Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Reiskosten werk

+4
Reeza
Linda
Tania
Queen
8 plaatsers

Ga naar beneden

Reiskosten werk Empty Reiskosten werk

Bericht  Queen wo 22 mei 2013 - 4:49

Even mijn situatie: ik woon nu nog in de plaats waar ik ook werk. Ik ga binnenkort verhuizen naar een andere plaats, waardoor ik niet meer kan fietsen maar moet treinen / auto'en. Ongeveer 3 kwartier reizen dan.

Nu werk ik bij een klein bedrijf zonder normale cao. Mijn baas zegt: JIJ gaat verhuizen, daar heb ik niet voor gekozen. En dat hij niets verplicht is. Hoe zit het nu met reiskosten? Iemand enig idee, of vergelijkbare situatie?
Queen
Queen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskosten werk Empty Re: Reiskosten werk

Bericht  Tania wo 22 mei 2013 - 4:51

Volgens mij is reiskostenvergoeding niet verplicht. Wat staat er in je contract?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskosten werk Empty Re: Reiskosten werk

Bericht  Queen wo 22 mei 2013 - 4:52

Tania schreef:Volgens mij is reiskostenvergoeding niet verplicht. Wat staat er in je contract?

Er staat niets over in mijn contract. Het is ook niet verplicht inderdaad. Maar al mijn andere collega's krijgen het wel (en ook vrijwel alles vergoed). Vind ik stom smile
Queen
Queen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskosten werk Empty Re: Reiskosten werk

Bericht  Linda wo 22 mei 2013 - 4:52

Volgens mij klopt het wat je leidinggevende zegt. Mijn man had dat ook toen wij gingen verhuizen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskosten werk Empty Re: Reiskosten werk

Bericht  Reeza wo 22 mei 2013 - 5:04

Als je geen cao hebt en het staat niet in je contract vrees ik dat je er geen recht op hebt, helaas..
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskosten werk Empty Re: Reiskosten werk

Bericht  Siamsa wo 22 mei 2013 - 5:43

Ik werk bij een groot bedrijf en bij ons is het zo vastgelegd dat als ik er zelf voor kies om veel verder weg van mijn werk te gaan wonen, mijn reiskostenvergoeding niet hoger wordt. Nu zit ik al in de hoogste schaal omdat ik sowieso al redelijk ver weg van mijn werk woon, dus voor mij zou dat niet uitmaken. Maar stel dus dat ik in de zelfde plaats zou wonen als waar mijn werk is, en ik ineens 50 km verder weg ga wonen, krijg ik dus niet meer reiskosten vergoed.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskosten werk Empty Re: Reiskosten werk

Bericht  Snoopy wo 22 mei 2013 - 6:19

Ik vrees dat je nergens recht op hebt.
Je bent aangenomen toen je in plaats A woonde. Waardoor je werkgever geen geld aan jou kwijt was voor reiskosten. Misschien als je toen al ver weg had gewoond, hij je niet had aangenomen ivm de kosten.
Collega's die het wel krijgen hebben daar niks mee te maken, hij heeft er voor gekozen hen aan te nemen incl. de reiskosten.
Enige is als je een contractverlenging krijgt je er dan wel aanspraak op kan maken.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskosten werk Empty Re: Reiskosten werk

Bericht  Sun88 zo 26 mei 2013 - 20:38

Inderdaad wat snoopy zegt. Het is jouw keuze. Klein beetje logisch is het ook toch, stel je kiest ervoor om van groningen naar maastricht te verhuizen, dan zou je werkgever ineens veel meer kosten hebben zonder daar zelf over te kunnen beslissen. Bij collega was hetzelfde, gelukkig zijn ze bij ons wel coulant daarin.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskosten werk Empty Re: Reiskosten werk

Bericht  Mida4you zo 26 mei 2013 - 23:53

Ik ben voor ruim 1,5 jaar geleden verhuist van de plaats waar ik werk naar 25 km verder. In mijn contract staat dat ik de reiskosten 1x wijzigen. Daar had ik wel mazzel mee.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskosten werk Empty Re: Reiskosten werk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum