Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe kinder verjaardag vieren?

+11
Liadan
Knillis
SarahKey
Sophiee
blondje1313
studiebol
Parisienne
chipa
Pink!
Razz
Bluestar
15 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe kinder verjaardag vieren?  Empty Hoe kinder verjaardag vieren?

Bericht  Bluestar di 21 mei 2013 - 21:17

Hoe vieren jullie de verjaardagen van jullie kindje(s)?

Het duurt nog even, maar ben aan het denken hoe we het kunnen doen als y 17 augustus 1 wordt. Vriend en ik hebben beiden een grote familie, en ook nog eens veel vrienden. We komen op ruim 40 man. We hebben een vrij grote woonkamer, maar daar past geen 40 man in, en dat vind ik ook veelste veel voor y. Ik dacht eerst zaterdag middag familie en zondag middag vrienden, maar we gaan die dag er na op vakantie dus wil het het liefste op zaterdag allemaal gehad hebben.

Iemand tips en ervaringen wat goed beviel en wat juist niet?

Mijn bedachte opties tot nu toe:
- familie van 11.00 tot 14.00, y even slapen, vrienden van 16.00 tot 19.00
- familie zaterdagmiddag, vrienden zondagmiddag.
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kinder verjaardag vieren?  Empty Re: Hoe kinder verjaardag vieren?

Bericht  Razz di 21 mei 2013 - 21:31

Heb je geen grote tuin dat je een partytent buiten kan zetten? En dan nog een deel binnen zodat mensen kunnen kiezen of ze buiten of binnen gaan zitten. Ik zou gewoon alles op dezelfde dag doen en geen onderscheid maken voor familie en vrienden. En dan een feestje geven tussen 10.00 en 18.00 zodat je s'avonds nog tijd genoeg hebt om je kindje rustig naar bedje te brengen en alles op te ruimen.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kinder verjaardag vieren?  Empty Re: Hoe kinder verjaardag vieren?

Bericht  Bluestar di 21 mei 2013 - 21:35

Nee helaas, we hebben een patio van 4x4. (Binnentuin)
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kinder verjaardag vieren?  Empty Re: Hoe kinder verjaardag vieren?

Bericht  Pink! di 21 mei 2013 - 21:46

Mijn ervaring is dat 3 uurtjes voor een eerste verjaardag lang genoeg is voor de kinderen dus ik zou nooit een hele dag doen.
Ik zou ook iedereen tegelijk doen en in de binnentuin wat staan tafels neerzetten bijv.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kinder verjaardag vieren?  Empty Re: Hoe kinder verjaardag vieren?

Bericht  chipa di 21 mei 2013 - 23:50

Wij vieren F zijn verjaardag op een zaterdag van 10:30-14:30. tussen de middag een lunch. Echt lang zat voor een kind en waarschijnlijk zal hij ook nog even slapen in die tijd.
Wij nodigen ook niet veel mensen uit. Totaal zo'n 15 personen.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kinder verjaardag vieren?  Empty Re: Hoe kinder verjaardag vieren?

Bericht  Parisienne wo 22 mei 2013 - 0:34

Wij deden het zo:

zondag 10.30 tot 13.30: familie van mijn moeder's kant, mijn stiefvader's kant en mijn vriend zijn kant
zondag 14.00 tot 17.00: familie van mijn vader's kant en mijn stiefmoeder's kant
In totaal zijn er ruim 40 tot 60 mensen geweest die dag. Veel, maar het was goed te doen. We vierden het bij mijn vader en stiefmoeder in huis. Zij hebben een ruime tuin, dus hebben zowel binnen als buiten gezeten.

De zondag erop vierden we het nog voor vrienden, gewoon bij ons thuis.


Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kinder verjaardag vieren?  Empty Re: Hoe kinder verjaardag vieren?

Bericht  studiebol wo 22 mei 2013 - 1:04

Wij hadden toen ze 1 werden van 10 tot 12 wat familie en de buren en vanaf 3 uur vrienden en onze broer en zus.
Lekker verspreid de meden werden niet overweldigd door de hoeveelheid mensen ze konden smiddags lekker slapen en ik had ook tijd om met iemand te kletsen. Vond het helemaal goed zo.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kinder verjaardag vieren?  Empty Re: Hoe kinder verjaardag vieren?

Bericht  blondje1313 wo 22 mei 2013 - 1:59

Wij hebben alleen directe familie uitgenodigd, onze eigen ouders, broers en zussen met aanhang (en kinderen), en de opa en oma's van mijn man. Lotte houdt zelf helemaal niet zo van drukte, en we dachten dat voor onze vrienden een kinderfeestje ook niet zo leuk zou zijn (die hebben zelf geen van allen kinderen).

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kinder verjaardag vieren?  Empty Re: Hoe kinder verjaardag vieren?

Bericht  Bluestar wo 22 mei 2013 - 7:37

Veel verschillende ervaringen dus! Ik vier het het liefste ook klein, maar dat zit er helaas niet in.
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kinder verjaardag vieren?  Empty Re: Hoe kinder verjaardag vieren?

Bericht  Sophiee wo 22 mei 2013 - 8:58

L. wordt 8 juni 1. Wij hebben 30 man uitgenodigd. Op zaterdag van 14.30 uur tot 18.30 uur. L. slaapt van tevoren 2 uur. Lijkt me prima te doen!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kinder verjaardag vieren?  Empty Re: Hoe kinder verjaardag vieren?

Bericht  Parisienne wo 22 mei 2013 - 9:27

Wij hebben dochter overigens naar bed gedaan toen de visite er nog was, rond een uurtje of 12.30/13.00 uur. Iedereen begreep dit volkomen, zagen ook wel hoe moe N. al was van de indrukken. Toen de 'tweede groep' helemaal compleet was heb ik N. weer uit bed gehaald. Ze kreeg weer een taart met kaarsjes en er werd weer voor haar gezongen, net als 's ochtends. Ze heeft zo'n 1,5 uur geslapen, dat was voor de middag wel even voldoende. Normaal sliep ze twee keer per dag, of één keer drie uur lang. Voor nu was het even niet anders, maar ze was net zo vrolijk. De dagen erna moest ze wel even bijkomen, maar dat heeft bijna elk kind wel van een verjaardag. Hoe groot of klein het ook gevierd wordt smile

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kinder verjaardag vieren?  Empty Re: Hoe kinder verjaardag vieren?

Bericht  SarahKey wo 22 mei 2013 - 9:38

Toen S 1 werd hebben wij het in 2 middagen gevierd. Van 14:00-17:00 uur al werkt een eindtijd nooit zo bij ons want er blijven altijd wel wat visite zitten. Wij hebben ook een kleine woonkamer en anders paste het er niet allemaal in 1 keer in. Opa en oma's, ooms en tantes kwamen 's ochtends op zijn verjaardag. Met hun erbij hebben wij de taart aangesneden en liedjes gezongen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kinder verjaardag vieren?  Empty Re: Hoe kinder verjaardag vieren?

Bericht  Knillis wo 22 mei 2013 - 9:54

Wij hebben ook een grote familie, en samen met onze vrienden zitten wij ook op een man of 50. Wij nodigen wel altijd iedereen uit. We wonen nu in een groot huis waar dat ook past, maar in ons oude huis dat echt niet groot was ging het met behulp van hangtafels ook.

Bij ons beginnen we meestal 's middags, we hebben eten erbij (bij dochters 1e verjaardag hadden we bijv. een barbecue) en het loopt door tot ergens in de avond. Met hangtafels komen we een heel eind, tot nu toe hebben we het altijd droog gehad dus alle kinderen spelen buiten en we verbouwen de woonkamer zodanig dat we ook veel zitplaatsen hebben. We hebben de verjaardag van zoon ook wel eens de hele dag gevierd en dan spraken we met de opa's en oma's een tijdstip af voor het aansnijden van de taart. Op het kaartje zette ik de slaap tijd, visite was in de tussentijd uiteraard wel welkom maar dan wisten ze van tevoren al dat de kans bestond dat hij/zij sliep.

Beide kinderen vinden het trouwens erg leuk, een grootse verjaardag met veel kinderen en veel aandacht, dat heeft hier nooit echt tot problemen geleid.
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kinder verjaardag vieren?  Empty Re: Hoe kinder verjaardag vieren?

Bericht  Liadan wo 22 mei 2013 - 10:20

Wij vieren het zaterdag in 2-en. Van 10-12 uur en van 14.30-17 uur. Iedereen mag zelf weten of ze in de ochtend of middag komen, meestal is het wel redelijk goed verspreid. Maar wij houden het elke keer klein, we hebben 16 mensen uitgenodigd.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kinder verjaardag vieren?  Empty Re: Hoe kinder verjaardag vieren?

Bericht  Ilovethe90s do 23 mei 2013 - 0:35

Toen mijn neefje vorig jaar 1 werd waren we de hele dag welkom, nu hij 2 wordt hebben ze iedereen gevraagd om tussen 10.30-18.00 te komen.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kinder verjaardag vieren?  Empty Re: Hoe kinder verjaardag vieren?

Bericht  Jezzie do 23 mei 2013 - 3:50

Ik denk dat wij het of 's ochtends of 's middags gaan vieren voor iedereen tegelijk.
Zo heel veel mensen komen er niet. En ik verwacht dat de opa's en Oma's van mijn vriend liever op een ander moment komen. Dat doen ze nu ook al vaak met verjaardagen.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kinder verjaardag vieren?  Empty Re: Hoe kinder verjaardag vieren?

Bericht  PiP do 23 mei 2013 - 5:38

F haar eerste verjaardag vierden we `s morgens en `s middags, ik had ook duidelijk op de uitnodiging gezet dat ze op een bepaald tijdstip sliep en dat ze tussen 10 en 12 + tussen 15:00 en 18:00 welkom waren, ons is dit goed bevallen.
S is nu op een maandag jarig.. Heb nog geen idee hoe we het willen gaan doen.
Wil het eigenlijk zijn 1e verjaardag op de dag zelf vieren, maar de meesten zullen dan overdag werken.
heb wel gedacht aan van 15:00 tot 19:00 en dan een pan soep oid maken. Is ook heel erg afhankelijk hoe hij dan zijn slaapjes doet.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kinder verjaardag vieren?  Empty Re: Hoe kinder verjaardag vieren?

Bericht  piertje do 23 mei 2013 - 8:37

Wij hebben de eerste verjaardag vanaf 15.00 uur gevierd. De opa's, oma's, ooms en tantes waren er al wel een uurtje eerder. Toen hebben we ook al de taart met kaarsjes gedaan en hun cadeautjes. Vanaf 15.00 uur was het dus inloop, maar iedereen kwam toen ook al. Daarna vond ik het persoonlijk te druk ( zo ongeveer 30 man). L.ynn speelde wel en kreeg cadeautjes van iedereen. Maar ik had geen tijd om even te kletsen, was alleen maar aan het lopen en cadeautjes helpen uitpakken enz.
Dit jaar (als ze 2 wordt dus) denk ik dat ik een deel van de mensen 's ochtends laat komen en een deel 's middags. Ik denk dat mij dat zelf wat meer rust geeft en voor L.ynn is het nu ook wel fijn.
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kinder verjaardag vieren?  Empty Re: Hoe kinder verjaardag vieren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum