Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baby jongetje vs babymeisje, interessegebieden..

2 plaatsers

Ga naar beneden

Baby jongetje vs babymeisje, interessegebieden.. Empty Baby jongetje vs babymeisje, interessegebieden..

Bericht  Printje zo 5 mei 2013 - 8:58

Ik had het al eens gelezen maar het klopt hier dus ook nog echt. De interesses die ze al als kleine baby hebben. Ik las altijd dat jongetjes veel meer bezig waren met motorische dingen, naar grotere dingen keken etc. En meisjes veel taliger zijn en dus meer interesse hebben in details.

R was meer bezig met motorische dingen, hij draaide met N's leeftijd al rond in bed ( nu kan N dat ook minder goed omdat ze al in een slaapzakje ligt), tegen dingen meppen en huilen;)
N is/ lijkt nog meer dan R gericht op andere mensen, zoekt contact en 'kletst' al veel meer. Het was zelfs bij het cb opgevallen dat ze al zoveel klanksoorten kon maken en zoveel interesse had in gezichten etc. Ook is zij veel meer bezig met kijken en pakken van kleine dingetjes, R vond zo'n labeltjesding geen fluit aan, N blijft er maar aan friemelen.

Wie herkent zo'n verschil?

Ze hebben trouwens als grote overeenkomst dat ze beiden (voor zover je bij N er al iets over kan zeggen) enorm sociaal zijn en altijd tegen iedereen kletsen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby jongetje vs babymeisje, interessegebieden.. Empty Re: Baby jongetje vs babymeisje, interessegebieden..

Bericht  Twellie zo 5 mei 2013 - 9:07

Bij mijn oudste dochter gaat het wel op, was eerder goed in de cognitieve dingen en taal.

Jongste dochter van ruim zestien maanden heeft na drietriljoen keer herhalen nog niet eens de naam van haar oudere zus door en zegt nog maar een paar woordjes. Kan wel in de kast klimmen, de trap op en af en deuren open doen door er een stoel voor te schuiven. Heel ander kind dus, maar toch echt ook een meisje.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby jongetje vs babymeisje, interessegebieden.. Empty Re: Baby jongetje vs babymeisje, interessegebieden..

Bericht  Gast zo 5 mei 2013 - 21:48

Hier niet eigenlijk, dochter was wel sneller met praten, maar zoon is extraverter en wel gek op auto's maar nog meer op koken en knutselen. En dochter is gek op plantjes en knutselen.

Ik hou er niet van om te kijken naar typisch jongens of typisch meisjesgedrag, want voor je het weet ga je dat sturen en doe je je kind tekort. Elk mens is verschillend, ongeacht geslacht lijkt me.

Man en ik zijn ook geen typische man en typische vrouw.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby jongetje vs babymeisje, interessegebieden.. Empty Re: Baby jongetje vs babymeisje, interessegebieden..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum