Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuw-Zeeland

4 plaatsers

Ga naar beneden

Nieuw-Zeeland Empty Nieuw-Zeeland

Bericht  sonly wo 20 jun 2012 - 3:27

Heeft er hier iemand ervaring met op vakantie gaan/reizen naar/in Nieuw-Zeeland?

Ik zit met het idee te spelen om na mijn studie (die nu sowieso nog anderhalf jaar duurt) een maand of 2 op vakantie te gaan naar Nieuw-Zeeland. En dan echt op vakantie, dus niet werken tussendoor en niet backpacken. Wil niet zeggen dat ik dan altijd in een hotel wil (ik heb niks tegen op kamperen oid! Vind ik ook erg leuk) maar wel van tevoren gepland waar je heen gaat en met normale bagage.

Nou vroeg ik me af of er hier mensen zijn die daar al ooit geweest zijn. Hoe was dat? Wat heb je er gedaan? Wat raad je absoluut aan of af? Is een maand of 2 genoeg? etc.
Ik vind zelf de maori cultuur wel wat hebben, al is dat soms best toeristisch heb ik begrepen. Zijn daar dingen (musea of iets) wat je echt de moeite waard vond?
Hoe zou je het reizen binnen het land aanraden? Zou het te doen zijn om een auto te huren of kun je heel makkelijk met de bus?

Het enige wat ik daar écht sowieso graag wil doen, mocht ik er heen gaan, is een tatoage laten zetten in maori stijl. En heel stiekem ook op de echte ouderwetse manier (dus met spijkertjes)
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw-Zeeland Empty Re: Nieuw-Zeeland

Bericht  Atelier Madame do 21 jun 2012 - 20:51

*present* ik ben twee jaar geleden naar Nieuw Zeeland geweest.Ik vond het ronduit geweldig!

Ik ben bijna 6 weken geweest met een vriendin. De vlucht is lang, zeker 24 uur dus ik raad je aan als het mogelijk is ergens een stop-over te houden. Dat breekt het een beetje. Wij vlogen heen op Auckland en terug vanaf Christchurch. Wij hebben daar gereist met een hop-on-hop-off bus. Dat kostte ons ongeveer 500 euro denk ik en daar konden we zo'n beetje het hele eiland mee rondreizen. Was kiwi-experience, wat ik overigens alleen aanraad als je van feesten en dronken Engelse houdt. Beter pak je intercity of magic bus, daar reizen wat normalere mensen mee. Ach het heeft ons iig op alle plekken gebracht waar we heen wilden. Voor je eigen vrijheid is het leuker om een auto te huren, maar dat is wel een stuk duurder en je leert sneller mensen kennen als je reist met een bus.

2 maanden moet ruim voldoende zijn, ik zou wel de tijd nemen iig, sommige mensen racen in 3 weken door NZ heen, dat vind ik zo zonde! Overigens zou ik meer tijd voor het zuidereiland uittrekken dan het noordereiland.

De maori cultuur is heel mooi verweven in het land, heel anders dan in Australie waar de aboriginals toch een beetje het uitschot zijn. Vooral op het noordereiland vind je er veel invloeden van terug.

In NZ zijn er echt zoveel gave en mooie dingen te doen qua natuur. Ik heb hieronder wat foto's neergezet om je een idee te geven wat allemaal gaaf is:

Zuider eiland:

Milford Sound Nieuw-Zeeland P1010461

Meer nabij Wanaka Nieuw-Zeeland P1010285

Gletsjer bij Franz Josef (die heb ik ook beklommen) Nieuw-Zeeland P1010237

Pannekoekenrotsen Nieuw-Zeeland P1010122

Random view uit de bus:

Nieuw-Zeeland P1010047

Noordereiland:

Noordelijkse puntje cape reigna:

Nieuw-Zeeland Noordereiland%2520%25283%2529

vulkanisch gebied

Nieuw-Zeeland Noordereiland%2520%252836%2529

park van de lord of the rings (tongariro)

Nieuw-Zeeland Noordereiland%2520%252851%2529

Maori museum:

Nieuw-Zeeland Noordereiland%2520%252833%2529
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  sonly zo 24 jun 2012 - 9:00

Ohh dank je!!

Die foto's zien er ook echt zooooo mooi uit... <3
Die gletsjer wil ik idd ook zien!

Als je het wilt zeggen: Hoeveel was je in totaal kwijt voor die 6 weken? Dus inclusief alles. (reiskosten, eten, verblijfskosten, kosten van activiteiten die je deed etc)
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Atelier Madame zo 24 jun 2012 - 9:12

Ongeveer een kleine 3000 euro, 2800 ofzo.

Waarvan
Vlucht 1000
Busticket met twee excursies (cape Reigna en Milford sound) 500
Overnachtingen 500
Eten veel zelf gekookt in hostels dat scheelt heel erg veel
Excursies zijn wel duur daar maar moet je wel doen om iets te zien, echt heel veel gedaan daar.

Als je nog vragen hebt post ze maar
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Jeanette ma 25 jun 2012 - 6:50

Wat ontzettend gaaf zeg! Jaloeeeers!! Razz Dit lijkt mij zo'n gave reis!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  ChocoChip di 23 okt 2012 - 2:27

Even een up!

Na een aantal amerika reizen, kriebelt het nu om wat anders te gaan zien. Er is nog niks definitief, maar wij(man en ik) zijn ons aan het orienteren. De bedoeling is om in september 2013 25-28 dagen die kant op te gaan. En dan met huur auto rond te reizen. Ik zit nu veelal rond te kijken bij reisorganisatie's met kant en klaar pakket, ook heb ik riksja gevonden met de bouwstenen. USA doen we altijd zelf boeken en regelen, maar dit vind ik dan weer spannend. Dus ik ben ook een beetje opzoek naar ervaringen van mensen die het wel allemaal zelf geregeld hebben, en is dat te doen? Kan je daar op de bonnefooi of alles ruim van te voren vastleggen? We houden beide niet van hostels ed. Het liefst eigen slaap en badkamer. Het hoeft geen 5 ster te zijn, als het maar schoon is. Ook vraag ik me af, hoe zijn de prijzen voor benzine en (uit) eten? Zijn excursie's ter plekke boekbaar, of ook dat weer van te voren vast leggen?

Nou ik zou het leuk vinden als iemand wat antwoorden op mijn vragen heeft. Er staan iig prachtige foto's in dit topic.
ChocoChip
ChocoChip
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 158
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud