Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat doe je als je baby wakker is?

+11
Caroow
Pompoen
bolus26
Dikkie Dik
Sun88
sanne-84
CCC
Pink!
Wennes
Paper Crown
Linda
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  Jade zo 12 mei 2013 - 21:28

Wat doen jullie als je kindje wakker is? R. is eigenlijk een heel makkelijk kind, maar ik vind het toch heel erg lastig allemaal! Embarassed

Aan het begin dronk ze een flesje en daarna sliep ze weer 3 uur. Zo ging het eigenlijk 24 uur per dag door. Toen we haar 's nachts niet meer wakker gingen maken, pakte ze 's nachts vaak een uurtje of 5 achter elkaar, perfect dus!

Nu is ze dus steeds langer wakker na de fles. Ze wil alleen maar op de arm liggen, niet in bed of in de box, dat staat gelijk aan huilen. Ik vind het lastig om uren met haar op de arm te zitten, want verder kan ze nog niets.

Als ik haar in haar bedje leg is het 5 minuten stil en daarna begint ze te huilen, zo gaat het na ELKE voeding. Ik ben gemiddeld na elke voeding 1,5 uur bezig om haar in slaap te krijgen. 's avonds wil ze helemaal niet slapen en zitten vriend en ik om- en om zo'n 3 uur met haar op de arm. De afgelopen 2 dagen was dit nog langer.

Eerder sliep ze ook 3 uur tussen de voedingen, nu is dit nog maar 1,5 uur, ook 's nachts. In haar slaap morrelt ze veel en vind ik haar onrustig.

Ik ga al kijken naar een draagdoek, dit is voor overdag natuurlijk heel prettig, maar 's nachts wil ik gewoon slapen, dat kan niet met een baby op de arm (die niet terug in haar bedje wil = huilen). Hoe doen jullie dit? Of is het afzien en de komende maanden hele nachten met een baby op de arm zitten?

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Re: Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  Linda zo 12 mei 2013 - 21:30

Heel herkenbaar helaas.... Overdag de draagzak en 's nachts is het hier afzien... thumbdown Ik hoop gauw op betere tijden, want ik ben moeeee....

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Re: Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  Paper Crown zo 12 mei 2013 - 21:32

Afzien. Afzien. Afzien. En dan gaat t opeens beter en vind je d'r weer helemaal leuk.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Re: Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  Gast zo 12 mei 2013 - 21:33

Bij jullie in bed dan?

Ik heb onze dochter vaak bij ons in bed, en heb de eerste weken ook veel met haar op de arm of in de draagdoek gelopen. Zodra ze in haar bedje lag werd ze wakker of ging meteen huilen. Na het bezoekje aan een osteopaat ging het ineens veel beter. Ze had blijkbaar erg veel spanning in haar lijfje als ze gestrekt lag. 2 behandelingen van de osteopaat hebben die spanning weg genomen en sliep ze ineens veel beter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Re: Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  Wennes zo 12 mei 2013 - 21:34

Het is normaal dat ze meer wakker zijn. Ze moet nog een dag en nacht ritme gaan krijgen.
Ik zou haar eten geven, samen spelen/kroelen, even alleen laten spelen, nog even kort kroelen en weer laten slapen. Als je zo'n ritme aanhoudt weten ze op den duur waar ze aan toe zijn.
's nachts voeden op de kamer/rustige omgeving en na voeden weer in bed leggen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Re: Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  Jade zo 12 mei 2013 - 21:34

Linda schreef:Heel herkenbaar helaas.... Overdag de draagzak en 's nachts is het hier afzien... Wat doe je als je baby wakker is?  2441965372 Ik hoop gauw op betere tijden, want ik ben moeeee....

hmm, dat geeft hoop pale.

Ze wil ook steeds vaker een voeding trouwens, ik kan er niet tegenaan kolven! Ik zet nu tussendoor mn wekker extra vaak, zodat ik kan kolven vooor ze wakker wordt, want anders heb ik gewoon niet genoeg voeding. Ik kolf op het moment maar zo'n 125 ml per keer, terwijl dit eerder ruim 150 ml was. Mad

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Re: Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  Jade zo 12 mei 2013 - 21:39

Bij ons in bed laten slapen wil ik niet. Wij hebben maar een 1.40 bed en ik ben doodsbang dat ik bovenop haar ga liggen. We zijn allebei overvemoeid, dus ik vind dat risico echt te groot. Een aankleedkussen past dus niet tussen ons in.

Een ritme inbouwen probeer ik, ondanks dat ik wel wil voeden op verzoek (voor zover dat lukt). We verschonen eerst de luier, dan aanleggen, flesje, meestal valt ze in slaap, maar zodra je beweegt wordt ze wakker, dan knuffelen we, en leggen we haar in bedje.

als we haar zelf laten spelen (in de box neem ik aan?), begint ze echt meteen te huilen en kan ik weer opnieuw beginnen.

Ik heb soms ook het idee dat ze onverzadigbaar is,want ze wordt alleen rustig als ze drinkt. Maar als ze veel drinkt, spuugt ze ook veel, dus dan krijgt ze teveel? Een speentje wil ze soms, maar die valt na 10 seconden weer uit, en dan huilt ze dus ook.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Re: Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  Paper Crown zo 12 mei 2013 - 21:42

Je voelt je hulpeloos he? Had ik ook. Mocht iemand me wel vertellen hoe ongelofelijk zwaar en dodelijk vermoeiend het hebben van een pasgeborene met zich meebrengt. Enige wat hielp want julian was ook zo wakker en sliep niet en huilde veel: accepteren. Accepteren dat je weinig slaapt, accepteren dat je veel met dr zit en proberen handig te worden in dingen doen met baby op je arm. Gaat goed komen echt, paar maandjes nog.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Re: Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  Pink! zo 12 mei 2013 - 21:45

Overdag in de doek en snachts bij ons in bed.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Re: Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  Jade zo 12 mei 2013 - 21:47

Paper Crown schreef:Je voelt je hulpeloos he? Had ik ook. Mocht iemand me wel vertellen hoe ongelofelijk zwaar en dodelijk vermoeiend het hebben van een pasgeborene met zich meebrengt. Enige wat hielp want julian was ook zo wakker en sliep niet en huilde veel: accepteren. Accepteren dat je weinig slaapt, accepteren dat je veel met dr zit en proberen handig te worden in dingen doen met baby op je arm. Gaat goed komen echt, paar maandjes nog.

ja, daar ben ik mee bezig, dat accepteren. Ik ga nu veel boven op bed zitten, maar eigenlijk moet ik proberen overdag zoveel mogelijk gewoon door te laten gaan, denk ik. Want mijn eigen ontbijtjes schieten er dagelijks bij in. Een draagdoek gaat daar denk ik wel bij helpen.

En inderdaad hulpeloos! Ik vind het vreselijk als ze huilt, ik wil dat ze een blije en gelukkige baby is.

's nachts vind ik het ook lastig omdat mijn vriend de volgende ochtend weer moet werken. Ik wil dat hij dan nog rust krijgt, maar als ik met een huilende baby naast hem zit...

Maar ik ben blij dat het goed gaat komen! Ik voelde me al een hele slechte moeder Embarassed

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Re: Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  CCC zo 12 mei 2013 - 22:23

Het is inderdaad zoals PC zegt accepteren dat het nu zo gaat, ik vond de eerste maanden ook zwaar en N. sliep bijna nooit overdag en kon haar weinig wegleggen. De draagdoek was hier een uitkomst op die momenten. Wat ik ook deed was lekker veel weggaan met haar, ik wandelde me suf en ging elke dag wel weer iets doen als het niet winkelen was, dan ging ik wel op visite. Dat vond ze allemaal prima, en kon ik haar ook even uit handen geven smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Re: Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  sanne-84 ma 13 mei 2013 - 0:22

Hier helpt inbakeren een heel stuk. (En de speen)
E kon ook geen minuut alleen in de box liggen. Nu ze iets meer rust heeft gevonden met t slapen, kan ze dat al wel een paar minuten soms
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Re: Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  Sun88 ma 13 mei 2013 - 0:35

wandelen, wandelen, wandelen.. Verder schoot het ontbijten en douchen er ook bij in. Heel snel eten en douchen in de middag in de 5 minuten die hij sliep. Haren wassen deed ik als man thuis was. Het is inderdaad accepteren,.succes,.het valt niet mee zo"n kleintje die compleet afhankelijk is. Over paar maanden is het een stuk makkelijker. Oh ja en accepteren dat huis niet opgeruimd is, ik kon me daar dood aan ergeren, maar ja who cares.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Re: Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  Dikkie Dik ma 13 mei 2013 - 0:37

sanne-84 schreef:Hier helpt inbakeren een heel stuk. (En de speen)
E kon ook geen minuut alleen in de box liggen. Nu ze iets meer rust heeft gevonden met t slapen, kan ze dat al wel een paar minuten soms

+1 puckababy piep gekocht en speen. Onze dochter heeft echt veel slaap nodig zijn we achtergekomen. Sinds vandaag ben ik begonnen met haar een uur na haar voeding in haar puckababy in bed te leggen. Wij hielden haar echt te lang wakker (wist ik veel. Ik dacht dat ze moest spelen en leren etc., resultaat echt een chagrijnige, jengelige, drukbewegende baby, ze kunnen ook huilen en extreem druk bewegen van oververmoeidheid)
Ze heeft vanochtend om 11:00 haar fles gehad, heb daarna even met haar gekroeld haar voorgelezen uit het grote Dikkie Dik voorleesboek en toen in haar bedje gestopt. En ze slaapt nu nog steeds...ik ben twee keer naar boven gegaan omdat ze "riep" dat haar speen eruit lag en daarna sliep ze gewoon verder.

Ik houd wel mijn hart vast voor de nacht. Dat gaat al weken fantastisch, maarrr daar had ze dan wel minder slaap overdag.

Ik heb overigens vandaag de opvolgzak gekocht van Puckababy. Ik zweer er echt bij!!

Als ze wakker is, kroel ik het liefst de hele dag met haar Embarassed maar dat kan natuurlijk niet. Dus ligt ze vaak op een slaapzak op haar babygym. Of in de wipper met een speeltje.

Trouwens..je geeft borstvoeding he? En je kolft? Heb je wellicht een hongerige baby? Ik geef dan wel geen borstvoeding, maar kreeg het advies om de voeding in te dikken met Nutriton (ben sinds vandaag begonnen met pure jbpm, omdat L.ynn veel last kreeg van obstipatie en krampjes) het is eigenlijk voor spugende baby's maar ook wel voor hongerige baby's. L.ynn is langer verzadigd nu en dus ook tevreden.
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Re: Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  bolus26 ma 13 mei 2013 - 0:42

M'n dochter vond t wel fijn om in de wandelwagen een rondje te doen. halfverwege viel ze dan vaak in slaap.

Ook de draagdoek vond ik een uitkomst!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Re: Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  Pompoen ma 13 mei 2013 - 4:26

Hmm, 's nachts slaapt hij gelukkig gewoon goed tussen de voedingen door. Overdag heb ik hem veel vast en in de draagdoek. Hij kan soms wel een tijdje gewoon wakker liggen in de hangmat in de box of in de wagenbak, maar na een tijdje begint hij te piepen, soms duurt dat wel een half uur. Hij heeft een groot plat zacht blauw konijn met lange oren, als ik hem die geef is hij ook wel een tijdje zoet met proberen hem in zijn mond te stoppen en in de wieg kijkt hij graag naar de bekleding. Ik ben vaak wel een hele tijd met hem bezig na de voedingen, maar hij is wel tevreden met vastgehouden worden, tenzij hij kramp heeft. Draagdoek vind hij in het begin alleen goed als ik met hem loop en zijn hoofdje er niet in hoeft. Als hij slaapt kan ik hem er dan helemaal instoppen en gaan zitten. Als hij écht diep in slaap is kan ik hem ook uit de draagdoek halen en in de wieg of de wagenbak leggen.
Wandelen in de wagenbak helpt ook vaak wel, maar tegenwoordig valt hij niet altijd meer in slaap.

Ik geloof als ik het zo lees dat ik nog een makkelijke baby heb en ik vind het al best zwaar! Maar goed, ik sta er dan ook grotendeels alleen voor, mijn man neemt af en toe een paar uurtjes voor zijn rekening maar voor de rest doe ik alles en ik heb alle borstvoedingssores er bij momenteel.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Re: Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  Caroow ma 13 mei 2013 - 4:38

Hij ligt altijd ergens te chillen als hij wakker is, box, wipstoel, bank, arm, wagenbak.. Als hij krampjes heeft neem ik hem op schoot of doe ik hem in de draagdoek. Maar meestal ligt hij gewoon ergens, in de box kijkt hij graag naar zijn mobiel of vtech beer, in de wagenbak doe ik vaak de aap met zelf ingesproken verhaaltjes aan en als hij op de bank ligt ben ik meestal met hem aan het praten en spelen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Re: Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  Jade ma 13 mei 2013 - 5:10

Maar hoe spelen jullie met je baby? R. Is niet geïnteresseerd in haar boxmobiel of wipper.

Ik probeer haar nu naar elke voeding te laten slapen. Misschien moet ik daar mee stoppen?

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Re: Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  Caroow ma 13 mei 2013 - 5:20

Ik leg R alleen te slapen als hij gaapt.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Re: Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  Caroow ma 13 mei 2013 - 5:49

En spelen:

In de box met de boxmobiel of de vtechbeer. Bij de beer zing ik mee met de liedjes en praat ik over de beer.
Op de grond heb ik vaak een knisperboekje of ander geluidsspeeltje en dat laat ik hem dan horen en laat hem zelf geluid maken door met zijn handje er op te slaan. Of ik ga met hem zitten en zingen met bewegingen (als hij krampjes heeft 'de benen van de baby gaan rond en rond, rond en rond, rond en rond..'.
Op de bank kriebel ik zijn buik of beentjes of geef ik kusjes, of met een zacht knuffeltje wrijf ik over zijn huidje of verzin ik verhalen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan, ik speel heel veel met hem.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Re: Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  Linda ma 13 mei 2013 - 5:55

Geheel offtopic:
Caroow, volgens mij ben jij echt een super leuke en lieve moeder! R. treft het met jou.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Re: Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  Caroow ma 13 mei 2013 - 5:56

Wat lief Linda, je maakt me aan het huilen, maar dankjewel smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Re: Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  sanne-84 ma 13 mei 2013 - 6:29

Jade, ik speel ook niet veel hoor met E. Afhankelijk van hoe ze is heb ik.haar nog even op schoot en knuffel of speel ik met haar. En dat spelen houd nu nog in wat buurten of wat gek doen. Na maxi een uur (incl voeding van 15-20 min) gaat ze naar bed. Maar is de ene x dus al vrij snel en soms wat langer (en soms hou ik haar lekker op schoot waar ze in slaap valt)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Re: Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  Shopaholic ma 13 mei 2013 - 6:39

Als E. ook wakker is gaan we spelen met grote zus Y. Of we gaan wandelen...of met de hond wandelen..of gewoon lekker kussen en knuffelen...
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Re: Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  Linda ma 13 mei 2013 - 7:08

Caroow schreef:Wat lief Linda, je maakt me aan het huilen, maar dankjewel smile

Aaahh, hoeft niet! Lang leve de hormonen!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe je als je baby wakker is?  Empty Re: Wat doe je als je baby wakker is?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum