Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sollicitatie versturen via werkmail

5 plaatsers

Ga naar beneden

Sollicitatie versturen via werkmail  Empty Sollicitatie versturen via werkmail

Bericht  May ma 13 mei 2013 - 4:36

Wat vinden jullie ervan als iemand een sollicitatie naar een ander bedrijf/instelling verstuurd via een algemeen werkmailadres, en dat ook nog eens in werktijd?
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie versturen via werkmail  Empty Re: Sollicitatie versturen via werkmail

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 4:48

Algemeen als in info@bedrijf.nl? Of wel een eigen adres?
Onder werktijd zou ik niet zoveel van vinden eigenlijk, kan zijn dat hij of zij die brief en cv al veel eerder had gemaakt of dat ze dat gewoon mag onder werktijd. Weet jij veel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie versturen via werkmail  Empty Re: Sollicitatie versturen via werkmail

Bericht  Lenthe ma 13 mei 2013 - 5:26

Onder werktijd zou ik niet zo erg vinden, maar vanaf een werkmailadres zou ik heel vreemd vinden. Vooral wanneer er meerdere mensen van het e-mailadres gebruik maken.
Bij mijn afstudeerstage zat ik 1 a 2 dagdelen op de computer waar de algemene mail binnen kwam en daar kon ik hele privégesprekken van mijn collega teruglezen. Collega moest wat maken voor haar hobby. Daar was ze de hele dag mee bezig geweest en stuurde ze steeds naar haar man: "Dag schat, wat vind je hiervan? xxxxxxx je Lonna" (ze heette Lonneke). Rolling Eyes Ga eens wat nuttigs doen en doe die zooi in je eigen tijd en vanaf je privémail!
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie versturen via werkmail  Empty Re: Sollicitatie versturen via werkmail

Bericht  Zonnetje ma 13 mei 2013 - 5:33

Onder werktijd kun je niet weten, want misschien werkt die persoon wel parttime of op andere tijden dan reguliere kantoortijden.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie versturen via werkmail  Empty Re: Sollicitatie versturen via werkmail

Bericht  May ma 13 mei 2013 - 6:31

Nee ik weet zeker dat het onder werktijd is gebeurd. En het is het e-mailadres van het team. Dus het hele team maakt gebruik van dat mail adres, werk op een woongroep.
Ik vind het namelijk echt niet kunnen, dat je aan het solliciteren bent prima, maar doe dat wel in je eigen tijd en vanuit huis.
Dus ik was wel benieuwd of ik de enige ben die er zo over denkt.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie versturen via werkmail  Empty Re: Sollicitatie versturen via werkmail

Bericht  Willem ma 13 mei 2013 - 6:51

Ik vind het wel erg vreemd om vanuit een gezamenlijk e-mailadres een sollicitatie te verzenden. Dat het onder werktijd is verzonden zou ik minder erg vinden. Dat laatste is dan wel afhankelijk van de afspraken die er onderling gemaakt zijn en welke verantwoording de persoon in kwestie op dat moment droeg. Ik begrijp dat het om een huidige collega van je gaat? Wellicht kan je de persoon er op aanspreken.
Willem
Willem
Prater
Prater

Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie versturen via werkmail  Empty Re: Sollicitatie versturen via werkmail

Bericht  Lenthe ma 13 mei 2013 - 6:56

Willem schreef:Ik vind het wel erg vreemd om vanuit een gezamenlijk e-mailadres een sollicitatie te verzenden. Dat het onder werktijd is verzonden zou ik minder erg vinden. Dat laatste is dan wel afhankelijk van de afspraken die er onderling gemaakt zijn en welke verantwoording de persoon in kwestie op dat moment droeg. Ik begrijp dat het om een huidige collega van je gaat? Wellicht kan je de persoon er op aanspreken.
Mee eens. Het onder werktijd verzenden vind ik niet netjes, maar zou ik niet zo erg vinden, tenzij hij/zij een grote verantwoording droeg tijdens die dienst.
Het feit dat dit via een gezamenlijk e-mailadres wordt gestuurd vind ik echt heel raar. Hij/zij weet toch dat het hele team in die mailbox kan! Ik zou degene er wel op aanspreken of in elk geval laten merken dat het e-mailadres niet voor persoonlijke zaken gebruikt mag worden.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie versturen via werkmail  Empty Re: Sollicitatie versturen via werkmail

Bericht  Juliette ma 13 mei 2013 - 6:57

Lenthe schreef:Onder werktijd zou ik niet zo erg vinden, maar vanaf een werkmailadres zou ik heel vreemd vinden. Vooral wanneer er meerdere mensen van het e-mailadres gebruik maken.
Bij mijn afstudeerstage zat ik 1 a 2 dagdelen op de computer waar de algemene mail binnen kwam en daar kon ik hele privégesprekken van mijn collega teruglezen. Collega moest wat maken voor haar hobby. Daar was ze de hele dag mee bezig geweest en stuurde ze steeds naar haar man: "Dag schat, wat vind je hiervan? xxxxxxx je Lonna" (ze heette Lonneke). Rolling Eyes Ga eens wat nuttigs doen en doe die zooi in je eigen tijd en vanaf je privémail!

Wat erg! lol!

On topic: ik vind het ook niet kunnen om dit vanaf een algemeen emailadres van je werk te versturen.
Bij ons zou dit ook echt niet gewaardeerd worden.
Juliette
Juliette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 133
Registratiedatum : 29-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie versturen via werkmail  Empty Re: Sollicitatie versturen via werkmail

Bericht  Lenthe ma 13 mei 2013 - 6:59

Juliette schreef:
Lenthe schreef:Onder werktijd zou ik niet zo erg vinden, maar vanaf een werkmailadres zou ik heel vreemd vinden. Vooral wanneer er meerdere mensen van het e-mailadres gebruik maken.
Bij mijn afstudeerstage zat ik 1 a 2 dagdelen op de computer waar de algemene mail binnen kwam en daar kon ik hele privégesprekken van mijn collega teruglezen. Collega moest wat maken voor haar hobby. Daar was ze de hele dag mee bezig geweest en stuurde ze steeds naar haar man: "Dag schat, wat vind je hiervan? xxxxxxx je Lonna" (ze heette Lonneke). Rolling Eyes Ga eens wat nuttigs doen en doe die zooi in je eigen tijd en vanaf je privémail!

Wat erg! lol!

On topic: ik vind het ook niet kunnen om dit vanaf een algemeen emailadres van je werk te versturen.
Bij ons zou dit ook echt niet gewaardeerd worden.
Leuk feitje: Ze is 55 jaar Sollicitatie versturen via werkmail  394967
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie versturen via werkmail  Empty Re: Sollicitatie versturen via werkmail

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum