Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Drie kinderen

+25
Amber-
Suus
Oasis
Siamsa
Muppetje
Sea of Trees
Lejow
Aimee
Thunder
Printje
Roodkapje
Mamsie
Twellie
Darius
Flower_L
Luce
PapillonRose
Annemie
Knillis
Limburg85
Aoi
Parisienne
Liadan
_Lana_
Funk
29 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Darius za 20 apr 2013 - 8:49

Tania, misschien moet je mijn blog lezen, dan kom je nog veel meer te weten over een gezin met drie kinderen Drie kinderen - Pagina 2 561177 En morgenmiddag naar Hotel Kooij op Radio 2 luisteren!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Luce za 20 apr 2013 - 8:51

Ik dacht altijd dat het veiligste was als de maxi cosi op de achterbank stond. En dat het dus niet uitmaakte qua veiligheid of een opvolgstoel (wel echt een stoel, zo'n verhogen vind ik niks) voorin of achterin stond. Heb dat kort geleden nog opgezocht.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Twellie za 20 apr 2013 - 8:52

Mamsie schreef:
Luce schreef:
Twellie schreef:Mag er dan eigenlijk een autostoeltje op de passagiersstoel voorin? Met een maxicosi mag het sowieso wel als er geen airbag in zit, maar hoe zit dat met een stoel eigenlijk?

Ja, dat mag naar mijn weten gewoon.

Klopt dat mag maar het is niet mijn voorkeur. Zelf zat ik in het midden achterin en de kleinste in de maxi cosi voor. Toen hij naar stoel 2 ging zat hij gewoon achterin.

Ja, dat lijkt mij ook het handigste maar er passen geen drie stoelen naast elkaar in mijn (kleine) auto.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Liadan za 20 apr 2013 - 8:55

Luce, ben je weer zwanger?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Mamsie za 20 apr 2013 - 9:06

Twellie schreef:
Mamsie schreef:
Luce schreef:
Twellie schreef:Mag er dan eigenlijk een autostoeltje op de passagiersstoel voorin? Met een maxicosi mag het sowieso wel als er geen airbag in zit, maar hoe zit dat met een stoel eigenlijk?

Ja, dat mag naar mijn weten gewoon.

Klopt dat mag maar het is niet mijn voorkeur. Zelf zat ik in het midden achterin en de kleinste in de maxi cosi voor. Toen hij naar stoel 2 ging zat hij gewoon achterin.

Ja, dat lijkt mij ook het handigste maar er passen geen drie stoelen naast elkaar in mijn (kleine) auto.

Nee met de maxi cosi past dat ook niet. De oudste zat toen op een verhogen en de middelste in nummer 3. Ik er tussenin. Nu zitten de oudste 2 gewoon op de achterbank en de jongste in stoel 2 achterin.
Het is ff proppen en passen maar t gaat.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Mamsie za 20 apr 2013 - 9:08

Luce schreef:Ik dacht altijd dat het veiligste was als de maxi cosi op de achterbank stond. En dat het dus niet uitmaakte qua veiligheid of een opvolgstoel (wel echt een stoel, zo'n verhogen vind ik niks) voorin of achterin stond. Heb dat kort geleden nog opgezocht.
Kan best hoor, dat weet ik niet. Ik heb de maxi cosi altijd voorin gehad omdat ik ze dan ook kon zien en aanraken.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Roodkapje za 20 apr 2013 - 9:23

Tania schreef:Voordat we echt een besluit nemen of er nog een derde komt heb ik nog een paar vraagjes voor de mama's met drie kinderen.
Hoe doe je dat met naar school brengen? Ik heb al bedacht dat er een bakfiets moet komen maar het lijkt me echt heel onhandig als ik met een kleine baby loop en M. en dan J. moet wegbrengen. Ik weet ook niet zo goed wat je nog moet doen op school als je je kindje wegbrengt.
Kun je nog wel alleen met drie (kleine) kinderen op stap? Bijvoorbeeld even de stad in of is dat niet echt te doen?
En eigenlijk de belangrijkste, hoe vinden de andere kinderen het als er een derde komt? Is het niet moeilijk om je aandacht te verdelen? Ik ben ook bang dat er met drie altijd eentje maar "bijhangt" of is dat bij jullie niet zo. Ik ben ook wel benieuwd hoe mensen die zelf uit een gezin met drie kinderen dat hebben ervaren. Ik ben zelf enig kind dus ik weet helemaal niet hoe het is om een broer of zus te hebben.

Naar school gaan wij met de auto, de school is niet op loopafstand. Fietsen zou kunnen maar omdat alleen M. nog zelfstandig kan fietsen kunnen de andere 3 niet allemaal bij mij op de fiets. Dus ik fiets nooit als ik met alle kinderen naar school moet. Ik kom zelf ook om 8 uur uit mijn werk en rij dan langs huis, pik de 2 meiden op en zet ze af op school. Het is op onze school niet de bedoeling dat ouders mee naar binnengaan. Alles moet zelfstandig .Mocht je vragen hebben voor de juf of iets willen doorgeven mag dat in de middag als je ze weer ophaalt.

Ik ga heel vaak met 4 kindjes opstap alleen. Ik en mijn man zien elkaar maar weinig, wij werken in estafette-verband. Ik wil geen kdv voor de kinderen en we hebben onze werkroosters op elkaar aangepast. Er is altijd iemand bij de kinderen aanwezig. Diegene staat er dan wel alleen voor. Het is niet zo dat we thuis zitten en afwachten tot de dag voorbij is. Ik doe echt van alles met ze. Naar het strand, dagjes weg etc. Dat is net zo makkelijk als met 2 alleen moet je alles van te voren even goed organiseren en dat kost vaak wel iets meer tijd.

Ik kom zelf uit een gezin van 3 en wilde zelf per se geen 3 kinderen. Mijn droom was 4 kinderen, mijn man vond 2 ideaal.
1 en 2 zitten dicht opelkaar ( 15 mnd verschil) en nr 3 scheelt 4 en 3 jaar met de oudste 2. Ik vond dat achteraf gezien helemaal niet fijn. Weer terug de luiers in vond ik best zwaar. We hadden eindelijk wat vrijheid terug en wat zelfstandigheid van de meiden rijker en opeens weer een baby.. We hebben wel bewust gewacht omdat een 3e meteen de keuze zou maken voor een 4e. Ik heb zelf geweldige zussen. We zien / spreken elkaar meerdere keren per week, we hebben een super jeugd gehad maar toch...bij ons hing er wel eens iemand bij maar bij 2 kids spelen je kinderen ook niet continue samen dus speel je ook wel eens alleen. 4 vind ik echt helemaal geweldig en er is nog geen moment geweest dat ik spijt heb gehad of dacht... met 3 was het makkelijker / leuker etc.

Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Printje za 20 apr 2013 - 9:29

Aan de ene kant lijkt het me gezellig maar het lijkt me allemaal net wat minder handig dan twee kinderen. Daarnaast heb ik twee zwangerschappen en bevallingen uit het boekje gehad, heb gezonde kindjes ga het er echt nooit meer op wagen, ook zou ik veel te bang zijn voor een tweeling oid Embarassed


Roodkapje ; totaal off topic maar wat lijkt me dat ongezellig als je als ouder niet eens naar binnen mag zeg, wat is de visie daarachter want het lijkt me echt niets, zowel als ouder niet als als leerkracht niet. Ik vind scholen waar ouders buiten moeten wachten bij het ophalen ook vreselijk trouwens.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Thunder za 20 apr 2013 - 9:34

Ik kom zelf uit een gezin van drie. Mijn zus is 3 jaar jonger, mijn broer 9 jaar jonger. Het was altijd wel gezellig, maar ik had meer met mijn broer als mijn zus. Inmiddels is dat helemaal bij getrokken hoor en heb een goede band met beide.

Mijn ideaal beeld was/is ook drie kinderen. Voor mij voelt het nog niet af nu. Ik kan het ook niet anders uitleggen, het is echt een gevoel. Alleen denk ik niet dat er hier nog een derde komt. In ieder geval niet bewust gekozen. Mocht het zo zijn dat ik 'per ongeluk' zwanger raak, dan is het super welkom.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Liadan za 20 apr 2013 - 9:36

Printje schreef: Ik vind scholen waar ouders buiten moeten wachten bij het ophalen ook vreselijk trouwens.
Volgens mij gebeurt dat bijna overal, bij alle scholen die ik ken tenminste. Waarom vind je dat zo vreselijk? Het lijkt mij zelf vreselijk om met alle ouders tegelijk binnen in school mijn kind op te halen, veel te druk.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Flower_L za 20 apr 2013 - 9:37

huh ik zie dat ook altijd...en dat was 'vroeger' ook zo, toen ik op de basisschool zat.
lijkt me niets...alle ouders naar binnen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Printje za 20 apr 2013 - 9:39

Liadan schreef:
Printje schreef: Ik vind scholen waar ouders buiten moeten wachten bij het ophalen ook vreselijk trouwens.
Volgens mij gebeurt dat bijna overal, bij alle scholen die ik ken tenminste. Waarom vind je dat zo vreselijk? Het lijkt mij zelf vreselijk om met alle ouders tegelijk binnen in school mijn kind op te halen, veel te druk.

Ik denk omdat ik nu zo anders gewend ben, ik vind dat afstandelijk, en niet oudervriendeijk. Het is idd druk das waar maar niet onmogelijk en ik vind het belangrijk voor het contact met ouders, je bent veel makkelijker aanspreekbaar etc.

Ik heb ooit een tijd op een school gewerkt waarbij ouders zelfs achter het hek moesten wachten en wij de kinderen naar buiten stuurden zodra we de ouder zagen, echt zo niet mijn ding, vreselijk ongezellig.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Liadan za 20 apr 2013 - 9:44

Maar je kan toch nooit contact hebben met alle ouders tijdens het ophalen? Bij Y. gaan de kinderen samen met de juf naar buiten, kinderen zeggen tegen de juf dat ze papa/mama/opa/oma enz. zien, juf maakt oogcontact met degene die het kind op komt halen en het kind mag weg. De juf is er op dat moment voor de kinderen, dat vind ik zelf belangrijker dan het oudercontact op zo'n moment.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Roodkapje za 20 apr 2013 - 9:44

Printje schreef:Aan de ene kant lijkt het me gezellig maar het lijkt me allemaal net wat minder handig dan twee kinderen. Daarnaast heb ik twee zwangerschappen en bevallingen uit het boekje gehad, heb gezonde kindjes ga het er echt nooit meer op wagen, ook zou ik veel te bang zijn voor een tweeling oid Embarassed


Roodkapje ; totaal off topic maar wat lijkt me dat ongezellig als je als ouder niet eens naar binnen mag zeg, wat is de visie daarachter want het lijkt me echt niets, zowel als ouder niet als als leerkracht niet. Ik vind scholen waar ouders buiten moeten wachten bij het ophalen ook vreselijk trouwens.

Het is een montessori-school. Daar is dat gewoon zo. Ze willen geen zeikmoeders die de ochtendrust in de klas meteen verstoren en daar kan ik mij goed in vinden hoor. Ik breng ze tot de schooldeur en geef ze een kus. Ze kunnen zelf dan naar binnen lopen, jasje in de luizentas, schooltas in de bak en de klas in. Zo kunnen ze direct beginnen aan de lessen.

In groep 1/2 is het iets anders en mogen ouders tot de herfstvakantie mee naar binnen om het kind zo te laten wennen aan de school / afscheid etc. Na de herfstvakantie mogen ze op woensdagochtend mee naar binnen en mogen dan tot half 10 blijven ( je kan dan samen knutselen, leren lezen etc met de kinderen uit de klas ).

Om 3 uur staan er onwijs weinig ouders op het schoolplein en dat vind ik zelf juist altijd heel raar. Er zijn maar weinig ouders die hun kinderen ophalen, de meeste wonen vast in de buurt en kunnen er lopend heen maar als je in groep 3 zit hoor je gewoon nog netjes gebracht en gehaald te worden vind ik smile
Om 3 uur mag je trouwens wel de school in, soms ( als t regent :P) doe ik dat wel, anders niet. Ik sta daar met O. en J. in de maxicosi op het schoolplein, als ik mij in de school ga begeven tussen naar buitenrennende kinderen word ik ook niet gelukkig smile.



Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Roodkapje za 20 apr 2013 - 9:47

Liadan schreef:Maar je kan toch nooit contact hebben met alle ouders tijdens het ophalen? Bij Y. gaan de kinderen samen met de juf naar buiten, kinderen zeggen tegen de juf dat ze papa/mama/opa/oma enz. zien, juf maakt oogcontact met degene die het kind op komt halen en het kind mag weg. De juf is er op dat moment voor de kinderen, dat vind ik zelf belangrijker dan het oudercontact op zo'n moment.

Dat vind ik ook.. Hier is dat jufmoment bij het naar buiten sturen er dus niet.. Dat vind ik wel jammer...zeker ook omdat, stel ik kom een minuut of 2 te laat ( nog nooit gebeurd gelukkig maar je weet nooit ) staan mijn kinderen op een schoolplein zonder mama, maar dus ook geen juf die heeft gezien dat er niemand is. Ik heb ze al verteld dat ze dan weer naar binnen moeten gaan, maar ja.... of dat in de praktijk ook zo werkt? Buiten zijn zoveel leuke kindjes uit de klassen om mee te spelen.. Ik ben bang dat ik ze dan kwijt ben. Daarom sta ik er altijd al ruim optijd omdat ik ze echt niet wil missen.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Printje za 20 apr 2013 - 9:48

Ik vind het ook wel iets hebben, het is allemaal heel laagdrempelig bij ons. Ouders die komen ' zeuren' mogen om drie uur hun verhaal uitgebreid komen doen daar heb ik in de ochtend geen tijd voor.

Bij ons zijn er vrijwel altijd ouders op school bezig met vanalles en og wat. Als je de eerste keer binnenloopt zul je misschien denken wat een chaos maar daarna denk je wat gezellig en open. ( dat is tenminste wat nieuwe ouders vaak zeggen) het is vaak een gecontroleerde chaos haha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Printje za 20 apr 2013 - 9:49

Roodkapje schreef:
Liadan schreef:Maar je kan toch nooit contact hebben met alle ouders tijdens het ophalen? Bij Y. gaan de kinderen samen met de juf naar buiten, kinderen zeggen tegen de juf dat ze papa/mama/opa/oma enz. zien, juf maakt oogcontact met degene die het kind op komt halen en het kind mag weg. De juf is er op dat moment voor de kinderen, dat vind ik zelf belangrijker dan het oudercontact op zo'n moment.

Dat vind ik ook.. Hier is dat jufmoment bij het naar buiten sturen er dus niet.. Dat vind ik wel jammer...zeker ook omdat, stel ik kom een minuut of 2 te laat ( nog nooit gebeurd gelukkig maar je weet nooit ) staan mijn kinderen op een schoolplein zonder mama, maar dus ook geen juf die heeft gezien dat er niemand is. Ik heb ze al verteld dat ze dan weer naar binnen moeten gaan, maar ja.... of dat in de praktijk ook zo werkt? Buiten zijn zoveel leuke kindjes uit de klassen om mee te spelen.. Ik ben bang dat ik ze dan kwijt ben. Daarom sta ik er altijd al ruim optijd omdat ik ze echt niet wil missen.

Mijn kleuters blijven ook netjes bij mij wanneer ze papa/ mama etc niet zien. Ze mogen niet eens naar buiten zonder ouder. Ds ik ben er prima voor de kinderen en ook voor de ouders.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Liadan za 20 apr 2013 - 9:52

Maar heb je dan tijd voor een praatje met de ouders op zo'n moment? Je kan er toch niet voor alle kinderen zijn en voor hun ouders tegelijk.
Ik geloof wel dat het bij jullie werkt hoor, maar ik zie het niet helemaal voor me.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Printje za 20 apr 2013 - 9:55

Liadan schreef:Maar heb je dan tijd voor een praatje met de ouders op zo'n moment? Je kan er toch niet voor alle kinderen zijn en voor hun ouders tegelijk.
Ik geloof wel dat het bij jullie werkt hoor, maar ik zie het niet helemaal voor me.

Mijn klas zit op een soort klein verhoginkje met een trapje van twee treden waarna dus de ouders staan. Ik sta altijd net voor dat trapje met de kinderen dus kan zo ook met ouders een praatje maken die er al staan of wanneer alle kinderen bij de ouders zijn loop ik rond om wat te kletsen hier en daar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Liadan za 20 apr 2013 - 9:58

Printje schreef:
Liadan schreef:Maar heb je dan tijd voor een praatje met de ouders op zo'n moment? Je kan er toch niet voor alle kinderen zijn en voor hun ouders tegelijk.
Ik geloof wel dat het bij jullie werkt hoor, maar ik zie het niet helemaal voor me.

Mijn klas zit op een soort klein verhoginkje met een trapje van twee treden waarna dus de ouders staan. Ik sta altijd net voor dat trapje met de kinderen dus kan zo ook met ouders een praatje maken die er al staan of wanneer alle kinderen bij de ouders zijn loop ik rond om wat te kletsen hier en daar.
Aha dan snap ik het wat beter. Jullie hebben ook een grote hal dus? En worden alleen de kleuters binnen opgehaald of alle klassen?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Printje za 20 apr 2013 - 10:01

Wij hebben idd een grote hal met groot podium en alle kinderen worden binnen opgehaald. De bovenbouw zit boven en de rest beneden, we hebben ongeveer 450 kinderen op school.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Liadan za 20 apr 2013 - 10:04

Klinkt als een echte jenaplan indeling smile . Hier ook wel een grote hal met groot podium, maar de trap naar boven zit naast het podium en de kleuterklassen liggen aan een smalle gang. Hier zou binnen ophalen helemaal niet handig zijn.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Luce za 20 apr 2013 - 21:29

Liadan schreef:Luce, ben je weer zwanger?

Yes Nog wel heel pril hoor smile

Darius, ik ga jouw blog toch maar weer eens doorspitten.
Misschien is het een idee om een topic als deze in stand te houden zodat er tips over en weer gegeven kunnen worden over iets 'grotere' gezinnen?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Printje za 20 apr 2013 - 21:30

Gefeliciteerd luce, wat leuk voor jullie!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Aimee za 20 apr 2013 - 21:39

Wat leuk Luce, gefeliciteerd!!!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drie kinderen - Pagina 2 Empty Re: Drie kinderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum