Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slapen pasgeboren baby

+5
Flip Fluitketel
Parisienne
Nana
LotteK
Tazz
9 plaatsers

Ga naar beneden

Slapen pasgeboren baby Empty Slapen pasgeboren baby

Bericht  Tazz ma 17 jan 2011 - 9:27

In principe slaapt onze zoon erg goed, overdag en de nacht slaapt hij meestal ook door. Maar af en toe heeft hij zoveel moeite om in slaap te vallen. vanmiddag sliep hij zo zonder de te huilen. Maar nu zijn we alweer vanaf 1900 bezig om hem op bed te leggen. Hij blijft maar huilen, en heb hem al twee keer extra aangelegd. Zijn speentje wil hij niet. En als we hem laten huilen dan wordt hij op een gegeven moment wel stil voor 2 minuten en huilt dan weer een minuut, is dan weer 2 minuten stil en dat gaat zo 3 kwartier door, tot hij weer blijft huilen.

Toen heb ik hem even bij me gehad omdat ik dacht dat hij misschien zijn huiluurtje had, en dan valt hij wel in slaap, en als ik hem dan terug leg wordt hij 10 minuten later weer wakker. Dat is niet echt iets wat ik hem wil gaan aanleren. We hebben bij A. veel slaapproblemen gehad dus ik wil wel dat hij uit zichzelf in slaap leert vallen.

Alleen is het ondertussen alweer half 10 en hij ligt nu nog te huilen in zijn bed, hij huilt meer dan hij stil is, en heb geen idee wat ik er nou mee aanmoet. Heb hem om 2100 nog een voeding&schone luier gegeven en dan valt hij op een gegeven moment wel weer in slaap maar heb hem half wakker terug gelegd en daar was hij het dus niet mee eens. Iemand tips want ik weet nu even niet meer wat ik moet doen.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen pasgeboren baby Empty Re: Slapen pasgeboren baby

Bericht  LotteK ma 17 jan 2011 - 9:34

Als ik het goed begrijp uit je ticker is hij pas 2 weken oud of niet? In dat geval zou ik hem gewoon bij je pakken en hem bij jou of de vader laten slapen. En ik zou hem zeker niet zo lang in zijn eigen bedje laten huilen. Hij is nog zo klein en komt net kijken op deze wereld en van die wereld heeft hij nog geen besef hij wil gewoon bij mama of papa zijn toch?

Ik kan me voorstellen dat je de slaapproblemen die je bij je dochter had liever niet nog een keer wil, maar ik zou me daar niet nu al druk om maken, zeker niet als het de meeste tijd wel goed gaat met slapen.
LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen pasgeboren baby Empty Re: Slapen pasgeboren baby

Bericht  Nana ma 17 jan 2011 - 9:36

Hoi Tazz,

Dat is precies wat mijn zoontje deed. Overdag en 's nachts goed slapen maar tussen 18.00 en 23.00 uur zooooo onrustig. Ik heb het uiteindelijk gehouden op dat hij wilde 'clusteren' (na heel wat getob). Lekker dicht bij mama zijn en af en toe een slokje drinken. Bij mij of mijn man sliep hij heerlijk. We hebben hem avonden geprobeerd in bed te krijgen en dan bleef hij maar onrustig en dat frustreerde ons enorm. Het hielp ons enorm toen we over het clusteren hoorde (moet je maar eens googlen). Een babytje van deze leeftijd kun je echt nog geen slecht slaappatroon aanleren dus als ik jou was zou ik hem lekker bij me nemen 's avonds.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen pasgeboren baby Empty Re: Slapen pasgeboren baby

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 9:47

Y.inthe heeft dat de eerste weken ook zo gedaan. Wij hebben haar gewoon lekker bij ons gehouden en toen ze minder huilde viel ze ook steeds vaker in haar bedje in slaap. Wij hebben totaal geen problemen ondervonden doordat ze de eerste weken vooral bij ons heeft geslapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen pasgeboren baby Empty Re: Slapen pasgeboren baby

Bericht  Parisienne ma 17 jan 2011 - 9:52

Ik zou inderdaad ook proberen hem lekker bij je te houden en proberen of hij bij jullie in bed wel in slaap valt. Nu kan het nog weinig 'kwaad', hebben wij zelf ondervonden. N. heeft de eerste weken ook wel eens een nachtje bij ons in bed geslapen, maar slaapt nu perfect in haar eigen bedje!

Ik zou hem dus gewoon zoveel mogelijk bij je nemen, knuffelen, troosten en met hem in bed gaan liggen. Wie weet blijft hij zo wel lekker een paar uurtjes slapen en kan je hem later op de avond alsnog in bed leggen. Hier moest ik met N., als ze bij mij op de bank bijvoorbeeld in slaap viel, ook even een half uurtje zo rustig blijven zitten voordat ik haar in bed kon leggen. Vaak sliep ze dan wel lekker door omdat ze dan in een diepe slaap was.

Succes!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen pasgeboren baby Empty Re: Slapen pasgeboren baby

Bericht  Flip Fluitketel ma 17 jan 2011 - 10:02

Onze dochter heeft dat de eerste weken ook met name s'avonds gehad. Wij lieten haar dan bij ons liggen/zitten totdat ze in slaap viel. Ik droeg haar ook regelmatig in de draagdoek, dit vond ze erg fijn! Nu hebben we bijna nooit meer problemen met naar bed gaan. Succes!
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen pasgeboren baby Empty Re: Slapen pasgeboren baby

Bericht  Monte ma 17 jan 2011 - 10:03

Ik vraag me dit echt af: Durven jullie je kindje bij jou in bed te laten slapen? Dat is toch veels te gevaarlijk(met het oog op verstikking, verdrukking o.a.)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen pasgeboren baby Empty Re: Slapen pasgeboren baby

Bericht  PapillonRose ma 17 jan 2011 - 10:08

Zelf heb ik er niet zoveel ervaring mee op deze manier, mijn dochtertje heeft ook wel eens wat jij vertelt maar dan meerdere keren per dag een kortere periode.

Ik neem haar dan altijd bij me en soms ook bij me in bed. Als ze dan wel lekker slaapt of rustig ligt, dan vind ik dat goed. Je zoontje is nog zo jong, ik denk niet dat je hem nu al dingen aanwent en dat het echt kwaad kan om hem nu nog lekker bij je te houden.

Ik vind sowieso dat je een baby niet moet laten huilen en lekker bij je moet nemen. Maar dat is wat ik fijn vind, sommige ouders en kinderen hebben misschien wel baat bij het laten huilen.. Maar persoonlijk zou ik hem dus gewoon lekker bij me nemen.

Over het in bed nemen van een baby: dat durf ik wel hoor. Het ligt eraan hoe je het doet. Als ik zelf niet moe ben (bijvoorbeeld overdag), dan kan ik alles gewoon in de gaten houden. Ben ik zelf wel moe, dan doe ik de dekens weg en kleed mezelf gewoon wat warmer aan zodat ik geen dekbed nodig heb. Op haar liggen zal ik ook niet doen, want ik ga zo liggen met haar op een arm dat ik eigenlijk niet die kant op kan rollen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen pasgeboren baby Empty Re: Slapen pasgeboren baby

Bericht  Kat1980 ma 17 jan 2011 - 10:12

Hier precies het zelfde 's avonds. Wij nemen Timon ook gewoon bij ons en dan valt hij bij ons in slaap. Soms leg ik hem dan wel terug in bed, maar een andere keer blijf ik ook wel weer gezellig zo met hem zitten. Even lekker knuffelen!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen pasgeboren baby Empty Re: Slapen pasgeboren baby

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 10:16

Monte schreef:Ik vraag me dit echt af: Durven jullie je kindje bij jou in bed te laten slapen? Dat is toch veels te gevaarlijk(met het oog op verstikking, verdrukking o.a.)

Ik vond dit ook altijd heel eng toen ze nog zo klein waren, daarom legden we ze op het aankleedkussen, helemaal bovenin ons bed, en met een eigen dekentje. Wij lagen dan een stuk lager, zodat ze niet onder onze deken konden komen, en door het aankleedkussen ga je ook niet op ze liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen pasgeboren baby Empty Re: Slapen pasgeboren baby

Bericht  maiadebij ma 17 jan 2011 - 10:26

J was de eerste weken ook onrustig met slapen. Ze was snel wakker en kwam moeilijk weer in slaap. Behalve bij ons op schoot, dan sliep ze als een roosje. Ik heb dus ook verschillende nachten half zittend met haar in m'n armen geslapen.
Hoe gezellig en knus het ook was, ik miste toch wat uurtjes slaap dus ben haar toen gaan inbakeren en dat werkte super! Dit hebben we nu sinds 2 weken afgebouwd en slaapt ze er goed, ook zonder inbakerdoek. Dus misschien is dat een idee?

Met N hebben we trouwens ook flink wat slaapproblemen gehad het eerste jaar. Dus ik hield ook m'n hart vast en was bang dat dat weer zo zou gaan. Maar elk kindje is anders, dus ik zou me er niet te druk om maken het komt vast allemaal goed. Geef het de tijd en je zoontje leert vast en zeker om alleen in slaap te vallen zodra hij gewend is aan de nieuwe wereld om hem heen en weet dat papa en mama altijd in de buurt zijn.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen pasgeboren baby Empty Re: Slapen pasgeboren baby

Bericht  Monte ma 17 jan 2011 - 10:33

_MamaRosa_ schreef:
Monte schreef:Ik vraag me dit echt af: Durven jullie je kindje bij jou in bed te laten slapen? Dat is toch veels te gevaarlijk(met het oog op verstikking, verdrukking o.a.)

Ik vond dit ook altijd heel eng toen ze nog zo klein waren, daarom legden we ze op het aankleedkussen, helemaal bovenin ons bed, en met een eigen dekentje. Wij lagen dan een stuk lager, zodat ze niet onder onze deken konden komen, en door het aankleedkussen ga je ook niet op ze liggen.

oh dat lijkt me inderdaad erg handig en veilig. Ik vroeg het me af omdat mijn moeder iemand kent die haar baby ook in bed liet slapen(tussen haar en man in) en dit kindje is toen die nacht overleden door verstikking(van de deken). Ook zijn er verhalen(o.a. bij oprah Wink waar de moeder of vader per ongelijk het kindje heeft verdrukt. Al deze moeder zeiden ook dat het bij hun nooit kan, maar als je echt slaapt heb je jezelf niet in de gaten.

Maar MamaRosa: dat lijkt me inderdaad een veilige oplossing
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen pasgeboren baby Empty Re: Slapen pasgeboren baby

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 10:33

Onze dochter had dat ook toen ze nog zo heel klein was.
Vaak van 19u tot 22u, soms langer soms korter....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen pasgeboren baby Empty Re: Slapen pasgeboren baby

Bericht  Tazz ma 17 jan 2011 - 10:44

PapillonRose schreef:
Ik vind sowieso dat je een baby niet moet laten huilen en lekker bij je moet nemen. Maar dat is wat ik fijn vind, sommige ouders en kinderen hebben misschien wel baat bij het laten huilen.. Maar persoonlijk zou ik hem dus gewoon lekker bij me nemen.

Over het in bed nemen van een baby: dat durf ik wel hoor. Het ligt eraan hoe je het doet. Als ik zelf niet moe ben (bijvoorbeeld overdag), dan kan ik alles gewoon in de gaten houden. Ben ik zelf wel moe, dan doe ik de dekens weg en kleed mezelf gewoon wat warmer aan zodat ik geen dekbed nodig heb. Op haar liggen zal ik ook niet doen, want ik ga zo liggen met haar op een arm dat ik eigenlijk niet die kant op kan rollen.

Ik ben er ook niet zo voor om baby's te laten huilen, zeker omdat ze 9 maanden lekker bij mama hebben gezeten en om ze dan maar in de grote wereld gelijk aan hun lot over te laten, nee daar hou ik ook niet van. Maar bij onze dochter hebben we haar heel veel bij ons gehouden en wil niet nog een keer dezelfde 'fout' begaan.

Niet veel later na het openen van dit topic is hij toch in slaap gevallen met behulp van zijn speentje en ik ben er regelmatig nog even heen gegaan om hem een beetje gerust te stellen. Nu ligt hij heerlijk te slapen. Als dit morgen weer gebeurd neem ik hem gewoon lekker bij me. Dat wakker in bedje leggen advies houden we dan overdag wel aan.

Had hem vanmiddag ook in de draagdoek toen we de stad ingingen, hij heeft daarin ook heerlijk geslapen. Echt zo leuk hoe vertederend mensen dan kunnen kijken.

Heel erg bedankt voor de adviezen. Maar ik vraag me af, tot welke leeftijd neem je je kindje bij je, en besluit je dat hij/zij nu maar eventjes moet huilen om in slaap te vallen?

@maia hij ligt al ingebakerd met zijn armpjes, maar het lijkt wel alsof hij alleen maar nijdig is als hij zo ligt en valt pas in slaap als hij eindelijk zijn armpjes los gekregen heeft. Dus ik denk niet dat inbakeren echt iets voor hem is.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen pasgeboren baby Empty Re: Slapen pasgeboren baby

Bericht  Tazz ma 17 jan 2011 - 11:04

Monte schreef:Ik vraag me dit echt af: Durven jullie je kindje bij jou in bed te laten slapen? Dat is toch veels te gevaarlijk(met het oog op verstikking, verdrukking o.a.)

Ik laat hem niet bewust bij ons in bed slapen, ik geef de nachtvoeding liggend in bed en dan wil het nog wel eens gebeuren dat ik dan in slaap val. Anders leg ik hem altijd terug in het wiegje naast ons bed. Een aankleedkussen heeft dus niet zoveel zin voor ons, als hij daarop ligt kan ik geen voeding geven. Ik ben er soms wel bang voor dat er iets gebeurd maar ik weet uit ervaring dat ik eigenlijk altijd wakker wordt als ik draai. Dat had ik bij A. al.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen pasgeboren baby Empty Re: Slapen pasgeboren baby

Bericht  maiadebij ma 17 jan 2011 - 11:07

Tazz, onee dan zal dat idd niets voor hem zijn denk ik. Ik leg J ook vaak wakker in bed, als ze huilt kijk ik weer even om het hoekje, zodra ze me ziet lacht ze weer. Dit herhaal ik tot ze niet meer huilt als ze me niet meer ziet. Dan gaat Ze vaak liggen kletsen en valt vervolgens in slaap. Maarja zij is dan ook een stukje ouder dan je zoontje.
Ik denk dat zodra ze zich bewuster worden van hun omgeving, ze je wat meer wakker in bed kunt leggen. Vanaf een maand of 3,5/4 geniet J echt van liedjes bijv en werkt ook wat ik hierboven beschreef. Er komen naarmate ze ouder worden natuurlijk steeds meer dingen die je kunt proberen

Ik zou gewoon Je eigen gevoel en je zoontje volgen en niet teveel vergelijken met hoe zijn zus het destijds deed. Elk kindje is toch weer anders en reageert weer anders.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen pasgeboren baby Empty Re: Slapen pasgeboren baby

Bericht  maiadebij ma 17 jan 2011 - 11:12

Mijn kraamhulp waarschuwde mij trouwens ook om J niet op een aankleedkussen te laten slapen. Dit omdat ze van plastic zijn gemaakt en dit niet ademt. Mochten ze er met hun neus inkomen, dan is dit gevaarlijk.

In slaap vallen tijdens een voeding gebeurt hier ook vaak. Maar ik zit te voeden met een aankleedkussen ter onsersteuning en J op m'n arm. Dus ik kan niet op haar gaan liggen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen pasgeboren baby Empty Re: Slapen pasgeboren baby

Bericht  Parisienne ma 17 jan 2011 - 13:08

Ik ben al vrij snel begonnen met N. overdag wakker in bed te leggen. In het begin merkte ik dat ze zich zo alleen voelde en al snel ging huilen. Ik ging dan gelijk naar haar toe, troostte haar/stelde haar gerust, speentje er weer in en ik ging weer weg. Dit ging vaak een half uur zo door. Heel soms liet ik haar even max. 5 minuten huilen en dan ging ik weer naar haar toe. Nu ben ik erachter dan N. het fijn vindt als ik gewoon in haar kamertje bezig ben. Ik ga dan wat rommelen in haar kamertje en zij kijkt naar me of kijkt weg en luistert naar wat ik doe. Ik vouw daar de was op, ruim haar commode op, etc. Op een gegeven moment ga ik weg en daarna is het vrijwel stil. Na nog wat 'spelen' valt ze dan uiteindelijk zelf in slaap. Dit werkt hier heel erg goed! Misschien ook wat om te proberen om hem overdag in zijn eigen bedje in slaap te laten vallen?

Ik heb wat betreft het huilen heel tegenstrijdige gevoelens. Het liefst wil ik bij elk huiltje naar haar toe, haar troosten en knuffelen, maar ik weet inmiddels uit ervaring dat ze het soms even nodig heeft om te huilen. Ik laat haar af en toe max. 5 min. huilen en vaak wordt ze dan zelf weer rustig.

Ook heeft N. in de eerste weken regelmatig bij ons in bed geslapen. Ik sliep dan in het midden met haar aan mijn zijkant (ze sliep dus niet tussen ons in). Het voedingskussen had ik dan helemaal aan de zijkant van het bed zodat ze er niet uit kon rollen. Ze lag dan op mijn rechterarm, haar hoofd ter hoogte van het mijne. Zo had ik haar goed vast, kon ze dus niet rollen en lag de deken laag op haar buik. Ik weet dat ik heel rustig slaap en bijna nooit draai. Ik ben eerlijk gezegd nooit echt bang geweest dat ik op haar zou rollen.. door mijn houding (haar hoog in/op mijn rechterarm) kon ik gewoonweg bijna niet bewegen. Zij lag heerlijk, ik lag redelijk.. we kwamen allebei aan onze nachtrust in ieder geval!

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met slapen bij jullie.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen pasgeboren baby Empty Re: Slapen pasgeboren baby

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 19:51

Hier heeft meneer de eerste 3 maanden eigenlijk alleen maar bij ons geslapen. Daarna gingen we hem laten wennen aan dat hij zelf in slaap moest kunnen komen.
De eerste weken kan je hem niet verwennen en dat besef is er allemaal nog niet dus hou hem lekker bij je, dat kan nu nog geen kwaad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen pasgeboren baby Empty Re: Slapen pasgeboren baby

Bericht  PapillonRose ma 17 jan 2011 - 20:52

@ Tazz: Fijn dat hij toch in slaap is gevallen! Hopelijk was het iets eenmaligs.

En anders heb je al veel adviezen gehad, hopelijk zit er eentje voor je bij Very Happy

Bedoelde mijn vorige post trouwens niet vervelend (voor het geval het zo overgekomen is), maar gewoon puur vanuit hoe ik het zelf fijn vind. Als jij iets anders fijn vind of vind werken dan moet je het natuurlijk zo doen. Succes voor als het weer mocht gebeuren!

@ Parisienne: Zoals jij beschrijft sliep mijn dochtertje ook bij me in bed, echt precies hetzelfde!

Ik kan zo ook onmogelijk omrollen, dan word ik echt eerst wakker. Ze slaapt nu 's morgens af en toe nog wel zo bij me in bed, heerlijk zo'n kleintje tegen je aan in bed Very Happy
En ook hier merk ik dat het kan helpen als ik haar wakker in bed leg en dan zelf nog even ga rommelen in het kamertje, wordt ze blijkbaar rustig van.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen pasgeboren baby Empty Re: Slapen pasgeboren baby

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 21:11

Ciske had dit ook van 18.00 tot 23.00 uur. Wij hielden hem dan gewoon bij ons. Op andere momenten sliep hij prima dus we hielden het maar op huiluurtjes ipv een huiluurtje.
Het is vanzelf weer over gegaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen pasgeboren baby Empty Re: Slapen pasgeboren baby

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 21:28

maiadebij schreef:Mijn kraamhulp waarschuwde mij trouwens ook om J niet op een aankleedkussen te laten slapen. Dit omdat ze van plastic zijn gemaakt en dit niet ademt. Mochten ze er met hun neus inkomen, dan is dit gevaarlijk.

Wij deden dit ook maar heel af en toe, alleen de 1e 3 weken hooguit, dus draaien kunnen ze dan nog niet. Ik kreeg die tip juist van de kraamhulp.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen pasgeboren baby Empty Re: Slapen pasgeboren baby

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 21:37

_MamaRosa_ schreef:
Monte schreef:Ik vraag me dit echt af: Durven jullie je kindje bij jou in bed te laten slapen? Dat is toch veels te gevaarlijk(met het oog op verstikking, verdrukking o.a.)

Ik vond dit ook altijd heel eng toen ze nog zo klein waren, daarom legden we ze op het aankleedkussen, helemaal bovenin ons bed, en met een eigen dekentje. Wij lagen dan een stuk lager, zodat ze niet onder onze deken konden komen, en door het aankleedkussen ga je ook niet op ze liggen.

+1, alleen wij legden een voedingskussen onder haar, zodat ze niet naar ondere kon schuiven.

Ik laat haar nog steeds niet huilen, maar ik merk wel dat ik het makkelijker vind om haar af en toe even te laten wachten. De eerste weken liet ik bij wijze van alles uit m'n handen vallen als zij begon te huilen, nu schil ik gerust even mijn aardappel af zeg maar. Als jij met pijn in je hart op de bank aan zit te horen hoe hij ligt te huilen, wat doe jij jezelf en je ventje dan aan joh! Neem 'm lekker bij je, dat mannetje is nog maar 2.5 week. Meestal gaan kinderen vanzelf beter slapen. Misschien was het met je dochter puur toeval en was dit ook wel het geval geweest als jullie het op een andere manier hadden gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen pasgeboren baby Empty Re: Slapen pasgeboren baby

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum