Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny

+24
Nyx
Thunder
Spring
SarahKey
Flower_L
Caresses
Parisienne
Mint
koNijntje
Pineco
Fiwen
Teddyaapje
Slakje
Coco
Elliot
Purpleflower
Urban Naked
Jazzlyn
maiadebij
*Lookie*
Liadan
Floor
Highway
Printje
28 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny  - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny

Bericht  maiadebij vr 12 apr 2013 - 0:30

ik vind jou manier wel leuk purple flower! Kinderen hebben het wel door dat het onder het mom van een geintje is. Ik zeg ook wel eens "ik ga even jullie pyama pakken, jullie gaan je niet snel verstoppen he?" die 2 vliegen dus (op altijd dezelfde) verstopplek!! Dat is een lolletje, als ik serieus ben snappen ze dat prima.
Bij ons zal deze aanpak (van PF) niet werken denk ik, want dan heeft J (onze veelvraat) alles op en eet N nog niks Laughing

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny  - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny

Bericht  Teddyaapje vr 12 apr 2013 - 0:46

Mijn ouders deden t vroeger ook zo en ik kreeg echt een hekel aan eten. Sinds ik samenwoon eet ik bijna alles omdat mn vriend me enthousiast maakte om dingen te proeven.

Ik heb een klein stukje gezien gisteravond en wat mij opviel was dat dat kind meteen na t eten iets van snoep kreeg.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny  - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny

Bericht  Liadan vr 12 apr 2013 - 0:53

Mijn dochter drinkt heel slecht en als ik tegen haar zeg 'niet mijn glas leegdrinken hè', dan drinkt ze toch een paar slokken als ik expres de andere kant op kijk. Zij weet heel goed dat ik het als grapje bedoel en samen kunnen we er altijd om lachen en mijn doel is bereikt want ze heeft weer iets gedronken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny  - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny

Bericht  Fiwen vr 12 apr 2013 - 1:06

Ik vind dat je een kind in principe niet moet dwingen om te eten (behalve als het om gezondheidsredenen moet natuurlijk, dat is een ander verhaal).
Mijn dochter is nooit een geweldige eter geweest en daar heb ik me in het begin heel veel zorgen over gemaakt en haar ook proberen te dwingen om te eten. Dat werkte natuurlijk alleen maar averechts en op een gegeven moment hebben we besloten dat we dat ook gewoon niet meer gingen doen. Samen eten moet gezellig zijn. Ik probeer rekening te houden met wat ze wel en niet lust (en kook dus vaak voor haar iets anders), ze krijgt een bordje eten voor haar neus en wat ze daar mee doet is aan haar. Als ze het op eet en meer wil krijgt ze dat maar als ze niet wil eten dan eet ze niet en daar doen we niet moeilijk over. Sinds we dat doen eet ze een heel stuk beter (al blijft het voornamelijk droge rijst/aardappels) en hebben we een gezellig kletsende peuter die met plezier aan tafel zit.

Ik vind sowieso de hele aanpak van haar niks. Strafstoeltje, belonen, strikte regels, huilen negeren... Ik ben daar totaal niet van, ik vind het veel te streng allemaal.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny  - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny

Bericht  Pineco vr 12 apr 2013 - 1:14

Dwingen om te eten leidt in mijn ogen nergens toe. Mijn oudste dochter eet ook erg slecht, brood en fruit gaat nog wel, maar avondeten weigert ze bijna pertinent. Hier helpt het dan ook soms als ik een bordje klaarzet voor haar zusje met een lachend 'niet opeten he!?" en dan eet ze dat bordje 9 van de 10 keer leeg. Of het helemaal pedagogisch verantwoord is, weet ik niet. Maar ze houdt er naar alle waarschijnlijkheid geen trauma aan over en heeft in ieder geval weer iets gegeten. En zusje krijgt wel een nieuw bordje Laughing
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny  - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny

Bericht  Liadan vr 12 apr 2013 - 1:15

Ik kreeg net een mailtje dat je het 'hap, slik, weg boek' gratis kan downloaden op de difraxsite (wel voor degenen die van belonen met stickers houden). Ik heb het zelf nog niet gelezen, maar wie weet is het iets.
http://www.difrax.nl/nl/adviescentrum/gratis-boeken

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny  - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny

Bericht  koNijntje vr 12 apr 2013 - 4:51

t. is van een alleseter ook heel kieskeurig geworden, maar deze aanpak zou mij erg tegen staan.
ik dwing t. niet om te eten, als hij echt honger heeft zal hij wel wat eten denk ik dan maar. dus als hij niet eet, dan eet hij niet.
er zijn een aantal dingen die hij wel graag eet en als hij een aantal dagen niet/nauwelijks heeft gegeten houd ik er wel rekening mee dat ik iets kook wat hij graag eet, zodat hij wat binnen krijgt Wink
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny  - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny

Bericht  Mint vr 12 apr 2013 - 5:10

Als het probleem nou alleen het eten was, oke. Dan zou ik ook niet zo streng zijn. Maar.. dit kind wist op allerlei manieren de baas te spelen boven zijn ouders. Ik vind supernanny streng, maar wel rechtvaardig. Ik irriteerde me meer aan die felix aan de schutting. Vond het raar dat ze via dat systeem complimenten gaven aan hun kinderen.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny  - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny

Bericht  Parisienne vr 12 apr 2013 - 5:15

Nee, dit is niet onze (mijn) aanpak. Hier werken dit soort dingen alleen maar averechts.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny  - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny

Bericht  Caresses vr 12 apr 2013 - 5:46

Op die manier heb ik ook moeten eten. Dat deed ik dus niet, met als gevolg dat ik heel wat avonden tot aan bedtijd aan tafel heb gezeten. Die methode werkte voor mij dus niet.

Verder heb ik het programma niet gezien dus ik ga puur af op de info uit de openingspost.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny  - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny

Bericht  Flower_L vr 12 apr 2013 - 8:55

Vandaag wilde hij alleen pasta...geen roerbakgroentes en kip. Dan zorg ik morgen voor andijvie oid...dat vindt hij heerlijk. Hij moet van ons altijd 1 hap proeven, vaak zijn het de pure groentes die hij laat liggen.

Gister aten we lasagne met spinazie. Gehakt en bladen at hij op, rest was "bah". Hij wilde yoghurt. Prima, maar dan moet hij 1 hap van de groenten nemen. En ja hoor, alles ging op en meneer wilde meer " sanjuh" ...lasagne dus. Maar helaas, papa was hem voor smile

Hier dus 1 hap proeven, daarna mag hij het laten staan.


Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny  - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny

Bericht  SarahKey vr 12 apr 2013 - 9:01

Ik heb die aflevering ook een stukje gezien. Vond het vooral raar dat ze hem na het eten snoep of andere slechte dingen gaven. Snap best dat een kind dan denkt: ik eet dit echt niet want ik krijg straks toch wel iets wat ik wél lekker vind.
Eten dwingen vind ik niet goed. Zelf mag S zelf bepalen wat hij eet. Naja wat er op zijn bord ligt dan. Ik schep groenten, vlees en aardappelen op (of een bordje nasi/spaghetti/oid) en succes. Soms eet hij wel alles op, soms liggen de groenten er nog. Ook prima. Wij gaan niet dwingen want dat vind ik alleen maar averechts werken.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny  - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny

Bericht  Printje vr 12 apr 2013 - 9:05

Ik vind dwingen ook niet goed maar wil aan de andere kant wel dat hij ook nieuwe dingen leert proberen, hij moet dus wel steeds drie hapjes proberen en we prijzen hem dan ook de hemel in hahah, hij is enorm gevoelig voor positieve opmerkingen.

Ik vond het gewoon een rare aanpak om een kind zolang te laten zitten maar dat hij opeens daarna alles at.

Overigens vond ik het probleem, zoals altijd bij dat programma, veel meer bij de ouders willen als bij het kind zelf. Er waren totaal geen regels, geen duidelijkheid niets.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny  - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny

Bericht  Spring vr 12 apr 2013 - 9:30

maiadebij schreef:ik ben tegen het (af)dwingen van eten. Ik ben van mening dat het niets goeds brengt, buiten dat het kind dan misschien wat hapjes neemt. Eten hoort leuk te zijn, je moet ervan genieten. N is ook een waardeloze eter, we dwingen hem niet maar onderhandelen wel. 4 hapjes want je bent 4 jaar bijvoorbeeld. Maar als hij echt niet wilt, dan niet.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Maar als het al zover is dat hij veel te mager is..
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny  - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny

Bericht  Thunder vr 12 apr 2013 - 9:52

Mijn jongste is ook zo'n beroerde eter. Hij at zo slecht dat hij tekorten had en ondervoed was. Hij woog met 2,5 jaar net 9,5 kilo. Dat bleek zo weinig te zijn dat hij sondevoeding kreeg. Dat heeft hij 6 maanden gehad. Nu is hij er 6 maanden vanaf en het gaat wat beter. Hij is nog een ieletje met zijn 12,5 kilo, maar het is nu iets meer in verhouding. Het eten is nog lang niet optimaal, vooral erg eenzijdig ook, maar hij eet nu in ieder geval genoeg om er, minimaal, van te groeien.

Uit pure wanhoop hebben wij ook wel eens gedwongen, maar hier werkte dat compleet averechts. Hij at toen praktisch niks meer. Hij teerde in die tijd op een paar droge crackers en wat vla. Komende week gaan we een traject in om zijn eetgedrag aan te pakken.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny  - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny

Bericht  Gast vr 12 apr 2013 - 10:35

Deed mijn moeder bij mij ook, soms nog wel langer. Hielp niks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny  - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny

Bericht  Nyx vr 12 apr 2013 - 10:37

Dat laten zitten tot alles op is hebben mijn ouders vroeger ook gedaan.

Maar wat een kindje was dat gisteravond. Ik heb hem eraf gezet, want werd gek van het continue gekrijs.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny  - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny

Bericht  Razz vr 12 apr 2013 - 20:35

Urban Naked schreef:Wel lastig als hij inderdaad al gezondheidsproblemen heeft.. Ik zou denk ik eerder met een beloningssysteem gaan werken, 5 hapjes is 1 sticker en dan een cadeautje bij zoveel stickers ofzo.

Dit zou ik zelf dus echt nooit doen. Belonen vind ik een goed iets maar niet op de manier van 'als je dit doet krijg je een cadeautje' en dan vooral niet met eten. Hij moet dingen gewoon eten omdat het zo hoort s'avonds zo gezamelijk eten, hij het lekker moet gaan vinden/dingen moet proeven en niet omdat hij dan zo een cadeautje krijgt. Mijn kind zal dan gaan denken dat hij iedere week een cadeautje gaat krijgen en zo nee weigert hij het gewoon en zijn we weer terug bij af.

Printje schreef:Ik vind dwingen ook niet goed maar wil aan de andere kant wel dat hij ook nieuwe dingen leert proberen, hij moet dus wel steeds drie hapjes proberen en we prijzen hem dan ook de hemel in hahah, hij is enorm gevoelig voor positieve opmerkingen.

Proberen moet hier ook altijd en daar vind ik helemaal niks mis mee. En als we het de week erna weer eten moet hij nogmaals proeven. Meestal maak ik het dan op een andere manier klaar. Bijv. spruitjes met spekjes, spruitjes met appelmoes enz.

En zo'n aanpak zoals de Supernanny zou ik ook niet doen.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny  - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny

Bericht  Blue flower vr 12 apr 2013 - 20:43

maiadebij schreef:ik ben tegen het (af)dwingen van eten. Ik ben van mening dat het niets goeds brengt, buiten dat het kind dan misschien wat hapjes neemt. Eten hoort leuk te zijn, je moet ervan genieten. N is ook een waardeloze eter, we dwingen hem niet maar onderhandelen wel. 4 hapjes want je bent 4 jaar bijvoorbeeld. Maar als hij echt niet wilt, dan niet.

Dit dus!
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny  - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny

Bericht  NoMercy za 13 apr 2013 - 3:29

Parisienne schreef:Nee, dit is niet onze (mijn) aanpak. Hier werken dit soort dingen alleen maar averechts.

Ik denk ook niet dat het je aanpak moet willen zijn.

Ik snap dat dat kind moet eten, maar dit was wel een echte hartbreker zeg.
NoMercy
NoMercy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny  - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny

Bericht  Tania za 13 apr 2013 - 3:32

Voor de kindjes die moeten proeven, hoe doen jullie dat dan? Mijn zoontje "moet" ook altijd proeven maar soms wil hij echt niet en dan gaat z'n mond mooi niet open. Nou heb ik een goede eter dus ik ga hem ook niet dwingen maar soms zou ik wel willen dta hij wat meer onbekende dingen zou proberen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny  - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny

Bericht  Liadan za 13 apr 2013 - 5:28

Moeten proeven heeft hier ook lang niet gewerkt. Sinds een paar maanden proeft Y. vaak een hapje als ik tegen haar zeg dat ik het heel fijn zou vinden als ze een hapje proeft. Daarvoor deed ze haar mond er niet voor open.
K. proeft helemaal niet als ik het aan hem vraag, hij houdt zijn mond stijf dicht.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny  - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie van deze aanpak, supernanny

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum