Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuwbouwhuis stucen

+6
Paper Crown
Elliot
Razz
Pineco
Annie24
Marcellah89
10 plaatsers

Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  Marcellah89 wo 10 apr 2013 - 7:28

Wie heeft de muren laten stucen? Ik heb echt geen idee hoeveel euro ik hiervoor moet incalculeren. Gaat het om honderden, of duizenden euro's?
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Re: Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  Annie24 wo 10 apr 2013 - 7:46

Reken maar op duizenden euro's laughcry

Laad je wel goed informeren over stucen, want door het bouwvocht kan dat gaan scheuren in de loop der tijd. Jammer als je daar veel geld aan uitgeeft en het daarna (gedeeltelijk) overnieuw moet laten doen.

Wij hebben hier een offerte liggen voor iets meer dan 200m2 wandoppervlakte voorzien van glasvezelbehang inclusief 2x sausen voor € 3100.
Stucen is duurder en jullie huis waarschijnlijk ook groter dan die van ons.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Re: Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  Marcellah89 wo 10 apr 2013 - 7:49

Ja ik ben niet zo'n behang fan dus vandaar dat ik aan stucen zit te denken.
Wij hebben een grondoppervlak van bijna 120 m2. Maar afhankelijk van de prijs laten we het stucen tot alleen de benedenverdieping. Die is ongeveer 50 m2. Euh.. muren heb ik nog niet opgemeten op hoeveel dat dan komt.
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Re: Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  Pineco wo 10 apr 2013 - 7:53

Het gaat echt om duizenden euro's... En het is echt belangrijk om het goed te laten doen, ik zou zeker proberen om iemand te krijgen van wie je weet dat hij goed is in zijn werk. Slecht stucwerk kan afbreuk doen aan je hele huis.
Ik vind de prijs die Annie24 noemt, nog wel meevallen eigenlijk. Dan ben je voor zo'n 15 euro per m2 helemaal klaar. Als ik me niet vergis, ligt de prijs voor stucwerk toch zeker rond de 20/25 euro per m2 en dan moet er daarna natuurlijk nog geverfd worden... Het is in ieder geval een behoorlijke kostenpost.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Re: Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  Razz wo 10 apr 2013 - 7:56

Wij hebben heel het huis (2 slaapkamers, gang, woonkamer met open keuken, toilet) laten stuuken door mijn neef en we hebben er 850 euro voor betaald. Normaal gezien vroeg hij hier het dubbele voor.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Re: Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  Annie24 wo 10 apr 2013 - 7:57

Pineco schreef:Het gaat echt om duizenden euro's... En het is echt belangrijk om het goed te laten doen, ik zou zeker proberen om iemand te krijgen van wie je weet dat hij goed is in zijn werk. Slecht stucwerk kan afbreuk doen aan je hele huis.
Ik vind de prijs die Annie24 noemt, nog wel meevallen eigenlijk. Dan ben je voor zo'n 15 euro per m2 helemaal klaar. Als ik me niet vergis, ligt de prijs voor stucwerk toch zeker rond de 20/25 euro per m2 en dan moet er daarna natuurlijk nog geverfd worden... Het is in ieder geval een behoorlijke kostenpost.

Klopt; de prijs per m2 voor glasvezelbehang en behang met dezelfde strekking ligt idd gemiddeld op € 15 per m2.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Re: Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  Elliot wo 10 apr 2013 - 8:48

Ik zou bij de vooroplevering van het huis eerst eens kijken of het wel nodig is om te stucen. Ik woon ook in een nieuwbouwhuis en onze muren zijn behangklaar opgeleverd. Dat zou betekenen dat wanneer je de muren alleen wilt schilderen, ze in principe nog gestuct moeten worden. Maar onze muren zagen er al ontzettend strak uit. Wij hebben dus de muren rechtstreeks behandeld met voorstrijk en daarna geschilderd. Onze buren, die wel alles hebben laten stucen, hadden echt spijt van al het geld dat ze aan het stucwerk hebben uitgegeven, omdat onze muren net zo strak zijn als hun gestucte muren...
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Re: Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  Pineco wo 10 apr 2013 - 9:01

Het scheelt trouwens wel dat het bij jullie om een nieuwbouwhuis gaat. Er hoeft maar een heel dun laagje opgezet te worden. Wij hebben een oud huis met geen enkele rechte muur, dus er moet vaak een dikke laag op. Wellicht was het bij ons daardoor duurder.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Re: Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  Marcellah89 wo 10 apr 2013 - 9:03

Wil je zeggen hoeveel dat dan was? En is het uiteindelijk wel mooi geworden? Tevreden met het resultaat als je kijkt naar hoeveel geld je erin gestopt hebt?
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Re: Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  Pineco wo 10 apr 2013 - 9:14

Over de benedenverdieping waren we erg tevreden, de bovenverdieping was iets minder strak helaas. Wij betaalden toen 25 euro per m2 (het was in ons vorige huis, in dit huis doen we ook het stuucwerk zelf) en al met al vond ik het de investering zeker waard. Wij hadden een bedrijf ingehuurd dat ons door kennissen was aanbevolen. De bovenverdieping had de eigenaar niet helemaal zelf gedaan, maar met hulp van een ingehuurde kracht, vandaar dat de kwaliteit daar misschien iets minder was. Maar wij waren dan ook erg kritisch Wink
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Re: Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  Paper Crown wo 10 apr 2013 - 9:31

Ons huis is van boven tot onder gestuuct. Alle plafonds ook en beneden hebben we een platte plafondplint.. Bijna 20.000
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Re: Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  Paper Crown wo 10 apr 2013 - 9:33

Pineco schreef:Het scheelt trouwens wel dat het bij jullie om een nieuwbouwhuis gaat. Er hoeft maar een heel dun laagje opgezet te worden. Wij hebben een oud huis met geen enkele rechte muur, dus er moet vaak een dikke laag op. Wellicht was het bij ons daardoor duurder.

Dit is absoluut NIET waar. Je wil niet weten hoe sommige nieuwbouwhuizen opgeleverd worden and i know because dit is al ons 3de nieuwbouwhuis..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Re: Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  Pineco wo 10 apr 2013 - 11:03

Meen je dat nou PC? Ik heb echt totaal geen ervaring met nieuwbouw, maar dacht altijd dat dat juist het voordeel was. Dat alles mooi recht en makkelijk af te werken was. Ben ik alweer een illusie armer Very Happy
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Re: Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  Paper Crown wo 10 apr 2013 - 17:14

Pineco schreef:Meen je dat nou PC? Ik heb echt totaal geen ervaring met nieuwbouw, maar dacht altijd dat dat juist het voordeel was. Dat alles mooi recht en makkelijk af te werken was. Ben ik alweer een illusie armer Very Happy

Yep.. Om te huilen! In ons vorige huis zaten er diepe gaten in van zo'n 4cm diep en zo groot als een 2,- munt. Echt erg..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Re: Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  Gast wo 10 apr 2013 - 19:43

Hier ook zogenaamd behangklaar. Was ook om te janken... Ik ben 3 dagen bezig geweest om met een speciale schuurmachine alles glad te krijgen. Vullen en weer schuren.

Wij hebben trouwens doordat ik alles wel netjes heb gekregen beneden gewoon voorstrijk erop gedaan en toen geschilderd, we hadden het achteraf wel kunnen laten stucen want beneden hebben we heel weinig scheuren tot nu. Maar goed dat weet je ook niet van te voren, want bij vrienden van ons zitten er gigantisch veel scheuren in de muren. Over een jaar of 2 a 3 gaan we beneden alles laten doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Re: Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  Elliot wo 10 apr 2013 - 21:24

Wat ik dus zeg, ik zou eerst even bij de vooroplevering bekijken hoe de muren eruit zien. Want zoals Zazou en PC het beschrijven, dat herken ik totaal niet!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Re: Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  Highway wo 10 apr 2013 - 21:48

Bij ons was bij behangklaar ook zeker nog werk nodig, je kon er niet zomaar overheen schilderen. Wij vonden stucen erg mooi maar te duur, we hebben de muren laten behangen met renovliesbehang en daar is overheen geverfd, je ziet dan geen naden en geen structuur. Wij zijn er erg tevreden mee en het zit er nu 8 mnd op. Het is in ieder geval een stuk goedkoper dan stucen. Er zijn waarschijnlijk meerdere bedrijven die dit doen, wij hebben het door ea.systuc laten doen
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Re: Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  minoessepoes wo 10 apr 2013 - 21:50

In onze papieren van het nieuwbouwappartement stond hoe de muren opgeleverd moesten worden en daar stond in dat gaten groter dan 15mm gevuld moesten worden. Zo erg als PC het vorige huis dus heeft aangetroffen kon bij ons dus niet. Dat stond ergens in de bijlage met allemaal technische informatie wat ons allemaal weinig zei, dus wij hadden dat zelf niet gezien. Mijn neef die bouwkunde studeerd en daarnaast op de bouw werkt wees ons daar op. Wel zaten er allemaal luchtbelletjes in en dat vullen en daarna schilderen was bij ons geen optie, of anders waarschijnlijk meer werk dan glasvezelbehang om het mooi strak te krijgen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Re: Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  Annie24 wo 10 apr 2013 - 23:13

Highway schreef:Bij ons was bij behangklaar ook zeker nog werk nodig, je kon er niet zomaar overheen schilderen. Wij vonden stucen erg mooi maar te duur, we hebben de muren laten behangen met renovliesbehang en daar is overheen geverfd, je ziet dan geen naden en geen structuur. Wij zijn er erg tevreden mee en het zit er nu 8 mnd op. Het is in ieder geval een stuk goedkoper dan stucen. Er zijn waarschijnlijk meerdere bedrijven die dit doen, wij hebben het door ea.systuc laten doen

Waren jullie daar tevreden over?

Ik heb hier een offerte van hen liggen namelijk
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Re: Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  Highway do 11 apr 2013 - 0:07

Uitvoering tevreden, contact niet zo, soms late reacties etc. Maar al met al positief, het is mooi geworden!
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Re: Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  Ooh La La! do 11 apr 2013 - 19:29

Wij hebben 200 m2 muur en 80 m2 plafond laten stucen. Dat kostte €5000,- uiteindelijk heb ik €2000,- betaald omdat ik voor veel buren het stucwerk geregeld heb.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Re: Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  Pineco do 11 apr 2013 - 19:32

Da's een mooie deal Ooh La La!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Re: Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  Ooh La La! do 11 apr 2013 - 20:55

Zeker. Had voor die stucadoors dan ook 20 woningen geregeld om te stucen.

Naast de korting op het stucwerk is alles gratis geverfd.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Re: Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  Pineco do 11 apr 2013 - 22:11

Dan ben je een goede onderhandelaar Very Happy
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Re: Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  Jeanette vr 12 apr 2013 - 20:09

Ik heb toevallig van de week de sleutel gehad van mijn huurwoning. Deze is ook behangklaar opgeleverd. Muren zien er onwijs goed uit. Toch heb ik ze geschuurd en voorgelijmd (doe er glasvezelbehang op). Het is trouwens een nieuwbouw woning

Goede onderhandelaar Ooh La La! Wink
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouwhuis stucen Empty Re: Nieuwbouwhuis stucen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum