Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baby en verjaardag

+31
Pien
Pineco
Star007
Fearie
studiebol
Aimee
CCC
Muus
Printje
Parel
Marin
Smaragdje
Laced
Rush
_Lana_
Monsters&co
Steep
Linda
kwak
Theeleut
Snoes
hellowkitty
Lejow
Pussycat
Happydobby
Slakje
Blue flower
Sanne
Mamsie
tweeling
Caroow
35 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Baby en verjaardag - Pagina 2 Empty Re: Baby en verjaardag

Bericht  _Lana_ wo 10 apr 2013 - 3:08

Steep schreef:
Slakje schreef:
Lejow schreef:
Slakje schreef:Ik zou gewoon een oppas regelen, tenzij er ook nog andere kinderen komen. Ik zou het zelf echt niet appreciëren als iemand op mijn verjaardag met een kind komt aanzetten omdat hij/zij geen oppas wilt. Dan gaat al de aandacht naar het kind, en het beperkt je gewoon.

Dit vind ik echt de dikste onzin.
R is nog hartstikke klein, en hij hoort nou eenmaal bij Caroow en haar vriend.
Het is niet een of andere pop die je te pas en onpas kunt wegbrengen en weer halen als het je uitkomt.
En alle aandacht naar het kind... Ook met B erbij kan ik nog prima functioneren hoor, ik voer gewoon gesprekken met de andere mensen.
Nogmaals, R is zo klein, je zal amper merken dat hij aanwezig is. En zoals Caroow al aangeeft, als hij gaat huilen is ze zo weer thuis.

Caroow, ik zou of alle 3 gaan, of niet.

Ik vind gewoon niet dat een baby er hoort, of ze wel of niet gaat moet ze natuurlijk zelf weten, maar ik vind niet dat ze van anderen kan verwachten dat de baby ook altijd mee kan. Het kan best zijn dat het voor Caroow prima is, maar voor de jarige misschien helemaal niet. Dat ze liever thuisblijft dan, moet de jarige dan ook wel begrijpen, natuurlijk.

Ook zo'n jonge kleine baby?

Maar waarom zou je zo'n jonge, kleine baby überhaupt meenemen in de drukte?
Dan kun je beter thuis blijven, vind ik. Dat is veel rustiger voor hem.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Rush wo 10 apr 2013 - 3:10

Ik zou thuisblijven met zo`n kleintje.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Steep wo 10 apr 2013 - 3:11

_Lana_ schreef:
Steep schreef:
Slakje schreef:
Lejow schreef:
Slakje schreef:Ik zou gewoon een oppas regelen, tenzij er ook nog andere kinderen komen. Ik zou het zelf echt niet appreciëren als iemand op mijn verjaardag met een kind komt aanzetten omdat hij/zij geen oppas wilt. Dan gaat al de aandacht naar het kind, en het beperkt je gewoon.

Dit vind ik echt de dikste onzin.
R is nog hartstikke klein, en hij hoort nou eenmaal bij Caroow en haar vriend.
Het is niet een of andere pop die je te pas en onpas kunt wegbrengen en weer halen als het je uitkomt.
En alle aandacht naar het kind... Ook met B erbij kan ik nog prima functioneren hoor, ik voer gewoon gesprekken met de andere mensen.
Nogmaals, R is zo klein, je zal amper merken dat hij aanwezig is. En zoals Caroow al aangeeft, als hij gaat huilen is ze zo weer thuis.

Caroow, ik zou of alle 3 gaan, of niet.

Ik vind gewoon niet dat een baby er hoort, of ze wel of niet gaat moet ze natuurlijk zelf weten, maar ik vind niet dat ze van anderen kan verwachten dat de baby ook altijd mee kan. Het kan best zijn dat het voor Caroow prima is, maar voor de jarige misschien helemaal niet. Dat ze liever thuisblijft dan, moet de jarige dan ook wel begrijpen, natuurlijk.

Ook zo'n jonge kleine baby?

Maar waarom zou je zo'n jonge, kleine baby überhaupt meenemen in de drukte?
Dan kun je beter thuis blijven, vind ik. Dat is veel rustiger voor hem.

R ging waar ik ging. Gewoon in de doek, dan valt het met de drukte echt heel erg mee. Natuurlijk maaktvhet feestje wel verschil, is het een zitfeest of wordt er gedanst en harde muziek gedraaid? in het laatste geval zou ik daar niet met een baby of klein kind gaan zitten nee.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Laced wo 10 apr 2013 - 3:11

Rush schreef:Ik zou thuisblijven met zo`n kleintje.

+1

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Smaragdje wo 10 apr 2013 - 3:16

Ik zou hem meenemen. Is de baby niet welkom, dan zou ik helemaal niet gaan. Persoonlijk vind ik het niet nodig om een kindje van die leeftijd weg te brengen.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  _Lana_ wo 10 apr 2013 - 3:16

Ik heb het echt over een verjaardagsfeestje in de avond, die zijn meestal niet echt op kinderen berust.

Tuurlijk hangt het wel van het soort feestje af.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow wo 10 apr 2013 - 3:20

Het is een gewone kringverjaardag. Ik was eigenlijk niet van plan hem boven neer te zetten, gewoon in de keuken.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Steep wo 10 apr 2013 - 3:22

_Lana_ schreef:Ik heb het echt over een verjaardagsfeestje in de avond, die zijn meestal niet echt op kinderen berust.

Wat is er dan niet op kinderen berust? Ik heb dit namelijk nooit zo ervaren.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  _Lana_ wo 10 apr 2013 - 3:27

Steep schreef:
_Lana_ schreef:Ik heb het echt over een verjaardagsfeestje in de avond, die zijn meestal niet echt op kinderen berust.

Misschien bij jou niet. Maar bij ons zijn verjaardagen 's avonds vooral druk! En dat vind ik niets voor een kleine baby. En er zijn staantafels, muziek, borrels. Dat vind ik nu niet echt een omgeving voor een baby van twee weken.

Overdag wordt er aan de kinderen gedacht, limonade, snoepje, iets minder borrels, de meeste mensen nemen dan hun kinderen mee.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Steep wo 10 apr 2013 - 3:30

_Lana_ schreef:
Steep schreef:

Misschien bij jou niet. Maar bij ons zijn verjaardagen 's avonds vooral druk! En dat vind ik niets voor een kleine baby. En er zijn staantafels, muziek, borrels. Dat vind ik nu niet echt een omgeving voor een baby van twee weken.

Overdag wordt er aan de kinderen gedacht, limonade, snoepje, iets minder borrels, de meeste mensen nemen dan hun kinderen mee.

Ja in zo'n situatie zou ik het ook niet doen nee. Bij ons is dat anders idd.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin wo 10 apr 2013 - 3:30

Als zo'n kindje blijft slapen, dan lijkt me dat toch prima? En zelfs al zou hij gaan huilen, dan hoef je toch ook niet halsoverkop direct naar huis? Je kunt toch ook gewoon even op een rustige plek troosten. Als hij dan echt overprikkeld raakt en niet meer stopt met huilen, dan zou ik wel naar huis gaan, maar anders lijkt me dat je toch prima even langs kunt gaan, een drankje drinken, je cadeautje geven en na een uurtje ofzo weer weg kunt gaan (of maar net zolang je wilt en het goed gaat).
Het enige waar ik bang voor zou zijn is dat hij nog maar zo pasgeboren is dat iedereen 'm wil bekijken, en dat ie daar wakker en overprikkeld van raakt. Maar dan zou ik 'm gewoon niet in de woonkamer neer zetten inderdaad.

En ik zou het gewoon vragen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Parel wo 10 apr 2013 - 3:36

De mensen die je hebben uitgenodigd weten dat je een kind hebt, dus waarom zou je hem dan niet `mogen`meenemen? Je kan het hooguit even vragen, en vinden ze het niks, dan blijf je lekker thuis.
Persoonlijk zou ik de babyfoon meenemen, en de wagenbak op hun slaapkamer ofzo neerzetten, kan hij rustig slapen, uit de rook en de herrie, en jij kan even lekker een gesprek aanknopen met andere mensen. Slaapt hij niet, dan hoor je dat snel genoeg, en dan neem je hem lekker mee naar beneden of naar huis. Ik zou hem niet in de keuken neerzetten, ik zie al een sigarettenwalm of een glas baco over mijn kind en kinderwagen gaan, nee dank je.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Printje wo 10 apr 2013 - 4:26

Ik zou hem meenemen en op de slaapkamer neerleggen. De huiskamer is misschien wel erg druk, en s'avonds horen er geen kinderen/ baby's bij vind ik en voor hem is het ook rustiger op een slaapkamer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Muus wo 10 apr 2013 - 4:34

Wanneer ik een verjaardag heb 's avonds ga ik of niet, of ik laat de kinderen thuis.
Ik heb mijn jongste naar een paar verjaardagen meegenomen toen hij ongeveer 1,5 maand was, en op dat moment ging het vrij goed. Totdat het huilen begon! En dat duurde echt uren. Totaal van slag door alle mensen en drukte.
Maar hier was het al huilen als hij van arm naar arm ging.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  CCC wo 10 apr 2013 - 4:55

Wij hebben N. altijd meegenomen overal mee naartoe, nu leggen we haar meestal ergens op een slaapkamer zodat ze kan slapen. Toen ze jonger was niet, toen sliep ze in de kinderwagen of bij ons op de arm.
Vind het eigenlijk nogal apart dat mensen verwachten dat je in de eerste maand al een oppas regelt. Ik denk ook hoe meer je je kindje laat wennen aan dit soort dingen, hoe makkelijker het zal verlopen in de toekomst.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Parel wo 10 apr 2013 - 5:14

chococupcake schreef:Wij hebben N. altijd meegenomen overal mee naartoe, nu leggen we haar meestal ergens op een slaapkamer zodat ze kan slapen. Toen ze jonger was niet, toen sliep ze in de kinderwagen of bij ons op de arm.
Vind het eigenlijk nogal apart dat mensen verwachten dat je in de eerste maand al een oppas regelt. Ik denk ook hoe meer je je kindje laat wennen aan dit soort dingen, hoe makkelijker het zal verlopen in de toekomst.

Niet ieder kind is er natuurlijk voor gemaakt om zo makkelijk daarmee om te gaan. L trok en trekt dat namelijk echt slecht.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Aimee wo 10 apr 2013 - 7:13

Ik vraag meestal of ze het oké vinden als we hem meenemen (als het 's middags of rond etenstijd is). Als ze dat liever niet hebben, dan komt één van ons.
Ik vraag liever geen oppas voor verjaardagen, vind dat ik hem al vaak genoeg moet wegbrengen voor mijn werk en dat voelt voor mij niet goed.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  studiebol wo 10 apr 2013 - 7:21

Ik heb een selectie van vrienden die ik vraag of ik de meiden mee mag nemen zodat ze daar boven kunnen slapen, dat is eigenlijk nooit een probleem. Bij wat andere regel ik liever oppas, of zet ik de babyfoon even bij de buren neer zodat ik toch ff mijn gezicht laat zien.

Maar ik zou dus gewoon vragen of je baby mee mag, mag dit niet dan zou je vriend toch alleen kunnen gaan.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Fearie wo 10 apr 2013 - 7:23

Ik zou het ook gewoon vragen of je R mee kan nemen, dan weet je waar je aan toe bent.

Wij rouleren sinds de geboorte van al onze kids binnen de vriendengroep, vrouwen eerste deel en daarna de mannen.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Printje wo 10 apr 2013 - 7:24

Ik zou het ook geen probleem vinden als kindjes meekomen maar dan wel gewoon boven in bed oid.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 10 apr 2013 - 7:29

Ik vind het eigenlijk vooral heel erg vreemd als mensen verwachten dat je je drie weken oude baby bij een oppas achterlaat. Als je hier zelf geen problemen mee hebt lijkt me dat prima, maar ik denk dat heel veel ouders daar wel moeite mee hebben bij een drie weken oude baby.

De oudste kon ook niet tegen drukke verjaardagen, dus de eerste tijd bleef er iemand bij haar thuis. Voor de jongste is dit geen probleem, die ging/gaat gewoon in de doek als ze moe wordt en dan valt ze vanzelf wel in slaap.

Gast
Gast

Bericht  Caroow wo 10 apr 2013 - 7:33

Ik weet ook niet waardoor ik meer teleurgesteld ben, dat ze er van uit gaan dat de baby thuis blijft of dat er wordt verwacht dat ik op stap ga Neutral

De verjaardag is rustig, geen harde muziek, geen gerook binnen, gewoon iedereen in een kring en de jarige loopt af en aan voor drankjes.

Een feest met harde muziek of rokende mensen zou geen probleem opleveren, dan blijven de baby en ik (of mijn vriend) thuis. Maar in zo'n huiselijke sfeer vind ik het zelf wel kunnen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Printje wo 10 apr 2013 - 7:38

Caroow; ze vinden het gewoon gezellig als je komt denk ik. Ik zou niet zozeer teleurgesteld zijn want het is denk ik alleen maar goed bedoeld allemaal. Jij kent je kindje het beste en als hij gewoon zou slapen in een bedje oid dan zou ik hem gewoon meenemen en lekker boven laten slapen. Dan zit je toch een stuk fijner dan wanneer je je kindje thuis zou laten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Star007 wo 10 apr 2013 - 7:42

Ik zou een uurtje mee gaan met baby en dan kan je toch naar huis gaan? Als je vriend zin heeft, blijft hij en gaat hij mee opstap ofzo. Of als de kleine lekker gaat slapen, gewoon in de bak op een slaapkamer met babyfoon? Ik denk dat je nog wel vaker teleurgesteld zult raken in vrienden. Wij hebben alleen maar kinderloze vrienden en ik verbaas me hoe makkelijk ze soms denken. Maar nu na 1.5 jaar lijken ze het iets meer te snappen, maar of er altijd begrip is, weet ik niet zo zeker. Daar moet je zelf misschien wat makkelijker in worden. Jij kiest wat voor je kindje het fijnste is en niets anders. Dat leer je wel Wink
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Gast wo 10 apr 2013 - 7:43

Kun je niet aan de jarige vragen of je over een paar weekjes overdag langs mag komen?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: