Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wanneer eten met kinderbestek?

+4
loesje
nillis
Annemie
mauwmauw
8 plaatsers

Ga naar beneden

wanneer eten met kinderbestek? Empty wanneer eten met kinderbestek?

Bericht  mauwmauw ma 12 maa 2012 - 1:52

Vanaf wanneer kan een kindje met een gewone lepel eten,en dan bedoel ik wel voor kinderen,maar niet meer die plastic lepels.V heeft nog geen intentie om zelf te willen eten,dus wij geven hem eten.Ik heb toen hij geboren werd speciaal kinderbestek gekregen voor hem.maar vroeg me af wanneer ik dit kon gaan gebruiken,hij is nu 17 maanden.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer eten met kinderbestek? Empty Re: wanneer eten met kinderbestek?

Bericht  Annemie ma 12 maa 2012 - 1:54

Ik geef hem gewoon al het kinderbestek, hij doet er alleen niks mee, haha, maar hij mag het gebruiken als hij dat wil, haha.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 1:54

bij ons ligt het bestek er al vanaf dat ze vast voedsel kreeg erbij. Spelenderwijs is ze steeds meer met haar bestek gaan eten. Nu eet ze in het begin altijd met bestek (want: heet aan de vingers) en op het laatste eet ze met de handen (want dat gaat nog steeds het snelst). Ze kan redelijk goed met bestek eten, soep, yoghurt e.d. is alleen nog wel lastig.

Gast
Gast

Bericht  nillis ma 12 maa 2012 - 2:19

Hier eet T ook zelf met eigen bestek. Ze prikt haar broodjes/ fruit zelf aan de vork. het avond eten geven wij haar nog, want dat valt van de lepel.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  loesje ma 12 maa 2012 - 4:01

a krijgt bij het avond eten altijd van het kinderbestek een vork en een lepel en hij probeerd daar mee te eten. hij prikt in de aardappel/groente en stopt het in zijn mond.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Diese ma 12 maa 2012 - 4:09

Ze eet sinds ze 1 jaar is met kinderbestek. Ze wil alles zelf doen en dat mag ook, alleen komt er dan niet heel veel naar binnen. Dus ik gebruik zelf een tweede kindervorkje om haar tussendoor een paar fatsoenlijke happen te geven. Ze is dan zo druk in de weer met haar eigen vork, dat ze even vergeet dat ze eigenlijk niet gevoerd wil worden :P
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Flip Fluitketel ma 12 maa 2012 - 4:26

Vanaf ongeveer haar 1e verjaardag ligt het kinderbestek naast haar bord. Ze doet er eigenlijk nog weinig mee, soms gebruikt ze het. Maar meestal heeft ze een lepel of vork in haar ene hand en met de andere hand eet ze.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Parisienne ma 12 maa 2012 - 5:55

Sinds N. aan tafel met ons mee ging eten (vanaf een maand of 9) heb ik altijd eigen bestek naast haar bord gelegd. Vaak zat ze daar wat mee te spelen terwijl wij een hap in haar mond deden met een andere lepel. Ze ging steeds meer zelf proberen te prikken en met een lepel eten op haar lepel te krijgen. Ook at ze regelmatig met haar handen, want zoals Rejoy zegt: dat gaat toch het snelst! Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Teddyaapje ma 12 maa 2012 - 6:00

Vanaf wanneer precies weet ik niet meer maar T. krijgt al een hele tijd een eigen lepeltje en vorkje erbij met eten. Het gaat al redelijk goed, maar als het hem eens te lang duurt dan pakt hij het alsnog met de handjes (hebben bijvoeding volgens rapley gedaan). Als hij eens een potje eten krijgt omdat wij bijv. frietjes eten dan zet ik het bordje met zn eten voor hem neer en hij eet het helemaal zelf, zonder veel te knoeien op met zn lepeltje! Ideaal!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: