Homoseksualiteit in GTST
+12
Snoopy
Roze Roos
Jeanette
studiebol
smooch
Susan
boekenwurm83
Tazz
Guus
Pien
minoessepoes
Laquisia
16 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Homoseksualiteit in GTST
Blijkbaar is er op internet "ophef" ontstaan (ik heb de ophef zelf niet gezien, maar alleen het nieuwsbericht van de Telegraaf (dat dan weer wel )) over de scene eergisteren waarin twee jongens in GTST (Lucas en Edwin) samen op bed zoenden en nou ja, ze noemden het licht erotisch in dat nieuwsbericht, het was meer gewoon dat ze met ontbloot bovenlijf lagen en het was wel duidelijk wat ze gingen doen maar verder zag je niets. Blijkbaar vinden mensen dus dat dit (nog) niet kan in Nederland, en daar was ik toch wel verbaasd over. Of zou het een kwestie zijn van "het is geaccepteerd, maar ik hoef het niet te zien?". Ik vind het zelf juist goed dat een soap als GTST erop inspeelt, en tja, het lijkt me best apart dat je van alle nieuwe stellen in de serie bedscenes ziet (of nou ja, keurige scenes waarin wat suggestief gedrag voorkomt) en van een homostel niet. Wat vinden jullie?
Edit: oh en ik heb het in Algemeen geplaatst omdat ik vind dat het meer over het algemene vraagstuk van de acceptatie van homoseksualiteit gaat.
Edit: oh en ik heb het in Algemeen geplaatst omdat ik vind dat het meer over het algemene vraagstuk van de acceptatie van homoseksualiteit gaat.
Gast- Gast
Re: Homoseksualiteit in GTST
Ik moet eerlijk opbiechten dat ik wel benieuwd was en hoopte dat ze bij elkaar zouden komen. Maar toen ze eenmaal in bed lagen te zoenen, keek ik even om me heen. Ik vind ze leuk samen, maar moet wel even wennen om er naar te kijken dat ze zoenen etc. Komt denk ik omdat ik het verder nooit ergens anders zie. 2 verliefde mannen.
Gast- Gast
Dolcis_ schreef:Ik moet eerlijk opbiechten dat ik wel benieuwd was en hoopte dat ze bij elkaar zouden komen. Maar toen ze eenmaal in bed lagen te zoenen, keek ik even om me heen. Ik vind ze leuk samen, maar moet wel even wennen om er naar te kijken dat ze zoenen etc. Komt denk ik omdat ik het verder nooit ergens anders zie. 2 verliefde mannen.
Volgens mij kwam dat gewoon door Lucas en Edwin haha Ik vond het ook wel apart, terwijl ik normaal 2 mannen juist wel sexy vind
Gast- Gast
Ik moet er ook wel aan wennen, vond het eerst ook wat 'over the top'. Maar wat jij zegt, Darcy, dat het raar zou zijn als alle stellen seksscènes doen behalve dit homostel, daar ben ik het ook wel mee eens. Misschien is het wel goed dat er nu juist eens de focus op wordt gelegd zodat dit bijdraagt aan de acceptatie van homoseksuelen. Ik heb namelijk het idee dat het nog steeds een groot taboe is voor velen, wat ook blijkt uit de (ophef in) artikelen in diverse kranten en op diverse nieuwspagina's op internet.
Gast- Gast
Ik vind het leuk! En juist goed dat er ook een keer een homostel een bedscène heeft. Het is eigenlijk ook normaal dat zij zoenen en sex hebben terwijl er veel mensen aan moeten wennen of het raar vinden. Dus nee ik vind het helemaal goed.
Gast- Gast
Ik vind het juist goed dat homoseksualiteit zo in een soap behandeld wordt. Ik denk dat het bij veel mensen nog een taboe is, terwijl het steeds meer voorkomt tegenwoordig. Ik vind dat er een beetje te veel ophef over gemaakt wordt, heel internet staat er vol mee. Beetje overdreven.
Gast- Gast
Ik begrijp niet dat mensen van de daken roepen dat ze homoseksualiteit accepteren maar wanneer er een (erotische) scene op tv is te zien waarbij 2 homoseksuelen de hoofdrol spelen, ze gaan klagen en jammeren dat het not done is.
Laquisia- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11
Een vriend van mij, hij is gay, roept altijd als er vrij scenes komen, he gadver hetrosex!!
Ik moet daar altijd wel om lachen, hij heeft natuurlijk wel een punt, want het is in het belachelijke trekken wat eigenlijk nu gebeurd. Twee hetero mensen die zo'n scene spelen is hartstikke normaal en als het dan opeens om twee mannen gaat is het vreemd. En daarom werd de scene ook gezien als te expliciet. Althans voor sommige mensen dan.
Mensen vind het wel leuk dat er een homokoppel in de serie zit maar ze hoeven het niet te zien.
Persoonlijk heb ik dat dus helemaal niet, ik zie vaak genoeg twee jongens zoenen en ik heb daar geen andere idee bij dan wanneer ik een man en een vrouw zie zoenen.
Ik moet daar altijd wel om lachen, hij heeft natuurlijk wel een punt, want het is in het belachelijke trekken wat eigenlijk nu gebeurd. Twee hetero mensen die zo'n scene spelen is hartstikke normaal en als het dan opeens om twee mannen gaat is het vreemd. En daarom werd de scene ook gezien als te expliciet. Althans voor sommige mensen dan.
Mensen vind het wel leuk dat er een homokoppel in de serie zit maar ze hoeven het niet te zien.
Persoonlijk heb ik dat dus helemaal niet, ik zie vaak genoeg twee jongens zoenen en ik heb daar geen andere idee bij dan wanneer ik een man en een vrouw zie zoenen.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
minoessepoes schreef:Een vriend van mij, hij is gay, roept altijd als er vrij scenes komen, he gadver hetrosex!!
Ik denk dat het ook gewoon een kwestie van wennen is. Voor mij is het wel vrij nieuw om 2 zoenende mannen te zien. Dus ik moet er best aan wennen. Maar vind het niet vreselijk ofzo.
Gast- Gast
Auxo schreef:Ik vind het juist goed dat homoseksualiteit zo in een soap behandeld wordt. Ik denk dat het bij veel mensen nog een taboe is, terwijl het steeds meer voorkomt tegenwoordig. Ik vind dat er een beetje te veel ophef over gemaakt wordt, heel internet staat er vol mee. Beetje overdreven.
eens! daarnaast zegt iedereen altijd dat ze het accepteren, waarom word er dan wel moeilijk gedaan over een zoenscene tussen 2 mannen en niet tussen een man en vrouw?
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik hoef daar absoluut niet aan te wennen. Kan begrijpen dat, dat wellicht niet voor iedereen geldt. Maar die ophef vind ik ronduit belachelijk. Daar kan ik wel een beetje boos om worden. Ik las dat het commentaar erover op bijv Twitter wel redelijk verdeeld was gelukkig. Maar dan nog snap ik écht niet waar die ophef voor nodig is.
Gast- Gast
even semi off topic:
wat heeft die ene dude een verschrikkelijke tatoo op z'n arm zeg!
dat gezoend e.d. kan me totaal niet boeien, maar die tatoo...
en weer on topic:
ik heb er geen twee keer over nagedacht eigenlijk, en ik zou het erg fijn vinden als iedereen er zo over na zou denken. Maar helaas is dat nog niet zo. Wel een beetje vreemd dat er al 100 jaar geleden een lesbisch paar was, en daarna volgens mij wel vaker... maar dat mannen dan weer not done is.
wat heeft die ene dude een verschrikkelijke tatoo op z'n arm zeg!
dat gezoend e.d. kan me totaal niet boeien, maar die tatoo...
en weer on topic:
ik heb er geen twee keer over nagedacht eigenlijk, en ik zou het erg fijn vinden als iedereen er zo over na zou denken. Maar helaas is dat nog niet zo. Wel een beetje vreemd dat er al 100 jaar geleden een lesbisch paar was, en daarna volgens mij wel vaker... maar dat mannen dan weer not done is.
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10
_Leah_ schreef:Ik begrijp niet dat mensen van de daken roepen dat ze homoseksualiteit accepteren maar wanneer er een (erotische) scene op tv is te zien waarbij 2 homoseksuelen de hoofdrol spelen, ze gaan klagen en jammeren dat het not done is.
Mee eens, ik heb er geen ander gevoel bij dan bij een man-vrouw die zoenen. Wat ik ook erg apart vind is dat je nooit iemand hoort klagen als twee vrouwen met elkaar zoenen, alleen bij mannen. En als ik het dan op tv zie kan ik er al helemaal niet mee zitten. Ik moet wel zeggen dat ik me ongemakkelijk voel als er een steltje uitgebreid staat te zoenen voor mijn neus, maar dat heb ik bij alle combinaties.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
waarom zou je daar aan moeten wennen?
het zijn gewoon twee verliefde mensen die aan het zoenen zijn.
of het nou een man en vrouw zijn, of twee mannen,of twee vrouwen, dat doet er toch helemaal niet toe?!
het zijn gewoon twee verliefde mensen die aan het zoenen zijn.
of het nou een man en vrouw zijn, of twee mannen,of twee vrouwen, dat doet er toch helemaal niet toe?!
boekenwurm83- Prater
- Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10
Ik vind het gewoon hetzelfde als een heterostel. Je hoeft je er als kijker toch ook niet altijd maar per se mee te kunnen identificeren? Als ik op de televisie een vrouw seks zie hebben met een man die ik niet leuk vind ga ik toch ook niet klagen omdat die scène er voor mij niet aanlokkelijk uitziet? Ik vind het echt een non-issue en ik snap ook niet dat er überhaupt serieus op dat soort klachten wordt ingegaan anno 2011.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Dolcis_ schreef:minoessepoes schreef:Een vriend van mij, hij is gay, roept altijd als er vrij scenes komen, he gadver hetrosex!!
Ik denk dat het ook gewoon een kwestie van wennen is. Voor mij is het wel vrij nieuw om 2 zoenende mannen te zien. Dus ik moet er best aan wennen. Maar vind het niet vreselijk ofzo.
Nee ik geloof niet dat ik er aan moest wennen. Zoals als meer gezegd het zijn gewoon twee verliefde mensen en dat vind ik heerlijk om te zien!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Nou, misschien kom ik onder een grote steen vandaan, maar toen ik afgelopen weekend 2 mannen zag zoenen, stond ik wel even, heel even, zo
Maar dat kwam misschien ook omdat ik niet had gedacht dat die ene gay zou zijn, haha.
Maar dat kwam misschien ook omdat ik niet had gedacht dat die ene gay zou zijn, haha.
Gast- Gast
Misschien dat ik al wat gewend ban van As the world maar ik keek er niet bepaald van op.
Vind het eigenlijk bes schattig!
Vind het eigenlijk bes schattig!
Gast- Gast
Ik vind ze schattig samen, en het maakt mij echt helemaal niet uit wie met wie zoent.
Gelukkig zag Raynor (Edwin) er wel het grappige in
"Wij zeiden als twee enthousiaste jongetjes tegen elkaar: moet je kijken wat we hebben gedaan door een scène te spelen"
Gelukkig zag Raynor (Edwin) er wel het grappige in
"Wij zeiden als twee enthousiaste jongetjes tegen elkaar: moet je kijken wat we hebben gedaan door een scène te spelen"
Gast- Gast
Ik heb niet mee gekregen dat er ophef over gemaakt word op internet, wat ik trouwens echt belachelijk vind.
Ik heb er zelf geen moeite mee en vind het goed dat ze dit op tv laten zien. Het moet kunnen anno 2011.
Ik vind het wel leuk dat ze eindelijk samen zijn, heeft wel een tijdje geduurd.
Ik heb er zelf geen moeite mee en vind het goed dat ze dit op tv laten zien. Het moet kunnen anno 2011.
Ik vind het wel leuk dat ze eindelijk samen zijn, heeft wel een tijdje geduurd.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Ik heb de ophef niet mee gekregen, maar last het wel op de telegraaf.nl en heb het gisteren bij RTL boulevard gezien.
Ik snap het niet waarom er zoveel ophef over gemaakt moet worden, als het een hetrostel was geweest had je niemand gehoord.
En zo ontzettend schokkend vond ik de beelden nou ook weer niet.
Ik snap het niet waarom er zoveel ophef over gemaakt moet worden, als het een hetrostel was geweest had je niemand gehoord.
En zo ontzettend schokkend vond ik de beelden nou ook weer niet.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Ik vind de ophef erover zwaar overdreven. Ik vind het juist goed dat ze dit onderwerp behandelen in GTST. Ik vind het eigenlijk te erg dat het dus nog zo'n taboe is.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Ik zie dit topic nu pas.
Ik vind de ophef belachelijk en heb het gevoel dat Nederland steeds intoleranter aan het worden is, ook zeker op dit gebied. Het waren niet bepaald schokkende scénes, ik vond het zelfs wel aandoenlijk
En het raakt me ook persoonlijk, omdat ik zelf op mannen en vrouwen val en veel homoseksuele mannen en vrouwen ken.
Laten we ons in NL eens druk maken om dingen die er echt toe doen.
Ik vind de ophef belachelijk en heb het gevoel dat Nederland steeds intoleranter aan het worden is, ook zeker op dit gebied. Het waren niet bepaald schokkende scénes, ik vond het zelfs wel aandoenlijk
En het raakt me ook persoonlijk, omdat ik zelf op mannen en vrouwen val en veel homoseksuele mannen en vrouwen ken.
Gast- Gast
Theedoosje schreef:Ik vind het leuk! En juist goed dat er ook een keer een homostel een bedscène heeft. Het is eigenlijk ook normaal dat zij zoenen en sex hebben terwijl er veel mensen aan moeten wennen of het raar vinden. Dus nee ik vind het helemaal goed.
+1!
Roze Roos- Ratel
- Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10
Tea-Leaf schreef:
Eens!
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Liedje gtst
» Tandarts en GTST ;)
» GTST-karakters op Social Media
» Beatrix geen respect van GTST kijkers..
» Wie heeft er ook alweer een vriend de op Jackuit GTST lijkt?
» Tandarts en GTST ;)
» GTST-karakters op Social Media
» Beatrix geen respect van GTST kijkers..
» Wie heeft er ook alweer een vriend de op Jackuit GTST lijkt?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: