spenen/flesspenen kapot bijten
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
spenen/flesspenen kapot bijten
Mijn zoontje bijt ze stuk, zijn gewone spenen/tutjes maar ook de flessenspenen.
Zijn er meer kinderen die dit doen want zo wordt het wel een dure grap al die spenen en flessenspenen.
Zijn er meer kinderen die dit doen want zo wordt het wel een dure grap al die spenen en flessenspenen.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Re: spenen/flesspenen kapot bijten
Overgaan naar een tuit of gewone beker? Op die leeftijd hebben ze toch geen fles meer nodig? En qua fopspenen heeft difrax van die massieve spenen, dus die niet hol van binnen zijn.
Gast- Gast
Hij drinkt verder wel al zijn drinken uit een rietjesbeker of 'gewone' beker maar hij heeft nog 3 flessen op een dag omdat hij zo slecht eet en anders niet slaapt.
Dan moet ik toch maar kijken of ik de flessen kan afbouwen.
difraxspenen die niet hol zijn, die heb ik nog niet gezien, hij wil alleen bibi, had er nu 1 van etos (omdat die goedkoper waren dan de bibi) maar die wil hij ook niet
Dan moet ik toch maar kijken of ik de flessen kan afbouwen.
difraxspenen die niet hol zijn, die heb ik nog niet gezien, hij wil alleen bibi, had er nu 1 van etos (omdat die goedkoper waren dan de bibi) maar die wil hij ook niet
Floor- Ratel
Die flessen melk kun je ook in de rietjesbeker geven, toch? Edit: en volgens mij zijn vrijwel alle 12m+ (of 18m+) fopspenen bij difrax massief.
Gast- Gast
Overdag kan ik er zeker mee beginnen ja, de nachtfles ga ik maar gewoon afbouwen, een rietjesbeker mee in bed lijkt me niks.
Floor- Ratel
Een fles in bed zou ik sowieso niet meer doen, dat kan behoorlijk linke soep zijn. Een kindje kan zich verslikken en een acute longontsteking oplopen... Is mijn collega helaas eens gebeurd.
Gast- Gast
Ik zou het inderdaad aangrijpen als moment om te stoppen met alles. Ik zou zeker niet meer nieuwe flessen gaan kopen en ook geen fopspenen. Als hij overdag nog melk moet drinken, zou ik dat in een rietjesbeker doen en de nachtvoeding zou ik in 1x stoppen. Hoe zie je afbouwen van een nachtvoeding precies voor je?
Gast- Gast
afbouwen als in steeds minder geven.
Floor- Ratel
Oh oke. Hoeveel cc krijgt hij nog dan 's nachts? En denk je dat hij het echt nodig heeft of dat het gewenning is? Zou het zo kunnen zijn dat als je hem 's nachts niks meer geeft, hij automatisch overdag beter gaat eten/drinken?
Gast- Gast
ik weet niet of het gewenning is. Hij sliep voorheen nooit en sinds een tijdje slaapt hij gelukkig wel 's nachts maar krijgt hij dus wel nog 's nachts een flesje zo'n 120cc zit er. Ik heb er nu voor de nacht minder in gedaan 100, niet veel minder ik weet het maar ik ben echt toe aan nachtrust aangezien hij al 2 weken weer drama er van maakt 's nachts (en overdag).
Floor- Ratel
Lennox wat naar van je collega. toch ben ik zo eigenwijs en heb ik net weer een flesje bij hem neergezet.
Floor- Ratel
Het was een kindje op haar werk, al behoorlijk wat jaar terug, ik werkte er toen nog niet. Ouders wilden graag dat het kindje een fles melk mee naar bed kreeg, dus collega deed dat. Kindje heeft zich verslikt en mijn collega haalde het voor dood uit bed, slap en grauw. Uiteindelijk leefde het gelukkig nog wel, 'alleen' een acute longontsteking, maar sindsdien geven wij pertinent geen flesjes meer mee naar bed.
Gast- Gast
Dat kan ik me helemaal voorstellen. Goed dat jullie het niet meer doen nu.
Floor- Ratel
Oh pff, wat heftig Lennox!
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou de nachtvoeding direct stoppen, dit is gewenning en heeft hij niet meer nodig.
De fles overdag zou ik vervangen door een gewone beker.
Voor een tut zou je een massieve kunnen proberen en als hij die niet wil stoppen.
Dit klinkt resoluut, maar op deze manier doorgaan is ook geen optie voor jullie allebei niet
De fles overdag zou ik vervangen door een gewone beker.
Voor een tut zou je een massieve kunnen proberen en als hij die niet wil stoppen.
Dit klinkt resoluut, maar op deze manier doorgaan is ook geen optie voor jullie allebei niet
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
bedankt voor je reactie.
Na weer een rampnacht weet ik niet zo goed wat te doen, ik wil zo graag ook slapen.
Hij heeft in elk geval geen fles meer op vannacht, maar misschien was de fles van 22uur voldoende (daarna ging hij pas slapen)
Na weer een rampnacht weet ik niet zo goed wat te doen, ik wil zo graag ook slapen.
Hij heeft in elk geval geen fles meer op vannacht, maar misschien was de fles van 22uur voldoende (daarna ging hij pas slapen)
Floor- Ratel
Floor, Geef je ook nog een fles om 22.00? Of was het eenmalig?
Als je 's nachts geen fles meer geeft dan moet je kindje misschien even wennen. Ik denk echt dat je even door moet zetten, hoe vervelend en moeilijk het ook is.
Hoe ziet zijn eet/drink en slaapschema eruit?
Als je 's nachts geen fles meer geeft dan moet je kindje misschien even wennen. Ik denk echt dat je even door moet zetten, hoe vervelend en moeilijk het ook is.
Hoe ziet zijn eet/drink en slaapschema eruit?
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Ik ben het wel met Wennes eens. Hoe ouder hij wordt, hoe moeilijker dit gaat worden en je zult er toch eens aan moeten. Ik zou ook resoluut stoppen met de nachtvoeding. Op leeftijd van jouw zoon is dit echt meer gewenning dan noodzaak is mijn verwachting. Wanneer hij niks meer krijgt, heb je kans dat hij overdag meer honger heeft en dan meer eet en drinkt. Dat is uiteindelijk ook het ritme waar je naar toe wil. Ik zou ook stoppen met een fles om 22:00 uur. Ik zou hooguit na het avondeten nog een klein flesje te drinken geven. Het zal even doorzetten voor jullie allen zijn, maar uit eigen ervaring weet ik dat dit het echt waard is. Je moet er alleen wel zelf echt voor klaar zijn om dit patroon te kunnen doorbreken, anders lukt het niet.
Gast- Gast
rond 7 u ontbijt = 1 ontbijtkoek en 2/3 happen boterham
tussendoortje (koekje/fruit/oid)
rond 11/12 u lunch = paar happen van mijn cornflakes of 2/3 happen boterham
als hij moe is en naar bed gaat dan krijgt hij nog een flesje van 120, als hij niet naar bed gaat krijgt hij die niet (hij slaapt in de middag maar 3 van de 7 dagen in de week andere dagen doet hij geen slaapjes overdag)
tussendoortje
17 u avondeten, klein bordje soms eet hij 'veel' soms niet
20/21 u avondfles 150cc voor het naar bed gaan
(maargoed sommige avonden gaat hij niet eerder dan 22 uur en dan krijgt hij hem dan pas)
tussendoortje (koekje/fruit/oid)
rond 11/12 u lunch = paar happen van mijn cornflakes of 2/3 happen boterham
als hij moe is en naar bed gaat dan krijgt hij nog een flesje van 120, als hij niet naar bed gaat krijgt hij die niet (hij slaapt in de middag maar 3 van de 7 dagen in de week andere dagen doet hij geen slaapjes overdag)
tussendoortje
17 u avondeten, klein bordje soms eet hij 'veel' soms niet
20/21 u avondfles 150cc voor het naar bed gaan
(maargoed sommige avonden gaat hij niet eerder dan 22 uur en dan krijgt hij hem dan pas)
Floor- Ratel
Ik vind dat hij best veel flesjes nog krijgt. E krijgt nu sinds 2 weken geen enkele fles meer, nou is zij natuurlijk wel ouder maar ze kreeg al heel lang nog maar 1 fles en dat was de ochtendfles. We hadden echt zo´n ochtendritueeltje en ik kon daar maar moeilijk afscheid van nemen. Mijn man hamerde er al steeds op dus uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en van de ene op de andere dag afgeschaft, ze heeft nooit meer naar de fles gevraagd!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Bijten aan het bed
» Bijten + KDV
» Borstvoeding en bijten
» bv: bijten is stoppen?
» bijten op het bedje
» Bijten + KDV
» Borstvoeding en bijten