Slapen overdag....
+6
lente
Puggle
SarahKey
CCC
Manderijn
LDJ
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Slapen overdag....
Onze dochter slaapt snachts heel goed.
Als ik haar voed en we haar terug leggen in bed dan slaapt ze vrijwel meteen weer.
Snachts dus geen problemen.
Maar overdag is dit toch anders...
Overdag wil ze haast niet slapen en als ze dan slaapt dan is het vaak een hazenslaapje van een half uur.
Wat kunnen we hier aan doen? Of kunnen we er niks aan doen? Iemand tips?
Als ik haar voed en we haar terug leggen in bed dan slaapt ze vrijwel meteen weer.
Snachts dus geen problemen.
Maar overdag is dit toch anders...
Overdag wil ze haast niet slapen en als ze dan slaapt dan is het vaak een hazenslaapje van een half uur.
Wat kunnen we hier aan doen? Of kunnen we er niks aan doen? Iemand tips?
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Re: Slapen overdag....
Is ze overdag vervelend? Huilt ze veel? Zit ze zich zelf in de weg?
Niet alle kindjes slapen natuurlijk evenveel.
Niet alle kindjes slapen natuurlijk evenveel.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
N. Had dit de eerste maanden ook. Ze sliep bijna niet overdag, rond een maand of 3,5 begon er een soort van ritme te komen. Ik heb haar elke keer neergelegd in bed overdag en ook een paar keer kort laten huilen. Ook bij het eerste wakker word huiltje reageren we niet meteen, vaak valt ze dan weer in slaap of soms huilt ze hier ook in haar slaap.
Ohja opeens zagen wij ook de eerste vermoeidheidstekenen. Als en zagen dat ze in haar ogen wreef deden we haar naar bed.
Ohja opeens zagen wij ook de eerste vermoeidheidstekenen. Als en zagen dat ze in haar ogen wreef deden we haar naar bed.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Overdag is ze op zich niet vervelend.
Maar zoals vanmiddag waren we bij mijn ouders en was ze niet echt goed te pas en dan merken we gewoon dat ze moe is, maar slapen wil ze dan echt niet.
We proberen haar dan te laten slapen, maar dat wil ze gewoon echt niet.
Maar zoals vanmiddag waren we bij mijn ouders en was ze niet echt goed te pas en dan merken we gewoon dat ze moe is, maar slapen wil ze dan echt niet.
We proberen haar dan te laten slapen, maar dat wil ze gewoon echt niet.
LDJ- Kletskop
chococupcake schreef:N. Had dit de eerste maanden ook. Ze sliep bijna niet overdag, rond een maand of 3,5 begon er een soort van ritme te komen. Ik heb haar elke keer neergelegd in bed overdag en ook een paar keer kort laten huilen. Ook bij het eerste wakker word huiltje reageren we niet meteen, vaak valt ze dan weer in slaap of soms huilt ze hier ook in haar slaap.
Het laatste wat je zegt hebben we geprobeerd, maar dan ligt ze in bed en dan is het huilen huilen huilen. Heb geprobeerd om haar even te laten huilen, maar dan word ze op gegeven moment overstuur en dan word het helemaal niks.
Als jij n. Op bed legt, doe je haar dan ook een slaapzakje aan overdag?
LDJ- Kletskop
Herkenbaar, ik laat n. Niet te lang huilen anders raakt ze compleet overstuur en dan ben ik langer bezig. Als ik nu terug kijk naar die begin maanden zie en hoor ik het verschil zo goed met wat ze bedoeld. Heb jij dat nu ook al? Weet even niet zo snel wanneer ik dat precies had.. Wel voor de vier maanden al, daarna ging ik aan het werk. Nee ze heeft een dekentje strak over zich heen. Ze krijgt alleen s avonds haar slaapzak aan. Herken je haar moeheidsignalen al een beetje?
CCC- Ratel
Ja, als ze het nodig heeft is het inderdaad lastig.
Leg je haar dan in haar bed? Of beneden? Misschien dat je daar nog in zou kunnen wisselen?
Leg je haar dan in haar bed? Of beneden? Misschien dat je daar nog in zou kunnen wisselen?
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Nee, ik laat haar ook niet te lang huilen hoor. En idd, ik begin haar huiltjes al wel wt te herkennen. Maar probeer haar al eerder weg te leggen.chococupcake schreef:Herkenbaar, ik laat n. Niet te lang huilen anders raakt ze compleet overstuur en dan ben ik langer bezig. Als ik nu terug kijk naar die begin maanden zie en hoor ik het verschil zo goed met wat ze bedoeld. Heb jij dat nu ook al? Weet even niet zo snel wanneer ik dat precies had.. Wel voor de vier maanden al, daarna ging ik aan het werk. Nee ze heeft een dekentje strak over zich heen. Ze krijgt alleen s avonds haar slaapzak aan. Herken je haar moeheidsignalen al een beetje?
Bijv als ze in haar oogjes begint te wrijven of als ze begint te gapen en de ene keer dan gaat ze slapen, maar..... Dan is het vaak maar voor een half uurtje en dan is ze alweer wakker en dan wil ze dus niet meer slapen.
Soms dan huilt ze en leg ik haar weg, maar dan is het hetzelfde verhaal, dan slaapt ze, maar weer zo kort vaak....
LDJ- Kletskop
S was ook zo de eerste maanden. Hij vertikte het om te slapen. Ik ging regelmatig een eindje wandelen want dan sliep hij voor even. Tot we weer door het hekje gingen naar onze achtertuin..
Hier ging het vanzelf over, op een gegeven moment sliep hij wel overdag en uiteindelijk ook in zijn bedje boven ipv de wandelwagen of box.
Hier ging het vanzelf over, op een gegeven moment sliep hij wel overdag en uiteindelijk ook in zijn bedje boven ipv de wandelwagen of box.
We hebben al verschillende opties geprobeerd, haar bedje, de box, wagenbak...Manderijn schreef:Ja, als ze het nodig heeft is het inderdaad lastig.
Maar misschien moet ik nog even geduld hebben en komt het nog dat ze beter wil slapen overdag? Soms vind ik het zo vermoeiend, want ik kan zelf soms niks beginnen.
LDJ- Kletskop
Ja, vaak ga ik wandelen en dan slaapt ze in de wagenbak. Als we dan thuis zijn dan slaapt ze ook wel even, maar dan word ze al snel weer wakker.SarahKey schreef:S was ook zo de eerste maanden. Hij vertikte het om te slapen. Ik ging regelmatig een eindje wandelen want dan sliep hij voor even. Tot we weer door het hekje gingen naar onze achtertuin..
Bij hoeveel maanden ging het bij jullie beter?
LDJ- Kletskop
chococupcake schreef:N. Had dit de eerste maanden ook. Ze sliep bijna niet overdag, rond een maand of 3,5 begon er een soort van ritme te komen. Ik heb haar elke keer neergelegd in bed overdag en ook een paar keer kort laten huilen. Ook bij het eerste wakker word huiltje reageren we niet meteen, vaak valt ze dan weer in slaap of soms huilt ze hier ook in haar slaap.
Precies hetzelfde hier.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Moet even goed nadenken haha Met 3/4 maanden. Daarvoor heeft hij ook bijna elke ochtend van 7 tot 10 gehuild. Vond dat best een zware tijd want slapen ho maar. En dan rond etenstijd helemaal stekker af zijn en weer een paar uur huilen/jengelen. Bij mij was hij wel stil maar ik vertikte het om de hele dag met hem rond te sjouwen, ook niet in een draagdoek.LDJ schreef:Ja, vaak ga ik wandelen en dan slaapt ze in de wagenbak. Als we dan thuis zijn dan slaapt ze ook wel even, maar dan word ze al snel weer wakker.SarahKey schreef:S was ook zo de eerste maanden. Hij vertikte het om te slapen. Ik ging regelmatig een eindje wandelen want dan sliep hij voor even. Tot we weer door het hekje gingen naar onze achtertuin..
Bij hoeveel maanden ging het bij jullie beter?
Maar wij liepen ook bij de ostheopaat en toen hij daar heen was geweest werd hij veel rustiger en kon meer slapen. Er zat van alles dwars bij hem.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze genoeg heeft aan die Hazeslaapjes... Geef je nog bv? Word ze wakker omdat ze honger heeft? Ik had meet bv op verzoek minder ritme met n. Toen ik ging werken kwam dit veel meer. Denk dat je het een beetje los moet laten. In de eerste maanden had ik zoiets van ja, nou ze is blijkbaar gewoon zo. Ik snapte niet dat ander moeders overal tijd voor hadden... Maar het is dus goedgekozen hopelijk gaat dat bij jullie ook zo de aankomende periode.
CCC- Ratel
Herkenbaar, ik vond de eerste maanden ook ontzettend zwaar SK. Wat fijn dat de osteopaat jullie heeft kunnen helpen!
CCC- Ratel
Ik geef idd nog bv en op verzoek, dus misschien dat het daar ook wel mee te maken heeft.chococupcake schreef:Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze genoeg heeft aan die Hazeslaapjes... Geef je nog bv? Word ze wakker omdat ze honger heeft? Ik had meet bv op verzoek minder ritme met n. Toen ik ging werken kwam dit veel meer. Denk dat je het een beetje los moet laten. In de eerste maanden had ik zoiets van ja, nou ze is blijkbaar gewoon zo. Ik snapte niet dat ander moeders overal tijd voor hadden... Maar het is dus goedgekozen hopelijk gaat dat bij jullie ook zo de aankomende periode.
Het zal vanzelf goed komen, maar in de omgeving hoor ik soms wel eens van je moet haar gewoon naar bed doen bla bla. Maar ik heb zoiets van als ze zo huilt, dan word hem dat niet. Gelukkig doet ze het snachts heel goed en smorgens ook, dus ik mag niet klagen.
Het zal vast vanzelf wel komen.
Maar iig wel fijn om te lezen dat meerdere kindjes dit hebben (gehad).
LDJ- Kletskop
Heel herkenbaar LDJ! M. sliep ook heel weinig overdag, al moet ik zeggen dat het sinds een weekje beter lijkt te gaan *even afkloppen*. Ze heeft 2,5 maand nauwelijks geslapen overdag, en veel gehuild. Alleen de draagzak was goed, op onze arm of tijdens het wandelen in de kinderwagen. Als het maar bewoog. Heb hele dagen met haar heen en weer gelopen door de huiskamer (en zo groot wonen we niet ). We hebben haar steeds in haar bedje gelegd (beneden sliep ze helemaal niet), en vanalles geprobeerd. Niet laten huilen, erbij blijven, even laten huilen, inbakeren etc.. hielp allemaal weinig. Kwam toen ook echt nergens aan toe. Toen ik nog bv gaf zat er ook totaal geen ritme in, dat werkte ook niet echt mee. Nu krijgt ze fv (alleen de laatste voeding nog bv), en heeft ze een aardig ritme te pakken inmiddels. En de laatste week slaapt ze 's ochtends nog 1 tot 2 uurtjes en 's middags ook 2, soms 3. De namiddag slaapt ze niet of hooguit 3 kwartier. De avond is ze meestal nog steeds wakker, maar huilt niet zoveel meer als eerst. Oja, overdag ligt ze trouwens in een puckababy, dat werkt voor haar wel goed. Soms 'vecht' ze er even tegen, maar als ze slaapt slaapt ze ook aanzienlijk langer (ze is nogal druk met haar armpjes). De nachten gaan al een hele tijd goed, gelukkig! Ze gaat rond 22.00/22.30 naar bed en om 08.00/08.30 maak ik haar wakker voor de eerste voeding. Hoop dat je meisje het ook snel doorkrijgt overdag, is voor haar fijner en voor jezelf ook .
lente- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10
Het wisselt hier per dag qua slaapjes, ene keer ligt ze in de box, andere keer lekker in haar eigen bed!
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
M. heeft de eerste maanden ook bijna niet geslapen. Alleen als we wandelden of in de draagzak. Nu leg ik hem wakker weg (na anderhalf tot twee uur op) en dan huilt hij even en valt dan in slaap. Hij slaapt wel steeds kort (half uur/drie kwartier). Ik ben al heel blij dat hij nu zelf gaat slapen in zijn bed, de korte slaapjes neem ik dan nog maar even voor lief. Hij is dit sinds hij 3 maanden is gaan doen trouwens.
Knof- Fluisteraar
- Aantal berichten : 217
Punten : 219
Registratiedatum : 09-08-11
Niks van aantrekken hoor, anderen weten het altijd veel beter. N. slaapt 's nachts en 's morgens ook super. Wij slapen elke dag (als we kunnen uitslapen :p) uit. Ze word met gemak rond 9.30 uur wakker en soms nog veel later. Gewoon blijven proberen denk ik, en haar eruit halen wanneer ze te lang huilt voor jou gevoel of als ze erger begint te huilen. Dat doen wij ook gewoon met N. soms is dat ook 's avonds, maar niemand heeft wat aan een krijsend overstuur kind. Gewoon doen wat jou gevoel ingeeft.LDJ schreef:Ik geef idd nog bv en op verzoek, dus misschien dat het daar ook wel mee te maken heeft.chococupcake schreef:Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze genoeg heeft aan die Hazeslaapjes... Geef je nog bv? Word ze wakker omdat ze honger heeft? Ik had meet bv op verzoek minder ritme met n. Toen ik ging werken kwam dit veel meer. Denk dat je het een beetje los moet laten. In de eerste maanden had ik zoiets van ja, nou ze is blijkbaar gewoon zo. Ik snapte niet dat ander moeders overal tijd voor hadden... Maar het is dus goedgekozen hopelijk gaat dat bij jullie ook zo de aankomende periode.
Het zal vanzelf goed komen, maar in de omgeving hoor ik soms wel eens van je moet haar gewoon naar bed doen bla bla. Maar ik heb zoiets van als ze zo huilt, dan word hem dat niet. Gelukkig doet ze het snachts heel goed en smorgens ook, dus ik mag niet klagen.
Het zal vast vanzelf wel komen.
Maar iig wel fijn om te lezen dat meerdere kindjes dit hebben (gehad).
CCC- Ratel
De oudste sliep met 4 weken de nachten door, om 7 uur de fles en dan weer tot een uur of 9.
Maar overdag... dan sliep ze inderdaad maar 3 of 4 keer een half uurtje.
Ik was helemaal kapot en mijn moeder kwam dan ook af en toe even helpen.
Heb achteraf zo`n spijt dat ik toen geen draagdoek heb aangeschaft, dacht daar toen ook nog helemaal niet bij na dat dat een optie was!
De jongste was wel een flinke slaper, maar vond het nog af en toe fijn dat ik even wat kon doen terwijl hij lekker bij mij zat.
Maar overdag... dan sliep ze inderdaad maar 3 of 4 keer een half uurtje.
Ik was helemaal kapot en mijn moeder kwam dan ook af en toe even helpen.
Heb achteraf zo`n spijt dat ik toen geen draagdoek heb aangeschaft, dacht daar toen ook nog helemaal niet bij na dat dat een optie was!
De jongste was wel een flinke slaper, maar vond het nog af en toe fijn dat ik even wat kon doen terwijl hij lekker bij mij zat.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Slapen is hier vanaf het begin af aan al drama geweest.
Na 2 maanden ontdekten we dat D graag op zn zij sliep, maar met 3 maanden moest hij een spreidbroek waardoor dit niet meer mogelijk was.
Ik moet blij zijn als D 2x een half uur slaapt op een dag. Als hij echt heel moe us ga ik weleens wandelen zodat hij een beetje bij kan tanken.
Tussen 22.00 en 2.00 slaapt hij het beste en daarna is hij onrustig, wil hij nog een keer eten, heeft hij last van krampjes etc.
Kortom slapen is niet zijn hobby
Na 2 maanden ontdekten we dat D graag op zn zij sliep, maar met 3 maanden moest hij een spreidbroek waardoor dit niet meer mogelijk was.
Ik moet blij zijn als D 2x een half uur slaapt op een dag. Als hij echt heel moe us ga ik weleens wandelen zodat hij een beetje bij kan tanken.
Tussen 22.00 en 2.00 slaapt hij het beste en daarna is hij onrustig, wil hij nog een keer eten, heeft hij last van krampjes etc.
Kortom slapen is niet zijn hobby
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» ineens overdag heel weinig slapen?
» Baby 4 wkn en overdag slapen
» slapen overdag, fase?
» Tips bij moeilijk slapen overdag
» Overdag bijna niet slapen
» Baby 4 wkn en overdag slapen