Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

oprit (stenen) advies

5 plaatsers

Ga naar beneden

oprit (stenen) advies Empty oprit (stenen) advies

Bericht  Gast wo 1 mei 2013 - 20:15

we hebben een probleempje m.b.t de stenen van de oprit. In de eerste instantie hadden we genoeg stenen, maar nu we extra ruimte hebben gekregen, komen we stenen tekort.

Op de eerste foto zie je de kleur van de oprit goed, een wat gelige steen, vergrijst in de loop van de tijd iets, net als het hek wat er nu langs staat. Op de tweede foto zie je het stuk waar we nog geen stenen voor hebben. We hebben nog een klein beetje over, dat is genoeg voor het stuk naar achteren, maar niet genoeg voor het stuk naar rechts. Helaas worden deze stenen niet meer gemaakt, we kunnen er ook niet meer aankomen. Er moet dus iets anders in wat mooi staat bij deze kleur, maar wat...
Tegen de schuur komt nog een beuken haagje en op het deel stenen tegen de muur komt nog een overkapping waar we in de zomer onder zullen zitten en in de winter de auto's onder kunnen staan. De stenen moeten dus wel geschikt zijn voor een auto en een (zwaar) bedrijfsbusje.

oprit (stenen) advies Dykjg1

oprit (stenen) advies 233483

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

oprit (stenen) advies Empty Re: oprit (stenen) advies

Bericht  SDL wo 1 mei 2013 - 20:22

Stenen met dezelfde kleur van het huis misschien?
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Bericht  Bosjesvrouw wo 1 mei 2013 - 20:44

Het stuk waar jullie te weinig stenen voor hebben. Ligt zeg maar horizontaal op dat andere stuk dat nu al oprit is?
Dan zou ik dat horizontale stuk helemaal een andere kleur steen geven.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 1 mei 2013 - 21:05

Ja, dat ligt er haaks op ja, de hoek is een hoek van 90 graden zeg maar. Zelfde kleur als het huis gaat denk ik niet lukken. Volgens mij bestaan er geen straatstenen in deze kleur. Ik zat eerder te denken aan grijsblauwig. Ons terras is ook donker en de bandjes langs de straat zijn ook grijs/blauw.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 1 mei 2013 - 21:14

Ik zou dan ook voor iets grijs blauwigs gaan.
Ik had die beukenhaagjes nooit genomen, die hadden wij verplicht bij het oude huis, maar het duurt zo lang voordat het mooi is, als ze uberhaupt al mooi worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 1 mei 2013 - 21:20

waar zou je dan wel voor gaan Zazou? Mijn man wil voor gevelbekleding tegen de schuur aan, maar dat vind ik weer gruwelijk lelijk. Om het hele weiland staat een beukenhaagje en om het voorste deel van de tuin ook. Die zijn redelijk mooi, maar dat heeft inderdaad een aantal jaren geduurd. Coniferen vind ik echt heel lelijk en van die betonmatten met stenen erin hou ik ook niet van.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 1 mei 2013 - 21:30

Iets wat groen blijft. Dus of een buxus dan en anders voor sier Jasmijn gaan, glansmispel is ook wel mooi.

Gast
Gast

Bericht  Pineco wo 1 mei 2013 - 21:45

Ik vind beukenhaagjes juist wel mooi, je moet ze gewoon even de tijd geven. Denk dat er wel een jaar of 5 overheen gaat, voordat het een beetje haag wordt, maar dat vind ik niet zo'n probleem. Ik kreeg als tip om ze de eerste jaren vrij kort te snoeien, dus laag te laten. Dan wordt de heg aan de onderkant het snelst mooi en dik. Daarna kun je dan langzaam de hoogte in, met een centimeter of 10/15 per jaar. Weet nog niet of het klopt, die van ons staat er ook pas een paar maanden Very Happy

En wat je bestrating betreft, ik zou dan inderdaad voor een heel andere kleur dan de oprit gaan. Als je probeert stenen te vinden die erop lijken, is het het altijd net niet ben ik bang. Dan kun je beter voor iets heel anders gaan, qua kleur zou ik de kleur van je terras aanhouden.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Pink! wo 1 mei 2013 - 21:56

Ik zou gewoon een steen meenemen en is bij verschillende winkels gaan kijken zo heb je een idee wat er bij past.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Gast wo 1 mei 2013 - 22:33

zazou, die jasmijn is echt mooi! Ik heb het idee even naar mijn man gewatsappt.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 1 mei 2013 - 23:19

Rejoy. schreef:zazou, die jasmijn is echt mooi! Ik heb het idee even naar mijn man gewatsappt.

Ja ik vind hem zelf ook heel mooi. Wij zijn ideeën aan het opdoen voor onze voortuin, dus veel gezocht naar haagjes enzo.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 1 mei 2013 - 23:39

mijn man vindt 'm ook mooi. Beetje jammer dat we direct weer 20 meter nodig hebben (keer twee plantjes per meter) en je bent weer een heel kapitaal kwijt. oprit (stenen) advies 1270000679

Ik heb trouwens stenen in dezelfde kleur gevonden, maar met andere afmetingen. Misschien is dat te combineren met een grijs/blauwe steen in een patroon. Dan past het wel echt bij elkaar, maar is het wel echt iets anders.

Gast
Gast

Bericht  Pineco wo 1 mei 2013 - 23:45

Zazou, ruikt die jasmijn niet ook zo lekker? Mijn ouders hadden vroeger volgens mij zoiets, echt mooi!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  SDL wo 1 mei 2013 - 23:47

Ik zoek ook nog iets in de tuin en die jasmijn is zeker mooi zeg! Ik ben alleen bang dat er veel bijen etc. op afkomen en dat vind ik met de kinderen weer niets.

Rejoy, lijkt me mooi zeg!
SDL
SDL
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 1 mei 2013 - 23:49

Rejoy. schreef:mijn man vindt 'm ook mooi. Beetje jammer dat we direct weer 20 meter nodig hebben (keer twee plantjes per meter) en je bent weer een heel kapitaal kwijt. oprit (stenen) advies 1270000679

Ik heb trouwens stenen in dezelfde kleur gevonden, maar met andere afmetingen. Misschien is dat te combineren met een grijs/blauwe steen in een patroon. Dan past het wel echt bij elkaar, maar is het wel echt iets anders.

Ja dat is wel een echt een nadeel. Ik zei ook tegen mijn vriend, ik spaar liever een jaar extra dan dat ik weer iets neer ga zetten wat het in mijn ogen net niet is en me er vervolgens vreselijk aan ga ergeren.

Gast
Gast

Bericht  Ster wo 1 mei 2013 - 23:50

Ik zou gaan voor een zelfde maat steen als de gele, maar dan in de kleur van de natuursteen op het terras. Wij hebben in onze tuin ook een natuursteen terras, met rode gebakken steneen eromheen en bij het terras aan huis en de oprit rood met grijs gecombineerd.

Ster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 186
Punten : 240
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SDL wo 1 mei 2013 - 23:50

Zazou, weet jij of het bijen etc. aantrekt? Lijkt mij niet fijn met de kids.
SDL
SDL
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 1 mei 2013 - 23:54

SDL schreef:Zazou, weet jij of het bijen etc. aantrekt? Lijkt mij niet fijn met de kids.

Ik denk net zoveel als andere bloeiende planten. Overigens vind ik bijen en hommels geen probleem, wespen, daar heb ik echt een hekel aan. Maar vorig jaar bijna geen wesp gezien, dat scheelt ook per jaar heb ik het idee.

Gast
Gast

Bericht  SDL wo 1 mei 2013 - 23:56

Zazou schreef:
SDL schreef:Zazou, weet jij of het bijen etc. aantrekt? Lijkt mij niet fijn met de kids.

Ik denk net zoveel als andere bloeiende planten. Overigens vind ik bijen en hommels geen probleem, wespen, daar heb ik echt een hekel aan. Maar vorig jaar bijna geen wesp gezien, dat scheelt ook per jaar heb ik het idee.

Haha, ik doel bij de etc. eigenlijk ook op wespen maar ik hoorde vorig jaar van iemand dat wespen niet op bloemen afkomen en geen idee of dat klopt. Het is in ieder geval prachtig!
SDL
SDL
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud