Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hema fietskar

+3
no-joke
mauwmauw
Darius
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Hema fietskar

Bericht  Darius zo 1 mei 2011 - 7:28

De fietskar van de Hema is nog tot het eind van de week in de aanbieding. Ik twijfel nu nog wel enorm. We gaan de fietskar niet heel intensief gebruiken, maar ik wil deze zomer wel graag met twee kinderen kunnen fietsen naar het dorp ipv met de auto.

Vandaag hebben we een tweedehands Croozer (zo'n groene) bekeken, maar ik ben hier nu ook niet echt te spreken over. Hij rijdt vrij zwaar tov de Hema fietskar.

Op de site van de Hema staat dat je er geen maxicosi in kunt installeren, nu lijkt me dit al niet de bedoeling, maar weet iemand of hier al wel een universele babyschaal in past?

Ik wilde morgen even de klantenservice bellen van de Hema, maar ik hoor graag hier alvast wat ervaringen. (na al driekwartier gegoogled te hebben)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Re: Hema fietskar

Bericht  mauwmauw zo 1 mei 2011 - 7:36

ik heb de fietskar van vorig jaar,volgens mij alleen een ander kleurtje(kan voor de zekerheid even vragen zo aan me vriend die werkt bij de hema)en heb een babyschaal erin,het past wel,alleen denk ik dat 2 kindjes moeilijk word hoor,als je er een babyschaal in hebt.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Re: Hema fietskar

Bericht  Darius zo 1 mei 2011 - 7:39

Mauwmauw, ik vond het inderdaad ook wat krap van binnen, maar goed dat L ook graag op het voorzitje zit. De kar is in de eerste plaats ook bedoeld voor de baby. Zou je even aan je vriend willen vragen over de babyschaal?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Re: Hema fietskar

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 7:50

Volgens mij moest dat wel kunnen met de fietskarren van de hema. Wij hebben twee weken de Kidkar Comfort gekocht. Deze bevalt ons helemaal super! Hij is heel makkelijk om te bouwen tot buggy. Daarnaast vond ik het belangrijk dat de bodem van kunstof is. In de kidcar hebben wij een steco baby mee geinstalleerd waar onze eigen maxi cosi in kan. Dit ligt toch net weer zachter en fijner dan een babyschaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Re: Hema fietskar

Bericht  mauwmauw zo 1 mei 2011 - 7:50

hij is het zelfde alleen een andere kleur.ik vind hem ideaal.makkelijk te bevestigen en nog een "kofferbak"ook
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Re: Hema fietskar

Bericht  mauwmauw zo 1 mei 2011 - 8:00


zo zat mijn zoontje in de fietskar,dit was van de winter hoor,niet dat je denkt dat ik hem nu nog zo dik inpak.


Laatst aangepast door mauwmauw op za 24 sep 2011 - 7:31; in totaal 1 keer bewerkt
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Re: Hema fietskar

Bericht  Darius zo 1 mei 2011 - 8:41

o bedankt voor de foto! Tis idd wat krapjes als er nog een peuter naast moet. Maar jij vind de kar dus wel makkelijk los te koppelen en dan verder te gebruiken als wandelwagen?

En welke babyschaal, welk merk, gebruiken jullie?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Re: Hema fietskar

Bericht  mauwmauw zo 1 mei 2011 - 19:53

ik vind het inderdaad makkelijk los te koppelen,je hoeft maar 1 dingetje los te halen.ik heb hem zelf nog niet gebruikt als wandelwagen.als je gaat fietsen moet de voorste wiel eraf,die je er dan weer op moet zetten als je het als wandelwagen wilt gaan gebruiken.
ik heb een melia fietsschaal.als ik jouw was zal ik vragen of de fietsenwinkel waar je de babyschaal gaat kopen hem er voor je in wilt zetten,ik heb het zelf gedaan,maar is een heel gepriegel.maar ik gebruik hem nu vanaf januari en ben er zeer tevreden over.oja de babyschaal die ik heb mogen baby's pas in vanaf 2 maanden.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Babyschelp

Bericht  no-joke di 3 mei 2011 - 8:44

Ik kwam via Google hier terecht: Ik ben voor mijn HEMA-fietskar op zoek naar een babyschelp, en vraag me af welke daar in past? De Universele? Of nog andere? Wie weet dit? Ik zag dat er enorm veel op Marktplaats staan, vooral meerk WEBER.

Ik ben gastouder en fiets erg veel met de kids, maar ik heb er nu een babietje bij. Er moet als het kan ook nog een kindje naast kunnen; gezien de maar van de kar lijkt me dat dat wel kan...
Help!
no-joke
no-joke
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 8
Punten : 8
Registratiedatum : 03-05-11

http://snoozel-gastouderopvang.webklik.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Re: Hema fietskar

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 10:11

De babyschelp (merk weber) moet inderdaad in je fietscar passen (dit is de universele en past nagenoeg in elke fietskar!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Re: Hema fietskar

Bericht  no-joke di 3 mei 2011 - 19:21

dank je wel voor je reactie!
no-joke
no-joke
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 8
Punten : 8
Registratiedatum : 03-05-11

http://snoozel-gastouderopvang.webklik.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Re: Hema fietskar

Bericht  Darius di 3 mei 2011 - 19:54

Ik heb de fietskar besteld, maar nog niet binnen....

Als ik naar de foto kijk eerder in dit topic, dan is het wel erg krap om er nog een peuter naast te hebben zitten als er een babyschelp in zit. Dus voor lange stukken niet echt comfortabel denk ik. Ik ga iig eerst naar de fietsenwinkel om te kijken of daar verschillende babyschalen zijn en dan kies ik de smalste.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Re: Hema fietskar

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 19:56

@ No joke: de weber babyschaal past er gewoon in hoor smile die had ik ook, en dus ook de hema fietskar!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Re: Hema fietskar

Bericht  no-joke di 3 mei 2011 - 20:53

Dan ga ik er zo snel mogelijk een opsnorren; kan ik er weer heerlijk op uit!! Dank je!
no-joke
no-joke
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 8
Punten : 8
Registratiedatum : 03-05-11

http://snoozel-gastouderopvang.webklik.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Re: Hema fietskar

Bericht  Darius di 3 mei 2011 - 22:22

no-joke: hoe bevalt die kar jou? Kun je hem makkelijk loskoppelen en als wandelwagen gebruiken?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Re: Hema fietskar

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 22:29

Darius schreef:no-joke: hoe bevalt die kar jou? Kun je hem makkelijk loskoppelen en als wandelwagen gebruiken?

Ik ben geen no-joke, maar reageer toch even Wink haha! Het is heel simpel, de koppeling aan de fiets is een hendel omhoog halen en hij is los, dan het voorwiel uitklappen en gaan met die banaan!
Het is een erg fijne kar! Vooral voor het geld! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Re: Hema fietskar

Bericht  Darius di 3 mei 2011 - 22:51

FS: dank je wel!! Had je verdorie niet even wat eerder kunnen reageren?! Very Happy

Afgelopen zondag zijn we nog naar een groene Croozer wezen kijken, maar ik vond deze toch wel erg zwaar rijden vergeleken bij de Hemakar. Nou ja, nog een paar daagjes en dan hebben we hem binnen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Re: Hema fietskar

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 0:08

Haha ja, had het topic gemist Wink Ben benieuwd wat je ervan vind! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Re: Hema fietskar

Bericht  empegger di 7 jun 2011 - 8:54

@Darius

Ik wil graag ook de Hema fietskar, maar ben - na het lezen van dit topic - nu wel heel nieuwsgierig geworden of deze jou bevalt?!

empegger
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 1
Punten : 1
Registratiedatum : 07-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Re: Hema fietskar

Bericht  Darius di 7 jun 2011 - 9:07

Haha, ik wilde net zelf dit topic eens omhoog halen.

Maar hij bevalt echt super!!!!!! We hebben ook een quinny zapp als extra buggy zeg maar, maar de fietskar rijdt veel beter als wandelwagen dan de zapp. Laurens zit er ook graag in, en wat nog belangrijker is, hij kan er niet uit omdat het vliegengaas met een rits dichtgaat. Terwijl hij zich wel uit de zapp weet te wurmen.

Het aan en af koppelen aan de fiets gaat ook heel makkelijk.

Het enige waar ik nu nog wel over val, is de babyschelp. Toegegeven, wij hebben nu een zeer goedkoop exemplaar via MP op de kop getikt, maar deze zullen we wel met tai-rib moeten gaan vastzetten. De kar is dus (denk ik) minder geschikt voor peuter en baby tegelijk, maar dat moeten we nog even praktisch gaan oplossen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Re: Hema fietskar

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 5:16

Even up.

Darius, bedankt voor je antwoord in mijn topic. Ik moet maar eens gaan kijken, ik heb nog geen schaal trouwens, dus dat wordt lastig passen, haha! Hoelang is die schaal te gebruiken, 1.5 jaar toch?

Ik ben gelukkig ook niet afhankelijk van de fiets, het is meer voor de leuk, lekker eens op de fiets het centrum in, ipv altijd lopen. En de kinderen kunnen dan mooi blijven zitten.
Hadden eerst een bakfiets gewilt, maar dat is gewoon geen optie, dan kom ik alsnog nergens als ik in het centrum ben. Kan slecht 2 baby's dragen de hele tijd. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Re: Hema fietskar

Bericht  loesje vr 25 nov 2011 - 5:18

wij hebben hier een fietskar staan maar we gebruiken hem eigenlijk nooit
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Re: Hema fietskar

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 5:20

loesje schreef:wij hebben hier een fietskar staan maar we gebruiken hem eigenlijk nooit

Dat kan, maar ik moet wat, wil ik eens gaan fietsen. Met 4 kinderen lukt het niet op een fiets, dus vandaar een kar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Re: Hema fietskar

Bericht  Darius vr 25 nov 2011 - 6:39

Nou, misschien mag je de fietskar van loesje wel overnemen! Laughing

Anyway, nu ga je met de meiden in de kar en n en l op de fiets?

Babyschaal kunnen ze denk ik wel in tot ze 1,5 zijn, maar waarschijnlijk kunnen ze er wel wat eerder uit en zitten ze gewoon in de kar.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Re: Hema fietskar

Bericht  Tazz vr 25 nov 2011 - 6:47

Wij hebben ook een fietskar, niet die van de HEMA helaas, maar wel een vergelijkbare. Ik vind het echt ideaal. Maar ik zou een kindje van 1,5 niet in de kar zetten tenzij het kindje al wel heel goed kan zitten.. Je hebt ook een peuterschaal dat is de vervolgstap op de babyschaal. De babyschaal is tot 9 maanden te gebruiken en de peuterschaal tot 18 maanden ongeveer.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hema fietskar Empty Re: Hema fietskar

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum