Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ingroeiende teennagel bij peuter, tips?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Ingroeiende teennagel bij peuter, tips? Empty Ingroeiende teennagel bij peuter, tips?

Bericht  Gast wo 22 mei 2013 - 2:33

Mijn zoontje heeft bij zijn ene grote teen een ingroeiende teennagel. Zijn teen is nu ook wat rood en lijkt iets dikker, hij wil absoluut geen sokken aan, dat doet waarschijnlijk zeer.
Als hij op zijn blote voeten loopt lijkt hij er niet tot nauwelijks last van te hebben, maar heeft iemand een tip voor me wat hier aan te doen? Hij loopt thuis altijd op blote voeten/ sokken, dus het kan geen gevolg zijn van knellende schoenen, die heeft hij vaak niet langer als een uurtje per dag aan, en heeft meerdere soorten schoenen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingroeiende teennagel bij peuter, tips? Empty Re: Ingroeiende teennagel bij peuter, tips?

Bericht  Fiwen wo 22 mei 2013 - 2:45

Ik zou er mee naar de huisarts gaan of maar een goede pedicure die ervaring met kinderen heeft maar absoluut niet zelf gaan 'prutsen'.
Ik heb zelf heel veel last gehad van ingegroeide teennagels en zat er altijd zelf aan te rommelen tot het op den duur zo ontstoken was dat mijn halve nagel en een stuk ontsteking weggesneden moest worden door de chirurg. Ik heb mijn lesje wel geleerd nu. Ik ben bang dat J hetzelfde probleem met haar teennagels gaat krijgen als ik maar ik zal er nooit meer zelf aan gaan peuteren oid want de pijn die ik gehad heb wens ik echt (bijna) niemand toe.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Ingroeiende teennagel bij peuter, tips? Empty Re: Ingroeiende teennagel bij peuter, tips?

Bericht  Annie24 wo 22 mei 2013 - 3:26

Idd de huisarts even bellen. Je kan nu zelf al een sodabadje maken tegen de ontsteking.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Snoopy wo 22 mei 2013 - 3:50

Ik had dat ook altijd.

Wat bij mij erg goed hielp is een stukje watten onder de nagel stoppen (in de hoek waar deze is ingegroeid), met het puntje van een vijl bijvoorbeeld. Is even vervelend, maar als je het rustig doet, valt de pijn mee. Dan veel trekzalf (van die zwarte zalf) er op doen en een pleister.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  MamaDaan wo 22 mei 2013 - 4:25

2x per dag baden in de badedas. Dit was wat mijn huisarts zei, en het heeft geholpen.
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: