Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verjaardag heel klein vieren

+12
Supertalentje
peach
SarahKey
Charles
Catwoman79
chipa
Blue flower
rapa nui
Didi
Linda
Pien
Aimee
16 plaatsers

Ga naar beneden

Verjaardag heel klein vieren Empty Verjaardag heel klein vieren

Bericht  Aimee za 15 dec 2012 - 10:23

Eergisteren was mijn schoonmoeder jarig. Het was daar niet eens echt druk (alleen de ouders van mijn schoonmoeder en haar zus waren er), maar toch had Luuk er al last van. Normaal beweegt hij zich daar heel vrij voort, nu heeft hij alleen maar huilend achter mij aan gekropen en op schoot gezeten(het is normaal gesproken absoluut geen schootkind). Hij is op het moment gewoon heel eenkennig en kan slecht tegen 'drukte'.
Ik begin steeds meer te twijfelen aan het uitgebreid vieren van zijn verjaardag. Mijn idee is nu om alleen onze ouders en broers en zussen uit te nodigen. Ik ben alleen bang dat onze opa's en oma's daar niet blij mee zullen zijn (begrijpelijk ook wel). Dus ik zit in dubio... Gewoon iedereen uitnodigen omdat het 'hoort' of kiezen voor wat Luuk prettig vind en dan maar familie voor de borst stoten?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verjaardag heel klein vieren Empty Re: Verjaardag heel klein vieren

Bericht  Pien za 15 dec 2012 - 10:36

kun je het niet wat meer verspreiden? dus dat je het gewoon in plaats van in 1 keer groots, 3 keer wat kleiner doet?

wat ik overigens bij E wel gemerkt hebt, is dat dat aanhankelijke echt een fase is was!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Linda za 15 dec 2012 - 10:39

Ik zou kijken naar wat voor hem het meest prettig is. Als dat een rustige verjaardag is, dan zou dat hem hier worden. Misschien kan je het in twee keer vieren?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Didi za 15 dec 2012 - 10:47

Ik zou het als ik jou was 2 keer vieren. Gewoon uitleggen aan de opa's en oma's wat de reden is. Mochten ze het niet leuk vinden dan is dat maar zo. Makkelijk gezegd, maar ik zou het belangrijker vinden dat L op zijn gemak is de hele dag.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  rapa nui za 15 dec 2012 - 10:58

Ik zou de opa's en oma's dan toch wel uitnodigen maar dan maar een dagje later of zo. Ik vind het anders wel erg sneu voor hun. Of dat ze bv 's ochtends op de koffie komen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Blue flower za 15 dec 2012 - 11:19

Hier hebben wij ook een kindje die slecht tegen de prikkels kan. Zijn eerste verjaardag heeft hij ongeveer de hele dag gehuild en werd pas blij toen iedereen weg was, en is nog een aantal dagen van slag geweest. Dit jaar hebben we het heel klein gevierd met inderdaad alleen opa's en oma's en ooms en tantes en zelfs dat vond hij wel druk maar kon wel genieten.

Ik zou je als advies meegeven, volg je gevoel. Een verjaardag hoort leuk te zijn voor je kleintje en waarom zo druk en iedereen uitnodigen... Dan hebben jullie beide geen leuke dag.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 15 dec 2012 - 19:03

Ik zou het dan in 2en vieren zodat t niet te druk word voor hem.

Gast
Gast

Bericht  Aimee za 15 dec 2012 - 20:20

Hoe bedoelen jullie in tweeën? Twee dagen, of op één dag twee ploegen?
Het probleem is dat alleen onze ouders en broers en zussen(met aanhang en kids) al 14 personen zijn... Dus ook die kunnen niet allemaal in één keer komen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  chipa za 15 dec 2012 - 21:01

Wij doen vaak met verjaardagen ouders in de ochtend op de koffie en de jongere ploeg in de middag. Ben je. Toch in 1 dag vanaf en het is niet zo druk als wanneer iedereen in een keer komt. Ik geef dan ook tijden aan van hoe laat tot hoe laat wij het vieren.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Catwoman79 za 15 dec 2012 - 21:24

Wij doen het ook in 2 keer. Op de uitnodigingen staan ook tijden.
De eerste groep was van 10 tot 12:30 en de tweede van 15 tot 17:30.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  Charles za 15 dec 2012 - 21:50

Ik zou het gewoon klein vieren. Jammer dan voor de mensen die daar geen begrip voor kunnen opbrengen.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  chipa za 15 dec 2012 - 21:56

Roisin schreef:Ik zou het gewoon klein vieren. Jammer dan voor de mensen die daar geen begrip voor kunnen opbrengen.

Opa's en oma's vinden een kinderverjaardag ook leuk en willen daar graag bij zjijn. Ik zou het persoonlijk echt heel sneu vinden als die mensen niet uitgenodigd zouden worden. Natuurlijk niet ten koste van je kind, maar bedenk dan een alternatief. Laat ze desnoods een week later op de koffie komen.
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Charles za 15 dec 2012 - 22:07

chipa schreef:
Roisin schreef:Ik zou het gewoon klein vieren. Jammer dan voor de mensen die daar geen begrip voor kunnen opbrengen.

Opa's en oma's vinden een kinderverjaardag ook leuk en willen daar graag bij zjijn. Ik zou het persoonlijk echt heel sneu vinden als die mensen niet uitgenodigd zouden worden. Natuurlijk niet ten koste van je kind, maar bedenk dan een alternatief. Laat ze desnoods een week later op de koffie komen.

Ik begrijp je mening maar ik zou daar geen boodschap aan hebben. Ik zou het veel sneuer vinden wanneer ik een overstuur kindje op zijn/haar eerste verjaardag zou hebben.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Bericht  chipa za 15 dec 2012 - 22:19

Eens! Maar ik zou dan wel een alternatief bedenken.
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  SarahKey za 15 dec 2012 - 22:50

Hoe reageert hij als jullie thuis visite hebben? Misschien als hij meerdere mensen bij hem thuis ziet dat hij heel anders reageert.
Ik zou jullie opa en oma ook uitnodigen. Hij moet er aan de ene kant ook aan wennen, aan meerdere mensen tegelijk. Je zult wel vaker een verjaardag oid hebben.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  peach za 15 dec 2012 - 22:57

Ook hier hadden we dat probeem. Wij hebben het 1x voor familie gedaan en de volgende dag voor vrienden,eigenlijk wou ik helemaal geen vrienden omdat ze niks van mensen moest hebben die ze niet vaak zag. Mijn man dacht dat het allemaal wel mee zou vallen. Dus hebben we het in de middag 2uurtje gedaan en het is me erg mee gevallen. Ik was echt bang dat ze heel de tijd bij me zou zitten te huilen. Maar ze had het erg naar d'r zin.
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Bericht  Charles za 15 dec 2012 - 22:58

Het gaat hier toch om overgrootouders van het kind, niet de directe ouders? Ik vind écht dat je die wel een andere keer kan uitnodigen, maar misschien ligt het eraan dat wij niet zo'n hechte familie zijn. Ik vind sowieso vaak die eerste verjaardagen zwaar overrated en overdreven...meer iets intiems voor het gezin eigenlijk.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Bericht  Supertalentje za 15 dec 2012 - 23:22

Ik zou het ook in 2 keer doen of op dezelfde dag of in 2 dagen. Mijn zusje heeft wel iedereen uitgenodigd maar wel aangegeven dat we hem vooral zn gang moesten laten gaan en niet aan hem 'trekken'. Dus niet steeds optillen, roepen, hem dingen vragen etc. Dat werkte erg goed, hij speelde de hele middag en kwam af en toe dingen laten zien, knuffeltjes geven, maar niks moest.

En veel plezier, het moet ook leuk zijn!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Annie24 zo 16 dec 2012 - 1:40

Gewoon doen waar jij je het prettigst bijvoelt en waarvan je denkt dat voor jullie, als gezin, goed is.

Het is niks, maar de visite trekt de deur weer achter hun dicht en vervolgens zitten jullie met een overstuur kind dat bv niet wil slapen ofzo.
Tuurlijk zullen er mensen zijn met commentaar, maar die stappen 's avonds om 22 uur lekker hun bed in en gaan slapen en jullie niet Wink

Wij hebben het vorig jaar gevierd van 14 tm 17 uur en er waren maar 10 mensen, dus in totaal waren we met 13. Ons huis is klein, dus wat dat betreft zat de woonkamer ook al vol, maar wij hebben er toen dus voor gekozen geen vrienden uit te nodigen.
Gelukkig werd dat door iedereen begrepen omdat ook zij weten dat Y. geen makkelijk kindje is wbt drukte en nieuwe situaties.
Ondanks dat er maar zo weinig mensen waren ging meneer hier geloof ik pas om 22 uur slapen, dus eigenlijk was het nog te druk voor 'm.

Zijn 2e verjaardag doen we precies hetzelfde.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  kwak zo 16 dec 2012 - 1:44

Ik denk inderdaad dat je naar je kind moet kijken.
Als hij niet van drukte houd, klaar heel simpel dat houd je het niet druk, is je kindje een gezelligheidskind dat alle drukte niet erg vind, prima dan nodig je iedereen uit die maar wil komen. Tenminste zo zou ik het doen.

je hebt er niks aan als je straks met een overstuur kindje zit, voor jullie niet fijn maar voor hem ook niet.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Susan zo 16 dec 2012 - 1:47

Misschien niet helemaal te vergelijken, maar Ezra heeft ook wel een periode gehad dat hij moeite had met wat meer visite over de vloer. Wij hebben dat toch altijd wel door laten gaan, ook omdat het iets is waar hij toch aan moet leren wennen, omdat je dat soort dingen nou eenmaal niet uit je leven kunt bannen. We hebben wel altijd gezorgd dat hij een plekje had om zich terug te trekken, dat hij tijdens die visites gewoon zijn eigen dingen kan blijven doen en dat iedereen dat ook respecteert en dat we soms even een stukje met hem gingen wandelen zodat hij even uit de drukte kon.

Mijn idee is ook - even los van mijn ervaring, maar meer gebaseerd op wat ik heel vaak lees - is dat je sommige mensen behoorlijk tegen je in het harnas kunt jagen en natuurlijk kun je daar schijt aan hebben, maar soms zijn de gevolgen nog jaren voelbaar (door spanning, nog jaren moeten aanhoren hoe beledigend het was en allerlei vormen van passief verzet, volgend jaar opeens niet kunnen want 'vorig jaar waren we toch ook niet welkom' en dat soort dingen) en ik denk dat een kind daar ook last van kan krijgen, zeker als je het je zelf aantrekt. Je kunt zelf het beste inschatten hoe makkelijk deze mensen het naast zich neer kunnen leggen en hoe makkelijk jij hun reactie dan weer naast je neer kan leggen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 2:53

Ik zou of een alternatief verzinnen of ze laten komen.

Even mijzelf verplaatsen in de rol van oma. Ik zou het vreselijk vinden als mijn dochter mij niet zou uitnodigen voor de eerste verjaardag van mijn kleinkind als trotse oma zijnde. Ik vind Opa's en Oma's heel belangrijk. Als ik zie wat mijn ouders doen voor mijn kleine neefjes (kindjes van mijn zus) zou het pijn in mijn hart doen om zulke belangrijke personen niet uit te nodigen.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 16 dec 2012 - 2:56

Punk'd schreef:Ik zou of een alternatief verzinnen of ze laten komen.

Even mijzelf verplaatsen in de rol van oma. Ik zou het vreselijk vinden als mijn dochter mij niet zou uitnodigen voor de eerste verjaardag van mijn kleinkind als trotse oma zijnde. Ik vind Opa's en Oma's heel belangrijk. Als ik zie wat mijn ouders doen voor mijn kleine neefjes (kindjes van mijn zus) zou het pijn in mijn hart doen om zulke belangrijke personen niet uit te nodigen.

Volgens mij gaan ze de opa's en oma's ook wel uitnodigen, maar hun eigen opa's en oma's niet (en andere familieleden, denk ik).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Aimee zo 16 dec 2012 - 3:41

Susan schreef:
Punk'd schreef:Ik zou of een alternatief verzinnen of ze laten komen.

Volgens mij gaan ze de opa's en oma's ook wel uitnodigen, maar hun eigen opa's en oma's niet (en andere familieleden, denk ik).

Idd smile

Maar sowieso change of plans, want mijn vriend vind dat we het niet kunnen maken om familie te weigeren zeg maar. Dat is mijn gevoel ook wel, maar ik zou het ook heel erg zielig vinden als Luuk zelf een rotdag heeft Sad Maargoed, aan de andere kant; of er nou 14 of 18 personen komen maakt dan waarschijnlijk ook niet meer uit. Even kijken hoe zijn slaappatroon er tegen die tijd uitziet of we het misschien in twee ploegen kunnen vieren (hij slaapt nu vaak nog de hele ochtend en even in de middag)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ zo 16 dec 2012 - 4:07

Ik zag hier ook wel heel erg tegenop. Onze familie is al best groot en dan nog wat vrienden. Alleen degene die heel dicht bij ons staan.
Maar mijn zoontje kon echt helemaal niet tegen drukte. Dan was hij 's avonds echt van slag.

Maar dat is nu dus helemaal veranderd, hij is er gek op!

Evengoed vind ik zo'n verjaardag al erg druk, dus misschien dat ik toch 's ochtend familie doe, waarbij we ook de taart aansnijden en kaarsjes uitblazen enz. En dan 's middags de vrienden.
Anders komt iedereen misschien ook nog eens tegelijk.
Als ik jou was, zou ik dat ook doen, dan zijn het 2 kleinere groepen en dus minder drukte.

Wij vieren het trouwens niet heel groots hoor.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud