Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naar new york alleen?

+5
_Lacey_
Marin
Roodkapje
mzcharlotte
stella.nova
9 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Naar new york alleen? - Pagina 2 Empty Re: Naar new york alleen?

Bericht  stella.nova di 28 mei 2013 - 2:12

Niekol schreef:Hey wat toevallig zeg!!

Ik ben ook al een week aan het zoeken naar de beste opties. Ik wil begin september een week alleen gaan; 5, 6 of 7 dagen, weet nog niet zo goed of dat kort of lang is als je van alles wilt zien. Iemand zei me vorige week dat 5 dagen New York echt wel genoeg is. Ik zit inderdaad te denken aan het Hostelling International hostel, want ik wil voor de totale reis onder de 1000 euro blijven. De vlucht gaat me rond de 600 euro kosten namelijk. Ik doe alles online want ik heb geen 200 euro bon haha :P

Heb jij al geboekt??

Wat leuk! Ja ik heb geboekt ik vertrek 25 september en blijf 6 nachten. Ik wou wel een week omdat je al 2 dagen reistijd hebt. Ik heb ook een hostel geboekt, het heet budgetinn new york. Ik heb een eigen kamer met gedeelde douche voor 450 euro ongeveer.

Ik ga ook de explorer pass nemen en dan alle bustours. Omdat ik net als Marin anders teveel loop alleen en echt kapot ben na 3 dagen. Mijn planning is om sochtends een museum of iets te bezoeken en smiddags een bustour door een stadsdeel. Ook wil ik 1 dag naar een outlet. En savond wil ik een musical bezoeken en 1 x een nachttour.
stella.nova
stella.nova
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 82
Registratiedatum : 30-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 28 mei 2013 - 2:27

Wat tof! NY is geweldig en als je gewend bent om alleen door Europa te reizen, dan gaat dit je ook zeker lukken. Ik vond NY best Europees aandoen, voor Amerikaanse begrippen. Je zal zien dat het allemaal zeer simpel is. Veel plezier!! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Marin di 28 mei 2013 - 2:30

KimRosenberg85 schreef:Wat tof! NY is geweldig en als je gewend bent om alleen door Europa te reizen, dan gaat dit je ook zeker lukken. Ik vond NY best Europees aandoen, voor Amerikaanse begrippen. Je zal zien dat het allemaal zeer simpel is. Veel plezier!! Very Happy

Vond je? Dat vond ik nou echt totaal niet. Ja, je ziet wel wat Europese invloeden in architectuur af en toe, maar verder? Steden zoals Boston en San Francisco vind ik veel Europeser aan doen. Wat vond jij Europees aan NYC?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast di 28 mei 2013 - 23:31

Marin schreef:
KimRosenberg85 schreef:Wat tof! NY is geweldig en als je gewend bent om alleen door Europa te reizen, dan gaat dit je ook zeker lukken. Ik vond NY best Europees aandoen, voor Amerikaanse begrippen. Je zal zien dat het allemaal zeer simpel is. Veel plezier!! Very Happy

Vond je? Dat vond ik nou echt totaal niet. Ja, je ziet wel wat Europese invloeden in architectuur af en toe, maar verder? Steden zoals Boston en San Francisco vind ik veel Europeser aan doen. Wat vond jij Europees aan NYC?
Nou, ik was daarvoor in Florida geweest (o.a. Miami) en dat was zó over de top Amerikaans, dat NYC echt Europees aandeed. Er zijn weinig steden in Amerika waar je gezellig en kneuterig wat kan ronddrentelen, maar in NYC kan dat prima. Dat bedoel ik met Europees eigenlijk.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 28 mei 2013 - 23:46

KimRosenberg85 schreef:
Marin schreef:

Nou, ik was daarvoor in Florida geweest (o.a. Miami) en dat was zó over de top Amerikaans, dat NYC echt Europees aandeed. Er zijn weinig steden in Amerika waar je gezellig en kneuterig wat kan ronddrentelen, maar in NYC kan dat prima. Dat bedoel ik met Europees eigenlijk.

Ja in sommige wijken, zoals Greenwich Village inderdaad kan dat wel. Dat oogt wel beetje Europees. Maar verder vind ik New York best behoorlijk typisch Amerikaans eigenlijk. Overigens ben ik het niet met je eens dat je in weinig steden in Amerika lekker kunt ronddrentelen, ik ken er genoeg. Het is anders dan in Europese steden, want minder geschiedkundige gebouwen (maar denk aan Philadelphia, daar loop je in een soort open museum van Amerikaanse geschiedenis). De opzet van Amerikaanse steden is heel anders, maar er wordt zelfs in veel industriele, saaie steden gekeken naar leuke wandelgebieden. Zelfs een stad als Oklahoma City heeft een 'pittoresk' centrum waar je lekker door heen kunt slenteren.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 0:14

@Marin, maar het is niet zoals in Europese steden met een stadskern waaromheen veel moois gebouwd is, waaromheen de (vaak wat meer saaie) buitenwijken zijn gepositioneerd. Veel Amerikaanse steden zijn gebouwd om met je auto doorheen te rijden en hebben niet die kneuterige stadskern met dat oude kerkje en dat plein waar een marktje staat. Dat bedoel ik met het verschil. Verder is NY natuurlijk ook gewoon echt ánders, wat betreft de gigantische gebouwen en belachelijke reclameschermen overal, maar ik zie toch wel héél duidelijk het Europese verleden terug in NYC.

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 29 mei 2013 - 0:19

KimRosenberg85 schreef:@Marin, maar het is niet zoals in Europese steden met een stadskern waaromheen veel moois gebouwd is, waaromheen de (vaak wat meer saaie) buitenwijken zijn gepositioneerd. Veel Amerikaanse steden zijn gebouwd om met je auto doorheen te rijden en hebben niet die kneuterige stadskern met dat oude kerkje en dat plein waar een marktje staat. Dat bedoel ik met het verschil. Verder is NY natuurlijk ook gewoon echt ánders, wat betreft de gigantische gebouwen en belachelijke reclameschermen overal, maar ik zie toch wel héél duidelijk het Europese verleden terug in NYC.

Klopt maar dat zie ik in New York ook niet echt. Tenzij je Times Square als stadscentrum neemt, maar dat zal voor de gemiddelde New Yorker eerder een plek zijn om te vermijden. Ik vind dat typisch een stad die geheel z'n eigen wijkjes heeft met eigen locals en juist niet één oorspronkelijk centrum heeft. Je vindt wel oude kerkjes, maar de stad is te groot voor echt één oud centrum. Wel erg leuk om al die Nederlandse invloeden te zien inderdaad.

Maar dat weinig Amerikaanse steden dat niet hebben is ook niet zo gek, gezien de relatief korte geschiedenis. En alles wat ook maar een beetje naar geschiedenis neigt, is uiteraard grotendeels naar Europese invloeden. In New York veel naar Nederlandse invloeden, maar in de rest van de oostkust ook veel Scandinavische en veel Engelse invloeden. Kijk naar Wiliamsburg in Virginia, dat is echt op en top oud Engels, maar daardoor óók oud Amerikaans.
In het midden van Amerika en de westkust vind je dat veel minder, wat heel erg logisch is, gezien daar de steden pas veel later gesticht zijn dan de Oostkust steden en er echt al een Amerikaanse cultuur bestond.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 0:24

Ja precies, snap helemaal wat je bedoelt hoor! Het is alleen wel echt zo dat NYC een heel makkelijke stad is om in te stappen als Europeaan. De hele mentaliteit, openheid, tolerantie etc, de mensen, hoe ze gekleed zijn, etc. doen ook denken aan de Europese mentaliteit (voor zover deze nog bestaat).

Als je dan bijvoorbeeld Miami ziet, daar keek ik echt mijn ogen uit. Zoveel vrouwen die zichzelf hebben verbouwd, mannen die zó breed zijn dat je echt denkt: wtf?! De hele levensstijl die totaal alle proporties te buiten gaat. De geweldig dure auto's, alles is gewoon groot, duur, over the top. Dat vind ik toch wel écht Amerikaans

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 29 mei 2013 - 0:26

Jaa dat is waar. En het stratenplan van New York maakt het helemaal super makkelijk. Hoe je daar kan verdwalen is mij een raadsel.

Miami ben ik nooit geweest, maar wel in Florida, en ik vond het een verschrikkelijke staat. Totaal niet het Amerika waar ik van hou. Ik hou met name van de zuidelijke staten (Florida is wel het zuidelijkst maar wordt totaal niet tot het zuiden gerekend), vol warme mensen, echt zo'n Southern mentality, geweldig! Dat staat best lijnrecht tegenover het gehaaste in New York, wat ik ook heel gaaf vind hoor, een hele bijzondere stadscultuur. Ik hou gewoon van beiden :P
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Naar new york alleen? - Pagina 2 Empty Geboekt!

Bericht  Niekol ma 3 jun 2013 - 22:40

Jeeeeuj ik heb mijn reis geboekt! Ik zit nu nog enorm te twijfelen tussen het Hostelling International hostel en het New York Budget Inn hostel.. Het leuke aan HI lijkt me dat je veel anderen kan ontmoeten, maar het Budget Inn zit op een betere locatie volgens mij!

Ik ga een Bike and Roll tour boeken, ik wil naar een gospel kerk, ik ga op zondag naar Central Park, shoppen, Empire State building, etc etc! Heb er nu al zin in :shock:

Iemand nog meer leuke tips voor als je in je eentje bent?? Ik blijf 5 nachten!
Niekol
Niekol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 23
Punten : 25
Registratiedatum : 27-05-13

Bericht  Snoopy di 4 jun 2013 - 2:34

Niekol schreef:Jeeeeuj ik heb mijn reis geboekt! Ik zit nu nog enorm te twijfelen tussen het Hostelling International hostel en het New York Budget Inn hostel.. Het leuke aan HI lijkt me dat je veel anderen kan ontmoeten, maar het Budget Inn zit op een betere locatie volgens mij!

Ik ga een Bike and Roll tour boeken, ik wil naar een gospel kerk, ik ga op zondag naar Central Park, shoppen, Empire State building, etc etc! Heb er nu al zin in :shock:

Iemand nog meer leuke tips voor als je in je eentje bent?? Ik blijf 5 nachten!

Leuk!

Musicalticket bij het theater zelf kopen, paar uur van te voren. Heb je het voordeligste ticket, want ze kunnen een losse plaats uitzoeken die over is. Geldt alleen niet voor de meest populaire musicals, die waren altijd voor de volle prijs uitverkocht, of zelfs met korting nog 100 dollar (lion king en wicked)
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 5:08

Ik ervaar dat eigenlijk in alle staten waarin ik ben geweest, dat de mensen zo gastvrij, warm en makkelijk in de omgang zijn. Ik ben in Texas, Florida en New York State geweest en heb veel mensen ontmoet, daar ook veel van het gewone dagelijkse leven meegekregen. Ik voelde me er thuis. Enige wat ik wel herken is inderdaad Miami maar dat is dan puur die stad en die zal ook vast wel een buitenwijk hebben waar ze er wel normaal bijlopen. Ik voelde me echt lelijk en raar daar :O. Ik heb dit trouwens de eerste keer in Miami niet zo ervaren maar toen zijn we alleen wat wezen eten en hebben we even bij het stadion (basketball) gekeken. De tweede keer ben ik echt op het strand geweest en zijn we half half uitgeweest. Gelukkig waren mijn reispartner en ik beide chagrijnig en zijn we lekker vroeg naar bed gegaan haha.

Gast
Gast

Naar new york alleen? - Pagina 2 Empty Twijfel

Bericht  Niekol wo 5 jun 2013 - 3:53

OMG ik ben de GROOTSTE twijfelkont ter wereld! Ik zit al 3 dagen te bedenken welk hostel ik ga kiezen. Of het Hostelling International, of het Budget Inn... HI mindere locatie, Budget Inn minder gezellig. (zou het wel leuk vinden om mensen te ontmoeten) Kan iemand me overhalen?!?! :P
Niekol
Niekol
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Marin wo 5 jun 2013 - 3:57

Ik ken ze allebei niet, sorry. Maar ik zou voor de locatie kiezen, niet voor of het gezellig is, maar dat komt omdat het contact met anderen mij niet interesseert als ik op reis ben.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  stella.nova wo 5 jun 2013 - 7:54

Niekol schreef:OMG ik ben de GROOTSTE twijfelkont ter wereld! Ik zit al 3 dagen te bedenken welk hostel ik ga kiezen. Of het Hostelling International, of het Budget Inn... HI mindere locatie, Budget Inn minder gezellig. (zou het wel leuk vinden om mensen te ontmoeten) Kan iemand me overhalen?!?! :P

Heb je al op tripadvisor gekeken? Budget inn zijn bijna allen maar positieve reacties over! HI weet ik niet. Ik ga zelf naar Budget inn, wanneer ga jij?
stella.nova
stella.nova
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Niekol wo 5 jun 2013 - 21:06

stella.nova schreef:

Heb je al op tripadvisor gekeken? Budget inn zijn bijna allen maar positieve reacties over! HI weet ik niet. Ik ga zelf naar Budget inn, wanneer ga jij?

Ja klopt, het nadeel aan Budget Inn vind ik ook dat je er niet je eigen ontbijtje kunt maken, omdat er geen keuken is. Bij HI zijn allemaal van die gemeenschappelijke ruimtes en keukens etc. Maar Budget Inn betere locatie aaargh Yes

Ik ga van 7 t/m 13 september en jij?
Niekol
Niekol
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Marin wo 5 jun 2013 - 21:15

Ik heb ze even bekeken voor je, ook al ken ik ze niet, maar kon even de locatie zien enzo.

HI ken ik achteraf wel van plaatjes. Heb ik wel eens overwogen en het zou kunnen dat een vriendin van mij daar wel eens heeft geslapen. Ik geloof dat dat wel echt een jongeren hostel is, dus misschien veel lawaai 's avonds. Weet niet of je dat ok zou vinden (als je zelf mee doet, is dat geen probleem natuurlijk, maar als je wilt slapen wel misschien).
HI ligt aan de Upper West Side en je hebt gelijk dat dat inderdaad iets verder weg is. Maar wel echt een super leuk buurtje! Vanuit daar loop je zo naar Central Park en ik vond de Upper West Side echt zo leuk, echt een heerlijk buurtje op zichzelf. Ik zat ook in een hostel aan de Upper West Side (Broadway Hostel, kan je ook nog googlen), en ik vond het juist leuk om niet zo super in het toeristische centrum te zitten, maar meer tussen de locals. En dan 's ochtends m'n ontbijt bij de lokale diner halen enzo.
HI ligt aan Amsterdam Avenue (grappig) ten hoogte van West 105 Street, dus wel écht hoog. Mijn hostel lag ten hoogte van West 101 Street, dus nét iets lager. Wat wel ideaal is, is dat op 96th Street & Broadway een Express metro station zit. Die kan je dus heel makkelijk pakken en dan ben je in twee stops in Times Square. Ideaal. Metro van 103 Street zit dichterbij, maar zo'n stukje 's ochtends wandelen is wel zo leuk.

Ok, dan de Budget Inn: Ja, die ligt wel een heel stuk centraler, daar heb je helemaal gelijk in. Zelf hou ik meer van West dan van East Manhattan, maar dat is een persoonlijke voorkeur. De straat van BI ziet er ook wel echt heel leuk uit en lekker New Yorks. Maar ik ken het buurtje niet, dus daar kan ik niet zo veel over zeggen. Je loopt wel zo Park & Madison Avenue op, en bent relatief dichtbij Madison Square Park, dat vond ik echt een heel leuk buurtje (en Union Square, nog iets zuidelijker).

Pff lastig! Hopelijk heb je iets aan mijn analyse, hoewel het de keuze niet echt makkelijker zou maken :P
Misschien moet je kijken naar welke activiteiten je allemaal wilt doen en waar die zitten. Maar bedenk ook dat je vaak toch alsnog de metro moet pakken, en dan kan je beter bij een express stop in de buurt zitten dan een gewone. Metro bij BI is 33rd Street, maar weet niet of dat een express stop is of niet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Niekol wo 5 jun 2013 - 21:32

Oh super Marin, dankje! Ik ga inderdaad eens even kijken wat ik allemaal ga doen (sowieso Empire state, Hop on hop off tour, Bike and Roll over Brooklyn bridge, Semi circle line cruise, rondhangen in CP, SHOPPEN, en misschien nog SATC tour, Broadwaymusical, Harlem Gospel tour) en dan is het wel makkelijk om te kijken wat mijn voorkeur is qua metro stations etc. Altijd handig, zo'n expert! Very Happy
Niekol
Niekol
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Niekol wo 5 jun 2013 - 22:44

Okay! Het is het new York Budget Inn geworden smile Het is een perfecte locatie, als ik PERSE mensen wil ontmoeten, zijn er nog 3 andere dames op mijn kamer haha. En ontbijten doe ik toch liever buiten de deur, voelt meer als een vakantie! Nu maar hopen dat ik geen bedbugs krijg Wink

Dan rest me alleen nog de New York Explorer Pass te kopen. (lijkt me beter dan NYC Pass omdat ik geen museumfan ben en bij de Explorer Pass kan je zelf kiezen.

HEB ER ZIN IN!
Niekol
Niekol
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Marin wo 5 jun 2013 - 22:44

Leeeeuk!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Luce wo 5 jun 2013 - 23:26

Oh wat gaaf zeg! Ik heb ook nog steeds de droom om er heen te gaan, maar alleen zou ik niet durven.

Heel veel plezier dames!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Niekol do 6 jun 2013 - 2:15

Luce schreef:Oh wat gaaf zeg! Ik heb ook nog steeds de droom om er heen te gaan, maar alleen zou ik niet durven.

Heel veel plezier dames!

Waarom durf je niet?
Niekol
Niekol
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  stella.nova do 6 jun 2013 - 9:40

Niekol schreef:
stella.nova schreef:

Ja klopt, het nadeel aan Budget Inn vind ik ook dat je er niet je eigen ontbijtje kunt maken, omdat er geen keuken is. Bij HI zijn allemaal van die gemeenschappelijke ruimtes en keukens etc. Maar Budget Inn betere locatie aaargh Yes

Ik vertrek 27 September! Gaaf dat je ook naar budget inn gaat! Ik ga ook een explorer pass kopen. Weet jij al wat je ermee gaat doen?
stella.nova
stella.nova
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Luce do 6 jun 2013 - 9:41

Niekol schreef:
Luce schreef:Oh wat gaaf zeg! Ik heb ook nog steeds de droom om er heen te gaan, maar alleen zou ik niet durven.

Heel veel plezier dames!

Waarom durf je niet?

Omdat ik een schijterd ben op dat vlak. Ja, echt. Ik ben echt bang dat me wat overkomt en dat ik niemand kan bereiken.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Niekol do 6 jun 2013 - 22:30

stella.nova schreef:

Ik vertrek 27 September! Gaaf dat je ook naar budget inn gaat! Ik ga ook een explorer pass kopen. Weet jij al wat je ermee gaat doen? [/quote]

Haha nice! Ik bedacht me gisteren dat ik de Explorer pass net zo goed daar kan kopen. bij 30 Rockefeller Plaza W. 49th St. is dat loket waar je de pas kan ophalen/kopen. (dus vanaf budget inn 20 minuutjes) Ik weet ook niet zo goed hoe het werkt, dus ik vraag daar gewoon alles. Maar ik ga sowieso de fietstour, empire state/totr, de hop on hop off en de circle line cruise doen. Maar je hebt ook weer een All Around Town tour waar de hop on hop off weer bij in zit. etc.
En misschien doe ik de SATC tour er ook mee. Ik moet nog maar eens goed nadenken haha! Very Happy En jij??
Niekol
Niekol
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: