Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Cadeau voor de leerkracht

+10
May
Sterrin_
bolus26
Manderijn
Twellie
kwak
SDL
Flower_L
Liadan
Printje
14 plaatsers

Ga naar beneden

Cadeau voor de leerkracht Empty Cadeau voor de leerkracht

Bericht  Gast vr 24 mei 2013 - 8:38

Onze dochter had vandaag meester-en-juffen-dag op school en mocht verkleed komen. Verder had de juf afgelopen week aan de kinderen verteld dat ze echt geen cadeautje mee hoefden te nemen en dat ze een tekening wel heel leuk vond. Ik dacht toen nog: wat leuk! Dan is er ook geen onderscheid qua uitgaven en hoeft niemand zich vervelend te voelen.

Fenne heeft met hulp van mij een mooie kaart gemaakt, versierd en beschreven. Heel schattig. Maar toen we vanochtend op school kwamen zag ik kinderen uit haar klas met tassen vol cadeaus lopen :s. Ik geloof niet dat Fenne het in de gaten had maar ik voelde me heel ongemakkelijk met onze kaart.

Hoe gaan jullie om met dit soort dingen, wat vinden jullie normaal om te geven en wat vinden de juffen ervan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor de leerkracht Empty Re: Cadeau voor de leerkracht

Bericht  Printje vr 24 mei 2013 - 8:43

Ik vind dat ook altijd lastig, ik zeg dat ook altijd maar het gros heeft toch altijd te dure of teveel cadeautjes bij zich. Mijn oudste kleuters snappen het helaas wel maar ik zeg dan tegen ze dan ik een tekening en een dikke knuffel ook enorm fijn vind.

Je wilt niet zien waarmee ik op mijn verjaardag en na de laatste schooldag mee naar huis ga. Echt eigenlijk veel te veel.


Overigens geef ik het altijd aan bij ouders maar toch vinden ouders het ook leuk om te doen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor de leerkracht Empty Re: Cadeau voor de leerkracht

Bericht  Liadan vr 24 mei 2013 - 8:44

Y. heeft aankomende woensdag juffendag, de juffen van haar willen graag een cadeau voor de schooltuin. Ik denk dat we nog een mailtje krijgen van de klassenouders voor een bijdrage. Ik laat haar daarnaast ook gewoon een tekening maken of iets knutselen, that's it. Ik kan me wel voorstellen dat jij je ongemakkelijk voelde, dat zou ik me ook voelen (en ga ik me misschien ook wel voelen woensdag), maar ik vind tassen vol cadeaus echt niet normaal.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor de leerkracht Empty Re: Cadeau voor de leerkracht

Bericht  Flower_L vr 24 mei 2013 - 8:46

eerlijk gezegd, houd ik hier totaal niet van...dat overdreven gedoe.
waarom niet gewoon allemaal een leuke kaart of knutselwerkje, wat jullie ook gemaakt hebben.

wel fijn dat ze het niet heeft gemerkt, toch sneu om te zien voor zo'n kleintje.

eigenlijk is het net als trakteren, alsof je een ander moet overtreffen.





Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor de leerkracht Empty Re: Cadeau voor de leerkracht

Bericht  SDL vr 24 mei 2013 - 8:48

Ik geef meestal een kleine attentie wat mijn dochtertje zelf uit mag kiezen. Bon Bon Bloc was het vorige keer. Maar wat irritant, tassen cadeau's. Mensen, get real. Ik denk dat de juf de kaart net zo leuk vond (en misschien wel leuker...).


Laatst aangepast door SDL op vr 24 mei 2013 - 8:58; in totaal 1 keer bewerkt
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor de leerkracht Empty Re: Cadeau voor de leerkracht

Bericht  kwak vr 24 mei 2013 - 8:51

is dat normaal tegenwoordig dan?
ik kan me dat niet herinneren dat de juffen of meesters een cadeau kregen als ze jarig waren van de leerlingen apart.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor de leerkracht Empty Re: Cadeau voor de leerkracht

Bericht  Twellie vr 24 mei 2013 - 9:02

kwak schreef:is dat normaal tegenwoordig dan?
ik kan me dat niet herinneren dat de juffen of meesters een cadeau kregen als ze jarig waren van de leerlingen apart.

Nee, ik zou daar ook echt niet aan beginnen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor de leerkracht Empty Re: Cadeau voor de leerkracht

Bericht  SDL vr 24 mei 2013 - 9:05

Bij ons werd aangegeven dat ze een cadeautje mochten meenemen. Tja, neem het dan maar is niet mee Neutral.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor de leerkracht Empty Re: Cadeau voor de leerkracht

Bericht  Manderijn vr 24 mei 2013 - 9:07

SDL schreef:Bij ons werd aangegeven dat ze een cadeautje mochten meenemen. Tja, neem het dan maar is niet mee Neutral.

Dat is zowaar nog raarder. Ik begrijp die verschillen in werkvelden ook niet zo. Ik bedoel, ik ben ook jaarlijks jarig (jaja) en dan komen mijn cliënten echt niet met kadootjes aanzetten.

Ik zou een tekening ook meer dan prima vinden, en mocht mijn kind dan zien dat er andere kinderen zijn die wel kado's kopen, denk ik dat ik eerlijk zou vertellen waarom wij dat niet doen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor de leerkracht Empty Re: Cadeau voor de leerkracht

Bericht  Printje vr 24 mei 2013 - 9:10

Ik weet ook niet waar het verschil in zit maar ik ken het haast ook niet anders. Vroeger gaven we de juf ook cadeautjes met haar verjaardag en de laatste schooldag.


Dit jaar heb ik ook heel veel voor N gekregen. Niet alleen de laatste dag voor mijn verlof maar ook tussendoor. Ik vind het enorm lief en zie het ook als blijk van waardering maar het hoeft absoluut niet natuurlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor de leerkracht Empty Re: Cadeau voor de leerkracht

Bericht  bolus26 vr 24 mei 2013 - 9:12

De meeste juffen(die ik ken/over hoor) vinden cadeaus niet nodig! Zelf maak ik.met mn klas altijd een.groepscadeau.voor mn duocollega en.assistent.

Wbt werkvelden,mijn broer woont begeleid en.de leiding krijgt daar ook wat voor hun.verjaardag als ze het vieren en ook voor de groepsleiding van.de kliniek.waar leerlingen.van mij heen.gaan worden kleine cadeautjes gekocht.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor de leerkracht Empty Re: Cadeau voor de leerkracht

Bericht  bolus26 vr 24 mei 2013 - 9:13

Ik.heb trouwens ook veel cadeautjes voor A gekregen.dit jaar.echt herl lief maar veel te veel.vsn tgoedr
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor de leerkracht Empty Re: Cadeau voor de leerkracht

Bericht  Manderijn vr 24 mei 2013 - 9:16

Het is ook niet dat het wat geeft natuurlijk, maar ik vind het altijd een gek verschil. Ik heb namelijk best heel dankbaar werk, maar wij mogen niks aannemen van onze 'baas' dat zegt het reglement.

Ik ken het niet van vroeger, wij deden dat nooit. Ik heb mijn schoonzus er ook niet over gehoord dat haar kinderen dat doen. Wel vieren ze het hier met de kinderen, die dan verkleed op school mogen komen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor de leerkracht Empty Re: Cadeau voor de leerkracht

Bericht  SDL vr 24 mei 2013 - 9:16

lieve.bolus.wat.is.er.aan.de.hand.?.Laughing

Ik denk dat het voor de ouders wel prettig is als er door de leerkrachten wordt aangegeven dat er niets aan wordt gedaan, de ouders zich er dan aan houden en er niets aan wordt gedaan. Nu heeft Minneke haar dochter het niet door gehad maar anders is het ook knap lullig.
Dit ligt denk ik niet aan de juffen maar aan de moeders die op het schoolplein met elkaar hebben gepraat, het erover hebben gehad en elkaar onbewust hebben aangestoken om iets te kopen.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor de leerkracht Empty Re: Cadeau voor de leerkracht

Bericht  Sterrin_ vr 24 mei 2013 - 9:29

Hier is komende week de lio-stagiaire voor het laatst. De kinderen kregen een bloem van papier mee die ze 2x moesten uitknippen en versieren/tekstje er op. En de vraag voor een kleine bijdrage.
Prima.

Alleen eergisteren heb ik de bloem ingeleverd, en gezegd dat ik op dt momen geen kleingeld thuis had, en prompt de dag erop kreeg mijn zoontje en de rest een briefje mee of iedereen nog aan de bloem EN de bijdrage dacht. Vond ik eerlijk gezegd ook wat dwingend overkomen. Ik was sowieso van plan om een bijdrage te doen hoor, maar wat als je het niet kunt of wilt? Je zou je haast schuldig voelen.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor de leerkracht Empty Re: Cadeau voor de leerkracht

Bericht  bolus26 vr 24 mei 2013 - 9:30

Sorry typ op mn telefoon smile
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor de leerkracht Empty Re: Cadeau voor de leerkracht

Bericht  May vr 24 mei 2013 - 9:48

Ik weet nog dat ik toen ik 5 was mijn juf een heel lelijk beeldje van een clown heb gegeven. Ik had hem helemaal zelf uitgekozen en was er echt super trots op, maar het was echt spuuglelijk. Nu kwam ik haar laatst tegen en toen hebben we een tijdje staat praten en toen vertelde ze me dat ze hem nog steeds had. Het was haar nog echt bijgebleven hoe trots ik erop was en dat ik het van mijn eigen geld had gekocht dat ze het niet over haar hart kon verkrijgen om hem weg te gooien. Dat vond ik dan weer heel lief van haar smile
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor de leerkracht Empty Re: Cadeau voor de leerkracht

Bericht  Lejow vr 24 mei 2013 - 10:48

Als ik Mn verjaardag vier hoeven ze ook niks mee te nemen. Het gaat me om de gezelligheid die dag en niet om de cadeaus. Ontzettend lief en leuk natuurlijk als ze wel wat meenemen, maar wat dat dan is maakt me niet zo uit. Ben met alles blij, van dikke knuffel tot chocola enz.
Ik benadruk ook altijd in de klas dat het niet erg is als ze niks hebben en ik het gewoon al heel leuk en gezellig vind dat ze er zijn.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor de leerkracht Empty Re: Cadeau voor de leerkracht

Bericht  *Troela* vr 24 mei 2013 - 20:56

Hier hebben ze een kleine bijdrage voor de juffendag, en ze gaan dan vaak naar een speeltuin oid.
Trakteren betalen wij 1 euro voor, en op school hebben ze een pot met snoepjes dus voor iedereen gelijk. Laatste schooldag of afscheid doe ik meestal iets bakken met zoon ( cakejes/cakepops oid). Maar zie hier ook regelmatig dure cadeau's voorbij komen! Terwijl juf de cakejes van zoontje toch wel erg leuk vond bij haar afscheid Wink

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor de leerkracht Empty Re: Cadeau voor de leerkracht

Bericht  Gast vr 24 mei 2013 - 21:19

Ik dacht gisteren dat ze het niet zo gemerkt had maae vanochtend begon zever toch over. Alle andere kinderen hadden cadeautjes voor de juf mama! Ik niet...
We hebben er over gepraat en ze kwam zelf tot de conclusie dat het maar vreemd is dat kinderen cadeautjes gaven twrwijl de juf een tekening wilde. Maar de laatste schooldag wil ze toch maar wel chocolaatjes geven laughcry

Ze vertelde trouwens ook dat sommige kinderen helemaal niks hadden, dus we waren niet de enige zonder cadeau. Zou het de moeite zijn zoiets aan te kaarten bij de Oudercommissie? Als kinderen hier verdrietig door worden dan gaat er toch iets niet goed lijkt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor de leerkracht Empty Re: Cadeau voor de leerkracht

Bericht  Susan vr 24 mei 2013 - 21:24

Ik koop meestal chocola, soms nog een plantje erbij.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor de leerkracht Empty Re: Cadeau voor de leerkracht

Bericht  Arwyn vr 24 mei 2013 - 21:25

Ik heb een tijdje voor de klas gestaan en ik vond tekeningen ed dan juist leuk!
Heel vaak krijg je anders van die kleine cadeau setjes met een zeepje erin oid. Heel lief dat eraan gedacht wordt hoor, maar ik persoonlijk doe daar eigenlijk niks mee, vergeet dat soort dingen altijd.. De leukste cadeautjes vond ik juist een mooie tekening of iets anders dat de kinderen zelf gemaakt hadden. Daar zijn ze eigenlijk altijd heel trots op (mooi!) en de energie die ze erin staken vond ik echt heel bijzonder, dat ze dat voor mij wilden doen I love you
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor de leerkracht Empty Re: Cadeau voor de leerkracht

Bericht  Gast vr 24 mei 2013 - 21:28

Hier is het met juffendag de gewoonte om een kleinigheid mee te nemen. Ik hou het altijd een beetje beschaafd, dit jaar had ik een mok gevuld met theezakjes. Voor 5,- was ik in totaal klaar, voor 2 juffen, en dan nog een kanootje voor de stagiair.
Het eerste jaar had ik ook niets, en dat was zo lullig dat ik het nu ook gewoon doe. Hier zeggen ze wel dat een knutsel net zo leuk is, maar in praktijk doet niemand dat. Ik heb er ook geen bezwaar tegen eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeau voor de leerkracht Empty Re: Cadeau voor de leerkracht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum