Op pad met je pasgeboren baby
+11
Liadan
Darius
maiadebij
Pink!
VeryCherry
Lejow
Minx
Caroow
Marin
Slakje
Pompoen
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Op pad met je pasgeboren baby
Komende week (weken) hebben wij best wel veel afspraken staan waarbij L. dan mee moet/gaat. Afgelopen week hadden we een korte afspraak hier in Amersfoort, maar komende dagen word dat anders en hebben we langere afspraken verder weg. Deels gaan we met de auto, maar we moeten woensdag ook naar Amsterdam en daar kunnen we eigenlijk niet parkeren dus gaan we met de trein en de metro.
Als mogelijke vervoersopties hebben we: Ringsling, rekbare doek, manduca (ergonomische drager), maxi cosi (moet sowieso mee in de auto) en de wagenbak. Ik kan eigenlijk niet urenlang dragen, krijg ik rugpijn van en mijn man durft niet te dragen want hij heeft last van duizelingen en is bang dat hij met kind en al om valt.
Maar nu mijn vraag, hoe deden jullie dat met jullie pasgeborene? Namen jullie altijd de wagen + wagenbak mee? Hoe reageerden jullie kindjes op drukte? Hoe deden jullie dat met voedingen (borstvoeding) en wat namen jullie allemaal mee? Nog tips waar ik op moet letten/ aan kan denken?
Ik zie het wel zitten maar vind het ook wel spannend en wil graag goed voorbereid op pad gaan en zorgen dat het voor L. zo prettig mogelijk is.
p.s. L. is natuurlijk niet helemaal pasgeboren, maar nog wel piepklein en gisteren was pas de uitgerekende datum dus ik behandel hem nog wel een beetje zo.
Als mogelijke vervoersopties hebben we: Ringsling, rekbare doek, manduca (ergonomische drager), maxi cosi (moet sowieso mee in de auto) en de wagenbak. Ik kan eigenlijk niet urenlang dragen, krijg ik rugpijn van en mijn man durft niet te dragen want hij heeft last van duizelingen en is bang dat hij met kind en al om valt.
Maar nu mijn vraag, hoe deden jullie dat met jullie pasgeborene? Namen jullie altijd de wagen + wagenbak mee? Hoe reageerden jullie kindjes op drukte? Hoe deden jullie dat met voedingen (borstvoeding) en wat namen jullie allemaal mee? Nog tips waar ik op moet letten/ aan kan denken?
Ik zie het wel zitten maar vind het ook wel spannend en wil graag goed voorbereid op pad gaan en zorgen dat het voor L. zo prettig mogelijk is.
p.s. L. is natuurlijk niet helemaal pasgeboren, maar nog wel piepklein en gisteren was pas de uitgerekende datum dus ik behandel hem nog wel een beetje zo.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Op pad met je pasgeboren baby
Als we een hele tijd zouden gaan stappen nam ik de wandelwagen + bak mee, anders enkel de draagdoek.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Slakje schreef:Als we een hele tijd zouden gaan stappen nam ik de wandelwagen + bak mee, anders enkel de draagdoek.
Oh wat ben je toch een heerlijke Vlaming! Ik heb toch even vertaling nodig, met stappen bedoel je als je echt een stuk moet lopen toch?
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ja, dus lang je benen gaan gebruiken, ja.
'Stappen' (op z'n Nederlands dus, uitgaan dus) met een pasgeborene zou ik nog niet doen, daar zou ik mee wachten tot een maand of 6, dan kunnen ze mee bier drinken.
'Stappen' (op z'n Nederlands dus, uitgaan dus) met een pasgeborene zou ik nog niet doen, daar zou ik mee wachten tot een maand of 6, dan kunnen ze mee bier drinken.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Slakje schreef:Ja, dus lang je benen gaan gebruiken, ja.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Wij nemen de wagenbak het liefst mee, dat ligt toch lekkerder voor zo'n kleintje. De maxi-cosi gebruiken we enkel voor in de auto en soms als we hem even snel meenemen ergens heen, maar dan gaat hij daar (op visite ofzo) gewoon er uit en op de arm.
Ik neem altijd voor de zekerheid een extra flesje bv mee, en een hydrofiel, de Infacol en een tepelhoedje om zelf te kunnen voeden.
Ik neem altijd voor de zekerheid een extra flesje bv mee, en een hydrofiel, de Infacol en een tepelhoedje om zelf te kunnen voeden.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Kan best hoor ik leef ook nog steeds. Ik was 2 maand toen ik voor het eerst in de kroeg kwam (ek 88)
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Gewoon onderstel met wagenbak!! Ligt hij het comfortabelst in als het om een lange rit gaat en hoeft niemand van jullie wat te tillen. Daar kun je namelijk ook de tas aan hangen met alle zooi die je meeneemt.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik nam N altijd mee in de wagenbak. En in de auto gewoon in de Maxi Cosi. Een extra flesjes, wat luiers en een deken en het was goed
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou zeggen doek, maar als je niet te lang kan dragen dan wagen.
Voor zo'n kleintje is t fijnst dichtbij mama en dat is dus een doek.
Borstvoeding kan je overal geven dat is makkelijk, zorg voor extra setje kleren (shirt) als je veel lekt en genoeg spuugdoeken.
Voor zo'n kleintje is t fijnst dichtbij mama en dat is dus een doek.
Borstvoeding kan je overal geven dat is makkelijk, zorg voor extra setje kleren (shirt) als je veel lekt en genoeg spuugdoeken.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
ik nam bij J ook alleen mijn draagdoek mee, geen wandelwagen. Naast dat ze daarin goed sliep was het op drukke plekken ook rustiger voor haar, dichtbij mama en afgeschermd van de drukte. Verder luiers, extra romper, doekjes, spuugdoekje en een hydrofiel voor als ik bv wilde geven bij meerdere mensen, dan legde ik die over ons heen.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Draagdoek en kinderwagen. Kun je zien wat je het meest handig vindt, en een een wagen is wel handig voor je spullen. En als je ergens gaat lunchen, kun je je zoontje daar even inleggen zodat je je handen vrij hebt voor het eten.
Ik zou meenemen een luiertas, luiers, billendoekjes, zoogcompressen, een hydrofielluier voor het spugen en een setje schone kleren voor je zoontje.
Edit, je kunt de draagdoek natuurlijk gebruiken als dekentje in de wagenbak. Multifunctioneel, zo'n doek!
Ik zou meenemen een luiertas, luiers, billendoekjes, zoogcompressen, een hydrofielluier voor het spugen en een setje schone kleren voor je zoontje.
Edit, je kunt de draagdoek natuurlijk gebruiken als dekentje in de wagenbak. Multifunctioneel, zo'n doek!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Haha, ok, die had ik wel een beetje verdiend ja.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ik denk dat ik inderdaad maar beiden meeneem en dan de sling omdat die je het snelst aan en af kunt doen (en ook daar ligt hij heerlijk in alleen kan ik daar geen lange einden mee 'stappen'). Ik vind met boodschappen doen wel erg handig om de wagen te nemen, ik krijg anders echt last van mijn lijf. Trouwens ook van mijn heup als ik hem langer draag, ik denk doordat het zwaartepunt anders ligt en ik daar aan moet wennen.
Alleen die wagenbak he, dat is zo'n onding... In de auto past ie er volgens mij net bij. Onderstel in de achterbak, maxicosi kan nét tussen de stoelen op de achterbank en dan moet die bak er dus nog bij... Ben benieuwd !
Alleen die wagenbak he, dat is zo'n onding... In de auto past ie er volgens mij net bij. Onderstel in de achterbak, maxicosi kan nét tussen de stoelen op de achterbank en dan moet die bak er dus nog bij... Ben benieuwd !
Pompoen- Lady Post-a-lot
Mijn moeder vertelde trouwens dat ik vroeger gewoon in de wagenbak op de achterbank lag, die gespten ze dan wel vast, maar ja als er wat was gebeurd was ik natuurlijk gewoon die bak uitgeslingerd...
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ik nam alleen de draagdoek mee als ik met K. wegging (maar dat was ook omdat hij de eerste 4 maanden absoluut niet in de kinderwagen wilde). Voeden deed ik dan op een rustig plekje met mijn rug zoveel mogelijk naar anderen toe. Ik heb 1 keer in de doek gevoed, maar dat vond ik zo onhandig dat ik dat nooit meer gedaan heb.
En verder nam ik mee wat de rest ook al opgenoemd heeft.
En verder nam ik mee wat de rest ook al opgenoemd heeft.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Pompoen, wij rijden een Opel Agila en onze achterbank kan deels ingeklapt, dat doen wij dan dus en dan kan gewoon de hele wagen mee. Heb je anders geen maxi cosi adapters voor op de wagen?
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ik heb R vanaf het begin ook al overal mee naartoe genomen. Wel meestal gewoon in de wandelwagen of in de maxicosi en dan op het onderstel vd wagen. Ik nam altijd wat luiers, en extra voeding mee dus dat was nooit een probleem.
Vroeger mocht idd de wagenbak gewoon op de achterbank. Wij hebben dat laatst ook nog gedaan maar dan zit ik er wel naast.
Vroeger mocht idd de wagenbak gewoon op de achterbank. Wij hebben dat laatst ook nog gedaan maar dan zit ik er wel naast.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Parel schreef:Pompoen, wij rijden een Opel Agila en onze achterbank kan deels ingeklapt, dat doen wij dan dus en dan kan gewoon de hele wagen mee. Heb je anders geen maxi cosi adapters voor op de wagen?
Ja ik heb wel maxi cosi adapters, voor een kortere tijd weg vind ik het ook niet erg om hem in de maxi cosi op de wagen te doen, maar hij ligt wel lekkerder in de wagenbak natuurlijk. Kan natuurlijk wel als we met de auto weg zijn gewoon de maxi cosi en de draagdoek meenemen .
Pompoen- Lady Post-a-lot
Nou precies, dan wissel je het zo af.
Stiekem is het ook wel gezellig, kindjes kunnen zo een boel zien!
Stiekem is het ook wel gezellig, kindjes kunnen zo een boel zien!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Draagdoek en kinderwagen inderdaad.
Is een ringsling dan wel geschikt voor jou als je snel last krijgt van je rug? Want dat verdeelt het gewicht toch niet echt? Kan je dan niet beter een draagdoek of een scc gebruiken?
Is een ringsling dan wel geschikt voor jou als je snel last krijgt van je rug? Want dat verdeelt het gewicht toch niet echt? Kan je dan niet beter een draagdoek of een scc gebruiken?
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Nee de ringeling is idd niet echt geschikt, maar wel makkelijk! Maar die moet ik idd echt niet te veel gebruiken. Ik heb ook een ssc en een rekbare draagdoek. Ik ga vandaag eens kijken of ik de manduca lekker zittend krijg want tot nu toe had ik ruzie met de rugpanden die raar zaten. Maar de ringsling kan ik ook in voeden en dát vind ik dan wel weer erg makkelijk.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Pompoen schreef:
Ik begrijp geloof ik even niet hoe je de maxicosi dan meeneemt, ik neem aan dat jullie kleine man daarin vervoerd wordt?
Op zich kan een kindje best een paar uur in de maxicosi, maar als het langer duurt zou ik ook voor de wagenbak kiezen (maar heb ook nog geen ervaring met dragen).
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
De maxi cosi staat achterste voren op de achterbank, en komt dan tegen de stoel ervoor aan die ik ook echt naar voren moet zetten, anders kan hij er niet eens tussen! Snappie?
Het ziet er naar uit dat ik morgen alleen met hem met de trein moet, hoe deden jullie dat dan?
Het ziet er naar uit dat ik morgen alleen met hem met de trein moet, hoe deden jullie dat dan?
Pompoen- Lady Post-a-lot
Vragen of iemand mee de wagen in de trein sjouwt. Verder ging het prima altijd.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat draagt een pasgeboren baby?
» Pasgeboren baby verhoging
» Slapen pasgeboren baby
» Bibberen / fladderen pasgeboren baby
» pasgeboren baby hoeveel wakker achter elkaar?
» Pasgeboren baby verhoging
» Slapen pasgeboren baby
» Bibberen / fladderen pasgeboren baby
» pasgeboren baby hoeveel wakker achter elkaar?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: