Waar bezuinig je juist niet op?
+31
Linda
Theeleut
Lady Starstruck
kwak
Parisienne
Sophiee
rapa nui
*Lookie*
Fayebella
Mizz_S
Katrien
Chocoholic
Ragazza
Susan
Nyx
Ibbeltje
Luce
Puggle
Tsjip
Slakje
Tiara
GreenGrass
Snoes
mzcharlotte
Blair
Sterre
Punk'd
Rose
minoessepoes
Rush
Blond
35 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Waar bezuinig je juist niet op?
Ik heb eigenlijk geen enkel probleem met de allergoedkoopste huismerken maar ik bezuinig niet op verse groente, fruit en goed brood. Hoewel.. ik koop wel alleen groente en fruit die in de aanbieding zijn. Als de appels duur zijn, koop ik bananen en als de bloemkolen in de aanbieding zijn, laat ik de duurdere prei liggen. Maar ik koop eigenlijk nooit potjes of diepvries, behalve spinazie.
Ragazza- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13
Tinq hoort bij Gulf en Tango bij Kuweit Oil. Op 1 of andere manier zal er wel verschil in zitten tussen verschillende oliemaatschappijen qua brandstof. Maar de brandstof van Firezone is niet anders dan die van Texaco en dat is juist wat veel mensen denken en zeggen en dat dacht dat jij dat ook zo bedoelde zeg maar
BP, Texaco en Shell zitten wel op hetzelfde niveau denk ik, ook hun goedkope dochter ondernemingen.
BP, Texaco en Shell zitten wel op hetzelfde niveau denk ik, ook hun goedkope dochter ondernemingen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Octaan staat voor het getal achter de benzine (euro 95, 98) en dat kan dus niet verschillen want daar moet het gewoon aan voldoen.Nyx schreef:Er kan een verschil in hoogte van Octaan zitten in benzine 's. En dat kan invloed hebben op de rijprestaties van auto's. Ik tank het liefst bij Tango/Firezone, omdat ik dan met mijn tank meer dan 500 km kan rijden
Wel zit er verschil in additieven. Maar de benzine van een dochteronderneming verschilt niet van de moederonderneming.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Octaan staat voor het getal achter de benzine (euro 95, 98) en dat kan dus niet verschillen want daar moet het gewoon aan voldoen.Nyx schreef:Er kan een verschil in hoogte van Octaan zitten in benzine 's. En dat kan invloed hebben op de rijprestaties van auto's. Ik tank het liefst bij Tango/Firezone, omdat ik dan met mijn tank meer dan 500 km kan rijden
Wel zit er verschil in additieven. Maar de benzine van een dochteronderneming verschilt niet van de moederonderneming.
Nee, dat zal het ook niet zijn.
Ik heb destijds bij een benzinepomp gewerkt en mensen die wij als klant hadden verloren we aan een budgetknaller en kregen we weer terug; Omdat ze beter en langer op onze benzine zouden rijden. Voor mij is benzine benzine en dus heb ik uitleg om mijn baas gevraagd. Deze zei dat het te maken had met het octaangehalte in een benzine. Ik neem aan dat mijn baas, destijds 67 jaar, levenslang in de benzine's, heus weet waar hij het over heeft.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Huismerken vind ik ook niet erg, al zijn er wel een paar producten die ik van een bepaald merk lekkerder vind. Cola light bijvoorbeeld, ik wil altijd Pepsi Max, dus dat kopen we vaak in de aanbieding en dan een heleboel flessen tegelijk. Pindakaas vind ik juist weer lekkerder van Albert Heijn huismerk.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Dan heeft hij je vast ook geleerd dat het geen octaangehalte maar octaangetal is.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Dan heeft hij je vast ook geleerd dat het geen octaangehalte maar octaangetal is.
Ow vast wel. Maar niet alles uit het verleden houd ik vast. Jij wel?
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Het enige wat ik nu kan bedenken waarop ik never nooit op bezuinig is vleesvervangers en giften aan goede doelen (waar ik maandelijks vast aan geef)
Chocoholic- Prater
- Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11
Ik bezuinig niet op koffie. We kopen DE koffie en Nespresso cups.
Katrien- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12
Wij doen op dit moment qua boodschappen juist het tegenovergestelde van bezuinigen, we willen meer uitgeven. We gaan nu eens per week naar de biologische winkel en doen daar een gedeelte van de boodschappen. Ook pak ik in de 'gewone' supermarkt vaker biologische of Fairtrade producten. We hebben het geld ervoor dus waarom niet?
Ook aan goede doelen proberen we juist meer uit te geven.
Oja, wij bezuinigen ook totaal niet op uitjes, vakanties, weekendjes weg, uit eten enzo. Dat doen wel allemaal supervaak. Niet dat het dan allemaal meteen heel duur is, maar op de frequentie bezuinigen we niet.
Ook aan goede doelen proberen we juist meer uit te geven.
Oja, wij bezuinigen ook totaal niet op uitjes, vakanties, weekendjes weg, uit eten enzo. Dat doen wel allemaal supervaak. Niet dat het dan allemaal meteen heel duur is, maar op de frequentie bezuinigen we niet.
Laatst aangepast door Mizz_S op do 30 mei 2013 - 8:31; in totaal 1 keer bewerkt
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Ik bezuinig niet op de kapper, en enkel etenswaren van het A-merk (coca cola, calce pindakaas, de ruijter hagelslag)
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Op verwarming, ik wil het gewoon lekker warm hebben (ik trek wel gewoon een vest aan maar als ik het dan nog koud heb gaat de verwarming gewoon wat omhoog)
Op koffie, pindakaas, goede schoenen voor ons allemaal en cadeautjes bezuinig ik ook niet of nauwelijks.
Op koffie, pindakaas, goede schoenen voor ons allemaal en cadeautjes bezuinig ik ook niet of nauwelijks.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Op vakanties, dagjes uit, theaterbezoeken. Of in die zin, ik geef er best veel aan uit, veel meer dan mensen in mijn omgeving en wil dat ook graag blijven doen. Ik kijk aan de andere kant wel naar de prijzen en heb voor het komende theaterseizoen bv wel ruim 15 voorstellingen geboekt dus in die zin niet bezuinigd maar heb aan de andere kant wel deels goedkopere voorstellingen gedaan en wat aanbiedingen bv na 3 voorstellingen kun je een extra voorstelling incl. consumptie boeken voor maar 9,50 euro. Ik ga graag dagjes weg maar gebruik dan bv Kruitvat treinkaartjes en heb een Museumkaart.
Ik bezuinig verder niet op de groenteboer en bakker.
Ik bezuinig verder niet op de groenteboer en bakker.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Op goed en lekker eten, uitjes en avondje thuis wanneer er mensen blijven eten bijvoorbeeld. En we bezuinigen zeker niet op vakanties. Tegenover dit alles staan wel een boel bezuiningingen.. .
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Verwarming, koffie (Nespresso), thee, zoetigheid op brood (Calvé pindakaas, De Ruyter hagelslag/vlokken, Nutella), toiletpapier, wasmiddel, luiers en billendoekjes voor N. (altijd Pampers en Zwitsal)
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Rush schreef:Octaan staat voor het getal achter de benzine (euro 95, 98) en dat kan dus niet verschillen want daar moet het gewoon aan voldoen.Nyx schreef:Er kan een verschil in hoogte van Octaan zitten in benzine 's. En dat kan invloed hebben op de rijprestaties van auto's. Ik tank het liefst bij Tango/Firezone, omdat ik dan met mijn tank meer dan 500 km kan rijden
Alle brandstoffen moeten aan de Europese Normen voldoen. Een Euro95 kan geen octaangetal van 85 of 97 hebben, dat inderdaad een prestatie afwijking zou kunnen betekenen. Er zijn genoeg laboratoria die hier namens belanghebbenden kwaliteitscontroles op uitvoeren.
Buiten Nederland kan er wel een kwaliteitsverschil optreden (met name naar het Oosten toe). Zou niet moeten mogen, maar gebeurt wel. Heeft vaak vooral te maken met het FAME (bio component) gehalte.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Ik bezuinig niet op brood. Als ik goedkoop brood koop eet ik dat niet omdat het niet lekker is, duurder brood bij voorkeur de eigen afgebakken brood van de ah eet ik wel.
Chips word hier ook niet op bezuinigt, lays en crocky. Net als yoghurt, die van de Aldi of Lidl vinden we veel te dun.
Verder maakt het ons allemaal niet veel uit.
Chips word hier ook niet op bezuinigt, lays en crocky. Net als yoghurt, die van de Aldi of Lidl vinden we veel te dun.
Verder maakt het ons allemaal niet veel uit.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Op eten en kleding. Ik moet eigenlijk wat meer leren te gaan bezuinigen!
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ik bedenk me eigenlijk dat ik alleen niet op appels bezuinig (verder koop ik ook veel seizoensfruit). Ik wil alleen Granny Smith appels eten, omdat ik die echt heel erg lekker vind. En dan betaal ik dus gerust bijna 4 euro voor anderhalve kilo.
Ik bezuinig trouwens ook niet op de kapper. Ik wacht liever wat langer zodat ik naar mijn kapper kan, een kapster van Brainwash mag echt niet aan mijn haren komen.
Ik bezuinig trouwens ook niet op de kapper. Ik wacht liever wat langer zodat ik naar mijn kapper kan, een kapster van Brainwash mag echt niet aan mijn haren komen.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Warmte. Water. Ik lig ook vaak in bad in de winter. Vaatwasser draait soms 2 keer per dag.
Groente. Al vertik ik het om €2/3 uit te geven aan bloemkool, verse spinazie of aardbeien. Ik let wel op, maar koop veel groente en fruit.
De laatste tijd koop ik voor mezelf ook steeds vaker duurdere spullen. Zoals laatst een duur horloge, die blijft gewoon mooier dan zo'n kijkshop ding. Of echt lederen, lange laarzen ipv scapino imitatie lederen laarzen die na 1 seizoen kapot zijn. Ik gun het, mezelf ook meer. Het geld is er dus waarom niet!
Groente. Al vertik ik het om €2/3 uit te geven aan bloemkool, verse spinazie of aardbeien. Ik let wel op, maar koop veel groente en fruit.
De laatste tijd koop ik voor mezelf ook steeds vaker duurdere spullen. Zoals laatst een duur horloge, die blijft gewoon mooier dan zo'n kijkshop ding. Of echt lederen, lange laarzen ipv scapino imitatie lederen laarzen die na 1 seizoen kapot zijn. Ik gun het, mezelf ook meer. Het geld is er dus waarom niet!
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Sommige biologische voedingsmiddelen, verzorgingsproducten voor de kinderen, water (we houden van douchen en badderen), het gebruik van de droger (die staat zelfs in de zomer aan, ik wil graag zachte handdoeken), groente en fruit (veel variatie, niet alleen seizoensgebonden), schoenen (voor ons allemaal), bh's.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Op schoenen en leuke dingen doen met vriendinnen/mijn vriend.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Ohja, op water bezuinigen wij ook niet echt. Ik lig in de winter ook gemakkelijk om de dag in een overvol bad en als het water te koud wordt, vul ik het zonder problemen bij met lekker warm water .
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Bepaalde boodschappen, zoals groente, fruit, noten, vis, wijn, maar bij groente en fruit let ik er wel op dat ik seizoensgroenten koop.
Verder bezuinigen we niet op de verwarming. Als ik een trui aan heb getrokken en ik heb het nog koud, dan zet ik gewoon de verwarming hoger.
Ook bezuinigen we niet op reizen/vakanties. Ik reis heel graag en wil graag veel landen, steden en natuurgebieden zien.
Verder bezuinigen we niet op de verwarming. Als ik een trui aan heb getrokken en ik heb het nog koud, dan zet ik gewoon de verwarming hoger.
Ook bezuinigen we niet op reizen/vakanties. Ik reis heel graag en wil graag veel landen, steden en natuurgebieden zien.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Waar bezuinig jij juist niet/wel op?
» Nieuwe vrienden, of juist niet?
» waar kun jij niet meer zonder?
» Gewoon rust houden of juist niet?
» Waar geef jij voornamelijk geld aan uit, en waar niet?
» Nieuwe vrienden, of juist niet?
» waar kun jij niet meer zonder?
» Gewoon rust houden of juist niet?
» Waar geef jij voornamelijk geld aan uit, en waar niet?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: