Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pumps goed laten zitten

+2
luisa
Nyx
6 plaatsers

Ga naar beneden

Pumps goed laten zitten Empty Pumps goed laten zitten

Bericht  Nyx za 13 apr 2013 - 10:12

Ik kon even geen betere topictitel verzinnen.

Ik heb een paar (goedkope) pumps en ik kan daar gewoon niet goed op lopen. Het valt anderen al snel op dat het gewoon van geen kant zit en dat staat alles behalve elegant. (Als het echt te erg wordt, dan schuifel ik. Nee, dat staat leuk...)

Wat is het probleem? 38 is net te groot, dus ik koop tegenwoordig 37. Van binnen zijn ze van plastic, mijn voeten gaan zweten en ik slip er letterlijk uit. Ook met een iets te kleine schoen gebeurd het me.

Hoe ga ik ervoor zorgen dat ik stabiel op pumps ga lopen? Kan ik er iets in leggen, aanplakken o.i.d.? Iemand de tip?
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Pumps goed laten zitten Empty Re: Pumps goed laten zitten

Bericht  luisa za 13 apr 2013 - 10:27

Ligt het niet gewoon aan de schoen? Het klinkt niet als pump van goede kwaliteit. Ik zou dus investeren in goede pumps. Merk zelf igg flink verschil tussen mijn duurdere en goedkopere pumps. Als ze goed om je voet zitten is het lopen echt niet moeilijk
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Minx za 13 apr 2013 - 10:29

Ik zit net zo 38 vaak net te klein en 39 net te groot. Ik ga er sowieso met blote voeten in. Zodat ik wat meer aan de schoen plak en ik leg er vaak een zooltje in. Scheelt vaak net die halve maat.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Nyx za 13 apr 2013 - 10:32

Het kan inderdaad aan de pump liggen, maar aangezien het alle pumps zijn die ik heb (verschillende merken, wel allemaal rond de 50 euro), dacht ik dat het daar niet aan kon liggen.

Inlegzooltje kan ik iig nog proberen. Die heb ik volgens mij nog wel in huis.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Slakje za 13 apr 2013 - 10:41

Ik gebruik altijd van die halve panty's. Juist tegen het zweten en slippen en dan zooltjes erin.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Niekske za 13 apr 2013 - 21:50

Ik heb toevallig afgelopen week een lesje 'lopen op pumps' gehad Very Happy

Ik ben zelf ook niet zo handig op hakken, maar ik wil het graag leren en een vriendin van me, loopt altijd op hakken en weet niet beter. Dus ik heb haar laatst om tips gevraagd. Het eerste advies was toch dat je pumps met een goede pasvorm moet hebben. Dat eruit slippen aan de achterkant, was blijkbaar een bekend probleem. Als je dat hebt in een pump, ga je die voet verkrampen om te zorgen dat de pump aanblijft en dan krijg je last van je voeten. Dus niet omdat je de hakken ofzo niet aankan, maar je loopt gewoon niet fatsoenlijk. Een zooltje erin zou een goede oplossing zijn, maar het is erg moeilijk om echt een goede pasvorm te krijgen.
Gelkussentjes onder de bal van je voet zijn ook een verademing trouwens. Die kun je in de pump plakken.
En om goed te oefenen (en te voelen of je de juiste pump hebt), loop alsof je haast hebt. Door het snelle stappen zetten, heb je geen tijd om over eruit slippen na te denken en je moet gewoon doorlopen.

Ik ben zelf al aan het oefenen en één paar van mijn pumps is helaas ook niet de juiste pasvorm blijkt nu. Pumps goed laten zitten 394967 maar ik kan wel steeds beter op hakken lopen!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Nyx zo 14 apr 2013 - 3:00

Ik dacht er pas later aan, maar de eerste keer dat ik de pumps aan heb gehad was met een maillot. Ik zat toen al weken te wachten op mooi weer en dacht, oefenen kan geen kwaad. Het was wat koud om niets aan te hebben, dus maar een maillot onder mijn broek gedaan. Maar toen had ik er dus ook last van, van dat uitslippen. En wat Niekske zegt, dan begin ik mijn voet aan te spannen en te verkrampen.

Vroeger heb ik heel veel pumps gedragen en slechts minimaal een dergelijk probleem gehad. In één paar pumps heb ik een inlegzooltje (lederen) gehad van de schoenmaker en een andere pump heeft een lederen zooltje aan de achterkant van de hak. En toen liep ik er gewoon op weg en kon alleen de hoogte pijn doen na verloop van tijd. Maar hij begint nu ook te glijden aan de voorkant en dat heb ik nog niet eerder gehad. En dat kan aan het goedkope liggen. Ik heb in het verleden ook vaak gebruik gemaakt van Partyfeet, maar daar zweet ik ook zomaar uit.

Ik ga toch maar eens het één en ander proberen en werkt het niet, dan de laatste optie, naar duurdere pumps kijken. Pumps goed laten zitten 1270000679Ik vond deze vorm van pump juist zo mooi.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 4:10

Ik zou eens wat meer geld uitgeven aan goede pumps. Niet alle pumps zijn namelijk zoals jij omschrijft.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 5:09

Eigenlijk staat het antwoord al in je vraag. Je moet geen plastic schoenen dragen. Wat een ondingen. Ja daar ga je heel erg in zweten en ze doen nog pijn ook.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 5:16

Bij mij maakt het niet uit welke pumps ik aan heb. Plastic, stof of leer. Ik krijg overal zweetvoeten in. Als ik slippers aan heb presteer ik het zelfs nog. Pumps goed laten zitten 394967
Maar ik heb niet het probleem van eruit slippen o.i.d.
Wat je evt kunt proberen tegen het eruit slippen is zo;n hieltje er in plakken. Dat zijn een soort halve maantjes en volgens mij eigenlijk tegen blaren. Maar misschien zit je voet hierdoor net iets steviger in de hiel waardoor je her niet uitslipt.

Gast
Gast

Bericht  Urban Naked di 16 apr 2013 - 6:29

Bij de schoenenwinkel (en invito heeft ze ook) kun je een soort stickers kopen met een verdikt stuk erin, die kun je in de binnenkant van je pump ter hoogte van je achillespees plakken.

Plastic pumps zou ik lekker laten staan, je vernaggelt je voeten er mee.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud