Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je kind vernoemen naar jezelf

+25
Caroow
Floor
PapillonRose
VeryCherry
SarahKey
Bosjesvrouw
rapa nui
Filoria
Teddyaapje
Sophiee
Razz
Parisienne
Linda
Jezzie
Jade
Char1
Burn
Marin
Supertalentje
Pien
Arwyn
Printje
Steep
Manderijn
Sam
29 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Je kind vernoemen naar jezelf - Pagina 2 Empty Re: Je kind vernoemen naar jezelf

Bericht  Teddyaapje wo 10 apr 2013 - 9:46

Als ik met mn ex kinderen had gekregen, waarvan een zoon, zou die vernoemd zijn naar zijn vader, opa, overgrootvader, enz.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind vernoemen naar jezelf - Pagina 2 Empty Re: Je kind vernoemen naar jezelf

Bericht  Filoria wo 10 apr 2013 - 9:50

Parisienne schreef:Mijn zusje heeft het nog 'zwaar' als ze ooit een zoon mag krijgen met haar huidige vriend. Haar vriend heeft dezelfde voornaam als zijn vader, overgrootvader, over-overgrootvader, etc. Geen senior of junior erachter, gewoon exact dezelfde naam. Mijn zusje heeft dus een beetje het gevoel alsof ze 'moet' vernoemen, omdat ze anders haar schoonfamilie voor het hoofd stoot. Ze hoopt daarom op meisjes, dan hoeft ze geen discussies aan! Je kind vernoemen naar jezelf - Pagina 2 394967
Haha je arme zusje. Je wilt hier vast niet vertellen hoe haar vriend heet, maar ik verwacht nu een naam als 'Henk' of 'Gerrit' Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  rapa nui wo 10 apr 2013 - 9:53

Ik kende ooit mensen: Mark en Inge en die hadden hun dochter Maringe en hun zoon Ingmar genoemd.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Parisienne wo 10 apr 2013 - 9:54

Filoria schreef:
Parisienne schreef:Mijn zusje heeft het nog 'zwaar' als ze ooit een zoon mag krijgen met haar huidige vriend. Haar vriend heeft dezelfde voornaam als zijn vader, overgrootvader, over-overgrootvader, etc. Geen senior of junior erachter, gewoon exact dezelfde naam. Mijn zusje heeft dus een beetje het gevoel alsof ze 'moet' vernoemen, omdat ze anders haar schoonfamilie voor het hoofd stoot. Ze hoopt daarom op meisjes, dan hoeft ze geen discussies aan! Je kind vernoemen naar jezelf - Pagina 2 394967
Haha je arme zusje. Je wilt hier vast niet vertellen hoe haar vriend heet, maar ik verwacht nu een naam als 'Henk' of 'Gerrit' Very Happy
Jep, J.an Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Filoria wo 10 apr 2013 - 9:56

Hip hoor Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Parisienne wo 10 apr 2013 - 10:10

Ik heb medelijden met mijn zusje. Maar ik heb het idee dat haar vriend het ook niet zo ziet zitten, dus misschien dat het een tweede naam gaat worden.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Bosjesvrouw wo 10 apr 2013 - 11:31

Het is wel leuk als 2e naam. Ik denk alleen niet dat ik het zelf zou doen.

Ik heb 3 neven (broers) de oudste is naar de opa van vaders kant vernoemd.
De 2e is naar de opa van moeders kant vernoemd maar is ook tevens de naam van m'n oom (hun vader dus) en daar hebben ze een naam bij gedaan.
De jongste heet hetzelfde als een broer van m'n oom.

Mooi bedacht.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SarahKey wo 10 apr 2013 - 18:32

In S zijn geboortenamen zit een deel van mijn man's naam. Ook bewust, maar tevens ook vernoemd naar mijn vader.

Als we opnieuw een zoon mogen krijgen krijgt hij als tweede naam de naam van mijn opa en ik ben ook naar mijn opa vernoemd.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Teddyaapje wo 10 apr 2013 - 19:44

Parisienne schreef:
Filoria schreef:
Jep, J.an Wink

Dit was dus bij mij t geval met mn ex. Ook die naam. Ondanks dat ik zonder die traditie nooit voor die naam zou kiezen vind ik t wel een hele mooie traditie en zou ik er vrijwillig mee ingestemd hebben, misschien wel zelf voorstellen als mn ex wat anders voor ogen had.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  VeryCherry wo 10 apr 2013 - 19:53

Ik ben ook vernoemd, mijn tweede naam is de moeder van mijn moeder. Die is overleden, al lang voor ik geboren werd, en daarom wilde mijn moeder me graag vernoemen naar haar. Maar als ze niet overleden was, was ik dus ook niet vernoemd.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  PapillonRose wo 10 apr 2013 - 19:59

Ik zou niet naar mezelf vernoemen, vind ik niet echt nodig. Vind mijn naam verder niet lelijk ofzo, maar hoef ook niet naar mezelf te vernoemen. In haar officiële eerste naam zijn trouwens wel de eerste drie letters hetzelfde als van mijn naam. Maar dat is niet expres, dat is gewoon omdat ik die naam heel mooi vind.

Lijkt me trouwens verschrikkelijk als al generaties lang mannen dezelfde roepnaam krijgen. Niet echt origineel en het moet maar net je smaak zijn. Gelukkig is dit bij mijn huidige vriend niet aan de orde. Ik kan me indenken dat er mensen zijn die het juist wel speciaal vinden, maar ik vind het zelf eerder inspiratieloos Wink
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Floor wo 10 apr 2013 - 20:18

Ik ben vernoemd (2e naam) naar mijn moeder.
Onze zoon alleen naar zijn opa's, ik wou er graag ook nog mijn man's naam bij maar dat wou mijn man niet.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Caroow wo 10 apr 2013 - 21:15

In de familie van mijn opa worden steeds 2 namen doorgeven die een generatie overslaan. Opa heet Henk, zijn vader Fred. Zijn zoon heet dus ook weer Fred en zijn kleinzoon Henk.
Dat zijn niet de echte namen trouwens smile Dit gaat echt heel ver al, er zijn heel veel mannen in de familie met exact dezelfde naam als een bekende schrijver, die is echt hele verre familie maar dus wel met die naam.

(Ik ga de naam hier niet neerzetten, want die vergeet ik weg te halen, maar het is de schrijver van De Beren Los)

Wij hebben onze zoon vernoemd naar onze vaders. Onszelf vernoemen vind ik niet echt leuk, dat mag hij weer doen Very Happy
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Luna do 11 apr 2013 - 2:43

Onze zoon is met zn 2e en 3e naam vernoemd naar zijn opa's, onze dochter in 2e en 3e naam naar oma's. Misschien dat een eventuele 3e een vernoeming krijgt naar ons, maar dat weet ik nog niet, kan net zo goed naar broers of zussen van ons zijn.

Bij mij thuis is dezelfde situatie, broer naar opa's, ik naar oma's en broertje naar mijn vader.
Bij mijn man hebben ze ook een vernoem traditie. Generaties lang dezelfde roepnaam, maar ook nog eens ooms aan beide zijden met die naam. Ik wilde onze zoon dan ook niet ook zo noemen, dan krijg je pietje van keesie en pietje van jantje enzo en dat vind ik maar niets. Man had het wel leuk gevonden.
Luna
Luna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 117
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Fortissimo do 11 apr 2013 - 2:56

Als wij een meisje krijgen, zal ze vernoemt worden naar mijn vriend zijn oma in haar 2e naam. Zitten alleen nog te twijfelen of we nog een 3e naam er bij zullen doen die een samenvoeging is van mijn moeder en schoonmoeder. Ach.. het is nog lang niet zo ver Wink
Een jongetje wordt vernoemd naar mijn zwager.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  munk do 11 apr 2013 - 7:10

Onze zoon heet: T.onnie (=roepnaam van mijn man zijn vader), A.nthonius ( = doopnaam van mijn man zijn vader), T.heodorus (=doopnaam van mijn vader), J.ohannes (=doopnaam van mijn man).

Wij hebben het dus lekker duur gedaan, en hem in totaal 4 namen gegeven om een traditie (van de familie) in eer te houden. Achteraf, had ik misschien mijn naam er ook graag in verwerkt, i.p.v. de doopnaam van mijn schoonvader en hem de naam L.eonard of L.eonardes mee willen geven. Maar ik denk niet dat hij er wakker van ligt, haha.

S.v.p niet quoten.
munk
munk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12

Bericht  Bliss do 11 apr 2013 - 7:24

Ik heb vorig jaar gedroomd dat ik een zoon kreeg en dat ik hem als tweede naam de naam van mijn overleden broertje gaf. Toen ik wakker werd, vond ik dit echt een mooi idee! Idea (heb het toen ook aan mn (toenmalige) vriend verteld en die vond het ook mooi) Ik weet nog niet of ik kinderen wil, maar mocht ik ooit een zoon krijgen, dan denk ik dat ik dit echt doe.

Ik droom wel vaker goede ideeën, geen idee waar het vandaan komt Laughing

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: