Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Binnenkat naar buiten

+2
Rush
Ooh La La!
6 plaatsers

Ga naar beneden

Binnenkat naar buiten Empty Binnenkat naar buiten

Bericht  Ooh La La! ma 27 mei 2013 - 1:03

Onze kat is 3 jaar en in ons oude appartement (2 hoog, frans balkon) kon ze niet naar buiten. Op zich geen probleem, maar ik ben allergisch voor katten en nu ze zo aan het verharen is word ik langzaam gek van alle jeuk, haren en prikkende ogen.

Ons nieuwe huis heeft een soort van balkon aan de galerij, waardoor ze genoeg ruimte heeft om naar buiten te gaan. Ook is ons appartement makkelijker te bereiken voor haar en is de buitenruimte ingesloten door omliggende complexen. Ze kan dus niet zomaar de straat op.

Een week of 3 geleden ben ik begonnen met haar aan een tuigje naar buiten te laten. Dit vindt ze allemaal prima. Ze ligt lekker in het zonnetje en snuffelt hier en daar een beetje aan. Ik durf het tuigje inmiddels ook gewoon los te laten.

Maar het punt om haar zonder tuigje naar buiten te laten (met of zonder oogje in het zeil) vind ik toch een beetje eng. Rolling Eyes Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Binnenkat naar buiten Empty Re: Binnenkat naar buiten

Bericht  Rush ma 27 mei 2013 - 1:15

Ik heb het maar gewoon gedaan. Vond het verschrikkelijk, maar ze is altijd nog weer thuis gekomen. Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Shopaholic ma 27 mei 2013 - 1:17

Wij hadden het bij onze vorige katten op het balkon dicht gemaakt haha
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Ooh La La! ma 27 mei 2013 - 1:25

Rush, ik denk ook dat ik het maar gewoon moet doen, maar als puntje bij paaltje komt...

EDC, alles dichtmaken is hier geen optie vanwege de galerij en noodtrap naast onze voordeur.

Ben wel blij dat ze niet zomaar de straat op kan, maar toch.

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  Linnie1985 ma 27 mei 2013 - 1:29

Ik vond het ook eng om de jongste naar buiten te doen terwijl we allebei aan het werk waren, aangezien ze hiernaast 5 honden hebben en 2 huizen verderop 2 en achter los lopen.
maar toch gedaan en na 2/3 keer vond ik het niet eng meer, en ze heeft het super naar haar zin. Ze doet bijvoorbeeld de oudste kat na, dan ben ik haar kwijt en loopt ze gewoon op het dak van de buurvrouw en ons Laughing.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rush ma 27 mei 2013 - 1:31

Om de hond van m`n schoonouders vond ik het ook eng inderdaad. Dat is een waakhond, maar ze had onze poes natuurlijk al vaak binnen gezien, dus hij wist dat poes bij een goed huis hoorde. Ze lopen nu vaak samen over het erf haha. Onze poes wel met een dikke staart, want als de hond wil spelen, wil poes vechten. Binnenkat naar buiten 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ooh La La! ma 27 mei 2013 - 1:45

Misschien dan toch maar gewoon doen.

Op een dag dat we thuis zijn en de pui open kan blijven. Dan kan ze altijd weer naar binnen...

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  TukTuk ma 27 mei 2013 - 1:52

Misschien een idee om ook iets wat ze lekker vind, stukje vis of snoepjes ofzo bij de hand te houden, en haar dan in het begin een paar keer roepen en schudden met de snoepjes. Zo deed ik dat iig wel met mijn katten, en zo gingen ze dan langzaam aan steeds verder weg (steeds langer wachten met roepen), zonder gelijk te verdwalen etc.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Rush ma 27 mei 2013 - 1:55

AngelNyn schreef:Misschien een idee om ook iets wat ze lekker vind, stukje vis of snoepjes ofzo bij de hand te houden, en haar dan in het begin een paar keer roepen en schudden met de snoepjes. Zo deed ik dat iig wel met mijn katten, en zo gingen ze dan langzaam aan steeds verder weg (steeds langer wachten met roepen), zonder gelijk te verdwalen etc.
Dat had ik ook als idee. Onze poes keek dan om en keek me aan alsof ik gek geworden was. Het werkt nog steeds niet trouwens. Buiten gaat ze haar eigen gang.

Als ze boven zit er niet naar beneden komt dan werkt schudden met de brokjes wel. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk ma 27 mei 2013 - 1:58

Rush schreef:
AngelNyn schreef:Misschien een idee om ook iets wat ze lekker vind, stukje vis of snoepjes ofzo bij de hand te houden, en haar dan in het begin een paar keer roepen en schudden met de snoepjes. Zo deed ik dat iig wel met mijn katten, en zo gingen ze dan langzaam aan steeds verder weg (steeds langer wachten met roepen), zonder gelijk te verdwalen etc.
Dat had ik ook als idee. Onze poes keek dan om en keek me aan alsof ik gek geworden was. Het werkt nog steeds niet trouwens. Buiten gaat ze haar eigen gang.

Als ze boven zit er niet naar beneden komt dan werkt schudden met de brokjes wel. Laughing

Katten zijn ook zo eigenwijs :P Maar bij ons werkte het wel!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast ma 27 mei 2013 - 4:53

ik vond dat in het begin ook eng. Ze hadden bijna 3 jaar binnen geleefd maar toen H ging lopen en kruipen was het in de zomer geen doen meer om de deur dicht te houden.
in eerste instantie bleven ze netjes in de tuin. Een jaar lang ongeveer. Ineens ging Jul er vandoor. We hebben toen vanalles geprobeerd. Van dat dieren schrikdraad, bloembakken aan de schutting, kippengaas schuin omhoog laten lopen maar overal kon ze onderdoor of tussendoor.

Toen heb ik haar laten gaan. De eerste weken riep ik haar steeds terug met brokjes.
Nu gaat ze al 2 jaar op reep. Soms is ze hele dagen weg en soms blijft ze dichtbij.
Als ze naar binnen moet komen dan tik ik met de bakjes tegen elkaar aan. Meestal is ze wel in de buurt en zie ik haar meteen over de schuurtjes aan komen hollen. Maar ze heeft ook weleens 2 dagen bij iemand op zolder gezeten Embarassed.

Gast
Gast

Bericht  Verona di 28 mei 2013 - 0:00

Qua haren zou ik proberen om naar een trimsalon te gaan en je kat te laten ontwollen. Wij laten dat ook met onze katten doen. Ik moest wel ff goed zoeken voor een goedkopere trimsalon, maar heb er nu 1 gevonden. Werkt als een trein. Ik heb 0,0 haren in huis Binnenkat naar buiten 281626781
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud