Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

+13
Teddyaapje
Flip Fluitketel
yes1984
studiebol
Bruintje Beer
Floor
PiP
keverke26
Parisienne
Diese
teletascha
Liadan
Flower_L
17 plaatsers

Ga naar beneden

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? Empty waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

Bericht  Flower_L vr 9 maa 2012 - 9:45

...qua ontwikkeling/ontdekking etc. ? en bedoel ik niet letterlijk 'momenteel' want ik denk dat het grootste deel slaapt (hoop ik).

L is druk met praten op zijn manier. Hij begrijpt ook steeds meer en zegt op alles wat je vraagt 'Ja' .....alleen handelt hij er vaak niet naar Twisted Evil
Hij is druk met klimmen en wild doen (...duplo gooit hij hele dagen over de bank...leuk spelletje Neutral ) Op het kdv komt hij ook steeds losser, en speelt lekker met de kindjes daar.

Benieuwd waar jullie kindjes 'momenteel' mee bezig zijn!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? Empty Re: waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

Bericht  Liadan vr 9 maa 2012 - 9:54

Kian is de hele dag in beweging. Hij is eergisteren voor het eerst zelf gaan zitten en vandaag trok hij zich op aan de bank. Als er een deur opengaat, tijgert hij er razendsnel naartoe.

Yara is veel aan het tekenen en kleuren. Ze speelt graag met water en leest veel boekjes. Ze is nu ook erg graag buiten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? Empty Re: waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 9:56

Na.li is druk bezig met zindelijk worden. Gaat heel goed. Verder is hij heel erg met dino's bezig. Hij herkent echt heel veel dino's en kent daar de echte naam dan ook van. (en dan hebben wij daar nog nooit van gehoord)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? Empty Re: waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 10:01

De oudste met allerlei ingewikkelde bouwwerken maken van Lego en Duplo.
De jongste met zindelijk worden, kleuren leren en letters leren. Die laatste kent ze bijna allemaal inmiddels.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? Empty Re: waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

Bericht  teletascha vr 9 maa 2012 - 10:10

Met langs alle tafels en de bank op en neer lopen en papa en mama bezig houden Very Happy

Los lopen lukt nog niet (al denkt ze af en toe van wel, en dan moet iemand haar snel opvangen), dus voor de rest kruipt ze als een dolle mina door kamer op en neer. En gaat bij de openslaande deuren achter in de kamer zich optrekken en dan de ramen schoonmaken met haar tong :P
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? Empty Re: waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 10:30

De jongste 2 vooral met het draaien, wat ze nu eindelijk eens echt doen. Hebben ze fysio voor.

En verder komen ze steeds meer vooruit op hun buik, of achteruit is het meer, haha! Optrekken ofzo doen ze nog niet. Ze zijn wat traag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? Empty Re: waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

Bericht  Diese vr 9 maa 2012 - 10:34

Ze kan nu sinds een paar weekjes lopen. Ik merk ook dat ze qua taalontwikkeling zich meer begint te ontwikkelen. Dubbelop dus. Ze is opeens ''s nachts ook weer vaak wakker, waarschijnlijk door alle indrukken.
Ze is de laatste tijd veel ziek geweest, ik had ook de indruk dat ze daardoor stil stond in haar ontwikkeling (alle energie naar het beter worden?!), dus ik ben blij dat ik weer vooruitgang zie.
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? Empty Re: waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

Bericht  Parisienne vr 9 maa 2012 - 11:38

N. is momenteel heel erg druk met praten. Ze zegt echt alles na en probeert me ook al dingen te vertellen, over wat ze gedaan heeft, wat ze aan het doen is of wat ze gezien heeft o.i.d. Ik kan haar nu ook al dingen vragen waarop ze serieus antwoord geeft (nog wel in losse woorden, geen zinnen natuurlijk). Zoals: "Waar heb je pijn?", "Wil je wat drinken?", "Wat wil je op brood?", etc. Erg leuk!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? Empty Re: waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

Bericht  keverke26 vr 9 maa 2012 - 11:55

Mijn dochter is nu 14 maanden en begint ineens los te staan. ze zwaait op iedereen en zegt een soort van alsjeblieft als ze je wat geeft. dat is momenteel haar favoriete spelletje. Ook kan ze nu heel goed aan 1 handje lopen en vertelt ze hele zinnen op haar manier.. Ik vind het nu ineens wel heel erg snel gaan allemaal! echt super leuk om te zien wat ze ineens kan op een paar dagen tijd...

keverke26
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 74
Punten : 90
Registratiedatum : 23-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? Empty Re: waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

Bericht  PiP vr 9 maa 2012 - 19:26

F. is vooral druk met haar keukentje, knutselen en met haar pop knuffelen.
Het liefst zou ze de hele dag kleuren, stickers plakken en verven.

Daarnaast is ze overdag zo goed als zindelijk, al gaat het de laatste 3 dagen ineens weer wat minder.
Het poepen op de wc gaat langzaam beter, ze heeft al 8 stickers op haar kaart!

Ze wil nu ook steeds vaker uit haar zelf buiten spelen, ik kan niet wachten tot het lekker weer is!

*edit* ik vergat het belangrijkste, ze kan geen genoeg krijgen van de dierenliedjes met bijbehorend boekje!


Laatst aangepast door PiP op za 10 maa 2012 - 4:19; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? Empty Re: waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

Bericht  Floor vr 9 maa 2012 - 19:41

rollen en rollen en rollen, hij doet niks liever de hele dag.
Terugrollen kan hij nog niet dus ik moet hem telkens weer op z'n rug leggen maar hij blijft maar rollen naar z'n buik en een lol dat hij heeft Laughing
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? Empty Re: waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 19:41

Tellen ( 1-10) en hij vraagt de hele dag "tis dat?" ( wat is dat?)
Verder vind hij het erg leuk om te helpen en puzzelt hij graag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? Empty Re: waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

Bericht  Bruintje Beer vr 9 maa 2012 - 19:58

S. is druk bezig met s'nachts zindelijk worden. Overdag is ze al helemaal zindelijk.
Ze is druk met kleuren en met koken.
Ze speelt graag met haar buurmeisje met wie ze allemaal verhalen heeft.

D. is druk met kruipen bezig. En probeert te gaan zitten wat nog niet echt lukt.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? Empty Re: waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

Bericht  studiebol vr 9 maa 2012 - 21:30

Met hun knisperspeelgoed spelen... als ik dat op hun buik leg dan omhelzen ze die knuffels laat maar zeggen, en ze pakken het vast.. vinden het allemaal erg interessant.

V probeert zich op haar zij te rollen.. dat lukt maar verder komt ze niet.. en dan is ze erg gefrustreerd.. en da heeft ze een mama die haar uitlacht Very Happy TJa sorry ik vind het zooo grappig om te zien.

L is op haar manier tegen je aan het kletsen.. er komen allerlei geluidjes uit haar als ik tegen haar praat.

En verder heeft L haar zus ontdekt, als ze naast elkaar liggen gaat ze heel lief lachen naar haar zus, helaas voor haar wordt er nog niet terug gelachen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? Empty Re: waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

Bericht  yes1984 vr 9 maa 2012 - 21:57

J. rolt al een poosje van de buik op de rug. Sinds maandag rolt hij ook van rug op de buik. Hier heeft hij het maar druk mee. En hij kijkt dan heel trots. Dat is super lief!
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? Empty Re: waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

Bericht  Flip Fluitketel vr 9 maa 2012 - 23:24

J. begint steeds meer dingen te zeggen, ook heeft ze hele verhalen te vertellen al is het niet te verstaan. Ze geeft dingen aan en pakt ze als je erom vraagt. Verder krijgt ze evht een eigen willetje...pffff.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? Empty Re: waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 23:36

Rennen door de woonkamer heen met de babywalker. Daarin tegen wil ze nog niet los lopen jammer genoeg, af en toe wat kleine stapjes, angsthaas. Verder begint te brabbelen en uit te dagen met bijv kaarsjes van het plateau halen. En als wij zeggen mag niet ploft ze in haar woezel en pip stoel om vervolgens gekke bekken te trekken! Erg lachwekkend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? Empty Re: waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

Bericht  Teddyaapje za 10 maa 2012 - 1:30

'Momenteel' is T. ziekjes/ heeeeel erg verkouden dus hij is wat loom, maar hij is de laatste tijd veel aant klimmen, rennen, ergens op gaan staan (een omgekeerde opbergdoos of de salontafel zijn de dupe), stapelen met de (stapel)blokken, boekjes lezen met dieren en hun geluiden en zijn woordenschat wordt ook met de dag groter lijkt t wel. Hij snapt al best veel maar heeft niet altijd zin om te luisteren haha
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? Empty Re: waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

Bericht  Gast za 10 maa 2012 - 1:36

Teddyaapje schreef:'Momenteel' is T. ziekjes/ heeeeel erg verkouden dus hij is wat loom, maar hij is de laatste tijd veel aant klimmen, rennen, ergens op gaan staan (een omgekeerde opbergdoos of de salontafel zijn de dupe), stapelen met de (stapel)blokken, boekjes lezen met dieren en hun geluiden en zijn woordenschat wordt ook met de dag groter lijkt t wel. Hij snapt al best veel maar heeft niet altijd zin om te luisteren haha

Hier precies zo. Sinds gisteren ochtend begon de loopneus en nu is hij echt super verkouden. En daarnaast vind hij klimmen ook geweldig. Of het nu een drempeltje op en af is of de trap op klimmen hij vind het allemaal geweldig smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? Empty Re: waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

Bericht  Novalee za 10 maa 2012 - 3:43

N. is continu aan het rollen. Ook draait ze als ze op haar buik ligt om haar as. Verder doet ze verwoede (en gefrustreerde) pogingen om vooruit te komen maar dat wil nog niet lukken. Ook vindt ze het leuk om boekjes te "lezen". Ze heeft een kartonnen flapjesboek waarvan ze zelf de bladzijden om kan slaan en achter de flapjes kijkt. Helaas is rustig luisteren naar het verhaal er nog niet bij, echt voorlezen lijkt me zo leuk smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? Empty Re: waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

Bericht  Slakje za 10 maa 2012 - 3:54

Bewegende speelgoedjes, handjes, mensen en omgeving bestuderen. En als ze in haar relax zit, schopt ze hevig met haar benen zodat de relax wipt en de knuffeltjes die eraan hangen bewegen. Dan grijpt ze ernaar en voelt ze eraan.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? Empty Re: waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

Bericht  Annemie za 10 maa 2012 - 5:10

Mijn zoontje leert zowat elke dag een nieuw woordje en alle woordjes zegt hij dan achter elkaar, dus bijv. deur, raam, bal, pipi, mo, pad (pipi, mo en pad zijn zijn knuffels) en dat zegt hij dan zo ineens uit het niets, zo grappig.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? Empty Re: waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

Bericht  SarahKey za 10 maa 2012 - 6:17

Hij begint nu iedereen te volgen die om hem heen loopt. Ook vind hij zijn muziekmobiel die boven de box hangt heel interressant. Woezel en pip worden elk rondje weer goed gevolgd.
Ook begint hij ons te herkennen en krijgen zo nu en dan een prachtige lach als hij ons weer ziet.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? Empty Re: waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

Bericht  Gast za 10 maa 2012 - 6:26

H. is enorm bezig met alles na te doen en na te zeggen wat wij doen.
Krijgt A. de fles? Dan krijgt de pop ook de fles. Ga ik strijken? Dan gaat zij ook strijken.
Ook speelt ze nu enorm veel met haar boodschappenmandje/boodschapjes/portemonee.
En de boekenkast trekt ze elke dag wel een paar keer leeg.

A. is druk bezig met zijn speelgoedjes en het proberen zijn handjes van zijn polsjes af te trekken waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? 394967
Ook heeft hij in de gaten dat als hij zijn voetjes in het boxkleed zet en genoeg kracht zet een stukje omhoog komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ? Empty Re: waar zijn jullie kindjes ' momenteel' druk mee ?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum