Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke kattenbakvulling?

+7
Siamsa
Marin
Niene
Elliot
Lejow
Rush
Winegum
11 plaatsers

Ga naar beneden

Welke kattenbakvulling? Empty Welke kattenbakvulling?

Bericht  Winegum wo 1 mei 2013 - 22:48

Welke vulling gebruiken jullie voor de kattenbak? Wat vind je er fijn/minder fijn aan, hoe lang doe je met een zak/pak en hoe duur is die?

Ik gebruik al 3 jaar lang catsan, daar zijn we mee begonnen toen we de katten kregen. Ik vind het prima spul. Je ruikt niks, de korrels liggen niet door het hele huis heen en het is makkelijk schoon te maken. Maar ik vind het enorm veel geld. Je betaalt bijna 5 euro voor een zak en daar doen wij, 2 maal per week de kattenbak schoonmaken iets meer dan 1 week mee.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een goedkoper alternatief. Vaak hadden ze bij de AH of ergens anders nog weleens aanbiedingen, 3 halen 2 betalen bijvoorbeeld, maar de laatste tijd kan ik geen aanbieding meer vinden.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kattenbakvulling? Empty Re: Welke kattenbakvulling?

Bericht  Rush wo 1 mei 2013 - 22:52

Ik had altijd Jumbo eigen merk, grof, klontvormend. €3 nog wat per 10L. Daar deed ik ongeveer 2 weken mee voor 1 poes. Iedere dag de klonten eruit scheppen.

Nu ze altijd buiten is heb ik Jumbo eigen merk ultra klontvormend, €2 nog wat per 6L. Dat is een handige doos en niet zo zwaar als die hierboven. Maar nu hoef ik nog maar eens in de 3 maand een nieuw doosje ofzo, haha.

Ik ben over beide heel tevreden trouwens. Geen geurtjes etc. Ik heb ook eens vulling geprobeerd met lavendelgeur ofzo, van C1000, maar daarvan ging ik echt over m`n nek. Laughing

Laatst aangepast door Rush op wo 1 mei 2013 - 22:57; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Lejow wo 1 mei 2013 - 22:53

Kittyfriend Budget, en dan kopen we ze per zakken van 10 kilo (of 32 liter ofzo).
Is goedkoop, en klontert erg goed!!
We doen er een flinke laag grid in, scheppen 3 x per week de plas en poep er uit en eens in de twee weken verschonen we hem helemaal en maken we m schoon met water en sop.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 1 mei 2013 - 23:33

Euro shopper! Goedkoop, werkt prima & ik verschoon het toch bijna dagelijks, dus wil er niet teveel aan kwijt zijn eigenlijk.

Gast
Gast

Bericht  Elliot wo 1 mei 2013 - 23:38

Ik heb ook Kittyfriend (extra, in de roze zak). Wij verschonen de bak elke week en scheppen tussendoor regelmatig drollen en klonten uit de bak. Bij onze Ranzijn is het altijd per drie zakken van 15 liter 17 euro.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Niene wo 1 mei 2013 - 23:48

Ik gebruik deze,gaat inderdaad de 4 weken mee die ze zeggen. Schep wel elke dag de drollen eruit,maar het ruikt niet,stuift niet en stinkt niet.

http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenbakvulling/tigerino/tigerino_silicaatkattenbakvulling/185344
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Marin wo 1 mei 2013 - 23:52

Ik had altijd die van de AH, Schep en Schoon, en dan de witte.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Siamsa do 2 mei 2013 - 0:03

Marin schreef:Ik had altijd die van de AH, Schep en Schoon, en dan de witte.

Die gebruik ik ook.

Laatst aangepast door Siamsa op do 2 mei 2013 - 0:10; in totaal 1 keer bewerkt
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Siamsa do 2 mei 2013 - 0:06

Niene schreef:Ik gebruik deze,gaat inderdaad de 4 weken mee die ze zeggen. Schep wel elke dag de drollen eruit,maar het ruikt niet,stuift niet en stinkt niet.

http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenbakvulling/tigerino/tigerino_silicaatkattenbakvulling/185344

Ik lees dat de vacht van de kat er stroef van wordt door het stofje wat vrijkomt als een kat zijn behoefte doet. Ook lees ik dat het juist wel stuift en dat katten ervan gaan niezen. Klopt dit? Heb jij dat idee ook?
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Plien84 do 2 mei 2013 - 8:43

Wij gebruiken de magic clean van vitacraft
Gaat met 2 katten op 1 bak gewoon minimaal 3 weken mee. Ik wil niet anders meer!
http://www.discushospers.nl/epages/090104.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/090104/Products/magicclean

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 9:09

Niene schreef:Ik gebruik deze,gaat inderdaad de 4 weken mee die ze zeggen. Schep wel elke dag de drollen eruit,maar het ruikt niet,stuift niet en stinkt niet.

[url=http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenbakvulling/tigerino/tigerino_silicaatkattenbakvulling/185344
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenbakvulling/tigerino/tigerino_silicaatkattenbakvulling/185344[/quote[/url]]

Die gebruiken wij ook, ideaal. Van alle andere kattenbakvulling hadden wij steeds allemaal kattenpootjes op ons marmoleum staan waar niet tegenop te dweilen was.
Deze geeft niet af en is vrij zuinig in gebruik, zelfs met 5 katten.

Gast
Gast

Bericht  luenca do 2 mei 2013 - 9:56

Cats Best Eco Plus smile
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  Dolphinne do 2 mei 2013 - 10:06

Wij gebruiken nu de korrels van de Lidl. 4 euro voor 10 kilo.
We scheppen de bak denk ik maar 2 of 3 keer in de week uit (en vullen dan evt. wat bij). Voor de rest doen de katten bijna alles buiten. Dus nu doen we wel een week of 3/4 met 1 zak.
Toen ze nog meer binnen waren ging er per week wel een zak door met 4 katten.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 10:12

Wij gebruiken Biokat's classic, is zo'n 12 euro voor 20 kg (maar regelmatig in de aanbieding bij de b.oerenbond). Vind het fijn spul. Is klontvormend, dus je schept plasplekken er makkelijk uit en het neutraliseert geurtjes zonder gelijk een chemisch luchtje te krijgen. We doen met 1 zak een maandje ongeveer. Dat is voor een hele grote kattenbak, waar twee binnenkatten (groot ras) gebruik van maken.

We hebben Catsan in het begin gehad, maar die was niet klontvormend en dat vonden we niet prettig. Daarbij werd de vloer er onwijs vies van, continue witte pootafdrukken overal. Omdat ie zo duur was zijn we toen verder gaan kijken.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 18:08

Welke kattenbakvulling? 3187_jrs_catsbestoekoplus_1
Deze gebruiken wij. Met een zak van 40 liter doen wij een maand. Ik schep elke dag twee keer de bakken. Wij hebben overigens vier bakken. Ik schep bij het verschonen de hoopjes en plasjes eruit en de rest kan op de composthoop.

Gast
Gast

Bericht  Niene do 2 mei 2013 - 22:08

Siamsa schreef:

Ik lees dat de vacht van de kat er stroef van wordt door het stofje wat vrijkomt als een kat zijn behoefte doet. Ook lees ik dat het juist wel stuift en dat katten ervan gaan niezen. Klopt dit? Heb jij dat idee ook?

Sorry,lees je reactie nu pas. Maar nee,ik merk niks aan hem eerlijk gezegd. Hij heeft een mooie glanzende dikke vacht,niest nooit en heb het nog nooit zien stuifen. Alleen als ik het met geweld in de bak gooi,wat 1x gebeurd is doordat de zak scheurde Laughing
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  M-G vr 3 mei 2013 - 12:07

Ik heb van alles geprobeerd maar ik ben helemaal fan van de houtkorrels van woody cat Welke kattenbakvulling? Images?q=tbn:ANd9GcT0WQBXhcsCI3QzcTvIVjUyoi9k_LxERK8Tc7Ym1dha3euY4khf. Geen last meer van pootafdrukken of stank (uiteraard keutels wel verwijderen maar plas ruik je echt niet). Ik schep dagelijks de keutels eruit en verder verschoon ik de bakken (1 normale en 1 grotere i.v.m. een main coon) 2 keer in de week. Gemiddeld doe ik 3 weken tot een maand met een zak van 15 kg en dit kost mij €7,25 per zak.

Mocht deze er om een of andere reden niet zijn dan neem ik altijd Kenner houtkorrel mee: Welke kattenbakvulling? 920526 Deze kost € 8,75 maar dan 25 kg.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 12:25

Ik gebruik altijd de kittyfriend aloë vera (met geur dus) gemengd met de allergoedkoopste van de c1000. Met beide zakken doe ik 3-4 weken.

Gast
Gast

Bericht  Winegum vr 3 mei 2013 - 20:58

Ik zal binnenkort als de zakken op zijn eens wat van jullie aanbevelingen testen.
Andere tips zijn uiteraard nog welkom.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: