Tips Londen
+4
Fred
Slakje
rapa nui
Evalynn
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tips Londen
Hoihoi!
Hebben jullie misschien toevallig tips in Londen om te gaan doen?
We hebben nu dit lijstje:
Natural history museum
Tower of London (tour)
Florence Nightingale museum
The Dungeons
Camden (al geweest, maar vond ik erg leuk)
Bootje op de Thames
Science museum
In principe heb ik alle 'standaard' bezienswaardigheden al gezien:
St. Pauls Cathedral
Westminster Abbey
Tower Bridge
London Eye
Big Ben
Covent Garden
Buckingham palace
Picadilly circus
British museum
En nog veel meer eigenlijk, maar daar kan ik zo snel niet op komen!
Dus ja, als iemand tips heeft zou dat heel erg leuk zijn!
Hebben jullie misschien toevallig tips in Londen om te gaan doen?
We hebben nu dit lijstje:
Natural history museum
Tower of London (tour)
Florence Nightingale museum
The Dungeons
Camden (al geweest, maar vond ik erg leuk)
Bootje op de Thames
Science museum
In principe heb ik alle 'standaard' bezienswaardigheden al gezien:
St. Pauls Cathedral
Westminster Abbey
Tower Bridge
London Eye
Big Ben
Covent Garden
Buckingham palace
Picadilly circus
British museum
En nog veel meer eigenlijk, maar daar kan ik zo snel niet op komen!
Dus ja, als iemand tips heeft zou dat heel erg leuk zijn!
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
Re: Tips Londen
Ik vond dit best wel een leuk en apart museum: http://www.soane.org/ Sir John Soane's Museum.
In de Westminster Abbey ben je al geweest maar volgens mij is er om 17.00 uur een Evensong en dat vond ik best speciaal om eens mee te maken (is gratis)
Het V&A ben je vast wel geweest maar ik vind het restaurant alleen al een reden om er naar toe te gaan, heerlijk eten en in het oude deel zit je ook best wel speciaal. En op zich hebben ze vaak wel mooie tijdelijke dingen, nu bv over David Bowie http://www.vam.ac.uk/ en de mode afdeling is altijd een bezoek waard.
Met de boot naar Greenwich?
Kijken of je nog kaartjes kunt krijgen voor een optreden/uitvoering in the Royal Albert Hall, vond ik echt een superervaring
In de Westminster Abbey ben je al geweest maar volgens mij is er om 17.00 uur een Evensong en dat vond ik best speciaal om eens mee te maken (is gratis)
Het V&A ben je vast wel geweest maar ik vind het restaurant alleen al een reden om er naar toe te gaan, heerlijk eten en in het oude deel zit je ook best wel speciaal. En op zich hebben ze vaak wel mooie tijdelijke dingen, nu bv over David Bowie http://www.vam.ac.uk/ en de mode afdeling is altijd een bezoek waard.
Met de boot naar Greenwich?
Kijken of je nog kaartjes kunt krijgen voor een optreden/uitvoering in the Royal Albert Hall, vond ik echt een superervaring
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
En niet in Londen maar Slakje had laatst een topic over het Harry Potter Museum. Kon je wel op een dag vanuit Londen doen of deel van een dag.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Het was op uur van Londen, geloof ik. Dus het duurt best een hele dag en het is echt wel duur. Dus we hebben het uiteindelijk niet gedaan.rapa nui schreef:En niet in Londen maar Slakje had laatst een topic over het Harry Potter Museum. Kon je wel op een dag vanuit Londen doen of deel van een dag.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Over de Thames naar Greenwich, daar heb je gelijk een mooi uitzicht en park, de 0-meridiaan en gratis het Maritine (boten etc.) museum.
Fred- Prater
- Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
De Dungeons zijn inderdaad leuk. Je kunt ook een Bridget Jones-stadswandeling doen. En winkels als Harrods, Cath Kidston, Topshop etc zijn leuk maar neem aan dat je die wel kent. Het reuzenrad (London Eye), dan heb je een mooi uitzicht over de stad. Portobello Road (leuke markt in leuke wijk). Wandelen in de parken (Hyde Park, Regent park). Ik ga even bedenken wat wij nog meer hebben gedaan. Ik wil graag weer heen!
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Sowieso naar Phantom of the Opera gaan. Die vond ik daar zoooo geweldig!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ga binnenkort ook naar Londen en zie door de bomen het bos even niet meer. Welke wijken zijn fijn/makkelijk/leuk om te overnachten? En heeft iemand tips voor hotels/b&b's?
Dazzle- Fluisteraar
- Aantal berichten : 21
Punten : 17
Registratiedatum : 14-04-13
Wij gaan deze keer weer in Camden overnachten, vorige keer ook al. Vind dat wel een prettige wijk.
Evalynn- Prater
Ik zou zeker naar Greenwich gaan, daar heb je ook een hele leuke markt! Als je daarheen gaat kun je ook dit vervoersmiddel nemen:
http://www.tfl.gov.uk/modalpages/23863.aspx
Heb ik pas ook gedaan en dat was erg leuk en je hebt een prachtig uitzicht.
http://www.tfl.gov.uk/modalpages/23863.aspx
Heb ik pas ook gedaan en dat was erg leuk en je hebt een prachtig uitzicht.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Slakje schreef:Het was op uur van Londen, geloof ik. Dus het duurt best een hele dag en het is echt wel duur. Dus we hebben het uiteindelijk niet gedaan.rapa nui schreef:En niet in Londen maar Slakje had laatst een topic over het Harry Potter Museum. Kon je wel op een dag vanuit Londen doen of deel van een dag.
Oh dat Harry Potter museum was zo leuk! Echt een aanrader als je de boeken hebt gelezen of de films hebt gezien. (wat kut die nieuwe manier van quoten!)
Evalynn- Prater
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: