Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

stucen... zelf voorstrijken?

5 plaatsers

Ga naar beneden

stucen... zelf voorstrijken? Empty stucen... zelf voorstrijken?

Bericht  Jerry wo 29 dec 2010 - 9:31

We hebben een stucadoor gevraagd wat 't kost om bij ons de boel te komen stucen... Hij vroeg of we zelf gingen voorstrijken of dat hij dat voor ons moest doen...

Dat klinkt bij mij als 'dat is makkelijk om zelf te doen'. Maar wie heeft hier ervaring mee?
Wat voor spul is dat voorstrijkspul? En kun je dat verpesten? En hoever van tevoren moet je dat op de muren smeren? En is 't bij iedere bouwmarkt te koop? Rolling Eyes
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stucen... zelf voorstrijken? Empty Re: stucen... zelf voorstrijken?

Bericht  TricTrac wo 29 dec 2010 - 10:23

Wij hebben hier de boel ook zelf voorgestreken. Dit kregen we wel aangeleverd van de stucadoor.
Bij ons leek het gewoon een soort verf alleen dan net iets dunner, was ook al op kleur.
Het aanbrengen is niet moeilijk, maar wel veel werk! Bij ons moest het minimaal 48 uur op de muur zitten voordat de stucadoor kwam. Maar misschien is dat bij elke stucadoor en elke voorstrijk weer anders, dat weer ik niet.
TricTrac
TricTrac
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 34
Punten : 45
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stucen... zelf voorstrijken? Empty Re: stucen... zelf voorstrijken?

Bericht  Jerry wo 29 dec 2010 - 21:51

thanks voor je reactie smile
(offtopic: is je avatar nou een foto van jou en je hubbie in trouwkleding in het zwembad? Cool Cool )
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stucen... zelf voorstrijken? Empty Re: stucen... zelf voorstrijken?

Bericht  Travelgurly do 30 dec 2010 - 1:48

moet je doen!

heb t pas bij mijn zusje en zwager gedaan. zet een roller op je bezemstok en heb zo klaar!

t lijkt op een soort waterverf, erg dun en vaak een roze/oranje kleur !
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stucen... zelf voorstrijken? Empty Re: stucen... zelf voorstrijken?

Bericht  Jerry do 30 dec 2010 - 7:09

Maar kun je het alleen via de stucadoor krijgen? Of ook bij een bouwmarkt?
(ja, ik ben sunig:P)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stucen... zelf voorstrijken? Empty Re: stucen... zelf voorstrijken?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 7:48

Bij ons hebben de stucadoors het voorgestreken, en wij hebben het bij een bouwgroothandel-iets gehaald, bij een bouwmarkt kan je het vast ook wel krijgen! Dat zijn de kosten niet, per emmer denk ik max een 10tje. En stucsel zelf kan je misschien ook zelf halen, dat kost max 8 euro per zak. Als je het incl materiaal doet bij de stucer dan doet hij er misschien nog wel wat bovenop ..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

stucen... zelf voorstrijken? Empty Re: stucen... zelf voorstrijken?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 7:50

Kun je makkelijk zelf doen.
Zou het door de stucadoor aan laten leveren, als het goed is vraagt hij daar alleen de prijs voor die hij betaald.
Weet je iig wel zeker dat t goed spul is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

stucen... zelf voorstrijken? Empty Re: stucen... zelf voorstrijken?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 7:54

Het voorstrijken láten doen kostte bij ons iets van 100 euro extra. Als je dan toch al aan het verbouwen bent, zit je niet om een honderdje meer of minder, dus voor dat geld mocht de stucadoor het lekker zelf doen. Weet je ook meteen zeker dat het netjes gebeurt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

stucen... zelf voorstrijken? Empty Re: stucen... zelf voorstrijken?

Bericht  Jerry do 30 dec 2010 - 9:04

dat is het dus. Wij zijn niet drastisch aan het verbouwen. We hebben een huis gekocht en krijgen in januari de sleutel.
Mijn vriend heeft ook een beetje de instelling 'wat maakt 150 euro extra nou uit', maar dan bedenk ik weer hoeveel rollen behang, potten verf etc. je daar voor kunt kopen. Daarom doe ik 't liefst zelf!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stucen... zelf voorstrijken? Empty Re: stucen... zelf voorstrijken?

Bericht  Roxi3 do 30 dec 2010 - 9:18

Wij hebben het ook zelf gedaan, we hebben de voorstrijk van de stucadoor gekregen. Het was een avondje werk met een roller op een stok. Ik las trouwens net tijdens het plaatsen dit: "Mijn vriend heeft ook een beetje de instelling 'wat maakt 150 euro extra nou uit', maar dan bedenk ik weer hoeveel rollen behang, potten verf etc. je daar voor kunt kopen." en daar heb je echt gelijk in, wij hebben tijdens onze verbouwing bijna alles zelf gedaan en ik wil er niet eens aan denken hoeveel duurder het zou zijn geweest als we alles hadden laten doen.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stucen... zelf voorstrijken? Empty Re: stucen... zelf voorstrijken?

Bericht  TricTrac do 30 dec 2010 - 9:39

Jerry schreef:thanks voor je reactie smile
(offtopic: is je avatar nou een foto van jou en je hubbie in trouwkleding in het zwembad? Cool Cool )

Is inderdaad een foto van ons in trouwkleding in het zwembad.. was erg leuk om te doen!
TricTrac
TricTrac
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 34
Punten : 45
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stucen... zelf voorstrijken? Empty Re: stucen... zelf voorstrijken?

Bericht  Gast vr 31 dec 2010 - 23:33

Jerry schreef:dat is het dus. Wij zijn niet drastisch aan het verbouwen. We hebben een huis gekocht en krijgen in januari de sleutel.
Mijn vriend heeft ook een beetje de instelling 'wat maakt 150 euro extra nou uit', maar dan bedenk ik weer hoeveel rollen behang, potten verf etc. je daar voor kunt kopen. Daarom doe ik 't liefst zelf!
Ik zou het lekker laten doen, want als het goed is heb je je begroting ook niet op de 100, 150 euro precies begroot. Je kunt het ook anders bekijken: In die tijd dat jullie staan te werken op die voorstrijk, kun je ook aan een ander project beginnen of een ander project afronden. Ik vind het zelf het prettigst om tijdens de verbouwing zoveel mogelijk uit handen te geven. Hoe lui dat misschien ook klnkt Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

stucen... zelf voorstrijken? Empty Re: stucen... zelf voorstrijken?

Bericht  Jerry za 1 jan 2011 - 5:00

we hebben geen begroting :P
Ik denk toch dat ik maar eens goed ga uitzoeken hoe ik het zelf kan doen, want daar gaat toch (mede door de reacties hier) mijn voorkeur naar uit smile
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stucen... zelf voorstrijken? Empty Re: stucen... zelf voorstrijken?

Bericht  Winegum zo 2 jan 2011 - 4:37

Als je er tijd voor hebt zou ik het denk ik zelf doen. Nu is het 150 euro, maar wellicht kun je ook wat dingen doen bij het tweede klusje (als die komt) en dan bespaar je ook weer 100 euro, ga zo maar door. Uiteindelijk kun je zo behoorlijk wat geld uitsparen met die kleine dingetjes die toch behoorlijk wat kosten.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stucen... zelf voorstrijken? Empty Re: stucen... zelf voorstrijken?

Bericht  Jerry wo 5 jan 2011 - 5:22

nou, vanmiddag met de stucadoor gebeld en gezegd dat we zelf willen voorstrijken. Hij zelf bevestigde nog dat het heel makkelijk is en hij levert zelf het spul.

Nou nog een vraagje over het stucen zelf. Wij willen het nog sauzen, dus moet het sausklaar worden geleverd. Maar hoe ziet dat eruit? Volledig glad? Of een heel klein korreltje erin?
Met google krijg ik geen duidelijke plaatjes...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stucen... zelf voorstrijken? Empty Re: stucen... zelf voorstrijken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum