Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baby 4 wkn en overdag slapen

3 plaatsers

Ga naar beneden

Baby 4 wkn en overdag slapen Empty Baby 4 wkn en overdag slapen

Bericht  Knillis do 29 sep 2011 - 22:02

Hoi allemaal,

Ik heb me al een tijdje geleden geregistreerd maar ben niet echt actief, lees meer mee dan dat ik reageer. Maar heb nu toch een vraag die ik graag aan jullie voor wil leggen!

4 weken (en 2 dagen) geleden ben ik bevallen van ons 2e kindje, een meisje. Alles gaat eigenlijk erg goed, het is een erg tevreden meisje dat maar heel weinig huilt tot nu toe. We zitten alleen met een klein dilemma. Ze beweegt nogal veel met haar armen waardoor ze moeilijk in slaap komt en als ze al slaapt, dan slaat ze zichzelf wakker. Mijn zoontje deed dit destijds ook en die hebben we toen ingebakerd, wat erg goed hielp. Nou heb ik een aantal keer geprobeerd om mijn dochtertje in te bakeren maar ze wordt dan ontzettend boos en verzet zich tegen de doeken. Het is dan krijsen en ze raakt helemaal overstuur waardoor ze natuurlijk helemaal niet meer in slaap valt (tenminste, ik heb haar niet langer dan een minuut of 4 laten huilen omdat ik met mijn zoontje bezig was, en ze wordt alleen maar gefrustreerder). 's Nachts gaat het wel goed, dan accepteert ze het en slaapt ze lekker, maar overdag wil het niet echt. Wat echter wel goed gaat is slapen op haar buik... Maar dit vind ik zelf echt doodeng. Overdag ligt ze nu wel op haar buik maar dan in de bak van de wandelwagen beneden, zodat ik haar goed in de gaten kan houden. Maar ook dit vind ik wel eng omdat ik natuurlijk niet continu in de wandelwagen kan kijken of alles wel goed gaat.

Wat is nou wijsheid? Ik vind het erg lastig... Vooral ook gezien het feit dat ze binnenkort wel eens een nachtje bij opa en oma zal gaan slapen of daar overdag een keer zal zijn, en zij kunnen haar ook niet continu in de gaten houden natuurlijk. Hebben jullie ervaring met inbakeren waarbij de kindjes zich verzetten? Is het een kwestie van doorzetten?

En hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen dat jullie kindjes lekker boven sliepen? Mijn zoontje sliep vanaf dag 1 in zijn wiegje boven, maar mevrouw vindt het beneden veels te gezellig (en gelijk heeft ze)! Als we haar boven neerleggen is het huilen en ik vind haar echt nog veels te klein om haar te laten huilen. Maar volgende week wordt mijn zoontje 2 en voor haar rust lijkt het me wel fijn als ze gewoon boven kan slapen, de hele dag door krijgen we visite en wordt het best wel druk en ik denk niet dat ze dan aan slapen toekomt..

Een beetje lang bericht, sorry smile

Groetjes!
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 4 wkn en overdag slapen Empty Re: Baby 4 wkn en overdag slapen

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 22:09

Ik leg ze in de Swaddle Pod, dat is een slaapzakje zonder mouwen, maar het is dun en rekbaar. Ze kunnen dus nog wel wat bewegen, maar niet meer alle kanten op slaan met de armen.

Die zijn ook niet zo heel duur, 14,95 bij oa BabyDump.


Laatst aangepast door ProudMama op do 29 sep 2011 - 23:01; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 4 wkn en overdag slapen Empty Re: Baby 4 wkn en overdag slapen

Bericht  Rumble do 29 sep 2011 - 22:12

Heel herkenbaar. Mijn zoontje deed dit ook en kon ook niet ingebakerd in slaap vallen. Ik heb hem een paar keer in de woonkamer op een dik kleed neergelegd op zijn buik om te kijken hoe hij met zijn hoofd reageerde in zijn slaap. Hij was na 4 weken al best sterk in zijn nekje en sliep automatisch al met zijn hoofd opzij zeg maar. Toen dat een tijdje goed ging heb ik hem gewoon in zijn bedje laten slapen op zijn buik. Nu slaapt hij al 4 maanden lang op zijn buik, dat gaat prima. We hebben zelf ook even in het matras geademd zeg maar om te kijken of we daar zelf ook goed doorheen konden ademen mocht hij toch met zijn gezichtje in het matras belanden en dat ging ook prima.
Tja, we hebben nu eenmaal een buikslaper en zo slaapt hij wel beter en een stuk langer dan als ik hem op zijn rug leg. Ik zou het gewoon proberen als ik jou was als je haar sterk genoeg vindt in haar nekje.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 4 wkn en overdag slapen Empty Re: Baby 4 wkn en overdag slapen

Bericht  Knillis do 29 sep 2011 - 22:26

Ze kan haar hoofd inderdaad wel goed optillen al, soms beweegt ze hem van de ene naar de andere kant. Alleen als ze haar speen kwijt is drukt ze haar hoofd nog wel eens in het matrasje maar ook dan buigt ze hem uiteindelijk de andere kant op... We hebben zo'n aerosleep matras ding en ik heb mijn neus door ook al eens ingedrukt en je kan gewoon ademen..

Stom dat je bij een 2e toch weer zo onzeker kan zijn over kleine dingen (alhoewel ik veel relaxter ben dan toen met mijn zoontje, toen was ik toch een dweil! Kon alleen maar huilen en dingen op internet opzoeken en zag overal spoken, zo zonde achteraf gezien. Gelukkig het helemaal goedgekomen Very Happy).

PM: ik zal eens kijken naar jou suggestie wat dat is!
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 4 wkn en overdag slapen Empty Re: Baby 4 wkn en overdag slapen

Bericht  Nana do 29 sep 2011 - 22:37

Neem haar anders lekker in de draagdoek bij je. In het bedje boven slapen komt vanzelf.

Wat bij ons ook hielp was het wiegje opmaken als een matrozenbedje (zie google). Misschien kun je dat eens proberen?

Mijn dochtertje was ook een buikslaper. Eerst heb ik het vooral overdag geprobeerd maar later ook 's nachts toen ik zelf genoeg vertrouwen in had.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 4 wkn en overdag slapen Empty Re: Baby 4 wkn en overdag slapen

Bericht  Knillis zo 2 okt 2011 - 23:42

Toch nog even een reactie: ze slaapt inmiddels sinds een dag of 2-3 als een roosje in haar wiegje op haar eigen kamertje! Het is eigenlijk vanzelf gegaan, we hebben haar toch nog eens ingebakerd en ineens ging ze zomaar slapen! Nu gaat het steeds beter, ze slaapt nu al de hele ochtend met onderbreking van 1 fles Very Happy Ook heeft ze nu al 2 nachten doorgeslapen angel (hopen dat dat zo blijft!). En gelukkig zonder haar te laten huilen of wat dan ook, soms pruttelt ze een minuutje en dan valt ze als een blok in slaap. Erg fijn en nogmaals bedankt voor de adviezen!
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 4 wkn en overdag slapen Empty Re: Baby 4 wkn en overdag slapen

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 0:21

Wat fijn! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 4 wkn en overdag slapen Empty Re: Baby 4 wkn en overdag slapen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum