Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

baby ziet geel

4 plaatsers

Ga naar beneden

baby ziet geel Empty baby ziet geel

Bericht  joyce0606 za 11 mei 2013 - 4:22

L. Ziet vanaf zijn geboorte al (behoorlijk) geel, hij is ook 3x geprikt op zijn leverwaarden (billirubine) dit zat op de grens maar omdat hij al 8 dagen was wilden ze hem niet meer onder de lamp plaatsen (mede omdat hij ook heel slecht at was het toen belangrijker om hem een sonde te geven).

Inmiddels is L. Al bijna weer 5 weken oud en ziet hij nog altijd geel. Bij elke arts of CB waar hij komt is datook vaak het eerste wat ze zeggen dat jij nog geel ziet. Afgelopen woensdag was ik bij het CB, zij vertelde mij dat ik gelijk moest bellen als hij weer geler zou gaan zien. Gister hadden man en ik onafhankelijk beide het gevoel dat hij geler zag, gisteravond de HAP gebeld en we moesten meteen komen...de arts vond hem ook geel en vond het zeker niet raar dat wij langskwamen, zij ging de kinderarts bellen en die vond het dus heel raar dat wij hiervoor de HAP hadden gebeld.

Wel was het advies weer contact op te nemen met huisarts als het langer bleef.

Heeft hier iemand ervaring met kindje die lang geel zag en wanneer was dit helemaal weg?
Kan het geel zien schade aanbrengen op 1 of andere manier? (Iemand daar ervaring mee?)

( L. Moet nog om de 3 uur gevoed worden omdat hij nog minimaal drinkt maar zo wel aan zijn voldoende vocht komt, ik kolf dus alles af. Hij krijgt nog niet genoeg uit mijn borst. Hij is verder alert, dat uurtje d
Per 24 uur dat hij zijn oogjes open heeft dan)
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby ziet geel Empty Re: baby ziet geel

Bericht  Caroow za 11 mei 2013 - 4:29

R heeft wel onder de lamp gelegen. Toen hij 3 dagen oud was is hij geprikt, toen zat het net onder de waarde voor de lamp. Een dag later was hij weer geprikt en toen was het iets gezakt. Dag 4 zijn we 's avonds naar het zkh gegaan, toen was het weer gestegen en moest hij dus onder de lamp. Dag 5 was de waarde nog niet goed maar hoefde hij niet onder de lamp. Dag 6 was het nog steeds te hoog maar mochten we weer naar huis, dag 7 terug gekomen en toen waren de waardes in orde.

Hij heeft hierna echt nog een beste tijd geel gezien, vooral zijn ogen bleven nog wel een paar weken geel.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Pink! za 11 mei 2013 - 4:32

Een neefje heeft dit, hij krijgt er medicijnen voor maar t precieze weet ik er niet van. Wel zou ik t in de gaten houden. Hij groeide ook niet goed enzo.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Shopaholic za 11 mei 2013 - 4:59

Wij moesten het bij de jongste ook eerst in de gaten houden maar het werd niet erger ofzo maar mijn kraamhulp zei dat als het verergerder of geen verbetering in zat er wel mee naar de HA of iets dergelijks te gaan.

En het wil niet altijd zeggen dat het van de lever af komt, want ik heb zelf ook leverproblemen en heb nog nooit geel gezien. Ook moet je er op letten als zijn urine verkleurd, is dit het geval of de ontlasting moet je wel contact opnemen natuurlijk.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  joyce0606 za 11 mei 2013 - 5:10

Caroow schreef:R heeft wel onder de lamp gelegen. Toen hij 3 dagen oud was is hij geprikt, toen zat het net onder de waarde voor de lamp. Een dag later was hij weer geprikt en toen was het iets gezakt. Dag 4 zijn we 's avonds naar het zkh gegaan, toen was het weer gestegen en moest hij dus onder de lamp. Dag 5 was de waarde nog niet goed maar hoefde hij niet onder de lamp. Dag 6 was het nog steeds te hoog maar mochten we weer naar huis, dag 7 terug gekomen en toen waren de waardes in orde.

Hij heeft hierna echt nog een beste tijd geel gezien, vooral zijn ogen bleven nog wel een paar weken geel.

Onze kraamhulp vond hem niet geel maar ik wel, toen heb ik aan de vk gevraagd en die wilde hem prikken. toen was hij al 8 dagen oud en en wilde het ziekenhuis hem niet meer onder de lamp doen, 2 dagen later waren zijn waarden nog niet gedaald, daarna is er niets meer mee gedaan omdat zijn voeding belangrijker was.

hij heeft ook te weinig witte bloedcellen, de arts kwam dit vertellen maar ze gingen er niets mee doen omdat ze niet wisten waar dat vandaan kwam.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud