Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

37 weken zwanger en blaasontsteking?

+7
Fiwen
Blair
Supertalentje
Susan
Teddyaapje
Catwoman79
lobster
11 plaatsers

Ga naar beneden

37 weken zwanger en blaasontsteking? Empty 37 weken zwanger en blaasontsteking?

Bericht  lobster vr 31 mei 2013 - 5:43

Hallo meiden!

Ik ben morgen 37 weken zwanger en vraag mij nu af of ik misschien toch een blaasontsteking te pakken heb.
Ik moet eigenlijk continu naar de wc, het doet niet zeer ofzo. Voelt af en toe beetje zeurderig in onderbuik. En het ruikt een beetje zurig. (Sorry)

Wel moet ik erbij zeggen dat ik afgelopen woensdag nog naar de vk ben geweest en de kleine meid nog niet volledig was ingedaald. Dus zou het daar ook mee te maken kunnen hebben?

Ik begrijp dat ik ook gewoon naar huisartsenpost kan gaan, maar was even benieuwd naar jullie ervaringen en eventuele adviezen!
lobster
lobster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 95
Punten : 101
Registratiedatum : 21-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

37 weken zwanger en blaasontsteking? Empty Re: 37 weken zwanger en blaasontsteking?

Bericht  Catwoman79 vr 31 mei 2013 - 5:56

Het kan van alles zijn.
Maar je kunt beter de verloskundige even vragen in plaats van de huisarts.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

37 weken zwanger en blaasontsteking? Empty Re: 37 weken zwanger en blaasontsteking?

Bericht  Teddyaapje vr 31 mei 2013 - 6:11

Ik heb vorige week n blaasontsteking gehad. Had alleen last van steken down under. T is wel belangrijk dat t, mocht t blaasontsteking zijn, dat t weg is voor je bevalt. Zou t dus ff laten checken!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

37 weken zwanger en blaasontsteking? Empty Re: 37 weken zwanger en blaasontsteking?

Bericht  Susan vr 31 mei 2013 - 6:42

Waarom kun je het beter aan de verloskundige vragen? Dit lijkt mij nou juist iets voor de huisarts. Ik heb in mijn zwangerschap ook blaasontsteking gehad, maar daar moest ik gewoon voor naar de huisarts.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

37 weken zwanger en blaasontsteking? Empty Re: 37 weken zwanger en blaasontsteking?

Bericht  Supertalentje vr 31 mei 2013 - 6:51

Ik snap ook niet goed waarom je naar de vk of HAP zou moeten. Bij mijn HA kun je standaard iedere dag tot 10.00 urine inleveren, de uitslag krijg je na 12en, kent jouw HA ook zoiets? Vanaf een scherm is het onmogelijk te bepalen of je nu een bo hebt of niet, de klachten van een bo tijdens zw zijn ook vaak anders dan normaal. Gewoon even urine inleveren smile

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

37 weken zwanger en blaasontsteking? Empty Re: 37 weken zwanger en blaasontsteking?

Bericht  Blair vr 31 mei 2013 - 7:24

Maar daar heeft ze nu niks aan ivm het weekend? Als het echt pijn doet, en die pijn niet meer uit te houden is zou ik toch even langs de HAP gaan of op zn minst bellen.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

37 weken zwanger en blaasontsteking? Empty Re: 37 weken zwanger en blaasontsteking?

Bericht  Supertalentje vr 31 mei 2013 - 7:50

Lipton schreef:Hallo meiden!

Ik ben morgen 37 weken zwanger en vraag mij nu af of ik misschien toch een blaasontsteking te pakken heb.
Ik moet eigenlijk continu naar de wc, het doet niet zeer ofzo. Voelt af en toe beetje zeurderig in onderbuik. En het ruikt een beetje zurig. (Sorry)
Continue naar de wc vind ik ook niet gek, hoeveel ruimte heeft je blaas nog met 37 weken? Dus ik zou zelf niet naar de HAP gaan maar gewoon maandag urine inleveren bij de HA, maargoed, niemand heeft mijn toestemming nodig hoor! smile Als je het echt vervelend vindt worden en bang bent voor een bo kun je altijd bellen!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

37 weken zwanger en blaasontsteking? Empty Re: 37 weken zwanger en blaasontsteking?

Bericht  Blair vr 31 mei 2013 - 7:52

Supertalentje schreef:
Lipton schreef:Hallo meiden!

Ik ben morgen 37 weken zwanger en vraag mij nu af of ik misschien toch een blaasontsteking te pakken heb.
Ik moet eigenlijk continu naar de wc, het doet niet zeer ofzo. Voelt af en toe beetje zeurderig in onderbuik. En het ruikt een beetje zurig. (Sorry)
Continue naar de wc vind ik ook niet gek, hoeveel ruimte heeft je blaas nog met 37 weken? Dus ik zou zelf niet naar de HAP gaan maar gewoon maandag urine inleveren bij de HA, maargoed, niemand heeft mijn toestemming nodig hoor! smile Als je het echt vervelend vindt worden en bang bent voor een bo kun je altijd bellen!

Oh, sorry, dat stukje had ik dan net even overgeslagen.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

37 weken zwanger en blaasontsteking? Empty Re: 37 weken zwanger en blaasontsteking?

Bericht  Fiwen vr 31 mei 2013 - 8:25

Maar een blaasontsteking tijdens de zwangerschap is meestal juist zonder (veel) pijn. Maar het kan wel 'valse' weeën opwekken. Nu is ze wel al 37 weken maar als een bevalling begint door een blaasontsteking zijn dat in 99% van de gevallen bevallingen die uiteindelijk eindigen met weeënzwakte en dus verwijzing naar ziekenhuis en weeenopwekkers.
Gewoon de vk bellen, zij zal hoogstwaarschijnlijk zeggen dat je de Huisartsenpost moet bellen en dan kun je vanavond of morgenvroeg langs. Niet wachten tot maandag!
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

37 weken zwanger en blaasontsteking? Empty Re: 37 weken zwanger en blaasontsteking?

Bericht  lobster vr 31 mei 2013 - 10:15

Bedankt allemaal voor jullie reactie!
Ik had vk gebeld inderdaad en verwees mij toch door naar de huisartsenpost.
Die vroeg eigenlijk of ik gelijk even wilde langskomen. Zo gezegd zo gedaan.
Ik heb een blaasontsteking, maar er was wel bloed in mijn urine gevonden. ( ze kwam eerst nog vragen of ik toevallig menstrueerde haha).
Maar goed was niet veel bloed en kon van alles zijn eigenlijk, maar niets om mij direct zorgen over te maken. Dus doen we dat ook niet smile
Ik ben wel blij dat ik even geweest ben anders blijf je ook maar zo denken.
lobster
lobster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 95
Punten : 101
Registratiedatum : 21-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

37 weken zwanger en blaasontsteking? Empty Re: 37 weken zwanger en blaasontsteking?

Bericht  lobster vr 31 mei 2013 - 18:32

Even een kleine update. Ben nu al vanaf een uur of 4 wakker omdat ik wel continu naar wc moet, de ene keer om te plassen de andere keer om te poepen.
Ook heb ik de hele tijd al last van menstruatie-achtige krampen die komen en gaan.
Meisje beweegt tussen de bedrijven door ook nog. Veel maagzuur en met vlagen misselijk.

Iemand tips??
lobster
lobster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 95
Punten : 101
Registratiedatum : 21-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

37 weken zwanger en blaasontsteking? Empty Re: 37 weken zwanger en blaasontsteking?

Bericht  PiP za 1 jun 2013 - 1:35

Kan het niet zijn dat je lichaam zich aan het legen is en zich ook aan het klaarmaken is voor de bevalling?
Heb je trouwens nog medicijnen meegekregen?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

37 weken zwanger en blaasontsteking? Empty Re: 37 weken zwanger en blaasontsteking?

Bericht  lobster za 1 jun 2013 - 1:42

Nou vk is ondertussen geweest. Alles zat nog potdicht hihi.
De pijn in mijn rug blijft continu. Moest 2 parecetemol innemen. Dat hielp even. Nog wat kunnen slapen. Nu is die pijn weer terug. Waarschijnlijk toch iets met mijn nieren.
Heb geen koorts. Mocht de vk om 1600 bellen als het niet minder was geworden. Dan stuurt ze mij door naar het ziekenhuis.
Ik denk dat ik zo toch ga bellen. Weet an ellende niet meer hoe ik zitten, liggen staan moet. En wil wel vanavond beetje zekerheid hebben gezien mijn vriend de nacht weer ingaat. Anders zit ik misschien vannacht weer...
lobster
lobster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 95
Punten : 101
Registratiedatum : 21-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

37 weken zwanger en blaasontsteking? Empty Re: 37 weken zwanger en blaasontsteking?

Bericht  Caroow za 1 jun 2013 - 2:51

Hopelijk is het gewoon de bevalling die aan het beginnen is!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

37 weken zwanger en blaasontsteking? Empty Re: 37 weken zwanger en blaasontsteking?

Bericht  lobster za 1 jun 2013 - 7:39

Nou de bevalling is nog niet begonnen, maar wat het wel is weet niemand.
Ze houden mij een nachtje in het ziekenhuis. Heb een infuus gekregen met medicijnen voor de nieren. Het is in ieder geval geen blaasontsteking of nierbekontsteking. Ook niets aan de darmen, kortom blijft gissen een beetje.
Nu met medicatie en 2 paracetemol begint het iets af te zakken gelukkig!
lobster
lobster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 95
Punten : 101
Registratiedatum : 21-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

37 weken zwanger en blaasontsteking? Empty Re: 37 weken zwanger en blaasontsteking?

Bericht  Lejow za 1 jun 2013 - 8:14

He, wat een schrik zo even Lipton!
Lastig ook dat ze niet weten wat het is!

Sterkte
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

37 weken zwanger en blaasontsteking? Empty Re: 37 weken zwanger en blaasontsteking?

Bericht  lobster za 1 jun 2013 - 9:27

Dank je wel! Hopen dat het helpt en morgen minder is!
Heb nu heerlijk een kamer voor mij alleen, wordt op en top verzorgd. Morgen wel naar een andere zaal met meerdere dames.

Ach ben allang blij dat ze mijn pijn hebben kunnen verminderen nu!
lobster
lobster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 95
Punten : 101
Registratiedatum : 21-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

37 weken zwanger en blaasontsteking? Empty Re: 37 weken zwanger en blaasontsteking?

Bericht  Dora zo 2 jun 2013 - 16:25

Hoe is het nu?
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

37 weken zwanger en blaasontsteking? Empty Re: 37 weken zwanger en blaasontsteking?

Bericht  lobster zo 2 jun 2013 - 18:52

Wat lief dat je het vraagt! Vannacht een goede nacht gehad in het ziekenhuis.
Ze hebben de medicatie dosis om 2300 gehalveerd. Daar doe ik het vooralsnog goed op!

Hopen dat dit zo blijft en ik gauw lekker naar huis mag!
lobster
lobster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 95
Punten : 101
Registratiedatum : 21-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

37 weken zwanger en blaasontsteking? Empty Re: 37 weken zwanger en blaasontsteking?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum