Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuw Zeeland

+3
Carra
Rizzo
Vino
7 plaatsers

Ga naar beneden

Nieuw Zeeland Empty Nieuw Zeeland

Bericht  Vino do 9 mei 2013 - 6:14

Ik ben van plan om naar Nieuw Zeeland op vakantie te gaan in het najaar. Het duurt nog wel eventjes, maar wat moet ik daar echt zien en doen?

Er zijn zoveel sites over Nieuw Zeeland dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Is er iemand van hier daar wel eens geweest? Dankjewel alvast.
Vino
Vino
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 445
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw Zeeland Empty Re: Nieuw Zeeland

Bericht  Rizzo do 9 mei 2013 - 20:36

Wauw, vet hoor! Hoe lang wil je gaan? En weet je al hoe je wilt gaan reizen? Ik ben er twee jaar geleden geweest. Prachtig is het daar! De natuur, en de mensen zijn er heel aardig. Wij zijn toentertijd met de Magic-bus gegaan. Die heeft verschillende routes, en je kunt zo op en af stappen. Als je ergens langer wilt blijven kan dat, dan moet je alleen even aangeven wanneer je weer de bus wil pakken. Excursies en activiteiten kun je ook in de bus regelen. Er gaat dan een formulier met activiteiten rond en daar kun je je op inschrijven. De chauffeur regelt de rest dan. Ik vond het prima geregeld! Maar er zijn ook zat mensen die met een camper het land doorgaan. Ook heel tof.
Wat echt een aanrader is vind ik, is zwemmen met wilde dolfijnen in Kaikoura. Dat vond ik denk ik het leukst en bijzonderst van onze hele reis. Je gaat dan met een bootje de zee op, en wanneer ze de dolfijnen gevonden hebben met een wetsuit en snorkel en duikbril het water in. Je moet dan hoge geluidjes maken waardoor die dolfijnen nieuwsgierig worden en naar je toe komen. Niet dat ze lang bij je blijven hangen, ze zwemmen gewoon langs je. Maar zo bijzonder, heel gaaf! Heel verhaal geworden zo, hopelijk heb je er wat aan Nieuw Zeeland 561177.
Rizzo
Rizzo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 209
Punten : 241
Registratiedatum : 17-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw Zeeland Empty Re: Nieuw Zeeland

Bericht  Carra vr 10 mei 2013 - 5:46

Gaaf Vino! Ik ga heel heel heeeeel misschien ook volgend jaar, dus ik sla reacties hier op. Het lijkt me daar zo gaaf. Maar de 26 uur vliegen staat me een beetje tegen.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw Zeeland Empty Re: Nieuw Zeeland

Bericht  Atelier Madame vr 10 mei 2013 - 6:02

*present* ik ben twee jaar geleden naar Nieuw Zeeland geweest.Ik vond het ronduit geweldig!

Ik ben bijna 6 weken geweest met een vriendin. De vlucht is lang, zeker 24 uur dus ik raad je aan als het mogelijk is ergens een stop-over te houden. Dat breekt het een beetje. Wij vlogen heen op Auckland en terug vanaf Christchurch. Wij hebben daar gereist met een hop-on-hop-off bus. Dat kostte ons ongeveer 500 euro denk ik en daar konden we zo'n beetje het hele eiland mee rondreizen. Was kiwi-experience, wat ik overigens alleen aanraad als je van feesten en dronken Engelse houdt. Beter pak je intercity of magic bus, daar reizen wat normalere mensen mee. Ach het heeft ons iig op alle plekken gebracht waar we heen wilden. Voor je eigen vrijheid is het leuker om een auto te huren, maar dat is wel een stuk duurder en je leert sneller mensen kennen als je reist met een bus.

2 maanden moet ruim voldoende zijn, ik zou wel de tijd nemen iig, sommige mensen racen in 3 weken door NZ heen, dat vind ik zo zonde! Overigens zou ik meer tijd voor het zuidereiland uittrekken dan het noordereiland.

De maori cultuur is heel mooi verweven in het land, heel anders dan in Australie waar de aboriginals toch een beetje het uitschot zijn. Vooral op het noordereiland vind je er veel invloeden van terug.

In NZ zijn er echt zoveel gave en mooie dingen te doen qua natuur. Ik heb hieronder wat foto's neergezet om je een idee te geven wat allemaal gaaf is:

Zuider eiland:

Milford Sound Nieuw Zeeland P1010461

Meer nabij Wanaka Nieuw Zeeland P1010285

Gletsjer bij Franz Josef (die heb ik ook beklommen) Nieuw Zeeland P1010237

Pannekoekenrotsen Nieuw Zeeland P1010122

Random view uit de bus:

Nieuw Zeeland P1010047

Noordereiland:

Noordelijkse puntje cape reigna:

Nieuw Zeeland Noordereiland%2520%25283%2529

vulkanisch gebied

Nieuw Zeeland Noordereiland%2520%252836%2529

park van de lord of the rings (tongariro)

Nieuw Zeeland Noordereiland%2520%252851%2529

Maori museum:

Nieuw Zeeland Noordereiland%2520%252833%2529
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw Zeeland Empty Re: Nieuw Zeeland

Bericht  Vino zo 12 mei 2013 - 23:28

Bedankt voor de reacties! Ik heb zeker wat aan de tips.
Mochten er nog meer leuke plekken zijn, dan wacht ik graag op de reacties Very Happy
Vino
Vino
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 445
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw Zeeland Empty Re: Nieuw Zeeland

Bericht  Atelier Madame di 14 mei 2013 - 3:48

Abel Tasman national park is mooi en de sounds.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw Zeeland Empty Re: Nieuw Zeeland

Bericht  Bliss di 14 mei 2013 - 23:54

Ooh wat schitterend I love you Ik wil ook!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw Zeeland Empty Re: Nieuw Zeeland

Bericht  _Lacey_ wo 15 mei 2013 - 4:42

Ik doe mezelf een reis(je) Nieuw Zeeland cadeau als ik mijn studie heb afgerond (over twee jaar alsl alles goed gaat).

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw Zeeland Empty Re: Nieuw Zeeland

Bericht  Rizzo do 16 mei 2013 - 4:15

Atelier Madame schreef:Abel Tasman national park is mooi en de sounds.

Oh ja, Abel Tasman is ook mooi! Whale watching is ook leuk als je het nog nooit gedaan hebt, en ik vond Hobbiton ook leuk (daar is een deel van The lord of the rings gefilmd). Verder kwamen wij onderweg een Rugby-stadion tegen waar ze 's avonds een redelijk grote wedstrijd hadden. Was ook heel gaaf, echt een happening. De bal wordt gebracht door een helikopter enzo Very Happy. Daar zijn ook wat minder toeristen.
Rizzo
Rizzo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 209
Punten : 241
Registratiedatum : 17-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw Zeeland Empty Re: Nieuw Zeeland

Bericht  Jeanette do 16 mei 2013 - 22:31

Wow! Wat mooi! Ik wil ook, ik wil ook! I love you
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw Zeeland Empty Re: Nieuw Zeeland

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum