Wat is de mooiste soort hond
+14
Caramba
Snoes
Steep
LDJ
Manderijn
SDL
Sorella
May
Joan
Patries
Nyx
Bazinga
Sam
Marin
18 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wat is de mooiste soort hond
Een hond kopen om het mooie uiterlijk is idd het domste wat je kunt doen.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
De Malamute is slagje groter dan de Husky en ook stuk sterker. De Husky is gefokt te trekken en te rennen, dat kan ie ook beter met zijn gewicht en formaat. De Malamute is een jager, hoewel de Husky ook jaagt. De Malamute lijkt idd meer op de wolf, dan de Husky, maar da's alleen 't formaat, beide honden zijn heel vriendelijk.
Maar beide honden zijn Poolhonden en hebben ontzettend veel beweging en aandacht nodig en een ijzersterke baas, omdat ze ongelooflijk dominant en eigenwijs zijn.
Maar beide honden zijn Poolhonden en hebben ontzettend veel beweging en aandacht nodig en een ijzersterke baas, omdat ze ongelooflijk dominant en eigenwijs zijn.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Wat zijn de eigenschappen die je zoekt in een hond? Je kan beter kijken naar of een hond qua karakter en omgang bij je past dan of je hem mooi vindt.
Ik ben verliefd op de Saarloos wolfhond maar qua karakter past deze absoluut niet bij me, dus is zo'n hond geen optie omdat dat voor zowel de hond als voor mij een teleurstelling wordt.
Ik ben verliefd op de Saarloos wolfhond maar qua karakter past deze absoluut niet bij me, dus is zo'n hond geen optie omdat dat voor zowel de hond als voor mij een teleurstelling wordt.
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
hij moet rustig zijn en goed met kinderen omgaan.Sorella schreef:Wat zijn de eigenschappen die je zoekt in een hond? Je kan beter kijken naar of een hond qua karakter en omgang bij je past dan of je hem mooi vindt.
Patries- Fluisteraar
- Aantal berichten : 68
Punten : 78
Registratiedatum : 21-05-13
En qua verzorging? Vind je het leuk om dagelijks met vachtverzorging bezig te zijn, of liever helemaal niet? Wil je langharig, kortharig, ruwharig?
Hoeveel geld wil je aan hem kwijt zijn per maand? Een hond van 5 kilo eet een stuk minder dan eentje van 40 kilo.
Ben je bereid om veel met hem te doen of heb je liever een hond die genoegen neemt met 2 uur beweging per dag?
Heb je al eens een hond gehad?
Hoeveel geld wil je aan hem kwijt zijn per maand? Een hond van 5 kilo eet een stuk minder dan eentje van 40 kilo.
Ben je bereid om veel met hem te doen of heb je liever een hond die genoegen neemt met 2 uur beweging per dag?
Sorella- Kletskop
Sorella schreef:En qua verzorging? Vind je het leuk om dagelijks met vachtverzorging bezig te zijn, of liever helemaal niet? Wil je langharig, kortharig, ruwharig?
Geld maakt niet uit ik heb een goede baan en mijn man ook ik vind langharig heelerg mooi en het verzorgen van de vacht is geen probleem bewegen kan ook makkelijk want wij wonen dicht bij het strand.
Patries- Fluisteraar
Als je man en jij beide werken hoeveel tijd heb je dan per dag voor de hond?
Sorella- Kletskop
Patries schreef:Sorella schreef:En qua verzorging? Vind je het leuk om dagelijks met vachtverzorging bezig te zijn, of liever helemaal niet? Wil je langharig, kortharig, ruwharig?
Geld maakt niet uit ik heb een goede baan en mijn man ook ik vind langharig heelerg mooi en het verzorgen van de vacht is geen probleem bewegen kan ook makkelijk want wij wonen dicht bij het strand.
Dat je dicht bij het strand woont, zegt niks. Het zegt pas wat als je dagelijks uitgebreid wilt wandelen. En dat je een goede baan hebt, betekent dat dat je overdag weg bent? Dan moet je al iets van een uitlaatservice regelen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Handig! hoe hard (rijden, o nee dom) rennen ze per uur? Scheelt weer benzine .Sam schreef:Lennox, ik ken iemand met 15 husky's. Doen ook aan slede trekken enzo. Gaaf, maar hebben zoveel energy.
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
ik werk 5 dagen per week 4 uurtjes per dag mijn man werkt uur op een dag dus tijd zatSorella schreef:Als je man en jij beide werken hoeveel tijd heb je dan per dag voor de hond?
Patries- Fluisteraar
Marin schreef:Patries schreef:Sorella schreef:En qua verzorging? Vind je het leuk om dagelijks met vachtverzorging bezig te zijn, of liever helemaal niet? Wil je langharig, kortharig, ruwharig?
Dat je dicht bij het strand woont, zegt niks. Het zegt pas wat als je dagelijks uitgebreid wilt wandelen. En dat je een goede baan hebt, betekent dat dat je overdag weg bent? Dan moet je al iets van een uitlaatservice regelen.
Eens. Het is niet zo dat je een hond even twee keer per dag uit laat en er dan wel bent. Tussendoor een keertje lijkt me ook wel aan te raden, een hond moet er 3-5 keer per dag minimaal uit, toch? Sowieso heeft een hond aandacht nodig. Katten vermaken zich bijvoorbeeld wel, maar een hond gaat zich echt op z'n baasje richten. Verder zou ik ook voor een puppycursus/hondentraining gaan.
Gast- Gast
kost wel hondenbrokkenSDL schreef:Handig! hoe hard (rijden, o nee dom) rennen ze per uur? Scheelt weer benzine .Sam schreef:Lennox, ik ken iemand met 15 husky's. Doen ook aan slede trekken enzo. Gaaf, maar hebben zoveel energy.
Patries- Fluisteraar
Hier onze pup (zie hierboven)
Voor ons de ideale hond! Ze is in huis een rustig hondje, dat aandacht vraagt als ze er behoefte aan heeft. Wil ze dit niet dan gaat ze lekker in haar mand liggen pitten en zou je vergeten dat je een hondje hebt. Ze is heel lief voor de kinderen, bijt niet, zelfs niet als ze haar plagen.
Ze gaat nu nog een keer of 5 per dag mee een blokje om, maar dat zal op den duur wel terug gaan naar 3 keer. Ze leert graag, luistert goed, en is heel makkelijk mee te nemen. Want hoewel er hier alle dagen iemand thuis is, gaan we ook vaak naar ouders en schoonouders en dan gaat ze gewoon mee. Ideaal dat ze niet zo groot word, want dan word mee nemen alweer lastig.
Ze vraagt wel wat verzorging aangezien ze een aardige vacht heeft, maar dat is met een aantal minuten per dag op te vangen.
Voor ons de ideale hond! Ze is in huis een rustig hondje, dat aandacht vraagt als ze er behoefte aan heeft. Wil ze dit niet dan gaat ze lekker in haar mand liggen pitten en zou je vergeten dat je een hondje hebt. Ze is heel lief voor de kinderen, bijt niet, zelfs niet als ze haar plagen.
Ze gaat nu nog een keer of 5 per dag mee een blokje om, maar dat zal op den duur wel terug gaan naar 3 keer. Ze leert graag, luistert goed, en is heel makkelijk mee te nemen. Want hoewel er hier alle dagen iemand thuis is, gaan we ook vaak naar ouders en schoonouders en dan gaat ze gewoon mee. Ideaal dat ze niet zo groot word, want dan word mee nemen alweer lastig.
Ze vraagt wel wat verzorging aangezien ze een aardige vacht heeft, maar dat is met een aantal minuten per dag op te vangen.
Manderijn- Kletskop
Ahhhh wat een schatje mandarijn!!
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
dat klinkt wel intressant.Manderijn schreef:Hier onze pup (zie hierboven)
Patries- Fluisteraar
LDJ schreef:Ahhhh wat een schatje mandarijn!!
Ja, lief he?? Haha... Als we ergens over straat lopen hoor ik alleen maar; oooooohh... aaaahhhh! Hahah!
Manderijn- Kletskop
Patries schreef:dat klinkt wel intressant.Manderijn schreef:Hier onze pup (zie hierboven)
Ja, maar wellicht lastig aan de komen, aangezien ze mengelmoes is. Engelse cocker spaniël met golden retriever. Ze heeft met spelen en los in de bos lopen het pittige van een cocker, en is voor de rest net zo lekker lui als een retriever dat kan zijn.
Manderijn- Kletskop
Iedereen wil haar natuurlijk wel even aaien?Manderijn schreef:LDJ schreef:Ahhhh wat een schatje mandarijn!!
Ja, lief he?? Haha... Als we ergens over straat lopen hoor ik alleen maar; oooooohh... aaaahhhh! Hahah!
LDJ- Kletskop
Ja, maar daar is geen beginnen aan joh. Je wandelt bij wijze van een kwartier met je hond, en je bent een half uur onderweg.
Soms wel leuk hoor, maar ik laar niet 5 keer per dag mijn hond uit om dan ook 5 keer per dag met mensen te staan praten omdat ze mijn hond willen aaien.
Soms wel leuk hoor, maar ik laar niet 5 keer per dag mijn hond uit om dan ook 5 keer per dag met mensen te staan praten omdat ze mijn hond willen aaien.
Manderijn- Kletskop
Patries, misschien is het verstandig om je eerst eens te gaan verdiepen in de verschillende rassen? Want er zit nog wel verschil in.
Wij hebben een Duitse herder.
Geweldige hond. Lief voor ons, onze dochter, onze katten, maar buitenstaanders vinden haar eng omdat ze een Duitse herder is en dat vind ik soms wel weer fijn.
Wij hebben een Duitse herder.
Geweldige hond. Lief voor ons, onze dochter, onze katten, maar buitenstaanders vinden haar eng omdat ze een Duitse herder is en dat vind ik soms wel weer fijn.
LDJ- Kletskop
LDJ, hadden jullie de hond eerder of je dochter? Hoe ging het wennen?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Wij hadden de hond eerder.Marin schreef:LDJ, hadden jullie de hond eerder of je dochter? Hoe ging het wennen?
Het wennen ging heel erg goed. Vanaf begin af aan hebben we onze hond bij onze dochter betrokken. Ik wandel ook veel met beiden.
Laatst waren wij een weekje weg en toen mijn man onze hond weer ophaalde was ze zo ontzettend blij om ons alle drie weer te zien. Zelfs onze dochter gaf ze een dikke slikkert.
In de toekomst, (op welke termijn weet ik nog niet) willen we er wel een herder bij.
Het lijkt mij fantastisch om met zo'n beest t gaan trainen.
Die van ons is wat mank, dus dat wil ik haar niet meer aandoen.
Zitten jullie ook aan een herder te denken?
LDJ- Kletskop
misschienLDJ schreef:Wij hadden de hond eerder.Marin schreef:LDJ, hadden jullie de hond eerder of je dochter? Hoe ging het wennen?
Het wennen ging heel erg goed. Vanaf begin af aan hebben we onze hond bij onze dochter betrokken. Ik wandel ook veel met beiden.
Laatst waren wij een weekje weg en toen mijn man onze hond weer ophaalde was ze zo ontzettend blij om ons alle drie weer te zien. Zelfs onze dochter gaf ze een dikke slikkert.
In de toekomst, (op welke termijn weet ik nog niet) willen we er wel een herder bij.
Het lijkt mij fantastisch om met zo'n beest t gaan trainen.
Die van ons is wat mank, dus dat wil ik haar niet meer aandoen.
Zitten jullie ook aan een herder te denken?
Patries- Fluisteraar
Wat een belachelijk topic dit.
Serieus, waarom wil je een hond? Heb je wel 's een boek opengeslagen over honden? Hondenfora gechecked of ben je nu gewoon out of the blue hondjes aan't kijken op Marktplaats?
Serieus, waarom wil je een hond? Heb je wel 's een boek opengeslagen over honden? Hondenfora gechecked of ben je nu gewoon out of the blue hondjes aan't kijken op Marktplaats?
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Onze hond aangevallen door een andere hond.
» Mooiste vakantiefoto's
» Mooiste dierentuin?
» Mooiste fotoboek
» Mooiste compliment
» Mooiste vakantiefoto's
» Mooiste dierentuin?
» Mooiste fotoboek
» Mooiste compliment
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: