Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kleuter (4) iPad verslaafd

+4
Tania
Slakje
Laurientje
Parisienne
8 plaatsers

Ga naar beneden

Kleuter (4) iPad verslaafd Empty Kleuter (4) iPad verslaafd

Bericht  Parisienne ma 22 apr 2013 - 4:38

Een vier jaar oud Brits meisje is de jongst bekende iPad-verslaafde van het land. De kleuter krijgt zelfs psychiatrische hulp om van haar verslaving af te komen. Dat meldt Daily Mail.

Volgens een dokter vertoont het meisje dwangmatig gedrag en heeft ontwenningsverschijnselen zodra de iPad van haar wordt afgepakt. Dit soort dwangmatig gedrag komt veel voor bij jonge kinderen die al vroeg met een tablet mogen spelen van hun ouders. Volgens de Daily Mail is het meisje al sinds haar derde levensjaar verslaafd aan de spelletjes die op het apparaat van haar ouders staan.

De kliniek waar het meisje behandeld wordt voor haar verslaving rekent 16.000 pond per maand voor het afkickprogramma, Digital Detox Programme. Sommige patiënten zijn soms 36 uur achtereenvolgens online en beheren tot wel twintig Facebookprofielen tegelijk.

Volgens een arts doen ouders er goed aan hun iPad, iPod of andere gadgets niet rond te laten slingeren. 'Als kinderen de felle kleurtjes zien willen ze ermee spelen en kunnen ze verslaafd raken. Dat kan op zijn beurt weer leiden tot oncontroleerbaar gedrag wanneer het apparaat wordt afgenomen.'


Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/3429919/2013/04/22/Britse-kleuter-4-s-lands-jongste-iPad-verslaafde.dhtml


Hoe heeft dit zo ver kunnen komen? Ik snap best dat een kind even flink boos kan worden, teleurgesteld kan zijn of verdriet zal hebben als iets waar ze graag mee spelen afgepakt wordt, maar ik kan me er geen voorstelling bij maken hoe dat bij dit kind is.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleuter (4) iPad verslaafd Empty Re: Kleuter (4) iPad verslaafd

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 4:41

Klinkt niet echt of die ouders veel tijd hebben gehad voor hun dochter... Ik mag hopen dat zij ook hulp krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleuter (4) iPad verslaafd Empty Re: Kleuter (4) iPad verslaafd

Bericht  Laurientje ma 22 apr 2013 - 6:41

Een jongetje hier uit de straat (is net vier geworden) zit ook hele dagen op dat ding..

Op de peutergym vroeg hij continu of hij op de iPad mocht aan zijn moeder waarop zijn moeder zei: als we thuis zijn mag je weer, en toen wilde hij de hele tijd direct naar huis..

Toen de gymjuf een andere keer vroeg waarom hij niet kon springen zei hij dat zijn been zeer deed van de iPad..

Als we voorbij hun huis gaan zit dat joch altijd op de bank met dat ding..

Voor Sinterklaas op de psz vroeg hij toen ook om een iPad..
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleuter (4) iPad verslaafd Empty Re: Kleuter (4) iPad verslaafd

Bericht  Slakje ma 22 apr 2013 - 6:44

Ik denk dat dat aan de ouders ligt; dat ze weinig tijd vrijmaken voor hun kind en dat ze niet consequent zijn. Dat als zij vraagt/boos wordt ivm de Ipad, ze dat ding zo terug krijgt. Denk ik dan.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleuter (4) iPad verslaafd Empty Re: Kleuter (4) iPad verslaafd

Bericht  Tania ma 22 apr 2013 - 6:46

Dan heb je wel echt iets fout gedaan als ouder. Arm kind.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleuter (4) iPad verslaafd Empty Re: Kleuter (4) iPad verslaafd

Bericht  chipa ma 22 apr 2013 - 7:10

F wil ook het liefst de hele dag met de iPad zitten. Als hij er mee speelt reageert hij ook nergens op. Echt heel passief speelgoed. Hij mag er vaak s ochtends even op 15 min en als ik eten kook max 30min. Daarna ruim ik de iPad weer op. Hij wordt dan wel even boos, maar als ik dan wat speelgoed pak is het snel weer goed. Meer dan een uur per dag wil ik dat ding niet in zijn handjes hebben.

chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleuter (4) iPad verslaafd Empty Re: Kleuter (4) iPad verslaafd

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 7:14

eerlijk gezegd denk ik dat er best veel kinderen verslaafd zijn aan een Ipad...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleuter (4) iPad verslaafd Empty Re: Kleuter (4) iPad verslaafd

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 7:30

Rejoy. schreef:eerlijk gezegd denk ik dat er best veel kinderen verslaafd zijn aan een Ipad...

Dat heb je als ouder toch echt zelf in de hand natuurlijk. Maar goed, dit is niets iets nieuws, voorheen was dit zo met de tv...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleuter (4) iPad verslaafd Empty Re: Kleuter (4) iPad verslaafd

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 7:33

Zus schreef:
Rejoy. schreef:eerlijk gezegd denk ik dat er best veel kinderen verslaafd zijn aan een Ipad...

Dat heb je als ouder toch echt zelf in de hand natuurlijk. Maar goed, dit is niets iets nieuws, voorheen was dit zo met de tv...

Dat klopt, dat heb je als ouder (op deze leeftijd dan) zelf in de hand, maar ondanks dat denk ik dat er een heleboel jonge kinderen verslaafd zijn aan de iPad. Wij hebben er zelf geen, maar ik denk dat de Ipad verslavingsgevoeliger is dan de tv.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleuter (4) iPad verslaafd Empty Re: Kleuter (4) iPad verslaafd

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 7:37

Ja? Als er hier een film afgelopen is wil ze hem gerust nog een keer zien en wordt ze boos als dat niet mag laughcry (geen boodschap aan uiteraard en 5 min later weer vergeten)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleuter (4) iPad verslaafd Empty Re: Kleuter (4) iPad verslaafd

Bericht  Tania ma 22 apr 2013 - 7:52

Zus schreef:Ja? Als er hier een film afgelopen is wil ze hem gerust nog een keer zien en wordt ze boos als dat niet mag laughcry (geen boodschap aan uiteraard en 5 min later weer vergeten)

Ja dat heeft mijn zoontje ook wel. Maar ja als hij nog een puzzel wil maken en dat niet mag om wat voor reden dan ook wordt hij ook boos. Dat hoort ook wel gewoon bij de leeftij natuurlijk.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleuter (4) iPad verslaafd Empty Re: Kleuter (4) iPad verslaafd

Bericht  Printje ma 22 apr 2013 - 8:17

Ik vind zoiets eigenlijk dieptriest. R vindt het ook geweldig en kan ook mopperen als ik zeg dat het nu klaar is maar helaas dan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleuter (4) iPad verslaafd Empty Re: Kleuter (4) iPad verslaafd

Bericht  Printje ma 22 apr 2013 - 8:18

Rejoy. schreef:eerlijk gezegd denk ik dat er best veel kinderen verslaafd zijn aan een Ipad...

Ook dit vind ik echt een trieste ontwikkeling maar helaas wel waar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleuter (4) iPad verslaafd Empty Re: Kleuter (4) iPad verslaafd

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 8:32

Tania schreef:
Zus schreef:Ja? Als er hier een film afgelopen is wil ze hem gerust nog een keer zien en wordt ze boos als dat niet mag laughcry (geen boodschap aan uiteraard en 5 min later weer vergeten)

Ja dat heeft mijn zoontje ook wel. Maar ja als hij nog een puzzel wil maken en dat niet mag om wat voor reden dan ook wordt hij ook boos. Dat hoort ook wel gewoon bij de leeftij natuurlijk.

Precies. Dat maakt een kind, als je het mij vraagt, niet verslavingsgevoeliger voor een iPad. Een iPad is slechts de nieuwste gadget. Dit wijzen gebeurd naar alle gadgets die nieuw zijn volgens mij. Zolang je zorgt dat alles met mate gebeurd is er niets aan de hand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleuter (4) iPad verslaafd Empty Re: Kleuter (4) iPad verslaafd

Bericht  Tania ma 22 apr 2013 - 8:36

Zus schreef:
Tania schreef:
Zus schreef:Ja? Als er hier een film afgelopen is wil ze hem gerust nog een keer zien en wordt ze boos als dat niet mag laughcry (geen boodschap aan uiteraard en 5 min later weer vergeten)

Ja dat heeft mijn zoontje ook wel. Maar ja als hij nog een puzzel wil maken en dat niet mag om wat voor reden dan ook wordt hij ook boos. Dat hoort ook wel gewoon bij de leeftij natuurlijk.

Precies. Dat maakt een kind, als je het mij vraagt, niet verslavingsgevoeliger voor een iPad. Een iPad is slechts de nieuwste gadget. Dit wijzen gebeurd naar alle gadgets die nieuw zijn volgens mij. Zolang je zorgt dat alles met mate gebeurd is er niets aan de hand.

Ik denk inderdaad dat het niet zo zeer aan de ipad ligt maar aan het feit dat kinderen het gewoon erg leuk vinden en ouders daardoor een makkelijk zoethoudertje. Ik merk ook dat als mijn zoontje met zijn iphone speelt hij al snel langer bezig is dan ik zou willen gewoon omdat hij dan rustig is en ik daardoor met wat anders bezig ben.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleuter (4) iPad verslaafd Empty Re: Kleuter (4) iPad verslaafd

Bericht  Stranger ma 22 apr 2013 - 8:43

Zus schreef:
Tania schreef:
Zus schreef:Ja? Als er hier een film afgelopen is wil ze hem gerust nog een keer zien en wordt ze boos als dat niet mag laughcry (geen boodschap aan uiteraard en 5 min later weer vergeten)

Ja dat heeft mijn zoontje ook wel. Maar ja als hij nog een puzzel wil maken en dat niet mag om wat voor reden dan ook wordt hij ook boos. Dat hoort ook wel gewoon bij de leeftij natuurlijk.

Precies. Dat maakt een kind, als je het mij vraagt, niet verslavingsgevoeliger voor een iPad. Een iPad is slechts de nieuwste gadget. Dit wijzen gebeurd naar alle gadgets die nieuw zijn volgens mij. Zolang je zorgt dat alles met mate gebeurd is er niets aan de hand.

Mee eens. Zo mag bijvoorbeeld mijn neefje van zijn ouders niet vaak op onze iPad (zelf hebben ze er geen), maar hij zit wel de hele dag voor de tv. Nou geloof me, dat is ook een drama hoor.
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleuter (4) iPad verslaafd Empty Re: Kleuter (4) iPad verslaafd

Bericht  Parisienne ma 22 apr 2013 - 9:41

Ik denk dat ik N. dan kan bestempelen als tv-verslaafd. De huilbuien die weleens volgen nadat de televisie uit gaat.. Rolling Eyes

Ik begrijp dat het voor ouders makkelijk en verleidelijk kan zijn om je kind in zulke situaties de zin te geven, waardoor het een volgende keer nog moeilijker is. Zo ontstaat er uiteindelijk een 'verslaving'. Het is als ouder de taak hoe je hiermee omgaat.

Daarnaast vraag ik me ook sterk af hoe zij die verslaving zien? Elke peuter zal inderdaad wel huilen of boos zijn als hij/zij de zin niet krijgt. Hoe uitte dit zich bij dat meisje dan, vraag ik me af.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleuter (4) iPad verslaafd Empty Re: Kleuter (4) iPad verslaafd

Bericht  Bolleke ma 22 apr 2013 - 18:53

Als C. een nieuw spelletje krijgt of toen hij net de wii had wilde hij er ook constant op. Ik heb er toen even aan toe gegeven en op een gegeven moment werd dat vanzelf minder. Je bent er als ouder natuurlijk nog altijd bij of je kind computerspelletjes speelt, maar dat het leuk is snap ik heel goed.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleuter (4) iPad verslaafd Empty Re: Kleuter (4) iPad verslaafd

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum