietskar ervaringen Empty Re: Fietskar ervaringen

Bericht  Darius za 1 jun 2013 - 1:31

En ja, je kunt m ook als buggy gebruiken en we gebruiken m nog steeds voor de jongens, al zitten ze ook vaak in het fietsstoeltje.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietskar ervaringen Empty Re: Fietskar ervaringen

Bericht  Slakje za 1 jun 2013 - 2:17

Wij hebben zo'n Croozer die je ook als buggy kan gebruiken, maar nog niet gebruikt, dus ik kan er ook nog niets over zeggen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietskar ervaringen Empty Re: Fietskar ervaringen

Bericht  Pompoen za 1 jun 2013 - 3:28

Bij de hema hebben ze op dit moment volgens mij geen fietskar Sad !
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietskar ervaringen Empty Re: Fietskar ervaringen

Bericht  Pompoen za 1 jun 2013 - 9:57

Geen andere mensen met ervaringen?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietskar ervaringen Empty Re: Fietskar ervaringen

Bericht  Pien za 1 jun 2013 - 21:13

Hier ook een fietskar!! Geweldige uitvinding...
Ik heb geen rijbewijs en was dus ook altijd op het ov of lopen aangewezen. Toen kochten vrienden van ons een fietskar en dat wilde ik dus ook!! Zo gezegd zo gedaan... we hebben marktplaats afgespeurd en voor 50euro deze kar kunnen halen. In eerste instantie gebruikte we de maxi cosi er gewoon in maat later toch een babyschaal aangeschaft. Dat was toch wel vele malen prettiger! We hebben hem heel veel gebruikt, hij is inmiddels ook gewoon op eigenlijk. Ritsen zijn stuk, handrem kapot en er afgehaald en de kleur is ook faal.
Voor baby 2 komt er waarschijnlijk ook een kar, alleen wil ik dan het liefst een croozer.


Fietskar ervaringen Img1433348897

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietskar ervaringen Empty Re: Fietskar ervaringen

Bericht  Printje zo 2 jun 2013 - 7:32

Welke fietskar heb je en wat kostte die?
Ik heb een kidcar overgekocht van Munk
Wat voor functies heeft je fietskar (bv buggyfunctie, vering etc.) en is dat fijn?
Hij kan oa als buggy gebruikt worden, rijdt erg soepel.
Hoe hebben jullie (indien van toepassing) je baby er in vervoerd (babyschaal, maxicosi en hoe werden die bevestigd)?
Ja we hebben een babyschaal.
Gebruiken jullie de kar ook nog nadat je kindje kon zitten in een voorstoeltje en wat zijn dan de voordelen?
Ja want het is makkelijk dat het ook een buggy is. Alleen eer ik weg ben.....onze kar best namelijk niet door onze poort (deze bestaat uit twee delen maar ik doe er altijd maar 1 open) maar goed aan de andere kant staan de groenbak en de grijze bak dus die moeten aan de kant, tweede gedeelte vd poort open, kar eruit, fiets eruit. Aankoppelen, kinderen erin, deuren weer dicht en gaan hahaha kortom niet de snelste manier om weg te zijn maar wel ideaal.
Ik vind bochten maken wel eng, rijdt het liefste op een fietspad omdat ik dat veiliger vind.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietskar ervaringen Empty Re: Fietskar ervaringen

Bericht  munk zo 2 jun 2013 - 8:06

Das ook lastig printje! Dat ging bij ons dan wel makkelijker met de carpoort. Hup deur omhoog en fietsen maar (hij stond hier ook altijd aangekoppeld onder de carpoort in de zomer, want we zette de auto zomers er toch niet onder).

De Kidcar is mij ook erg goed bevallen. Hele mooie lichte wagen, met een kunststof bak (en dat vond ik wel een pree). Ik gebruikte de kidcar met de baby steco mee (maxi cosi drager welke eigenlijk voor achterop de fiets is) en we hadden een tweede maxi cosi die daar altijd in stond zodat we niet steeds de maxi cosi eruit hoefde te halen. We hebben hem echt gekocht omdat de eerste zomer Tonnie nog te klein was voor het fietsstoeltje, maar toen hij er eindelijk in kon en wat langere ritjes kon maken, ging hij uiteindelijk mee op de fiets en heb ik een Quinny zapp met quinny drager aangeschaft voor de stad en boodschappen doen.
munk
munk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietskar ervaringen Empty Re: Fietskar ervaringen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum