Spannend
+9
Roza
Sea of Trees
Kowalski
bolus26
Ibbeltje
Siem
Sterre
SDL
sonly
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Spannend
Ik heb er nu al buikpijn van... Ik ga toch een weekend weg waarbij ook de pester aanwezig is uit dit topic.
Gisteren is er weer wat voorgevallen en nu richting mij. Ben bijna is staat toch af te gaan zeggen met een smoesje, maar dat vind ik ook weer zo laf!
Hebben jullie tips om rustig te blijven en me niet op te laten naaien, ofwel wat meer bij mezelf te blijven?
Gisteren is er weer wat voorgevallen en nu richting mij. Ben bijna is staat toch af te gaan zeggen met een smoesje, maar dat vind ik ook weer zo laf!
Hebben jullie tips om rustig te blijven en me niet op te laten naaien, ofwel wat meer bij mezelf te blijven?
Gast- Gast
Re: Spannend
Gaan!
Als het niet wil, en er gebeurd wat, even weglopen om rustig te worden en daarna proberen een gesprek aan te gaan over het hoe en waarom. Waarom vind pester het nodig om zich zo te gedragen naar jou of anderen toe? Niet aanvallen, maar probeer het juist te begrijpen (doe desnoods alsof). Hopelijk denkt de pester er dan over na wat het eigenlijk met een ander doet en waarom ze het nodig vind om te pesten. Ik denk dat praten met elkaar de beste oplossing is als er iets voorvalt. Hopelijk heb je dan ook de kans om te zeggen wat het met jou doet.
En verder zijn er denk ik ook andere mensen bij? Dan proberen om pester zoveel mogelijk te ontwijken en om te gaan met de mensen die wel normaal met elkaar om kunnen gaan.
Mocht het echt drastisch escaleren, dan kun je altijd nog naar huis gaan en je terug trekken uit de situatie, maar ik zou het weekend weg niet bij voorbaad al laten verpesten door de mogelijkheid dat er iets voor kan vallen. Voor hetzelfde geld wordt het een superleuk weekend en had je het niet willen missen.
Als het niet wil, en er gebeurd wat, even weglopen om rustig te worden en daarna proberen een gesprek aan te gaan over het hoe en waarom. Waarom vind pester het nodig om zich zo te gedragen naar jou of anderen toe? Niet aanvallen, maar probeer het juist te begrijpen (doe desnoods alsof). Hopelijk denkt de pester er dan over na wat het eigenlijk met een ander doet en waarom ze het nodig vind om te pesten. Ik denk dat praten met elkaar de beste oplossing is als er iets voorvalt. Hopelijk heb je dan ook de kans om te zeggen wat het met jou doet.
En verder zijn er denk ik ook andere mensen bij? Dan proberen om pester zoveel mogelijk te ontwijken en om te gaan met de mensen die wel normaal met elkaar om kunnen gaan.
Mocht het echt drastisch escaleren, dan kun je altijd nog naar huis gaan en je terug trekken uit de situatie, maar ik zou het weekend weg niet bij voorbaad al laten verpesten door de mogelijkheid dat er iets voor kan vallen. Voor hetzelfde geld wordt het een superleuk weekend en had je het niet willen missen.
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb het pest-topic niet gelezen maar ik vind het vervelend om te lezen dat je buikpijn hebt van een pester. Gewoon lik-op-stuk geven als de pester in kwestie weer een poging doet.
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Vooral rustig blijven en desnoods bij een voorval gelijk zeggen 'ik vind dat je me op een nare manier benaderd, zit je iets dwars? Dat zou ik vervelend vinden en praat het dan graag uit met je'. En anders gewoon een high five, met een stoel in haar gezicht.
Gast- Gast
Ik zou ook gewoon gaan en proberen jezelf te blijven, al is dat moeilijk wanneer je het gevoel hebt dat er op elke slak zout wordt gelegd. Wanneer ze over je grens gaat zou ik dat proberen aan te geven, en dan zo veel mogelijk vanuit jezelf (ik heb het gevoel dat..., in plaats van je doet zus en zo).
Het valt vast mee, zonde om het te laten schieten voor die miep!
Het valt vast mee, zonde om het te laten schieten voor die miep!
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Dat wat Zus zegt.
Probeer er boven te staan. Laat je niet op je kop zitten en wees degene die het meest volwassen is en ga dus de confrontatie met haar aan.
En verder: veel plezier!
Probeer er boven te staan. Laat je niet op je kop zitten en wees degene die het meest volwassen is en ga dus de confrontatie met haar aan.
En verder: veel plezier!
Gast- Gast
Haha ja ik heb nu al een hekel aan haar . Maar rustig blijven is het belangrijkste en gewoon aangeven als jij iets zo ervaart, het ook zo brengen. Daar doe je niets fout mee. En wat hier eerder genoemd is ook; als het toch vreselijk is; weggaan. Als ik iets geleerd heb is dat ik, waar ook ter wereld, niet blijf als ik me daar zwaar klote voel.
Gast- Gast
Wil gewoon even zeggen dat ik het super vind dat je gewoon gaat!! Daarmee sta je voor mij al met 3-0 voor op de pester door je niet weg te laten jagen.
Daarnaast sluit ik me aan bij het advies van Zus blijf kalm en bewaak je grenzen goed en geef dat ook duidelijk aan.
Daarnaast sluit ik me aan bij het advies van Zus blijf kalm en bewaak je grenzen goed en geef dat ook duidelijk aan.
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Weggaan is geen optie, omdat we in B.elgie zijn. Gelukkig is vriendin ook mee, dus kunnen we samen sterk zijn. En er zijn genoeg andere mensen, dus ik ga haar gewoon lekker negeren. Weet ze ook eens hoe dat voelt.
Gast- Gast
België is niet het einde van de wereld . Als je weg wilt is er altijd wel een oossing.
Gast- Gast
Dat is zo, maar carpooltechnisch. Anyway, ik ga me niet laten wegjagen door zo'n bimbo. Dan gaat ze zelf maar lekker weg.
Gast- Gast
Jip83 schreef:Dat is zo, maar carpooltechnisch. Anyway, ik ga me niet laten wegjagen door zo'n bimbo. Dan gaat ze zelf maar lekker weg.
you go girl
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Jip83 schreef:Weggaan is geen optie, omdat we in B.elgie zijn. Gelukkig is vriendin ook mee, dus kunnen we samen sterk zijn. En er zijn genoeg andere mensen, dus ik ga haar gewoon lekker negeren. Weet ze ook eens hoe dat voelt.
Je hoeft je inderdaad niet met haar te bemoeien en als zij zich wel met jou probeert te bemoeien, kap je dat gewoon af. Geef beleefd antwoord en ga daarna weer verder met waar je mee bezig bent. Sta er boven!
Gast- Gast
Jip83 schreef:Dat is zo, maar carpooltechnisch. Anyway, ik ga me niet laten wegjagen door zo'n bimbo. Dan gaat ze zelf maar lekker weg.
I like that attitude!
Gast- Gast
Ik heb een leuk weekend gehad! Pester is een paar keer op haar nummer gezet. Ben er achter gekomen dat ze zelf super onzeker is...en als keerzijde gaat ze een grote mond geven en de aandacht op anderen leggen door bijdehante opmerkingen te plaatsen over deze personen. En dan kun je 'het doelwit' zijn. Door bijdehant terug te doen waar de rest bij zat werd ik bijgevallen en stond zij met haar bek vol tanden ze is de rest van het weekend poeslief geweest tegen me. En belangrijker...ze liet mijn vriendin grotendeels met rust!
Laatst aangepast door Jip83 op zo 19 mei 2013 - 9:03; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Goed gedaan
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Jeej Jip fijn dat je weekend super was
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Superfijn om te lezen!
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Ik vraag me nu wel al weer af hoe ze volgende keer zal doen wanneer ik haar zie... Maar ja, wie dan leeft.... Hoorde gisteren van mijn vriend dat ze zich al twee weken voor het weekend zenuwachtig aan het maken was...
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: