Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Versie stuitligging

+9
Filoria
Manderijn
Aimee
slaatje
Teddyaapje
Pussycat
Happydobby
Shopaholic
Poisongirl
13 plaatsers

Ga naar beneden

Versie stuitligging Empty Versie stuitligging

Bericht  Poisongirl di 7 mei 2013 - 3:19

Eigenlijk ben ik hier niet meer actief, maar ik heb toch even jullie ervaringen/visies nodig.

Ik ben nu 34 weken zwanger en ons kindje ligt nog steeds in stuit, met haar voetjes naar beneden, kontje links en hoofdje rechts onder mijn ribben. Als ze de 20ste nog zo ligt moeten we beslissen of we een draaipoging willen ondernemen. We vinden dit heel moeilijk. Als we besluiten niet te draaien en ze draait zelf niet dan wordt het hoe dan ook een keizersnede, een stuitbevalling wil ik niet ivm vorige bevalling en dit raadt de vk ook af.

Hebben hier meiden voor dezelfde keuze gestaan? Wat hebben jullie uiteindelijk gekozen? Als je een versie hebt laten doen voel dit mee en is het gelukt? Als je hebt besloten niet te draaien wat waren je redenen?

Edit: draaipoging laten doen gaat heel erg tegen mijn gevoel in, maar weet niet helemaal waarom. Is echt gevoelsmatig.


Laatst aangepast door Poisongirl op di 7 mei 2013 - 3:24; in totaal 1 keer bewerkt
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Versie stuitligging Empty Re: Versie stuitligging

Bericht  Shopaholic di 7 mei 2013 - 3:22

Ik stond ook voor die keuze maar mijn gyn adviseerde om niet te draaien en dus voor een ks te gaan. Maar uiteindelijk lag ze met 36w wel goed. Ze is dus zelf gedraaid.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Versie stuitligging Empty Re: Versie stuitligging

Bericht  Poisongirl di 7 mei 2013 - 3:37

Heb je het draaien gevoeld EDC of zag je het pas tijdens die controle?
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Versie stuitligging Empty Re: Versie stuitligging

Bericht  Shopaholic di 7 mei 2013 - 3:41

Ik voelde er niks van. Ze was ook heel klein omdat ik ziek was tijdens de zwangerschap. (Cholestase).
Met 35w werd ik nog opgenomen ivm blaasontsteking en weeen en een week.later ivm hoge bloeddruk en eiwitten in de urine en toen zeiden ze tegen mij we wachten tot de dag vd inleiding. Dan pas zien we of het een ks word of niet. En 2dagen ervoor kreeg ik nog controle echo's en toen was ze inmiddels dus gedraaid. Maar dat wil nog niks zeggen het kan op de dag vd bevalling nog draaien.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Versie stuitligging Empty Re: Versie stuitligging

Bericht  Happydobby di 7 mei 2013 - 3:54

Wat je ook kan proberen is moxa therapie.
En misschien heb je hier wat aan, http://www.spinningbabies.com/

Mocht je niet willen draaien dan is een geplande keizersnee toch prima? Ik heb dan wel een spoedkeizersnee gehad maar het was het minst ergste van de hele bevalling.

Kom je het melden als ze geboren is?

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Versie stuitligging Empty Re: Versie stuitligging

Bericht  Pussycat di 7 mei 2013 - 4:25

Bij mijn vorige zwangerschap lag ze heel lang in stuit. Ook met 34 weken nog.
Met 36 weken lag ze toch ineens goed. Geheel onverwacht want ik heb er niks van gevoeld.
En ze was echt niet klein ofzo, want met de geboorte was ze 48 cm en 3640 gram.

Dus hopelijk ligt jullie baby straks ook gewoon goed.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Versie stuitligging Empty Re: Versie stuitligging

Bericht  Poisongirl di 7 mei 2013 - 4:49

Ik hoop echt dat ze nog draait hoor. vk verwachtte dat ik het als weeën zou voelen als ze nog zelfstandig draait in de komende twee weken. Ik duim dat ze net zoals jullie kindjes nog gewoon zelf draait, maar evengoed moeten we de keuze gemaakt hebben voor het geval ze niet draait.

Als jullie het leuk vinden meld ik haar geboorte hier zeker smile
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Versie stuitligging Empty Re: Versie stuitligging

Bericht  Shopaholic di 7 mei 2013 - 4:52

Succes met de laatste loodjes dan maar!
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Versie stuitligging Empty Re: Versie stuitligging

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 5:49

Onze dochter is ook pas gedraaid vlak voor de 36 weken. Ik heb tijdens het draaien veel beweging gevoeld, maar ik wist niet zeker of ze nou gedraaid was, of gewoon heel erg druk was. Ze bleek toen wel gedraaid te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Versie stuitligging Empty Re: Versie stuitligging

Bericht  Teddyaapje di 7 mei 2013 - 6:22

Als ik moest kiezen tussen een ks en een poging tot draaien zou ik sowieso t draaien proberen. Dit zou ik wel (eerst) dmv moxatherapie of hypnobirthing doen. De kans dat de baby draait is mbv HB 85%.

Wat leuk wat van je te horen trouwens! Zeker laten weten hoe t gaat en als de baby geboren is!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Versie stuitligging Empty Re: Versie stuitligging

Bericht  slaatje di 7 mei 2013 - 7:38

De dochter van een vriendin van mij heeft dit vorige week ondergaan. Zij is van zichzelf vrij tenger en de buik was heel hard. Het is uiteindelijk geluk, maar ze verging van de pijn. Als dit niet was gelukt, was de baby met een stuitbevalling ter wereld gekomen. Ze is vandaag vaginaal bevallen.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Versie stuitligging Empty Re: Versie stuitligging

Bericht  Aimee di 7 mei 2013 - 7:47

Geen ervaring, maar wat leuk dat jullie nu een meisje krijgen! En wat ben je al ver in je zwangers hap. Hopelijk draait ze nog spontaan!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Versie stuitligging Empty Re: Versie stuitligging

Bericht  Manderijn di 7 mei 2013 - 8:34

EDC schreef:Ik stond ook voor die keuze maar mijn gyn adviseerde om niet te draaien en dus voor een ks te gaan. Maar uiteindelijk lag ze met 36w wel goed. Ze is dus zelf gedraaid.

Uiteindelijk met 37.1 bevallen middels een keizersnee.

Edit; een draaipoging was geen eens een optie wat betreft mijn gyn. Na mijn keizersnee bleek dus ook dat ze nooit de draai had kunnen maken. Een baarmoeder is namelijk niet mooi rond, zoals men wel eens denkt. Het heeft een soort hartvorm, en daardoor kon ze draai niet maken. Het was dus en niet gelukt, en waarschijnlijk niet goed geweest een draaipoging.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Versie stuitligging Empty Re: Versie stuitligging

Bericht  Filoria di 7 mei 2013 - 8:40

Moxatherapie is echt hylarisch :cheering: Hier ook een kindje dat op 't laatst nog zelf is gedraaid. Of het door de Moxatherapie kwam zullen we nooit weten, maar we hebben wel smakelijk gelachen toen mijn man mijn tenen bewierrookte laughcry
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Versie stuitligging Empty Re: Versie stuitligging

Bericht  Liadan di 7 mei 2013 - 8:43

Mijn zoon draaide tot 38 weken nog rondjes in mijn buik, maar hij lag meestal dwars. Gelukkig is hij daarna nog goed gaan liggen met zijn hoofd naar beneden. Bij mij is draaien niet echt besproken omdat hij nog zo beweeglijk was (dan zou hij zo weer terug draaien). De gyneacoloog zei alleen dat ze hem nog zouden kunnen proberen te draaien als de bevalling al was begonnen, maar hij had veel ruimte in mijn buik, ik had een grote buik met veel vruchtwater.
Ik weet niet of ik een draaipoging zou laten doen, ik zou in ieder geval eerst Moxatherapie/acupunctuur proberen en heel hard hopen dat het daarmee zou lukken. Aan een draaipoging zitten ook risico's dus ik zou me goed laten voorlichten.
Succes en ik hoop dat jullie kindje nog draait!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Versie stuitligging Empty Re: Versie stuitligging

Bericht  Blue flower di 7 mei 2013 - 8:48

Hier lag J. Ook tot 34 weken in stuit. Ik heb hem gevoeld toen hij draaide, ik wist niet meer waar ik het zoeken moest van de pijn. Maar goed ik denk dat je aan mij geen maatstaf moet houden gezien het formaat van J.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Versie stuitligging Empty Re: Versie stuitligging

Bericht  Juutjepetuutje di 7 mei 2013 - 8:53

Ik heb ook een draaipoging gehad met 36.5 week. De kans dat het zou lukken was ongeveer 30 procent. Maar ik wilde er voor mijn gevoel in ieder geval alles aan gedaan hebben.
Ik zeg je eerlijk ik vond het afschuwelijk. Het was echt onwijs pijnlijk. Ik heb echt liggen gillen op dat bed en daarna ook altijd gezegd dit doe ik noooit meer. De tweede heeft ook lang in stuit gelegen en toen begon ik toch te twijfelen, maar uiteindelijk is hij gelukkig zelf gedraaid.
De draaipoging is dus niet gelukt en heb 1.5 week later een geplande ks gehad.
Succes met je keuze!
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Versie stuitligging Empty Re: Versie stuitligging

Bericht  Poisongirl wo 8 mei 2013 - 7:20

Bedankt voor jullie reacties. het blijft moeilijk, maar we hebben nog 1,5 week om erover na te denken en dat doen we ook maar rustig. Ik houd jullie op de hoogte.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Versie stuitligging Empty Re: Versie stuitligging

Bericht  Poisongirl do 23 mei 2013 - 22:49

Even een update. Ze is zelf gedraaid. Helemaal niets van gevoeld! Afgelopen maandag bij controle vk om 8.50 lag ze met haar koppie netjes naar beneden. Hoorde helaas dat ik zwangerschapssuiker heb. Dus overdracht naar gyn. Meteen doorgestuurd voor ctg, omdat ik haar minder voelde. Dus ctg gehad, bloeddrukcontrole en een echo. Was ze in twee uurtjes tijd weer omgedraaid en lag ze pontificaal overdwars. Moest daarom dinsdag terug komen voor nog een echo en evt draaien. Mocht ik op het moment zelf bepalen. Dus dinsdag weer echo, lag ze nog overdwars, maar wel 180 graden gedraaid en wederom niets van gevoeld. Besloten draaipoging te doen. Dat doe ik dus nooit weer. Ik beval nog liever 10 keer dan nog een keer een draaipoging! Maar... Het is gelukt! Alleen ligt ze nu alweer verkeerd denk ik, want heb het idee dat ik rechts onder mijn ribben en bolletje heb en links billetjes. Kortom ik heb een eigenwijs draaiertje in mijn buik
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Versie stuitligging Empty Re: Versie stuitligging

Bericht  sanne-84 do 23 mei 2013 - 23:00

Die heeft nog voldoende ruimte in de buik;)
Zelf geen ervaring met draaipoging, maar had idd wel gehoord dat dat pijnlijk kon zijn.
Ik hoop voor je dat ze met haar hoofdje beneden blijft! Of in ieder geval op het moment dat de bevalling begnt ze wel zo ligt!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Versie stuitligging Empty Re: Versie stuitligging

Bericht  Liadan do 23 mei 2013 - 23:05

Oh wat vervelend dat de draaipoging zo naar was. Ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom ze die gedaan hebben als jullie kindje nog overduidelijk zoveel kan draaien? Bij mij zouden ze dat pas doen als de bevalling begonnen was omdat mijn zoon nog rondjes kon draaien met 38/39 weken en de gyn. zei dat het geen zin had om hem eerder te draaien omdat de kans heel groot was dat hij toch meteen weer anders zou gaan liggen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Versie stuitligging Empty Re: Versie stuitligging

Bericht  Poisongirl do 23 mei 2013 - 23:06

Dat heeft ze zeker, heb namelijk heel veel vruchtwater door de diabetes. Gyn gaf me trouwens groot gelijk niet nogmaals voor draaien te gaan. Dat scheelt.

Wat jij zegt zit wel iets in inderdaad liadan.. Zal ik op controle eens vragen. Draaien als bevalling begint had gyn die draaipoging deed ook iets over, maar dat ga ik ook niet meer doen. Word trouwens sowieso ingeleid ivm suiker en grootte van buikje van de baby.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Versie stuitligging Empty Re: Versie stuitligging

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum