Staande foto liggend maken?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Staande foto liggend maken?
Ik heb zojuist op een tripje door China een hele mooie 'staande' foto gemaakt, nu wil ik deze foto gebruiken als facebookomslag en heb ik hem eigenlijk 'liggend' nodig. Is dit mogelijk zonder in de foto te knippen en op een beetje een gemakkelijke manier?
Rosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10
Re: Staande foto liggend maken?
Nee je kunt niet zomaar extra beeld aan de zijkanten maken natuurlijk.
Wat je kunt doen is een selectie selecteren en croppen, dus bijsnijden en dan krijg je een deel van de foto liggend. Of je moet er twee witte of zwarte vlakken naast plakken zodat je de verhoudingen van een liggende foto krijgt (of een collage van drie staande foto's).
Maar die FB cover foto is niet precies het formaat van een liggende foto.
Er zijn wel websites waar je dat sjabloon op kunt vinden. Denk als je FB cover foto template ofzo Googled je een heel eind komt.
Wat je kunt doen is een selectie selecteren en croppen, dus bijsnijden en dan krijg je een deel van de foto liggend. Of je moet er twee witte of zwarte vlakken naast plakken zodat je de verhoudingen van een liggende foto krijgt (of een collage van drie staande foto's).
Maar die FB cover foto is niet precies het formaat van een liggende foto.
Er zijn wel websites waar je dat sjabloon op kunt vinden. Denk als je FB cover foto template ofzo Googled je een heel eind komt.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
En als je m gewoon in FB upload als staande, en dan de selectie maakt wat je wilt zien, dan zie je de hele foto dus als je er op klikt. Dat zou ik doen als ik jou was.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Dank je voor de antwoorden, ik dacht dat ik het misschien met een of ander programma een beetje fatsoenlijk kon uitrekken oid maargoed anders laat ik hem wel staand, hoewel ik natuurlijk eigenlijk met de hele foto wil pronken
Rosa- Fluisteraar
Een Facebook cover heeft het formaat van 851px bij 315px. Waarschijnlijk voldoet je originele formaat hier ruim aan, dus wellicht is bijsnijden dan een optie. Het zal dan dus wel een selectie zijn en niet de hele foto, wat Marin al zegt.
Willem- Prater
- Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12
Bedankt voor het meedenken heb hem maar staand gelaten op fb, zodat je wel de hele foto ziet als je erop klikt.
Rosa- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» hoe van een foto een .jpg maken?
» Foto scherper maken
» Grens qua foto's online zetten (n.a.v. foto lijk op twitter)
» Witte waas foto's maken iPhone 4s
» Foto zonder make-up en foto met make-up
» Foto scherper maken
» Grens qua foto's online zetten (n.a.v. foto lijk op twitter)
» Witte waas foto's maken iPhone 4s
» Foto zonder make-up en foto met make-up
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: