Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help! hoe werkt de drie standen speen??

+2
Pandora
studiebol
6 plaatsers

Ga naar beneden

Help! hoe werkt de drie standen speen?? Empty Help! hoe werkt de drie standen speen??

Bericht  studiebol ma 19 maa 2012 - 19:56

Wij gebruiken difrax flessen daar drinken de meiden goed uit. We hadden altijd die smalle waar je volgens mij tot 250ml in kon doen. Maar nu ze iets meer gaan drinken is het vervelend om die flessen te gebruiken omdat er dus niet zo veel ruimte is om te schudden houden we veel klontjes in het drinken. Dus ik heb grotere difrax flessen gekocht, deze zijn breder en kan tot 310ml in, zoiets volgens mij. Daar moeten dan ook andere spenen op... en daar komt het probleem.

Op de andere flessen hadden we een l speen daar dronken de meiden goed uit.. maar voor die brede flessen hebben ze geen l speen. Dus moest ik volgens de vrouw van de winkel de drie standen speen gebruiken. Zij vertelde dat stand 3 dan overeen komt met de L speen. En om ze uit stand drie te laten drinken, moest ik de drie streepjes die op de speen zitten zien, dus die zit dan ongeveer onder de neus van het kind. Zo vertelde zij dat..

Maar ik krijg het niet voor elkaar, die meiden drinken amper iets. Nu snap ik ook niet zo goed hoe een speen met een gat ineens minder of meer melk kan door laten.. maar goed.

Wie kan me helpen, want ik baal er van smile Flessen zijn best duur, en ze zijn met het schudden zodat er geen klontjes zijn wel beter dus ik wil ze wel graag gebruiken. Maar ik wil ook dat de meiden goed blijven drinken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! hoe werkt de drie standen speen?? Empty Re: Help! hoe werkt de drie standen speen??

Bericht  Pandora ma 19 maa 2012 - 20:02

Je moet inderdaad het cijfertje (1, 2 of 3) van welke stand je wilt gebruiken naar het neusje van je kindje draaien. Volgens mij hebben die spenen een spleetje i.p.v. een gaatje en afhankelijk van welke stand je gebruikt is het spleetje breder of smaller (of zoiets).

Het is inderdaad even wennen die 3 standen spenen.....
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Help! hoe werkt de drie standen speen?? Empty Re: Help! hoe werkt de drie standen speen??

Bericht  Slakje ma 19 maa 2012 - 20:03

Het is geen rond gaatje dat in de speen zit, maar een streepje. Naargelang hoe je het flesje houdt, gaat het streepje meer of minder open.
Soms moet je toch een beetje zoeken met de standen en klopt het niet helemaal, moet je het in een bepaalde stand toch wat naar links of rechts draaien.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Pandora ma 19 maa 2012 - 20:04

Ik heb trouwens zelf het gaatje van de speen ook wel eens wat ruimer gemaakt met een naald, maar hier moet je wel mee oppassen. Voordat je het weet is het gaatje echt te groot en krijgt je kindje veel te veel en te snel zijn/haar voeding naar binnen met als gevolg dat alles er weer uitkomt..... Embarassed
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  nillis ma 19 maa 2012 - 20:14

Je moet inderdaad de 3 streepjes naar het neusje hebben als je stand 3 wil gebruiken. Soms draaide ik ook wel eens tijdens het drinken, omdat ik vond dat het drinken niet goed ging.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  SparklingEyes ma 19 maa 2012 - 20:22

Herkenbaar in de zin van hier heb ik wat over gelezen. Je moet je speen even bekijken. Tussen de twee gaatjes moet een streepje zitten die 'open' is. Is dit niet open, moet je de speen even omkeren ( binnenkant buiten) en weer terug.

Wj hebben een hekel gekregen aan die speen. Zelfs op standje 1 drinkt t zo gulzig dat hij zijn 160cc binnen 5 min op had! Met de gewone s speen doet hij er veel langer over en heeft daarna veel minder snel honger...

Waarom heb je niet gewoon de l speen gekocht? Die is er ook in de brede variant...
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506

Bericht  studiebol ma 19 maa 2012 - 21:32

SparklingEyes schreef:Herkenbaar in de zin van hier heb ik wat over gelezen. Je moet je speen even bekijken. Tussen de twee gaatjes moet een streepje zitten die 'open' is. Is dit niet open, moet je de speen even omkeren ( binnenkant buiten) en weer terug.

Wj hebben een hekel gekregen aan die speen. Zelfs op standje 1 drinkt t zo gulzig dat hij zijn 160cc binnen 5 min op had! Met de gewone s speen doet hij er veel langer over en heeft daarna veel minder snel honger...

Waarom heb je niet gewoon de l speen gekocht? Die is er ook in de brede variant...

Niet dus volgens de vrouw van de prenatal! Weet je zeker dat die er is? Dan ga ik die meteen kopen want ik wil dat ze goed blijven drinken. Waar zou ik die dan kunnen kopen volgens jou?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 21:39

In de linkerkolom onderaan, dat is 'm volgens mij, toch?

http://www.difrax.nl/nl/assortiment/eten-en-drinken/flessenspenen-tuitjes

Gast
Gast

Bericht  studiebol ma 19 maa 2012 - 21:43

_MamaRosa_ schreef:In de linkerkolom onderaan, dat is 'm volgens mij, toch?

Nou idd mama rosa ik was al aan het zoeken gegaan op internet daar hebben ze hem wel.. beetje jammer van die vrouw van de prenatal.

Ik heb het doosje nog, zou ik het nog terug kunnen brengen denken jullie? Dan bestel ik via internet wel zo'n l speen.. want ik weet nu al dat het niks gaat worden tussen mij en de drie tanden speen Very Happy
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 21:47

studiebol schreef:

Nou idd mama rosa ik was al aan het zoeken gegaan op internet daar hebben ze hem wel.. beetje jammer van die vrouw van de prenatal.

Ik heb het doosje nog, zou ik het nog terug kunnen brengen denken jullie? Dan bestel ik via internet wel zo'n l speen.. want ik weet nu al dat het niks gaat worden tussen mij en de drie tanden speen Very Happy

Very Happy

Ik gebruikte deze fles bij de oudste ook, wel de smalle variant. Ik had op een gegeven moment ook de 3 standen speen, en dat lukte opzich wel. Alleen kun je de fles dan dus niet altijd in de juiste gebogen houding houden, waar ie toch voor bedoeld is. Tegenwoordig heb je daar een ring voor, zodat je makkelijk kunt wisselen tussen de standen, zonder de fles te hoeven draaien geloof ik.

Heb je het doosje nog dicht zitten? Dan zou ik het gewoon proberen.

Gast
Gast

Bericht  studiebol ma 19 maa 2012 - 21:49

_MamaRosa_ schreef:
studiebol schreef:

Very Happy

Ik gebruikte deze fles bij de oudste ook, wel de smalle variant. Ik had op een gegeven moment ook de 3 standen speen, en dat lukte opzich wel. Alleen kun je de fles dan dus niet altijd in de juiste gebogen houding houden, waar ie toch voor bedoeld is. Tegenwoordig heb je daar een ring voor, zodat je makkelijk kunt wisselen tussen de standen, zonder de fles te hoeven draaien geloof ik.

Heb je het doosje nog dicht zitten? Dan zou ik het gewoon proberen.

Ja idd je kan er weer wat bij kopen, maar pfff ik blijf aan het kopen met die flessen.. en de L speen werkt gewoon goed dus ik wil daar voor gaan. Wel raar dat ze die dan bij de prenatal weer niet hebben.. maar goed.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol ma 19 maa 2012 - 22:22

Nou ik heb ff wat winkels zoals de DA en de Etos afgebeld, ik dacht als die hem hebben scheelt me dat weer verzendkosten bij de difraxsite, ik vind die verzendkosten namelijk erg hoog!

Maar nee niemand had ze, en iedereen begon over die 1,2,3 standen speen...

Dus ik heb hem nu bestelt bij de site, heb gewoon geen zin in gedoe met drinken, en als ik elke keer moet kijken hoe ik die speen heb en moet houden dat wordt hem gewoon niet!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  SparklingEyes ma 19 maa 2012 - 22:47

studiebol schreef:
SparklingEyes schreef:Herkenbaar in de zin van hier heb ik wat over gelezen. Je moet je speen even bekijken. Tussen de twee gaatjes moet een streepje zitten die 'open' is. Is dit niet open, moet je de speen even omkeren ( binnenkant buiten) en weer terug.

Niet dus volgens de vrouw van de prenatal! Weet je zeker dat die er is? Dan ga ik die meteen kopen want ik wil dat ze goed blijven drinken. Waar zou ik die dan kunnen kopen volgens jou?

Ja dat weet ik zeker. Heb ze hier ,liggen! Brede s fles speen, l maat! Wink vage vrouw... Ze wilde je gewoon wat aansmeren blijkbaar!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  SparklingEyes ma 19 maa 2012 - 22:50

studiebol schreef:Nou ik heb ff wat winkels zoals de DA en de Etos afgebeld, ik dacht als die hem hebben scheelt me dat weer verzendkosten bij de difraxsite, ik vind die verzendkosten namelijk erg hoog!

Dus ik heb hem nu bestelt bij de site, heb gewoon geen zin in gedoe met drinken, en als ik elke keer moet kijken hoe ik die speen heb en moet houden dat wordt hem gewoon niet!

Wat raar? Ik heb die spenen gewoon bij de kruidvat gekocht destijds.. Het klopt wel dat ze niet altijd alles van difrax hebben, maar nergens is wel raar? Maar goed,je hebt ze besteld.. Ik zou er eens een mailtje aan wagen naar de difrax .. Dat de helft van hun assortiment slecht verkrijgbaar is!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  studiebol ma 19 maa 2012 - 23:29

SparklingEyes schreef:
studiebol schreef:Nou ik heb ff wat winkels zoals de DA en de Etos afgebeld, ik dacht als die hem hebben scheelt me dat weer verzendkosten bij de difraxsite, ik vind die verzendkosten namelijk erg hoog!

Wat raar? Ik heb die spenen gewoon bij de kruidvat gekocht destijds.. Het klopt wel dat ze niet altijd alles van difrax hebben, maar nergens is wel raar? Maar goed,je hebt ze besteld.. Ik zou er eens een mailtje aan wagen naar de difrax .. Dat de helft van hun assortiment slecht verkrijgbaar is!

nou ja nergens, haha de winkels hier in de buurt niet en tja ik kan wel een heel eind gaan rijden maar goed dat weegt niet op tegen de verzendkosten natuurlijk... en ze zijn nu bestelt, die dagen dat het duurt voordat het er is die overleven we nog wel met die andere flessen, zo veel haast had het niet. Donderdag kom ik in de buurt van de prenatal dus dan breng ik die spenen gewoon weer terug.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Mama_1987 di 20 maa 2012 - 1:41

Inderdaad een beetje vreemd van die vrouw om te zeggen dat er geen L speen is voor de brede fles. Prenatal verkoopt hem inderdaad niet. Wij gebruiken hier de 3 standen speen en de L speen voor de brede fles. Wij hebben ze bij de Etos gekocht.
Mama_1987
Mama_1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 302
Registratiedatum : 26-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: