Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Karakter van baby tot kind

+10
Liadan
Darius
Laurientje
Amber-
Lejow
Aimee
Shopaholic
Slakje
Tania
Pompoen
14 plaatsers

Ga naar beneden

Karakter van baby tot kind Empty Karakter van baby tot kind

Bericht  Pompoen ma 22 apr 2013 - 1:08

Ik ben wel benieuwd wat het karakter van je baby zegt over hoe je kindje later is. Hoe waren jullie baby's en hoe zijn jullie kinderen? Is het erg veranderd of juist gelijk gebleven. En vanaf wanneer vond je het karakter van je baby zichtbaar?

L. is een ontzettend rustig tevreden mannetje, hij huilt zelden en als hij wakker is kijkt hij vaak heel tevreden om zich heen. Hij laat niet snel van zich horen, als hij laat merken dat hij wil eten en je laat hem wachten dan gaat hij na een uur pas een beetje protesteren en met twee aaitjes of even oppakken is hij meestal al getroost (alleen moet ik hem dan wel eten geven natuurlijk haha). Nu heeft hij krampjes en ik was echt verbaasd dat hij überhaupt zo hard kon huilen, maar ook nu weer laat hij zich vrij makkelijk troosten, ook al zie ik dat hij echt wel last heeft (wurmen, rood aangelopen hoofd, kreunen, piepen) hij huilt nooit langdurig.
Ik ben erg benieuwd of dit wat zegt over hoe hij op zal groeien!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Karakter van baby tot kind Empty Re: Karakter van baby tot kind

Bericht  Tania ma 22 apr 2013 - 1:14

J. was een drukke bewegelijke baby, heel lief en knuffelig. Als hij bij ons was, was hij meestal wel tevreden maar we hoefden hem de eerste 8 maanden echt niet alleen in bed te leggen. Hij had wel een duidelijk eigen willetje, als hij honger had moest hij NU eten en rekken was er echt niet bij. Hij hechtte heel erg aan zijn eigen gewoontes en ritueeltjes.

Nu is het een druk bewegelijk ventje. Nogsteeds is hij graag bij ons, alleen spelen is nog wel een uitdaging voor hem maar dat gaat wel steeds beter. Dat eigen willetje is er ook nog steeds en erg aan wezig in combinatie met zijn eigen structuur een gewoontes. Hij wordt erg onrustig als er iets niet gaat zoals het "hoort". Dat lieve en knuffelige is er ook nogsteeds, hij zit nog vaak bij ons en we krijgen vaak kusjes en knuffels. Dat lieve is heel leuk maar hij moet wel wat meer voor zichzelf op gaan komen, het is nog een beetje een sulletje soms Laughing
Ik vind hem al met al tot nu toe niet heel erg veranderd, ik herken nog duidelijk dingen uit zijn babytijd.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Karakter van baby tot kind Empty Re: Karakter van baby tot kind

Bericht  Slakje ma 22 apr 2013 - 1:25

Volgens het cb gaat Louise een meisje worden dat zich niet laat doen, eentje dat in de belangstelling gaat willen staan en eentje dat gaat pesten. laughcry
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Karakter van baby tot kind Empty Re: Karakter van baby tot kind

Bericht  Shopaholic ma 22 apr 2013 - 1:53

Slakje schreef:Volgens het cb gaat Louise een meisje worden dat zich niet laat doen, eentje dat in de belangstelling gaat willen staan en eentje dat gaat pesten. Karakter van baby tot kind 394967
Y. lenen? Karakter van baby tot kind 394967Karakter van baby tot kind 3079029344
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Karakter van baby tot kind Empty Re: Karakter van baby tot kind

Bericht  Aimee ma 22 apr 2013 - 2:04

Luuk was een heel onrustige baby. Wilde nooit alleen zijn, wilde alles zien, en als het hem niet zinde begon hij te huilen.
Nu heeft hij nog wel een duidelijk eigen willetje. Wil altijd over bij zijn en bij betrokken worden. Hij is enorm ondernemend en ontdeugend. Maar hij kan zich wel heel goed alleen vermaken inmiddels (kattenkwaad uithalen, dat dan weer wel Wink )
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Karakter van baby tot kind Empty Re: Karakter van baby tot kind

Bericht  Lejow ma 22 apr 2013 - 2:55

B was echt een ontzettend makkelijke baby, huilde nooit en kon zich eigenlijk vanaf het begin goed zelf vermaken.
Toen ze nog in het ziekenhuis lag en ik een keer een ander babytje hoorde huilen, bedacht ik me pas 'oh ja.. dat hoort erbij, huilen.. wacht eens.. dat heb ik B nog nooit horen doen?'
Maar ondertussen heeft ze echt een behoorlijke eigen wil. Als iets haar niet zint, gooit ze haar gewicht naar achter, komt er een soort schreeuw drift brul uit, spant ze zich helemaal aan en wordt alles wat je haar aangeeft door de kamer gelanceerd...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Karakter van baby tot kind Empty Re: Karakter van baby tot kind

Bericht  Amber- ma 22 apr 2013 - 2:56

Aimee schreef:Luuk was een heel onrustige baby. Wilde nooit alleen zijn, wilde alles zien, en als het hem niet zinde begon hij te huilen.
Nu heeft hij nog wel een duidelijk eigen willetje. Wil altijd over bij zijn en bij betrokken worden. Hij is enorm ondernemend en ontdeugend. Maar hij kan zich wel heel goed alleen vermaken inmiddels (kattenkwaad uithalen, dat dan weer wel Wink )

Als ik jou eerste twee zinnen lees is jou luuk volgens mij een kloon van mijn luuk.
Het zal wel aan de naam liggen Wink
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Karakter van baby tot kind Empty Re: Karakter van baby tot kind

Bericht  Aimee ma 22 apr 2013 - 3:06

Amber- schreef:
Aimee schreef:Luuk was een heel onrustige baby. Wilde nooit alleen zijn, wilde alles zien, en als het hem niet zinde begon hij te huilen.
Nu heeft hij nog wel een duidelijk eigen willetje. Wil altijd over bij zijn en bij betrokken worden. Hij is enorm ondernemend en ontdeugend. Maar hij kan zich wel heel goed alleen vermaken inmiddels (kattenkwaad uithalen, dat dan weer wel Wink )

Als ik jou eerste twee zinnen lees is jou luuk volgens mij een kloon van mijn luuk.
Het zal wel aan de naam liggen Wink

Haha nou bereid je dan maar vast vooor op alles wat komen gaat! Je hebt nu nog tijd om je wanden en vloeren te bekleden met bubbeltjesplastic en alle beklimbare meubels de deur uit te doen Wink
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Karakter van baby tot kind Empty Re: Karakter van baby tot kind

Bericht  Laurientje ma 22 apr 2013 - 3:11

Mijn oudste was echt een voorbeeld baby, daar kon je er gerust 10 van hebben, je zou m haast vergeten zo makkelijk was hij, huilen, mopperen of zeuren deed hij echt zelden, dit veranderde echter toen hij rond de 1 1/2 jaar was, het is een hele pittige peuter puber en hij is behoorlijk druk en aanwezig, kortom handjes vol aan hem, maar ik moet zeggen hij is nu drie jaar en hij is weer wat gemakkelijker aan het worden.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Karakter van baby tot kind Empty Re: Karakter van baby tot kind

Bericht  Amber- ma 22 apr 2013 - 3:20

Aimee schreef:
Amber- schreef:
Aimee schreef:Luuk was een heel onrustige baby. Wilde nooit alleen zijn, wilde alles zien, en als het hem niet zinde begon hij te huilen.
Nu heeft hij nog wel een duidelijk eigen willetje. Wil altijd over bij zijn en bij betrokken worden. Hij is enorm ondernemend en ontdeugend. Maar hij kan zich wel heel goed alleen vermaken inmiddels (kattenkwaad uithalen, dat dan weer wel Wink )

Als ik jou eerste twee zinnen lees is jou luuk volgens mij een kloon van mijn luuk.
Het zal wel aan de naam liggen Wink

Haha nou bereid je dan maar vast vooor op alles wat komen gaat! Je hebt nu nog tijd om je wanden en vloeren te bekleden met bubbeltjesplastic en alle beklimbare meubels de deur uit te doen Wink

Hahaha!!! Alles wat hij nu al tegenkomt wordt hardhandig op de grond gesmeten, dus een gek idee is het denk ik niet! :d
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Karakter van baby tot kind Empty Re: Karakter van baby tot kind

Bericht  Darius ma 22 apr 2013 - 3:36

Nou, ik kan echt totaaaaaaaal niets zeggen over het karakter van mijn kinderen toen ze nog baby waren. Wel iets over hun gedrag. Ze huilden alledrie weinig, tja, en dat is het wel. En P en E zaten graag bij mij in de draagdoek.

P is nu bijna 2, en nu zie ik wat karaktertrekjes naar voren komen: zo is hij heel open naar andere mensen. L daarentegen is juist heel gesloten en moet eerst eens zien wat voor vlees hij in de kuip heeft voordat hij wat gaat vertellen. Ze zijn beide erg zorgzaam.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Karakter van baby tot kind Empty Re: Karakter van baby tot kind

Bericht  Liadan ma 22 apr 2013 - 5:13

K ian huilde heel veel (en heel hard), was heel snel overprikkeld, wilde bijna niet bij ons liggen maar vond het wel heel fijn in de draagdoek.
Nu is het een vrolijk mannetje maar hij lacht niet snel naar iemand die hij niet kent, nog steeds wel wat sneller overprikkeld, knuffelt heel graag, kan heel driftig worden en hard gillen en weet goed wat hij wil.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Karakter van baby tot kind Empty Re: Karakter van baby tot kind

Bericht  Manderijn ma 22 apr 2013 - 6:26

[quote="Slakje"]Volgens het cb gaat Louise een meisje worden dat zich niet laat doen, eentje dat in de belangstelling gaat willen staan en eentje dat gaat pesten. Karakter van baby tot kind 394967 [/quote

Wat raar, pesten is toch geen karakter!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Karakter van baby tot kind Empty Re: Karakter van baby tot kind

Bericht  SarahKey ma 22 apr 2013 - 8:06

S is qua karakter sprekend zijn vader.... alles moet in 1 keer lukken en als het niet wil dan word hij driftig. Dit begon zo rond de 9/10 maanden.
Ook weet hij precies wat hij wil en als hij zijn zin niet krijgt dan doet hij net zoals B van lejow Laughing.... hoofd naar achteren en een brul hahaha. Als hij in de kinderstoel zit dan, staat of loopt hij dan gaat hij op de grond liggen Laughing
Ik ben benieuwd hoe dit in de toekomst veranderd, hopelijk word hij wat minder snel driftig als hij kan vertellen wat er dwars zit.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Karakter van baby tot kind Empty Re: Karakter van baby tot kind

Bericht  Printje ma 22 apr 2013 - 8:11

R was een onrustige baby in het begin, hij voelde toen al feilloos situaties aan. Dit heeft hij nog steeds, ben ik zelf verdrietig oid dan merkt hij dat meteen. Toen hij een grotere baby was werd hij enorm makkelijk en dat is hij nog steeds. Hij is sociaal, kan goed zelf spelen en kletst de hele dag, dit deed hij als baby dus al met klankjes.

N is tot nu toe ook een erg makkelijk kindje, vind alles prima laat zich alleen horen wanneer ze honger heeft, is vrolijk en lacht naar iedereen. Hopelijk wordt ze net zo makkelijk als dr broer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Karakter van baby tot kind Empty Re: Karakter van baby tot kind

Bericht  Twellie ma 22 apr 2013 - 8:25

Oudste dochter was een makkelijke baby, mits ze veel rust kreeg. Ze heeft tot een half jaar wel 20 uur per etmaal geslapen. Als peuter was haar gedrag vrij lastig (Karakter van baby tot kind 827601) en ze is nu weer wat makkelijker, maar nog steeds mits ze veel rust krijgt. Ze heeft nog steeds minstens 15 uur slaap nodig per etmaal.

Jongste was ontzettend makkelijk en vrolijk als baby en dat is ze nog steeds.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Karakter van baby tot kind Empty Re: Karakter van baby tot kind

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum