Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Luxeprobleem The States of Indonesie.

3 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Luxeprobleem The States of Indonesie. Empty Luxeprobleem The States of Indonesie.

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 5:16

Wij (vriend en ik) willen graag een keer buiten Europa op vakantie. Nu is de keuze gevallen op een roadtrip aan de westkust van America of een roadtrip Java en Bali. Nu is er een nadeel we zijn aan het hoogseizoen gebonden zijn oftwel we kunnen alleen maar in de bouwvakantie gaan en beiden vakanties zijn echt mega duur.

Zijn er nog mensen die in beiden landen zijn geweest zijn en kan het misschien ook (veel) goedkoper. We zullen nu ongeveer 4.000 a 5.000 euro kwijt zijn en ja ik persoonlijk vind het veel geld voor ongeveer 2 a 3 weken. Uhm gekkenwerk eigenlijk :P
Als mensen nog tips en tools hebben voor beiden landen dan hoor ik het graag!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Luxeprobleem The States of Indonesie. Empty Re: Luxeprobleem The States of Indonesie.

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 5:58

Met zelf plannen kun je al een hoop besparen. Stippen je eigen roadtrip uit en zoek zelf leuke appartementjes/campings/hotelletjes (misschien wel hostels?) waar je s nachts kunt slapen.

Zelf een vliegticket boeken via cheaptickets, vliegwinkel etc. En niet via een touroperator.

Ook zelf zoeken waar je het voordeligste een auto kunt huren. Ik zoek altijd op recensies bij autohuur via google, en dan echt de huurbureaus die niet mega bekend zijn zoals Hertz etc.

Ik ben met mijn vriend in het hoogseizoen (dec/jan inclusief de kerstperiode en oud&nieuw) naar Curacao geweest voor 1 maand, en wij waren inclusief alles (vliegen, appartement en autohuur) per persoon 1100 euro kwijt en hadden alles zelf geregeld via internet (los geboekt).

Veel succes!

Misschien is het handig om samen te bespreken wat je graag wilt zien, om zo de keuze voor de USA of indonesie makkelijker te maken.

Gast
Gast

Luxeprobleem The States of Indonesie. Empty Re: Luxeprobleem The States of Indonesie.

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 7:16

Punk'd, kan je even uitleggen hoe je dat zo goedkoop gedaan hebt? Dus met de kosten erbij? Vind het echt super knap dat je het zo gelukt is, want met eten en drinken, extra's ed kopen/doen zou ik denken dat je veel meer kwijt bent.
Welke accomodatie hadden jullie?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 9:37

Caribbeanlover schreef:Punk'd, kan je even uitleggen hoe je dat zo goedkoop gedaan hebt? Dus met de kosten erbij? Vind het echt super knap dat je het zo gelukt is, want met eten en drinken, extra's ed kopen/doen zou ik denken dat je veel meer kwijt bent.

Wij hadden een appartement, was echt ontzettend netjes in een veilige buurt (op de heuvel, heel mooi uitzicht over curacao).. Aan eten waren we ongeveer even veel kwijt als in Nederland (misschien 100 euro meer in totaal). (We hebben gewoon zelf gekookt en zijn uit eten geweest bij leuke tentjes die ons aanspraken.. Geen hiltons etc. Maar waar de uitstraling netjes en gezellig was.)

Gast
Gast

Bericht  Sterre za 19 feb 2011 - 10:13

Een roadtrip door Java en Bali kan wel goedkoper ja, en is zeker ook voordeliger dan een trip in de US. Ik ben in september geweest en ik en mijn vriend waren 2000 euro pp kwijt inclusief alles, ook eten en dergelijke. En dan hebben we niet low budget gedaan: voor 6 dagen een auto met chauffeur geregeld om op Java veel te zien, omdat het het einde van de ramadan was toen wij gingen. Dan is er bijna geen vervoer te krijgen, dus dat hadden we van te voren geregeld. Dat heeft onze prijs wel opgedreven, de rest wat we daar ter plekke hebben geregeld was echt redelijk goedkoop.

Daarnaast zou ik ook voor Java en Bali kiezen omdat je nu nog met z'n 2'en bent. Ik weet niet of jullie kinderen willen, maar het lijkt me makkelijker met ze rondreizen in de US dan in Azië. Al kan het natuurlijk beide wel...

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 10:46

Sterre schreef:Een roadtrip door Java en Bali kan wel goedkoper ja, en is zeker ook voordeliger dan een trip in de US. Ik ben in september geweest en ik en mijn vriend waren 2000 euro pp kwijt inclusief alles, ook eten en dergelijke. En dan hebben we niet low budget gedaan: voor 6 dagen een auto met chauffeur geregeld om op Java veel te zien, omdat het het einde van de ramadan was toen wij gingen. Dan is er bijna geen vervoer te krijgen, dus dat hadden we van te voren geregeld. Dat heeft onze prijs wel opgedreven, de rest wat we daar ter plekke hebben geregeld was echt redelijk goedkoop.

Daarnaast zou ik ook voor Java en Bali kiezen omdat je nu nog met z'n 2'en bent. Ik weet niet of jullie kinderen willen, maar het lijkt me makkelijker met ze rondreizen in de US dan in Azië. Al kan het natuurlijk beide wel...

Voor Java konden wij ook een week blijven en rondreizen met een chauffeur, we zouden daarna nog een weekje Bali doen eventueel strand en excursies combineren. Als we dit zouden doen zouden we op een prijs van ongeveer 4.000 euro uitkomen :shock: Nou das we echt te veel. Als we alleen een standvakantie willen in Balie zijn we nog 3.000 euro kwijt. We hebben gewoon het nadeel dat we alleen in de bouwbak kunnen en de prijzen dan de pan reizen. Als we na het seizoen gaan zijn we ook echt stukken goekoper uit.

Met de VS heb je hetzelfde verhaal, vandaar dat ik nu aan het kijken ben voor een los ticket en een huurauto en dan zelf uitzoeken waar we naar toe gaan. Dan ben je idd ook stukken goedkoper uit.

Gast
Gast

Bericht  Sterre za 19 feb 2011 - 10:56

Op www.riksja.nl of http://indonesie.footprinttravel.nl kun je ook delen van je reis boeken, en de rest (de makkelijkere stukken) gewoon daar zelf regelen. Dat scheelt echt veel hoor, ook al is het hoogseizoen. Waar wilden jullie boeken? Of zijn de tickets opeens belachelijk duur?

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 23:31

Dank je wel!

We zijn er hoogswaarschijnlijk uit. Het wordt sowieso de VS. We willen een paar dagen naar NY en vanuit daar doorvliegen naar Florida om daar een auto te huren en door de staat te trekken. Geen dure hotels maar simpele motels. Ik heb een mailtje gestuurd om een indicatie te krijgen wat dit ons gaat kosten.

De Westkust willen we ook graag doen maar we hebben besloten dat niet in de bouwvak te doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 2:19

Toch geen DR ondanks dat ik nog niet had gereageerd? Fijn dat je uiteindelijk weet wat je wel wilt.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 3:55

Caribbeanlover schreef:Toch geen DR ondanks dat ik nog niet had gereageerd? Fijn dat je uiteindelijk weet wat je wel wilt.

Nope toch geen DR. De DR is voornamelijk alleen maar strand en om nou 2 weken in een resort te zitten vinden we beiden niks.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 4:01

Oh oke, maar er zijn zat excursie mogelijkheden hoor. Veel plezier iig met het uitzoeken van je andere reis.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 4:51

Punk'd schreef:
Caribbeanlover schreef:Punk'd, kan je even uitleggen hoe je dat zo goedkoop gedaan hebt? Dus met de kosten erbij? Vind het echt super knap dat je het zo gelukt is, want met eten en drinken, extra's ed kopen/doen zou ik denken dat je veel meer kwijt bent.

Wij hadden een appartement, was echt ontzettend netjes in een veilige buurt (op de heuvel, heel mooi uitzicht over curacao).. Aan eten waren we ongeveer even veel kwijt als in Nederland (misschien 100 euro meer in totaal). (We hebben gewoon zelf gekookt en zijn uit eten geweest bij leuke tentjes die ons aanspraken.. Geen hiltons etc. Maar waar de uitstraling netjes en gezellig was.)

Wat is de naam van het appartement? Waar had je geboekt ed? Ben wel benieuwd, want als het echt zo goedkoop kan dan zou ik dat ook wel eens willen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 5:01

Ik zou voor Indonesie kiezen. Alles daar is een stuk goedkoper (eten, hotels etc). Ik zou er dan ook voor kiezen alleen een losse vlucht te boeken en daar hotels en een auto te huren, daar kan je namelijk super goed afdingen waardoor het een stuk minder kost.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 5:32

Caribbeanlover schreef:Oh oke, maar er zijn zat excursie mogelijkheden hoor. Veel plezier iig met het uitzoeken van je andere reis.

Dat is het em juist. Ik wil of beter gezegt wij willen geen excursies doen. We willen zelf op pad gaan en zelf dingen ondekken vandaar dat we ook door de staat gaan reizen. Het liefs wil ik echt backpacken alleen de baas (werk) laat het niet echt toe.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 5:58

Waarom?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 6:22

Is dat een serieuze vraag CL? Waarschijnlijk omdat ze dat een stuk leuker vindt dan met 30 andere toeristen in een busje ergens gedropt te worden en zo het lokale van t land mist en alleen de "attractie" ziet.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 6:59

Caribbeanlover schreef:Waarom?

Omdat ik idd niet dat massatourisme wil. Ik weiger 2 uur in een bus te zitten en een uurtje op een plek te zijn, foto's maken en vervolgens 2 uur weer terug. Ik kan niet 2 weken met mijn luie reet op een strand zitten want dan ga ik me vervelen. Als je een een mooi land ben als Indonesie bv dan wil je toch niet alleen maar op het strand zitten.

+ alle vrijheid die je hebt om een land te bezichtigen nergens aan gebonden zijn en zelf bepalen hoe jij je dag gaat invullen en waar je naar toe gaat. Als ik wil relaxen dan kan ik dit net zo goed thuis op de bank doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 7:00

Odilia schreef:Is dat een serieuze vraag CL? Waarschijnlijk omdat ze dat een stuk leuker vindt dan met 30 andere toeristen in een busje ergens gedropt te worden en zo het lokale van t land mist en alleen de "attractie" ziet.

Presies!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 8:44

Odilia schreef:Is dat een serieuze vraag CL? Waarschijnlijk omdat ze dat een stuk leuker vindt dan met 30 andere toeristen in een busje ergens gedropt te worden en zo het lokale van t land mist en alleen de "attractie" ziet.

Odilia, als je beter zou lezen reageer ik op het feit dat haar baas het niet toe laat dus daarom vraag ik...........................waarom!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 8:49

Caribbeanlover schreef:

Odilia, als je beter zou lezen reageer ik op het feit dat haar baas het niet toe laat dus daarom vraag ik...........................waarom!
Misschien had je je vraag dan beter kunnen veranderen in 'Waarom niet?' Of gewon verwijzen naar het stukje van haar baas. Gooi nou niet je standaardopmerking ertegenaan 'had je maar beter moeten lezen, want...', want in dit geval was het gewoon miscommunicatie Wink

Ik zou als roadtrip eerder voor de USA gaan. Meer omdat de verkeersregels, infrastructuur, wegennet (is dat hetzelfde? Ja...) etc etc duidelijker zijn. Egenlijk meer de praktische redenen dus. En los daarvan trekken de VS me ook meer.

Gast
Gast

Bericht  iloverocknroll1984 zo 20 feb 2011 - 9:38

Ik zou Indonesië doen. Vliegticket misschien 100 euro duurder, maar zoveel goedkoper om daar rond te reizen en alles is heel goed daar zelf te regelen ook. Zelfs auto met chauffeur kost bijna niks en dan kan je aangeven wat je wilt zien en vaak hebben zij ook nog tips waar niet iedere toerist al naar toe gaat.

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Travelgurly zo 20 feb 2011 - 21:54

heyhey,

Als je wat voordeliger wilt zou ik ook voor Indonesie gaan.

Ik zit helaas ook aan het hoogseizoen gebonden, maar wij gaan voor € 900,- p.p voor een kleine 3weken.

Min ticket was het duurst, maar ff goed zoeken en kwam een stuk goedkoper uit.
een aantal hotels heb ik via mijn werk gedaan dus deze waren gratis.
Mocht je intresse hebben in Bali heb ik nog een paar goede en erg goedkope hotels voor je.
wij verlbijven in een huisje op het strand voor 15,- per persoon per nacht met ontbijt!(zelfs al mogelijk va €10,- p.p per nacht met ontijt!) ook verblijf ik in leuke kleinschalige hotels/pensions. We hebben zelfs een kamer met een buitenbadkamer, oftewel douche onder de sterrenhemel.

Luxeprobleem The States of Indonesie. Bungalow-met-zeezicht

verder niet te lang wachen met tickets...hoe langer je wacht hoe duurder het wordt.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 23:09

TG, wat ontzettend goedkoop zeg, super zulke verblijven dat scheelt weer. Krijg bijna zin om ook te gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 7:32

CL, omdat ik militair ben kan ik niet zomaar even een paar maanden vrij nemen. Dan zou ik al onbetaald verlof moeten nemen. Bovendien ben ik aan een contract gebonden dus kan niet zomaar ontslag nemen. Ik wil het ook niet want heb het nog prima naar mijn zin daar.

Je zin was erg onduidelijk vandaar dat ik het gene dacht wat Odille bedoelde.

Travelgurly, dank je wel voor de tip! Mocht de VS te duur uitvallen dan ga ik dit als tip meenemen. Ik had het reisbureau gisteren een mailtje gestuurd. Ik heb alleen nog geen antwoord terug gekregen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 8:25

Aha vandaar. Nee was niet echt duidelijk he..............................sorry!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: