Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ons reisavontuur naar Rome/hoeveel pech kun je hebben?

5 plaatsers

Ga naar beneden

ons reisavontuur naar Rome/hoeveel pech kun je hebben? Empty ons reisavontuur naar Rome/hoeveel pech kun je hebben?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 2:31

Afgelopen zaterdag was het zover: het weekendje Rome met mijn vader. Al weken voorpret gehad en nou gingen we gezellig samen op reis. Mijn vriend heeft ons ergens op de trein gezet, zodat we met de trein verder naar Schiphol zouden reizen. In de plaats waar we op de trein zouden gaan lag zowat de hele binnenstad opengebroken, dus het kostte even wat moeite om bij het station te geraken. Maar het lukte. Ik heb gauw treinkaartjes gekocht. Er stond een trein klaar die naar Schiphol ging en op het punt stond te vertrekken. Die konden we nog net halen.

Nog maar 1 station verder werd er omgeroepen dat de trein in verband met een kapotte bovenleiding niet verder ging. En het zou eerder uren dan minuten gaan duren. Ik helemaal in paniek. (mijn vader niet, die blijft áltijd rustig). Mijn vriend was inmiddels al weer bijna thuis, dus om die om te laten keren en dan nog eens naar Schiphol te rijden, dan zouden we mega te laat komen. Dus hebben we maar een taxi gebeld. Het kostte een flinke duit, maar vooruit maar, we moesten en zouden op tijd voor die vlucht komen.

Onderweg 2 x vertragingen gehad door file, we kwamen uiteindelijk 20 over 12 aan. De vlucht zou half 2 vertrekken. Wij inchecken, hoorden we dat het vliegtuig vol zat! Hè? Mijn eerste reactie is: dat kant toch helemaal niet, we hebben dit maanden van tevoren geboekt en nu zouden we niet mee kunnen? Ik had de tickets via Expedia geboekt, dus online inchecken ging niet (waarschijnlijk had het wel via Expedia gekund). Wij waren er vanuit gegaan dat we wel op tijd op Schiphol zouden zijn. Nou nee dus. Omdat bijna iedereen al online ingecheckt had én Easyjet het vliegtuig overboekt had, was er nog maar één stoel vrij. Nou, toen kon ik helemaal wel huilen. De mevrouw achter de balie checkte ons toch in, maar zette ons op standby. Ze zei dat er bijna altijd wel iemand niet op komt dagen en dat we dan dus wel samen mee konden.

Natuurlijk (want het was zo'n dag) kwam wél iedereen opdagen en kon er maar één van ons mee. Mijn vader vond dat ik alleen moest gaan. Ik heb dat ook maar gedaan, maar ik ben bijna huilend in het vliegtuig gestapt. De vlucht zat inderdaad vol. (als ik een lege stoel had gezien, was ik ontploft!). Aangekomen op de luchthaven Fiumicino en onderweg in de trein naar Rome dacht ik bij mezelf: ik moet er het beste maar van maken. Maar kon nog steeds wel huilen. Toen bedacht ik dat ik mijn telefoon wel aan kon zetten. Ik had allemaal gemiste oproepen van mijn broer. Ik hem terugbellen. Hij vertelde heel blij dat mijn vader toch nog naar Rome zou komen. Ze hadden een andere vlucht (van een andere maatschappij) voor hem geboekt en hij zou 's avonds aankomen. Dus toch! Wat een geluk zeg.

Mijn vader heeft recht op schadevergoeding door Easyjet, volgens een medewerker. Hij heeft papieren meegekregen die we kunnen invullen e.d. Het bedrag dat vergoed wordt is als het goed is hoger dan de extra kosten van de nieuwe vlucht (heeft er iemand trouwens ervaring met uitbetaling van schadevergoedingen door Easyjet? Is dat een drama of zijn ze daar wel stipt in?).

's Avonds heb ik mijn vader opgehaald en hebben we toch nog, volgens planning 2 dagen in Rome doorgebracht. Het was erg gezellig en heel erg mooi.

Op de terugweg kreeg het hele verhaal nog een staartje. Ik ging volgens planning met Easyjet ('s ochtends om 9 uur vliegen) en mijn vader later, aangezien hij ook een andere terugvlucht had geboekt). Terwijl ik allang was ingecheckt, bij de gate zat en op het punt stond te boarden, belde mijn vader vanuit het hotel. De terugticket was voor 22 maart ipv 22 februari! Stomme fout van mijn broer, die de vlucht in alle haast geboekt had). Ik zei dat hij maar gewoon naar de luchthaven moest gaan en proberen de vlucht om te boeken. En toen was mijn beltegoed op.. Ik moest mijn vader aan het lot overleveren.. Tenminste, zo voelde het. Die arme man kan niet goed Engels, laat staan Italiaans, is bijna nog nooit in het buitenland geweest en bovendien ook niet meer zo goed horend.

Ik heb me tijdens de terugvlucht echt klote gevoeld. zodra ik terug in Amsterdam was ben ik als de donder nieuw beltegoed gaan kopen en heb meteen mijn vader weer gebeld. Gelukkig had hij de vlucht om kunnen boeken (Maar moest wel een flink bedrag bij betalen). Hij zat bij de gate te wachten tot hij kon boarden. Ik was zo opgelucht! Het heeft even wat exta centen gekost, maar we zijn beiden in Rome gekomen én beiden weer terug in Amsterdam.

Het weekendje was super, alles er omheen was één groot drama!

Zo, het is een heel verhaal geworden, maar wilde het even kwijt!



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ons reisavontuur naar Rome/hoeveel pech kun je hebben? Empty Re: ons reisavontuur naar Rome/hoeveel pech kun je hebben?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 2:46

Wat balen allemaal zeg! Maar fijn om te lezen dat het middenstuk wel een succes was smile. Ik boek trouwens meestal bij vliegwinkel en kan dan wel gewoon online inchecken bij bv Brittish Airways. Maar goed, dat is achteraf. Wat rot zeg dat maar 1 van jullie kon gaan. Het levert toch allemaal stress op en ik vind vliegen en reizen zelf al best stressvol dus kan me voorstellen dat je het geen pretje vond. Gelukkig is alles goed gekomen smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ons reisavontuur naar Rome/hoeveel pech kun je hebben? Empty Re: ons reisavontuur naar Rome/hoeveel pech kun je hebben?

Bericht  Travelgurly wo 23 feb 2011 - 3:10

ooh jeetje zeg wat vervelend hoe alles is gelopen.
blij dat jullie toch nog samen van het mooie Rome hebbenmgen genieten.
op t moment is het zo **** maar hoop dat je er over een paar dagen toch een beetje om kan lachen hoe alles gegaan is.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ons reisavontuur naar Rome/hoeveel pech kun je hebben? Empty Re: ons reisavontuur naar Rome/hoeveel pech kun je hebben?

Bericht  Zora wo 23 feb 2011 - 3:39

Wat een verhaal zeg! Stoer dat je toch alleen bent gegaan, en gelukkig kon je vader toch nog komen! Hoeveel pech kun je hebben hey!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ons reisavontuur naar Rome/hoeveel pech kun je hebben? Empty Re: ons reisavontuur naar Rome/hoeveel pech kun je hebben?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 4:04

Ach ja, nu ik er weer een nachtje over heb geslapen, wordt het natuurlijk wel een interessant verhaal om te vertellen :P Ik ga er in het vervolg voor zorgen dat ik van tevoren (zo mogelijk) online ingecheckt heb! En nóg meer tijd nemen voordat ik een vlucht moet halen! nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ons reisavontuur naar Rome/hoeveel pech kun je hebben? Empty Re: ons reisavontuur naar Rome/hoeveel pech kun je hebben?

Bericht  Sweety wo 23 feb 2011 - 4:36

Zo dan! Dat is wel even veel pech in het begin en aan het eind. Gelukkig dat jullie het wel naar jullie zin hebben gehad daar. Very Happy
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ons reisavontuur naar Rome/hoeveel pech kun je hebben? Empty Re: ons reisavontuur naar Rome/hoeveel pech kun je hebben?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 4:52

Wat balen zeg, dat het gelijk al zo begon! Wel fijn dat het nog wel gezellig is geweest.

Ik vind het wel raar van de NS dat ze geen omleidingsroute hebben laten weten.

Toen ik vorig jaar naar Curacao ging was er ook een bovenleiding stuk en konden we omreizen wat +/- 20 minuten extra zou duren. Dat hebben wij toen gedaan, want we waren redelijk op tijd vertrokken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ons reisavontuur naar Rome/hoeveel pech kun je hebben? Empty Re: ons reisavontuur naar Rome/hoeveel pech kun je hebben?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 4:54

Ow nee, dat is wel echt alles in 1x. Gelukkig is het uiteindelijk allemaal goedgekomen en hebben jullie wel heerlijk samen in Rome doorgebracht!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ons reisavontuur naar Rome/hoeveel pech kun je hebben? Empty Re: ons reisavontuur naar Rome/hoeveel pech kun je hebben?

Bericht  Lejow wo 23 feb 2011 - 5:21

Wow, wat een verhaal meis!!
Fijn dat jullie toch een beetje hebben kunnen genieten daar!

Ik kan je de site van EU Claim aanraden. Twee jaar geleden zouden wij vliegen naar Parijs en bij aankomst bleken ze al maanden niet meer naar Parijs te vliegen, niemand die ons even had ingelicht... Stonden we daar. Wij zijn er uiteindelijk met de trein wel gekomen.
We hebben een claim ingedient via EU Claim en zij zoeken dan alles uit voor je, doen de correspondentie enz enz.
Als je de zaak verliest hoef je hen niets te betalen, als je de zaak wint is 75 % voor jou en 25 % voor hen.
Ze hebben voor ons 1000 euro geclaimd (500 per persoon), dit hebben we ook toegewezen gekregen, dus 750 voor ons!
De kosten van de tickets hadden we al terug gekregen van transavia zelf. En voor de reis naar Disney hadden we 700 euro betaald. Uiteindelijk hebben we voor ongeveer 150 euro een treinreis gemaakt en een paar dagen in Disney doorgebracht smile
Dat was dan een voordeel, hoewel de stress op dat moment echt niet grappig is!!
http://www.euclaim.nl/
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

ons reisavontuur naar Rome/hoeveel pech kun je hebben? Empty Re: ons reisavontuur naar Rome/hoeveel pech kun je hebben?

Bericht  Polly wo 23 feb 2011 - 8:23

O wat sneu! Dat is echt balen zeg!
Gelukkig is alles goedgekomen en hebben jullie uiteindelijk een leuke trip gehad.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ons reisavontuur naar Rome/hoeveel pech kun je hebben? Empty Re: ons reisavontuur naar Rome/hoeveel pech kun je hebben?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum