Ik moet een nieuw favorieten lijstje
+18
Reva
Printje
Lady4
Blond
Liadan
Sea of Trees
Marin
Lejow
Melis_je
Highway
SarahKey
Elliot
minoessepoes
Slakje
Pineco
eigenwijs
Twellie
Linda
22 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Ik moet een nieuw favorieten lijstje
Staat voor morgen op het menu.Sea of Trees schreef:Heel makkelijk recept: pittige kipwraps
Men neme:
Kip in blokjes
Geraspte kaas
Sla
Rode ui
Kipkruiden
Chilisaus
Wraps
Bak de kip in de pan met de kipkruiden. Snij ondertussen de ui en doe de sla, ui, geraspte kaas en de chilisaus in een grote kom Beetje peper en zout erbij. Hussel alles goed door elkaar en eet het daarna op een wrap. Eet smakelijk
En vanvond de minestronesoep van minoessepoes
Gast- Gast
Hier morgen de macaroni ovenschotel!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Succes. Met de combinatie diepvrieszalm, diepvriesspinazie, courgette en pesto erdoor is het ook erg lekker.Lejow schreef:Hier morgen de macaroni ovenschotel!
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Melis_je schreef:Succes. Met de combinatie diepvrieszalm, diepvriesspinazie, courgette en pesto erdoor is het ook erg lekker.Lejow schreef:Hier morgen de macaroni ovenschotel!
Dan sla ik even over haha. Ben geen vis liefhebber!
Even nog voor de duidelijkheid, alles behalve de kip gaat rauw in de ovenschaal toch? Dus ook de macaroni ongekookt?
Lejow- Lady Post-a-lot
En smaakt het allemaal een beetje Artemis? Nieuwe recepten toe kunnen voegen aan je lijstje?
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ja, alles ongekookt. Na een half uur is de structuur perfect.Lejow schreef:Melis_je schreef:Succes. Met de combinatie diepvrieszalm, diepvriesspinazie, courgette en pesto erdoor is het ook erg lekker.Lejow schreef:Hier morgen de macaroni ovenschotel!
Even nog voor de duidelijkheid, alles behalve de kip gaat rauw in de ovenschaal toch? Dus ook de macaroni ongekookt?
Melis_je- Kletskop
Melis_je schreef:Ja, alles ongekookt. Na een half uur is de structuur perfect.Lejow schreef:Melis_je schreef:Succes. Met de combinatie diepvrieszalm, diepvriesspinazie, courgette en pesto erdoor is het ook erg lekker.Lejow schreef:Hier morgen de macaroni ovenschotel!
Ik vond het lekker, maar had er meer van verwacht. Ik weet niet wat meer dan, want eigenlijk is het natuurlijk gewoon macaroni
Een voordeel vind ik wel dat je amper wat vies maakt en het binnen 5 minuten in de oven staat!
Lejow- Lady Post-a-lot
Sea of Trees schreef:Of deze aardappelschotel, ik doe er dan zelf nog hamblokjes en champignons bij, erg simpel (ik ben zo'n fan van die site!)
http://www.lekkerensimpel.com/2012/10/06/simpele-basis-ovenschotel-met-aardappel-en-ui/
Dit lijkt me ook lekker
http://www.lekkerensimpel.com/2013/05/08/wraptaart-met-kip-creme-fraiche-en-bosui/
Wat een leuke website en idd simpel lijkt me, dat moet zelfs mij gaan lukken hahaha
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
lejow: misschien volgende keer wat extra kruiden erbij doen. Oregano, italiaanse kruiden, provencaalse kruiden oid.
Zelfgemaakte chicken tandoori:
Kipfiletblokjes marineren in een marinade van yoghurt, kerrie massala, kerriepoeder, peper en zout. Uitje en knoflook fruiten en de kipfilet meebakken. Champignons en bijvoorbeeld gekookte sperzieboontjes toevoegen. Blikje koksmelk toevoegen en op smaak brengen met wat sambal, veel kerrie massala poeder en eventueel nog wat chillipoeder. Eventueel nog wat yoghurt toevoegen voor een friszure ondertoon. Serveren met witte rijst en eventueel een naanbrood.
Erg lekker!
Kipfiletblokjes marineren in een marinade van yoghurt, kerrie massala, kerriepoeder, peper en zout. Uitje en knoflook fruiten en de kipfilet meebakken. Champignons en bijvoorbeeld gekookte sperzieboontjes toevoegen. Blikje koksmelk toevoegen en op smaak brengen met wat sambal, veel kerrie massala poeder en eventueel nog wat chillipoeder. Eventueel nog wat yoghurt toevoegen voor een friszure ondertoon. Serveren met witte rijst en eventueel een naanbrood.
Erg lekker!
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Inderdaad, had je er wel kruiden door? Als ik er geraspte kaas overheen doe, doe ik er ook altijd nog een laagje cayennepeper overheen.SarahKey schreef:lejow: misschien volgende keer wat extra kruiden erbij doen. Oregano, italiaanse kruiden, provencaalse kruiden oid.
Melis_je- Kletskop
Melis_je schreef:Inderdaad, had je er wel kruiden door? Als ik er geraspte kaas overheen doe, doe ik er ook altijd nog een laagje cayennepeper overheen.SarahKey schreef:lejow: misschien volgende keer wat extra kruiden erbij doen. Oregano, italiaanse kruiden, provencaalse kruiden oid.
Ja, heb vanalles in de kast staan en had er vanalles in gekletterd haha
Lejow- Lady Post-a-lot
Melis_je schreef:Doe ongebakken en rechtstreeks in een ovenschaal:
- willekeurige zak groente (bijv voorgesneden champignon/preimix van de AH) of verse groente
- kortkokende pasta zoals macaroni of penne
- grote pot basistomatensaus, zo'n 150 mL water en wat pittige kruiden
- eventueel in stukjes gesneden diepvrieszalm of gebakken kip
alles goed doorroeren, laagje gerapste kaas erbovenop en een half uurtje in de oven. Het is nog geen 5 minuten werk, alles gaat rechtstreeks in de schaal en wordt gaar in de oven. En prima gezond afhankelijk van in welke verhoudingen je het doet.
Wat een leuk recept!
Reva- Prater
- Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13
Lady4 schreef:Zelfgemaakte chicken tandoori:
Erg lekker!
deze ga ik vd week maken lijkt me lrkker!
eigenwijs- Fluisteraar
- Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11
Wat komen hier veel lekkere dingen voorbij!
Ook de site van Lekker en Simpel ziet er goed uit.
Ook de site van Lekker en Simpel ziet er goed uit.
Snirp- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12
net gegeten voor de lunch. Echt superlekker! Voor de kinderen moet ik wel een minder pittige versie verzinnenSea of Trees schreef:Heel makkelijk recept: pittige kipwraps
Men neme:
Kip in blokjes
Geraspte kaas
Sla
Rode ui
Kipkruiden
Chilisaus
Wraps
Bak de kip in de pan met de kipkruiden. Snij ondertussen de ui en doe de sla, ui, geraspte kaas en de chilisaus in een grote kom Beetje peper en zout erbij. Hussel alles goed door elkaar en eet het daarna op een wrap. Eet smakelijk
Gast- Gast
Dank jeReva schreef:Melis_je schreef:Doe ongebakken en rechtstreeks in een ovenschaal:
- willekeurige zak groente (bijv voorgesneden champignon/preimix van de AH) of verse groente
- kortkokende pasta zoals macaroni of penne
- grote pot basistomatensaus, zo'n 150 mL water en wat pittige kruiden
- eventueel in stukjes gesneden diepvrieszalm of gebakken kip
alles goed doorroeren, laagje gerapste kaas erbovenop en een half uurtje in de oven. Het is nog geen 5 minuten werk, alles gaat rechtstreeks in de schaal en wordt gaar in de oven. En prima gezond afhankelijk van in welke verhoudingen je het doet.
Wat een leuk recept!
Melis_je- Kletskop
Lejow schreef:Melis_je schreef:Inderdaad, had je er wel kruiden door? Als ik er geraspte kaas overheen doe, doe ik er ook altijd nog een laagje cayennepeper overheen.SarahKey schreef:lejow: misschien volgende keer wat extra kruiden erbij doen. Oregano, italiaanse kruiden, provencaalse kruiden oid.
Ja, heb vanalles in de kast staan en had er vanalles in gekletterd haha
Oh dan weet ik ook niet wat je eraan gemist hebt
Een favoriet hier thuis:
Pasta met tonijnsaus 2 pers.
Kook 200 gram pasta.
Snipper 2 sjalotjes en fruit samen met een teentje knoflook. Voeg 1 blikje tomatenblokjes toe en bak mee. Voeg 1 tl oregano, peper, zout en een snufje chilipeper toe. Voeg 2 el zwarte olijven in plakjes en 1 el kappertjes toe. Warm kort mee. Voeg op het eind een blikje tonijn toe en een scheut olijfolie. Meng door de pasta.
Op deze manier is het recept geheel uit de voorraadkast, wat ook lekker is is om wat verse cherrytomaatjes mee te bakken.
Nog een:
Linzencurry
Koop een blik linzen, een blik tomatenblokjes, een ui en een pot Indiase rode currypasta. Fruit de ui, voeg 1 flinke el currypasta toe, voeg de tomatenblokjes toe, bak kort mee. Laat de linzen uitlekken en doe erbij.
Serveer met naanbrood, koriander en evt zachte geitenkaas.
Vegetarische lasagne
Snijd 2 courgettes in de lengte in plakken net de kaasschaaf en grill in de grillpan. Doe 1 blik tomatenblokjes met 1 groot blikje tomatenpuree en een teentje knoflook in een steelpannetje. Warm door, voeg water toe tot yoghurtdikte en peper en zout.
Doe 1 bakje ricotta met 1 rauw ei, 1 el citroenrasp en een scheut citroensap samen met peper en zout. Doe er 2 el geraspte pittige kaas door.
Maak laagjes beginnend met tomatensaus, verse lasagnebladen, tomatensaus, lasagnebladen,helft courgette en de helft van de ricotta, lasagnebladen, tomatensaus, andere helft courgette, lasagne, andere helft ricotta, geraspte kaas. Stop 30-35 min in de oven op 200 graden.
Pasta met tonijnsaus 2 pers.
Kook 200 gram pasta.
Snipper 2 sjalotjes en fruit samen met een teentje knoflook. Voeg 1 blikje tomatenblokjes toe en bak mee. Voeg 1 tl oregano, peper, zout en een snufje chilipeper toe. Voeg 2 el zwarte olijven in plakjes en 1 el kappertjes toe. Warm kort mee. Voeg op het eind een blikje tonijn toe en een scheut olijfolie. Meng door de pasta.
Op deze manier is het recept geheel uit de voorraadkast, wat ook lekker is is om wat verse cherrytomaatjes mee te bakken.
Nog een:
Linzencurry
Koop een blik linzen, een blik tomatenblokjes, een ui en een pot Indiase rode currypasta. Fruit de ui, voeg 1 flinke el currypasta toe, voeg de tomatenblokjes toe, bak kort mee. Laat de linzen uitlekken en doe erbij.
Serveer met naanbrood, koriander en evt zachte geitenkaas.
Vegetarische lasagne
Snijd 2 courgettes in de lengte in plakken net de kaasschaaf en grill in de grillpan. Doe 1 blik tomatenblokjes met 1 groot blikje tomatenpuree en een teentje knoflook in een steelpannetje. Warm door, voeg water toe tot yoghurtdikte en peper en zout.
Doe 1 bakje ricotta met 1 rauw ei, 1 el citroenrasp en een scheut citroensap samen met peper en zout. Doe er 2 el geraspte pittige kaas door.
Maak laagjes beginnend met tomatensaus, verse lasagnebladen, tomatensaus, lasagnebladen,helft courgette en de helft van de ricotta, lasagnebladen, tomatensaus, andere helft courgette, lasagne, andere helft ricotta, geraspte kaas. Stop 30-35 min in de oven op 200 graden.
mouette- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12
Ik hou van dit topic!
Snelle courgettesoep: Uitje aanfruiten, beetje knoflook erbij, 2 grote courgettes wassen en in stukjes erbij bakken voor ongeveer 3 minuten. Liter bouillon erbij gieten (van tablet) even 10 minuutjes laten koken, staafmixer door en klaar.
Serveren met een stokbroodje o.i.d. Eventueel kan je er ook nog room doorheen doen.
Snelle courgettesoep: Uitje aanfruiten, beetje knoflook erbij, 2 grote courgettes wassen en in stukjes erbij bakken voor ongeveer 3 minuten. Liter bouillon erbij gieten (van tablet) even 10 minuutjes laten koken, staafmixer door en klaar.
Serveren met een stokbroodje o.i.d. Eventueel kan je er ook nog room doorheen doen.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Gevulde paprika met couscous.
Couscous koken/wellen, courgette in kleine blokjes snijden en dit samen met 1 of 2 teentjes knoflook bakken in een beetje olijfolie, hierbij kipgehakt toevoegen. Je kan een kipfilet en een hakmolen doen. Die er couscouskruiden bij, bakken tot de kip gaar is, daarna een handje rozijnen kleiner snijden en bij het mengsel doen, feta in kleine blokjes erbij, roer de couscous erbij en doe dit mengsel in een paprika ( 'deksel' eraf snijden) tot het randje en zet de gevulde paprika's zo'n 10/15 minuten in de oven.
Makkelijk van te voren klaar te maken!
Couscous koken/wellen, courgette in kleine blokjes snijden en dit samen met 1 of 2 teentjes knoflook bakken in een beetje olijfolie, hierbij kipgehakt toevoegen. Je kan een kipfilet en een hakmolen doen. Die er couscouskruiden bij, bakken tot de kip gaar is, daarna een handje rozijnen kleiner snijden en bij het mengsel doen, feta in kleine blokjes erbij, roer de couscous erbij en doe dit mengsel in een paprika ( 'deksel' eraf snijden) tot het randje en zet de gevulde paprika's zo'n 10/15 minuten in de oven.
Makkelijk van te voren klaar te maken!
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat ik vandaag nog allemaal moet doen - lijstje
» M'n nichtje moet binnen 3 jr een nieuw hart krijgen.
» Nieuw kapsel/kleding nieuw 'leven'.
» To do-lijstje
» Nu! [lijstje]
» M'n nichtje moet binnen 3 jr een nieuw hart krijgen.
» Nieuw kapsel/kleding nieuw 'leven'.
» To do-lijstje
» Nu! [lijstje]
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: