Kinderwagen als je een draagdoek gebruikt
+19
Roodkapje
Slakje
Happydobby
Pompoen
Pien
Pineco
PiP
Sanne
Aoi
Dolphinne
Luce
Twellie
Vancity_girl
bolus26
Tania
Linda
Liadan
Printje
Caresses
23 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Kinderwagen als je een draagdoek gebruikt
Wij wonen best hoog en zonder lift. Vandaar dat het me handig lijkt om veel gebruik te maken van een draagdoek/zak o.i.d.
Nu vroeg ik mij af of je daarnaast dan nog veel gebruik maakt van de kinderwagen of dat je vooral de draagdoek gebruikt.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Het lijkt me namelijk zonde om een dure kinderwagen te kopen als die vervolgens weinig gebruikt wordt (in dat geval haal ik liever een wat goedkopere).
Nu vroeg ik mij af of je daarnaast dan nog veel gebruik maakt van de kinderwagen of dat je vooral de draagdoek gebruikt.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Het lijkt me namelijk zonde om een dure kinderwagen te kopen als die vervolgens weinig gebruikt wordt (in dat geval haal ik liever een wat goedkopere).
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Kinderwagen als je een draagdoek gebruikt
Ik vind een kinderwagen echt wel onmisbaar, maar ik gebruik hem dan ook erg veel. maar zoals jij het omschrijft zou ik misschien idd voor een wat goedkopere gaan als je van plan bent om het kindje veel in een zak/doek te doen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Bij mijn zoon hebben we de eerste 4 maanden de kinderwagen niet gebruikt, daarna hebben we 'm wel gebruikt maar ging mijn zoon vaker in de draagdoek.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
De kinderwagen hebben we bij de jongste nog nooit buiten gebruikt. We gebruiken 'm alleen zodat ze overdag beneden kan slapen. Wat dat betreft hadden wij dus heel goed zonder kinderwagen gekund.
Gast- Gast
Ik gebruik hem amper. Eigenlijk alleen het onderstel als zoon in de auto in slaap is gevallen en ik de maxi cosi er even op kan klikken om een boodschapje te doen.
Ik had hem vorige week in de wagenbak. Maar ik vind het echt onhandig. Hij was aan het huilen en het kwam erop neer dat ik de wagen met 1 hand duwde, zoon in m'n andere arm had en ook nog op dochter moest letten. Nee... Dan draag ik liever, veel praktischer!
Ik had hem vorige week in de wagenbak. Maar ik vind het echt onhandig. Hij was aan het huilen en het kwam erop neer dat ik de wagen met 1 hand duwde, zoon in m'n andere arm had en ook nog op dochter moest letten. Nee... Dan draag ik liever, veel praktischer!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb vooral bij J. de draagzak veel gebruikt maar in sommige situaties vond een kinderwagen toch wel veel handiger. Als ik kleding ging kopen, als ik een hele dag weg ging, als het erg warm was enz. Draagdoek was bij allebei geen succes. Als je van plan bent om veel te dragen zou ik een goedkopere wagen nemen of een duurdere maar dan via marktplaats.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
In het begin sliep ze in de wagen beneden en als ik rond haar slaaplied wilde gaan wandelen legde ik haar alvast te slapen in de wagenbak. Doek gebruikte ik meer voor in en om het huis en tijdens de boodschappen. Ik heb hem dus wel veel gebruikt.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik vond/ vind de wagen altijd wel makkelijk als ik boodschappen ga doen. Kan ik meer meenemen. Bij de oudste kwam het regelmatig voor dat ik haar droeg in de drager en dan de lege wagen met boodschappen onderop duwde op de terugweg.
Als je niet van plan bent vaak/ veel boodschappen te gaan doen met baby is alleen een drager/ doek misschien wel voloende.
Ik zag gisteren iemand voorbij lopen met iets wat leek op een buggy met een wagenbak erop, dat is wellicht wel handig, kan je klein opklappen en is niet te zwaar om de trap op te tillen.
Als je niet van plan bent vaak/ veel boodschappen te gaan doen met baby is alleen een drager/ doek misschien wel voloende.
Ik zag gisteren iemand voorbij lopen met iets wat leek op een buggy met een wagenbak erop, dat is wellicht wel handig, kan je klein opklappen en is niet te zwaar om de trap op te tillen.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Ik heb bij beiden de kinderwagen nauwelijks gebruikt om mee naar buiten te gaan. Meestal zaten ze in de draagdoek.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik zou er wel 1 aanschaffen, 2ehanda of goedkoper? Ik heb zoon de eerste 7/8 maanden veel gedragen, maar nu eigenlijk bijna nooit meer. Hij wurmt zich eruit en ik vind het te zwaar om op mijn buik te dragen (op de rug lukt me niet goed)
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Mij lijkt het ook handig om vaak te gaan dragen.
Wij gaan maandag een kinderwagen ophalen via marktplaats.
Een ouderwetse wagen uit 1955. Die is dus ook niet zo makkelijk op te klappen en mee te nemen in de auto, maar denk ik meer voor gebruik in de buurt en evt. als wiegje in huis voor de eerste tijd.
Misschien dat ik voor erbij bijv. een Quinny zapp wil aanschaffen zodat daar de maxi cosi op kan als we wel met de auto (voor kortere ritten) weg gaan. En daarna kan die dan als buggy gebruikt worden. En hij is mooi klein op te vouwen en niet zo zwaar.
Wij gaan maandag een kinderwagen ophalen via marktplaats.
Een ouderwetse wagen uit 1955. Die is dus ook niet zo makkelijk op te klappen en mee te nemen in de auto, maar denk ik meer voor gebruik in de buurt en evt. als wiegje in huis voor de eerste tijd.
Misschien dat ik voor erbij bijv. een Quinny zapp wil aanschaffen zodat daar de maxi cosi op kan als we wel met de auto (voor kortere ritten) weg gaan. En daarna kan die dan als buggy gebruikt worden. En hij is mooi klein op te vouwen en niet zo zwaar.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Achteraf gezien zou ik geen kinderwagen hebben gekocht, hij is echt nauwelijks gebruikt.
Gast- Gast
Ik draag heel vaak maar ik gebruik de kinderwagen ook veel. Hangt er een beetje vanaf. Wil ik mijn handen nog vrij hebben als ik weg ben geweest en hij slaapt, dan gebruik ik kinderwagen. Maakt het me niet uit, dan draagdoek. Regent het, draagdoek (kan nooit mn regenhoes vinden ). Hier dus een beetje 50/50, ondanks dat ik wel echt veel draag.
Aoi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12
Ik heb de kinderwagen amper gebruikt, misschien een keer of 10 in de eerste twee maanden, toen bijna een jaar niet en vorige week heb ik hem toch maar weer even erbij gepakt, omdat ik hem zo mooi vind. Ik vind het maar een gedoe, vind de doek/drager veel makkelijker en ook veel gezelliger.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik gebruik de draagdoek echt in combinatie met de wandelwagen.
Vind een doek niet altijd even handig. Zou echt niet zonder wandelwagen kunnen!
Vind een doek niet altijd even handig. Zou echt niet zonder wandelwagen kunnen!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik gebruik de kinderwagen beduidend minder nu ik meer draag (bij de oudste heb ik de wagen wel veel gebruikt), maar ik zou toch niet zonder kunnen. Om naar de stad te gaan of zo, vind ik de kinderwagen toch wel erg handig. Als ik kleding wil passen, is het wel fijn om haar niet de hele tijd uit de doek te hoeven halen en daarna opnieuw te knopen. Maar voor wandelingen gebruik ik vrijwel altijd een draagdoek.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Hou er rekening mee dat je ook een kindje kunt krijgen die de draagdoek niet fijn vind...
Mijn zus dacht ook handig te zijn, had een mooie draagdoek aangeschaft zodat ze de kinderwagen niet om hoefte te bouwen naar de wagenbak. Maar, kleinste neefje dacht daar anders over en heeft wel geteld 4 keer max 5 minuten erin gezeten en brulde werkelijk alles bij elkaar.
Mijn dochter vond het overigens wel leuk maar niet iedere keer. Daarnaast deed ze slapen daarin helemaal niet en wilde ze echt ingebakerd in bedje of in de bak.
Mijn zus dacht ook handig te zijn, had een mooie draagdoek aangeschaft zodat ze de kinderwagen niet om hoefte te bouwen naar de wagenbak. Maar, kleinste neefje dacht daar anders over en heeft wel geteld 4 keer max 5 minuten erin gezeten en brulde werkelijk alles bij elkaar.
Mijn dochter vond het overigens wel leuk maar niet iedere keer. Daarnaast deed ze slapen daarin helemaal niet en wilde ze echt ingebakerd in bedje of in de bak.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik draag veel binnenshuis, maar ik ben dolblij met de kinderwagen want als ik boodschappen ga doen of op pad ga is het erg fijn dat ik niet alles zelf hoef te dragen!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Ik kan de wagen ook niet missen, bij een tweede zou ik wel meer willen dragen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Pien schreef:Hou er rekening mee dat je ook een kindje kunt krijgen die de draagdoek niet fijn vindt.
Dit kan inderdaad. En het kan ook andersom. Mijn dochter vond de kinderwagen echt verschrikkelijk. Ze heeft er amper ingelegen en die paar keer dat ik hem gebruikte, lag ze continue te krijsen, dus een ontspannen wandeling zat er niet in. Tel daarbij op dat wij ook in een appartement zonder lift wonen, waardoor de draagdoek nog meer voordelen kreeg.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb een kinderwagen gebruikt in combinatie met de draagdoek. Voornamelijk als we erg lang weggingen, ik wilde winkelen of ze naar één van de oma's ging.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik heb mijn Joolz na 4 mnd verkocht. Ik gebruikte vooral de drager en anders stond ze met de maxi cosi op de Zapp. Zo doen we dat nog steeds en nog geen dag spijt van gehad.
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Ik heb een hele dure doek gekocht zodat J in de doek kon en D in de wandelwagen maar mijn eigenwijs wil niet in doek dus heb ik voor niks 90 euro uitgegeven aan een doek.
Baal er echt van.
Ga heb zo weer in vraag en aanbod zetten
Baal er echt van.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Aoi schreef:Ik draag heel vaak maar ik gebruik de kinderwagen ook veel. Hangt er een beetje vanaf. Wil ik mijn handen nog vrij hebben als ik weg ben geweest en hij slaapt, dan gebruik ik kinderwagen. Maakt het me niet uit, dan draagdoek. Regent het, draagdoek (kan nooit mn regenhoes vinden ). Hier dus een beetje 50/50, ondanks dat ik wel echt veel draag.
Hier sluit ik me bij aan!
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
kwak schreef:Ik heb een hele dure doek gekocht zodat J in de doek kon en D in de wandelwagen maar mijn eigenwijs wil niet in doek dus heb ik voor niks 90 euro uitgegeven aan een doek.
Baal er echt van.
Zo heb ik hier ook een draagdoek liggen die vaker gewassen is dan gebruikt... Alleen met de kermis wordt ie gebruikt omdat ik een wagen dan lastig vind. Dus als er iemand nog een hoppediz das leichte Dublin zoekt...
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» kreunen in draagdoek; hoe in draagdoek 'tillen' ?
» Gebruikt frituurvet
» Diane-35; wie gebruikt dit nog??
» Wie gebruikt er al een anti-rimpelcrème?
» Wie gebruikt er kruidvat luiers?
» Gebruikt frituurvet
» Diane-35; wie gebruikt dit nog??
» Wie gebruikt er al een anti-rimpelcrème?
» Wie gebruikt er kruidvat luiers?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: