Binnenkort word ik letterlijk gek.
+24
Sophiee
Amber-
Caroow
Annie24
bolus26
Coco
Parel
jenjoeny
Muppetje
Susan
Luce
Sun88
Supertalentje
LDJ
Charles
Manderijn
Creabea_28
Snoes
Printje
snoezel
Cimic
Lejow
Darius
Paper Crown
28 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Binnenkort word ik letterlijk gek.
Ik vind dit heel erg toe te geven maar ik word wanhopig langzamerhand. Ik moet toegeven dat ik tegen de dag opzie. Julian is zo ontevreden. Al 3 weken lang. Er is geen land mee te bezeilen, hij huilt (vandaag bijgehouden) sinds dat hij wakker is om 08:15 alles bij elkaar al 5uur en dan tel ik 't jengelen niet mee. Ik word zo langzaamaan echt vreselijk boos. Niet op hem, maar op hoe hij zich gedraagt. Hij is zo gefrustreerd, zo ontzettend naar. Niets is goed, hij leert in heel rap tempo elke dag nieuwe dingen, rolt de hele dag van buik naar rug, rug naar zij, tilt zijn hoofdje heel erg goed en pakt alles waar hij bij kan rn zo niet dan zorgt hij ervoor dat 't hem lukt. Maar ik ben letterlijk en figuurlijk gebroken. Hij is nu al sinds 2 uur aan 't krijsen. Hard, de hele tijd met een paar minuten pauze als ik hem weet af te leiden. We hebben vandaag al 2x 1,5 u buiten gelopen, dan slaapt hij even en zodra ik de sleutel pak om de deur te openen is hij wakker en meteen weer geschreeuw. Vandaag heb ik al sinds 2 uur al 5 flesjes gemaakt in de hoop dat t honger is (is t niet) zijn luier afgedaan zodat hij even bloot kan liggen, echt alles wat ik in de trucendoos heb heb ik ingezet maar nee. Hij ligt nu al sinds 16:35 in zijn bed de boel af te breken en ik laat 't maar gaan.
Ik bied hem elke dag hetzelfde ritme aan, elke dag opnieuw doe ik mijn stinkende best voor hem maar hij is gewoon zo ontevreden. En heel erg dit maar ik moet me echt beheersen niet harder tegen hem te praten en de
100ste keer met evenveel liefde hem te troosten als de eerste keer maar eerlijk: het kost me moeite. Wat is er met mijn kereltje? Waarom huilt hij nou zo ontiegelijk veel? Ik weet 't gewoon echt even niet meer. Ik ben zelfs gestopt met de hapjes omdat ik dacht misschien heeft hij last daarvan maar nee. Gaat van kwaad tot erger. Het helpt ook niet dat ons huis een letterlijke teringzooi is omdat ik door hem daar niet aan toekom. Het stoort me dat ik hem niet kan neerleggen. Slapen ging goed maar gisteren is bij elk uur tot 00:00
gekomen en na 00:00 elke 2 uur.
Heeft iemand tips? Ik zie t namelijk soms maar sober in en ik zie op tegen dagen alleen met Julian. En dat wil ik niet.
Ik bied hem elke dag hetzelfde ritme aan, elke dag opnieuw doe ik mijn stinkende best voor hem maar hij is gewoon zo ontevreden. En heel erg dit maar ik moet me echt beheersen niet harder tegen hem te praten en de
100ste keer met evenveel liefde hem te troosten als de eerste keer maar eerlijk: het kost me moeite. Wat is er met mijn kereltje? Waarom huilt hij nou zo ontiegelijk veel? Ik weet 't gewoon echt even niet meer. Ik ben zelfs gestopt met de hapjes omdat ik dacht misschien heeft hij last daarvan maar nee. Gaat van kwaad tot erger. Het helpt ook niet dat ons huis een letterlijke teringzooi is omdat ik door hem daar niet aan toekom. Het stoort me dat ik hem niet kan neerleggen. Slapen ging goed maar gisteren is bij elk uur tot 00:00
gekomen en na 00:00 elke 2 uur.
Heeft iemand tips? Ik zie t namelijk soms maar sober in en ik zie op tegen dagen alleen met Julian. En dat wil ik niet.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Re: Binnenkort word ik letterlijk gek.
He bah, even een dikke knuffel!
Kort, moet eten koken. Krijgt hij tandjes of heeft hij misschien oorpijn? Dat kan het huilen verklaren. Als ze hier in zo'n bui zijn, dan knoop ik ze op mn rug. Handen vrij en kind stil.
Kort, moet eten koken. Krijgt hij tandjes of heeft hij misschien oorpijn? Dat kan het huilen verklaren. Als ze hier in zo'n bui zijn, dan knoop ik ze op mn rug. Handen vrij en kind stil.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Inderdaad misschien even een lichamelijke check bij de HA laten doen? Misschien zit hem wel iets dwars!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Kan het misschien een sprong zijn?
Dikke knuffel voor jou..
Dikke knuffel voor jou..
Cimic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13
Pff.. wat zwaar!
Ik snap heeell goed dat je hopeloos ervan wordt. Gek dat het pas op latere leeftijd is begonnen, je zou inderdaad zeggen dat hij ergens heftig op heeft gereageerd met bv voeding, maar zo te horen heb je alles alweer teruggedraaid?
Ik zou denk ik langs de huisarts gaan... Als het gewoon een blije baby is geweest zit hem nu toch echt iets dwars... Zou ik denken in ieder geval
Succes en grote knuffel in ieder geval!
Ik snap heeell goed dat je hopeloos ervan wordt. Gek dat het pas op latere leeftijd is begonnen, je zou inderdaad zeggen dat hij ergens heftig op heeft gereageerd met bv voeding, maar zo te horen heb je alles alweer teruggedraaid?
Ik zou denk ik langs de huisarts gaan... Als het gewoon een blije baby is geweest zit hem nu toch echt iets dwars... Zou ik denken in ieder geval
Succes en grote knuffel in ieder geval!
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Ik denk idd, zoals ik het lees dat hij ergens last van heeft, oortjes? tanden? dat is altijd de eerste check die ik doe wanneer ik niets meer van mijn kind herken in zijn gedrag dat hij vertoont.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Mijn zoontje had het pas geleden ook, bleek dat hij tandjes kreeg. Maar wel vervelend PC, het is niet gemakkelijk als je baby de godganse dag alleen maar krijst.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Rond deze leeftijd krijgen ze ook een sprongetje. Heb even voor je gekeken in 'Oei ik groei' . Deze sprong is idd met veel huilen/ontevreden zijn, enz. Heb helaas geen tips voor je, maar wil je wel even sterkte wensen Hoop dat het snel weer beter gaat, want ik kan me voorstellen dat het je opbreekt!
Creabea_28- Prater
- Aantal berichten : 585
Punten : 616
Hier even het sprongenschema.
Maar ik kan me niet indenken dat een sprong 3 weken duurt. Wellicht toch iets lichamelijks? Even na laten kijken denk ik.
5 weken (1 maand) tussen de 4-6 weken
8 weken (2 maanden) tussen de 7-10 weken
12 weken (3 maanden) tussen de 11-13 weken
19 weken ( 4,5 maanden) tussen de 14-20 weken
26 weken (6 maanden) tussen de 22-27 weken
37 weken (8,5 maanden) tussen de 33-38 weken
46 weken (11 maanden) tussen de 41-47 weken
55 weken (13 maanden) tussen 50-55 weken
64 weken (15 maanden) tussen 59-65 weken
75 weken (17 maanden) tussen de 70-76 weken
Bij kinderen die te vroeg zijn geboren reken je vanaf de uitgerekende datum. 2 weken te vroeg = dus 2 weken van de huidige leeftijd aftrekken.
Omgekeerd werkt dit ook zo, is je kindje 2 weken later geboren dan de uitgerekende datum, dan tel je deze bij de huidige leeftijd op.
Wat is zo`n sprongetje ? Een sprongetje houd eigenlijk in dat je kindje een nieuw vermogen krijgt. Zoals bv het vermogen om vormen te zien, iets te grijpen, enz. Hierdoor is je kindje even van slag, word hangerig of huilerig bv en wil terug naar mama. Na zo`n sprongetje merk je dat je kindje weer iets nieuws kan.
Maar ik kan me niet indenken dat een sprong 3 weken duurt. Wellicht toch iets lichamelijks? Even na laten kijken denk ik.
5 weken (1 maand) tussen de 4-6 weken
8 weken (2 maanden) tussen de 7-10 weken
12 weken (3 maanden) tussen de 11-13 weken
19 weken ( 4,5 maanden) tussen de 14-20 weken
26 weken (6 maanden) tussen de 22-27 weken
37 weken (8,5 maanden) tussen de 33-38 weken
46 weken (11 maanden) tussen de 41-47 weken
55 weken (13 maanden) tussen 50-55 weken
64 weken (15 maanden) tussen 59-65 weken
75 weken (17 maanden) tussen de 70-76 weken
Bij kinderen die te vroeg zijn geboren reken je vanaf de uitgerekende datum. 2 weken te vroeg = dus 2 weken van de huidige leeftijd aftrekken.
Omgekeerd werkt dit ook zo, is je kindje 2 weken later geboren dan de uitgerekende datum, dan tel je deze bij de huidige leeftijd op.
Wat is zo`n sprongetje ? Een sprongetje houd eigenlijk in dat je kindje een nieuw vermogen krijgt. Zoals bv het vermogen om vormen te zien, iets te grijpen, enz. Hierdoor is je kindje even van slag, word hangerig of huilerig bv en wil terug naar mama. Na zo`n sprongetje merk je dat je kindje weer iets nieuws kan.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik moet morgen naar de kinderarts in 't ziekenhuis en ik zal 't vragen. Ik snap t echt gewoon niet. Mijn man heeft hem nu meegenomen. Ze gaan wandelen heb ik eventjes rust.
Maar hoe lief bedoeld ook, een sprongetje duurt toch geen drie weken?
Gast- Gast
Zou best oorpijn of doorkomende tanden kunnen zijn. Mijn zoon wordt ook vaak wakker
's nachts als hij oorpijn heeft. Heb je een draagdoek? Misschien vindt hij dat prettig/ rustgevend?
's nachts als hij oorpijn heeft. Heb je een draagdoek? Misschien vindt hij dat prettig/ rustgevend?
Gast- Gast
Ik geloof van heel die sprongetjes sowieso niets...
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Nou en dat x2 en je snapt waarom ik hier amper meer reageer, ongelukkig ben en bij een psych loop. Sterkte.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Wat vervelend pc.
Hier (nog) niet herkenbaar.
Ik hoop dat je gauw de oorzaak kunt vinden, als die er is. Succes morgen bij de kinderarts.
Hier (nog) niet herkenbaar.
Ik hoop dat je gauw de oorzaak kunt vinden, als die er is. Succes morgen bij de kinderarts.
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Lennox schreef:Maar hoe lief bedoeld ook, een sprongetje duurt toch geen drie weken?
Jawel, kan lang duren. Vooral bij jongens maar julian is een en al frustratie. Misschien zijn 't tandjes, maar kunnen ze daar zo van de leg door zijn? Je ziet en voelt in zijn tandvlees witte harde puntjes en gisteren zei mijn moeder dat mijn broertje ook heeeeeeel moeilijk tandjes kreeg maar poeh, valt me zwaar. Hij weegt ook nog eens 9,7kg dus hem de hele tijd tillen lukt me niet, wil ik ook niet. Hij huilt dan zo hard dat hij rood aanloopt en gewoon geluidloos huilt dus zijn adem vasthoudt. Ik blaas dan zachtjes in zijn gezichtje en dan stopt ie even om na 3 min weer te beginnen.
Charles schreef:Nou en dat x2 en je snapt waarom ik hier amper meer reageer, ongelukkig ben en bij een psych loop. Sterkte.
Hoe erg. Ik denk dat ik echt niet goed was geworden als ik er twee had zoals hij. Jij ook
heel veel sterkte Charles.
Waarom zou een sprong geen 3 weken duren? Zou mooi zijn als alles met 3 dagen over was!
@PC; zorg idd dat je fysieke dingen uitsluit, verder zit er niks anders op dan uitzitten. Het ondankbare gevoel lees ik erin terug en herken ik wel, je doet alles (en meer) wat je kunt en nog is je kindje niet tevreden. Zoek het dan niet meer bij jezelf of iets waarop je invloed kunt uitoefenen, anders had het wel geholpen
Het kan nu ook misschien wel een beetje een wisselwerking zijn, jij zit even niet lekker in je vel (slaapgebrek, wanhoop, huis een zooi) en misschien reageert hij daar deels ook op? Sterkte iig!
@PC; zorg idd dat je fysieke dingen uitsluit, verder zit er niks anders op dan uitzitten. Het ondankbare gevoel lees ik erin terug en herken ik wel, je doet alles (en meer) wat je kunt en nog is je kindje niet tevreden. Zoek het dan niet meer bij jezelf of iets waarop je invloed kunt uitoefenen, anders had het wel geholpen
Het kan nu ook misschien wel een beetje een wisselwerking zijn, jij zit even niet lekker in je vel (slaapgebrek, wanhoop, huis een zooi) en misschien reageert hij daar deels ook op? Sterkte iig!
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
ik vind het jammer dat de spring-in-het-veld-Charles van vroeger hier op het forum er nu eventjes niet meer is. Ik mis je scherpe en gevatte humor wel een beetje, zelfs als die over/richting mij ging en ik er stiekem achteraf ook zelf wel om moest lachen. Wat naar dat het nu al een tijd niet gaat zoals je het graag gewild had en dat de twins het je helaas even ook niet bepaald makkelijker maken. Hopelijk krijg je gauw dat bungelende touw te pakken waarmee je langzaam maar zeker omhoog uit de put kunt klimmen, want ik vind het naar te lezen dat je ongelukkig bentCharles schreef:Nou en dat x2 en je snapt waarom ik hier amper meer reageer, ongelukkig ben en bij een psych loop. Sterkte.
Gast- Gast
PC: voor jou natuurlijk ook een hoor! Ik zou inderdaad even met de kinderarts overleggen. Ik heb uit wat je schrijft eerder het idee dat hem écht iets dwars zit.
Gast- Gast
Hier ook herkenbaar, maar gelukkig geen weken achter elkaar. maar als je witte puntjes voelt in zijn tandvlees dan zou ik persoonlijk ff aanstippen met dentinox en een paracetamol geven. Hier nog geen tanden te zien of voelen, maar als hij echt heel erg van slag is, dan doe ik dat, en het helpt. Want ik denk altijd dat het tanden zijn haha. Maar gebeurt zelden hoor, niet dat ik m zomaar paracetamol geef
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Supertalentje schreef:Waarom zou een sprong geen 3 weken duren? Zou mooi zijn als alles met 3 dagen over was!
Ja hij kan mij ook niet dankbaar zijn, een lach en ik smelt weer en ren ik nog een stukje harder. Mijn humeur hangt echt van zijn gesteldheid af. Heeft hij een jengeldag, dan kan je er gif op nemen dat ik ook helemaal naar ben. Ik ben echt rustig hoor, als t moet dan kan ik 't wel aan en als hij morgen weer happy is dan roep ik morgen ook: was niet zo erg gisteren hoor. Hij is echt een heel pittig en slim joch dat kan ik nu al zeggen, maar jongens.. Alles is huilen. Aankleden? Huilen! In de wagen? Huilen. In de maxicosi? Krijsen. Als ik aanstalten maak om hem neer te leggen dan bezuur ik t helemaal. Jammer voor hem moet ik ook wel eens douchen, plassen etc. En ik weet dat elk kind anders is maar mijn buurvrouwtjes hebben ook kindjes, schelen 3 en 5 weken met Julian en ik kan soms wel janken als ik zie dat bij hen alles gewoon gesmeerd loopt, die jochies slapen paar uur en mijn buurvrouwtje gewoon rustig een tijdschrift kan lezen, dr nagels kan lakken en laten drogen én daarna nog eens rustig op de loopband kan en ik gewoon na 10/20 min een overstuur ventje uit zijn bedje mag halen.
Ik klaag even. Ik ben over the moon met mijn zoon maar momenteel wil ik hem best even naar de maan sturen haha.
Als je hem vast houdt, is hij dan wel 'blij'? Lichamelijke check-up kan nooit kwaad. Maar een sprong van 3 weken klinkt mij ook niet ongewoon in de oren hoor. B werd echt een dramaqueen tijdens dat soort weken. Vooral voor ogen blijven houden dat het een fase is. Als een soort mantra herhaalde ik het
Het is een fase, het gaat over. Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.
Het komt goed
Het is een fase, het gaat over. Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.Het is een fase, het gaat over.
Het komt goed
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Ik zou ook even naar de huisarts gaan, je weet nooit. Verder zou ik hem zoveel mogelijk in een draagdoek dragen, dan is hij bij jou maar je hebt wel je handen redelijk vrij.
Vervelend hoor, het lijkt me heel zwaar als je baby zoveel huilt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Ik zou ook even naar de huisarts gaan, je weet nooit. Verder zou ik hem zoveel mogelijk in een draagdoek dragen, dan is hij bij jou maar je hebt wel je handen redelijk vrij.
Nog zoiets, hij wil niet in de draagzak haha. Alleen bij papa. Maar papa moet ook werken.
Thnx Luce. Het is idd een fase.
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» filmpjes draaien (letterlijk)
» Wie komt binnenkort bij de prenatal? (opgelost!)
» Wie komt er binnenkort bij de Prenatal...
» Binnenkort programma mbt pesten.
» Een tip voor meiden die binnenkort een autostoel
» Wie komt binnenkort bij de prenatal? (opgelost!)
» Wie komt er binnenkort bij de Prenatal...
» Binnenkort programma mbt pesten.
» Een tip voor meiden die binnenkort een autostoel
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: