Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik moet een nieuw favorieten lijstje

+18
Reva
Printje
Lady4
Blond
Liadan
Sea of Trees
Marin
Lejow
Melis_je
Highway
SarahKey
Elliot
minoessepoes
Slakje
Pineco
eigenwijs
Twellie
Linda
22 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Ik moet een nieuw favorieten lijstje  - Pagina 2 Empty Re: Ik moet een nieuw favorieten lijstje

Bericht  Gast za 11 mei 2013 - 4:31

Sea of Trees schreef:Heel makkelijk recept: pittige kipwraps

Men neme:

Kip in blokjes
Geraspte kaas
Sla
Rode ui
Kipkruiden
Chilisaus
Wraps

Bak de kip in de pan met de kipkruiden. Snij ondertussen de ui en doe de sla, ui, geraspte kaas en de chilisaus in een grote kom Beetje peper en zout erbij. Hussel alles goed door elkaar en eet het daarna op een wrap. Eet smakelijk Ik moet een nieuw favorieten lijstje  - Pagina 2 985951499
Staat voor morgen op het menu.
En vanvond de minestronesoep van minoessepoes

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet een nieuw favorieten lijstje  - Pagina 2 Empty Re: Ik moet een nieuw favorieten lijstje

Bericht  Lejow za 11 mei 2013 - 5:39

Hier morgen de macaroni ovenschotel!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Melis_je za 11 mei 2013 - 9:43

Lejow schreef:Hier morgen de macaroni ovenschotel!
Succes. Met de combinatie diepvrieszalm, diepvriesspinazie, courgette en pesto erdoor is het ook erg lekker.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Lejow za 11 mei 2013 - 9:55

Melis_je schreef:
Succes. Met de combinatie diepvrieszalm, diepvriesspinazie, courgette en pesto erdoor is het ook erg lekker.

Dan sla ik even over haha. Ben geen vis liefhebber!

Even nog voor de duidelijkheid, alles behalve de kip gaat rauw in de ovenschaal toch? Dus ook de macaroni ongekookt?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  minoessepoes za 11 mei 2013 - 10:30

En smaakt het allemaal een beetje Artemis? Nieuwe recepten toe kunnen voegen aan je lijstje?
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Melis_je za 11 mei 2013 - 20:55

Lejow schreef:
Melis_je schreef:

Even nog voor de duidelijkheid, alles behalve de kip gaat rauw in de ovenschaal toch? Dus ook de macaroni ongekookt?
Ja, alles ongekookt. Na een half uur is de structuur perfect.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lejow zo 12 mei 2013 - 7:47

Melis_je schreef:
Lejow schreef:
Melis_je schreef:

Ja, alles ongekookt. Na een half uur is de structuur perfect.

Ik vond het lekker, maar had er meer van verwacht. Ik weet niet wat meer dan, want eigenlijk is het natuurlijk gewoon macaroni :P
Een voordeel vind ik wel dat je amper wat vies maakt en het binnen 5 minuten in de oven staat!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje zo 12 mei 2013 - 10:05

Sea of Trees schreef:Of deze aardappelschotel, ik doe er dan zelf nog hamblokjes en champignons bij, erg simpel (ik ben zo'n fan van die site!)
http://www.lekkerensimpel.com/2012/10/06/simpele-basis-ovenschotel-met-aardappel-en-ui/

Dit lijkt me ook lekker
http://www.lekkerensimpel.com/2013/05/08/wraptaart-met-kip-creme-fraiche-en-bosui/

Wat een leuke website en idd simpel lijkt me, dat moet zelfs mij gaan lukken hahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  SarahKey zo 12 mei 2013 - 20:13

lejow: misschien volgende keer wat extra kruiden erbij doen. Oregano, italiaanse kruiden, provencaalse kruiden oid.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Lady4 zo 12 mei 2013 - 23:00

Zelfgemaakte chicken tandoori:

Kipfiletblokjes marineren in een marinade van yoghurt, kerrie massala, kerriepoeder, peper en zout. Uitje en knoflook fruiten en de kipfilet meebakken. Champignons en bijvoorbeeld gekookte sperzieboontjes toevoegen. Blikje koksmelk toevoegen en op smaak brengen met wat sambal, veel kerrie massala poeder en eventueel nog wat chillipoeder. Eventueel nog wat yoghurt toevoegen voor een friszure ondertoon. Serveren met witte rijst en eventueel een naanbrood.

Erg lekker!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Melis_je ma 13 mei 2013 - 1:49

SarahKey schreef:lejow: misschien volgende keer wat extra kruiden erbij doen. Oregano, italiaanse kruiden, provencaalse kruiden oid.
Inderdaad, had je er wel kruiden door? Als ik er geraspte kaas overheen doe, doe ik er ook altijd nog een laagje cayennepeper overheen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lejow ma 13 mei 2013 - 10:14

Melis_je schreef:
SarahKey schreef:lejow: misschien volgende keer wat extra kruiden erbij doen. Oregano, italiaanse kruiden, provencaalse kruiden oid.
Inderdaad, had je er wel kruiden door? Als ik er geraspte kaas overheen doe, doe ik er ook altijd nog een laagje cayennepeper overheen.

Ja, heb vanalles in de kast staan en had er vanalles in gekletterd haha Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Reva ma 13 mei 2013 - 11:01

Melis_je schreef:Doe ongebakken en rechtstreeks in een ovenschaal:
- willekeurige zak groente (bijv voorgesneden champignon/preimix van de AH) of verse groente
- kortkokende pasta zoals macaroni of penne
- grote pot basistomatensaus, zo'n 150 mL water en wat pittige kruiden
- eventueel in stukjes gesneden diepvrieszalm of gebakken kip
alles goed doorroeren, laagje gerapste kaas erbovenop en een half uurtje in de oven. Het is nog geen 5 minuten werk, alles gaat rechtstreeks in de schaal en wordt gaar in de oven. En prima gezond afhankelijk van in welke verhoudingen je het doet.

Wat een leuk recept!

Reva
Prater
Prater

Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13

Bericht  eigenwijs ma 13 mei 2013 - 19:16

Lady4 schreef:Zelfgemaakte chicken tandoori:

Kipfiletblokjes marineren in een marinade van yoghurt, kerrie massala, kerriepoeder, peper en zout. Uitje en knoflook fruiten en de kipfilet meebakken. Champignons en bijvoorbeeld gekookte sperzieboontjes toevoegen. Blikje koksmelk toevoegen en op smaak brengen met wat sambal, veel kerrie massala poeder en eventueel nog wat chillipoeder. Eventueel nog wat yoghurt toevoegen voor een friszure ondertoon. Serveren met witte rijst en eventueel een naanbrood.

Erg lekker!

deze ga ik vd week maken lijkt me lrkker!
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Bericht  Snirp ma 13 mei 2013 - 21:53

Wat komen hier veel lekkere dingen voorbij!
Ook de site van Lekker en Simpel ziet er goed uit.
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 22:53

Sea of Trees schreef:Heel makkelijk recept: pittige kipwraps

Men neme:

Kip in blokjes
Geraspte kaas
Sla
Rode ui
Kipkruiden
Chilisaus
Wraps

Bak de kip in de pan met de kipkruiden. Snij ondertussen de ui en doe de sla, ui, geraspte kaas en de chilisaus in een grote kom Beetje peper en zout erbij. Hussel alles goed door elkaar en eet het daarna op een wrap. Eet smakelijk Ik moet een nieuw favorieten lijstje  - Pagina 2 985951499
net gegeten voor de lunch. Echt superlekker! Voor de kinderen moet ik wel een minder pittige versie verzinnen smile

Gast
Gast

Bericht  Melis_je di 14 mei 2013 - 9:43

Reva schreef:
Melis_je schreef:Doe ongebakken en rechtstreeks in een ovenschaal:
- willekeurige zak groente (bijv voorgesneden champignon/preimix van de AH) of verse groente
- kortkokende pasta zoals macaroni of penne
- grote pot basistomatensaus, zo'n 150 mL water en wat pittige kruiden
- eventueel in stukjes gesneden diepvrieszalm of gebakken kip
alles goed doorroeren, laagje gerapste kaas erbovenop en een half uurtje in de oven. Het is nog geen 5 minuten werk, alles gaat rechtstreeks in de schaal en wordt gaar in de oven. En prima gezond afhankelijk van in welke verhoudingen je het doet.

Wat een leuk recept!
Dank je smile
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Bericht  SarahKey di 14 mei 2013 - 23:51

Lejow schreef:
Melis_je schreef:

Ja, heb vanalles in de kast staan en had er vanalles in gekletterd haha Very Happy

Oh dan weet ik ook niet wat je eraan gemist hebt Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  mouette wo 15 mei 2013 - 4:50

Een favoriet hier thuis:

Pasta met tonijnsaus 2 pers.
Kook 200 gram pasta.
Snipper 2 sjalotjes en fruit samen met een teentje knoflook. Voeg 1 blikje tomatenblokjes toe en bak mee. Voeg 1 tl oregano, peper, zout en een snufje chilipeper toe. Voeg 2 el zwarte olijven in plakjes en 1 el kappertjes toe. Warm kort mee. Voeg op het eind een blikje tonijn toe en een scheut olijfolie. Meng door de pasta.

Op deze manier is het recept geheel uit de voorraadkast, wat ook lekker is is om wat verse cherrytomaatjes mee te bakken.

Nog een:

Linzencurry
Koop een blik linzen, een blik tomatenblokjes, een ui en een pot Indiase rode currypasta. Fruit de ui, voeg 1 flinke el currypasta toe, voeg de tomatenblokjes toe, bak kort mee. Laat de linzen uitlekken en doe erbij.
Serveer met naanbrood, koriander en evt zachte geitenkaas.

Vegetarische lasagne

Snijd 2 courgettes in de lengte in plakken net de kaasschaaf en grill in de grillpan. Doe 1 blik tomatenblokjes met 1 groot blikje tomatenpuree en een teentje knoflook in een steelpannetje. Warm door, voeg water toe tot yoghurtdikte en peper en zout.
Doe 1 bakje ricotta met 1 rauw ei, 1 el citroenrasp en een scheut citroensap samen met peper en zout. Doe er 2 el geraspte pittige kaas door.
Maak laagjes beginnend met tomatensaus, verse lasagnebladen, tomatensaus, lasagnebladen,helft courgette en de helft van de ricotta, lasagnebladen, tomatensaus, andere helft courgette, lasagne, andere helft ricotta, geraspte kaas. Stop 30-35 min in de oven op 200 graden.
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Bericht  SoGood wo 15 mei 2013 - 4:54

Ik hou van dit topic!
Snelle courgettesoep: Uitje aanfruiten, beetje knoflook erbij, 2 grote courgettes wassen en in stukjes erbij bakken voor ongeveer 3 minuten. Liter bouillon erbij gieten (van tablet) even 10 minuutjes laten koken, staafmixer door en klaar.
Serveren met een stokbroodje o.i.d. Eventueel kan je er ook nog room doorheen doen.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Theeleut di 21 mei 2013 - 22:21

Gevulde paprika met couscous.

Couscous koken/wellen, courgette in kleine blokjes snijden en dit samen met 1 of 2 teentjes knoflook bakken in een beetje olijfolie, hierbij kipgehakt toevoegen. Je kan een kipfilet en een hakmolen doen. Die er couscouskruiden bij, bakken tot de kip gaar is, daarna een handje rozijnen kleiner snijden en bij het mengsel doen, feta in kleine blokjes erbij, roer de couscous erbij en doe dit mengsel in een paprika ( 'deksel' eraf snijden) tot het randje en zet de gevulde paprika's zo'n 10/15 minuten in de oven.

Makkelijk van te voren klaar te maken!
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: