Bruin geworden rundergehakt
+4
Tiara
Lenthe
Minx
Rebecca
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bruin geworden rundergehakt
Vrijdag heb ik rundergehakt gekocht met het idee er vandaag pastasaus van te maken. Nu zijn 2 van de 3 pakken helemaal bruin verkleurd en twijfel ik of dit nog te eten is of dat ik er morgen mee terug zal gaan (datum is 6-5). Heb al wat rondgelezen op internet, maar de meningen over of het nog op te eten is zijn verdeeld, de een zegt dat het prima kan, maar wel even ruiken, de ander zegt niet doen. Als ik het nu al open maak wordt teruggaan morgen een beetje lastig denk ik, dus ruiken schiet dan niet zo op.
Heeft iemand advies?
Heeft iemand advies?
Re: Bruin geworden rundergehakt
Kan prima is de normale vleeskleur waarschijnlijk iets te weinig kleurstof toegevoegd.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Wanneer het teveel in het licht heeft gelegen, verkleurt rundvlees. Wanneer het niet ruikt, is er niks aan de hand.
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Ik zou het zelf niet meer eten, maar ik heb dat met eten snel. Heb dat ook wel eens gehad, teruggebracht en die vrouw van de slager zei dat je gehakt ook max 1 dag kan bewaren, anders moet het ingevroren worden. Zij zei dat niet meer goed was.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Ik zou het nog klaarmaken als de datum nog gewoon goed is en het geen vreemd geurtje heeft.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Als er geen kleine kinderen mee eten zou ik het gewoon klaarmaken.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Wanneer het vlees geen licht ziet, kan het ook donker worden. Wel even ruiken, maar je kunt het nog best eten. (Ik heb bij een slagerij gewerkt)
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Ik ook als er wel kleine kinderen mee eten hoor.Caroow schreef:Als er geen kleine kinderen mee eten zou ik het gewoon klaarmaken.
Gast- Gast
Ik ben een eerste klas miep en eet zoiets echt niet meer. En al helemaal niet met kinderen erbij.Maar goed ik ben echt een zeikerd hierin.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Soortgelijke onderwerpen
» Ben ik al bruin?
» Eet je wit of bruin brood?
» Bruin of blond?
» Bruin zonder zon
» Kan dat rood en bruin?
» Eet je wit of bruin brood?
» Bruin of blond?